Hirdetés
- Hiányzik a gamer érzés
- Gurulunk, WAZE?!
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Csalók a Facebookon. De ennyi???
- A fintech árnyoldalai - a fordított bankrablás
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Mennyi az AnTuTU maxija a POCO X6 PRO 5G-ben a Mediatek Dimensity 8300 Ultrának?
- Oneplus 13 vagy IQOO 13 vagy Oppo Find X8 PRO
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #35077 üzenetére
a "csepis olaj" jó ha pár tíz km-ert kibír
Az bebaszna. Biztos azért tudok 8-10 ezer km-t menni a láncommal, mert 3 naponta újrakenem és minden pénzem olajra költöm...
A zsír egész egyszerűen nem elég viszkózus. Zsírt a motoroknál használnak, mivel ott hőhatás is éri a rendszert, amitől viszont folyékonyabb lesz a szett. De bármiről is legyen szó, a fém kopik. Ha te ezt nem mosod ki, csak "úgysem csinál koszt" kijelentéssel hagyod darálni, az épp hogy az élettartamnak nem tesz jót.
Szerintem te valamikor láttál műszerolajat, és azt hiszed, mi is arról regélünk.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #35079 üzenetére
Nem, a cseppentős az, ami nem spray-s. Ki a fene beszél itt műszerolajról? Az nyilvánvalóan nem alkalmas rendes bringalánc kenésre, mert az tényleg túlzottan folyékony. A legjobb olajak azok, amik ilyen túlnyomás nélküli kis flakonokban leledzenek. Ahogy említették előttem is, abból van normál, és sűrűbb (vizes környezetbe szánt) változat is. Az egyik kedvenc márkám egyébként a Brunox. A másik meg a már említett Motorex.
Okés, fordítva értelmeztem a fogalmat.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #35081 üzenetére
Ez nálam speciális kérdés: az XTR az egyetlen, ami nem szakad alattam. Volt már felsőkategóriás Sram-om és KMC-m is, de sosem bírták túl sokáig, így számtalanszor rollereztem haza... Ha sikerül egy kicsit jóárasítva megszerezni, akkor egy közepes sorral igencsak megéri (én HG-61-el használom és XTR váltókkal). A kidolgozása páratlan, és valahogy sosem volt váratlan szakadásom vele, mindig tudtam, hogy mikor járja a végét – ellentétben a többivel. Attól tartok viszont, hogy 10 ezer alatt manapság már nehéz lesz beszerezni (épp aktuális)...
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Realradical #35086 üzenetére
+ stargazer
Ezekben nincs semmi misztérium... Egyszerűen homokos / száraz a középrész vázban fekvő menete, azt kell tisztítani, újrazsírozni, vagy magát a középrészt cseréltetni. Ha ilyen műanyag csészés hulladék - amire egész jó esélyetek van ilyen belépőszintű cangáknál - akkor eleve a cserében gondolkoznék.
Ugyanez a ropogás előfordulhat a pedál menetének nem megfelelő zsírzása miatt is.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Realradical #35088 üzenetére
Miért, szerinted sterilszobában rakják össze őket? Én már számtalanszor találkoztam hanyagul, kenőanyagok spórolásával összerakott bringával, ahol ugyanez volt a probléma. A szervizben ezért is szerettem mindig magam tisztítani a saját gépem meneteit, nem spórolva/kímélve a tárcsaféktisztítót, a fogkefét, a tiszta rongyot és a végén a zsírt. Egy haverbogár sem lesz olyan alapos, mint te magad.
Ahogy írtam, a műanyag csészés középrész meg instant kuka... de azt úgyis látni fogjátok, mikor szétszeditek, hogy az-e.
Az említett lehetőségeken kívül esetemben egy-kétszer a lánctányérok rögzítése kívánt még tisztítást, finom kenést, hogy megszűnjön a ropogás.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #35116 üzenetére
De azt is könnyű belátni, hogy vannak jó, tartósabb és kevésbé jó, halandóbb termékek. És mivel szintén nem kis energiákkal dolgozok, nekem muszáj az előbbi csoportból mazsoláznom. Váltástechnikától függetlenül... Azért vicces volt ez a beszólás, persze, csak olyan demagóg, mint állat.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz jackbacsi87 #35121 üzenetére
HG-{nagyobb szám}
-
LonGleY
veterán
válasz Tothgera30 #35161 üzenetére
A FOX egyetlen hátránya a karbantartásigény ($). De ha rendszeresen olajcserélsz, akkor 5 év után is ugyanúgy fog mozogni. Előnye a jobb FOX-oknak a finom mozgás mellé járó oldalirányú merevség és kiszámíthatóság. Az, hogy ez a FOX mennyire komoly, azt nem tudom.
Az állítható rugóhosszos FOX-okat viszont nagyon nem tudom ajánlani! Kikopnak hamar, drága a javításuk és alapból értelmetlen.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Tothgera30 #35164 üzenetére
Milyen bicajba? Milyen célra használnád? A Leftynél az első agyat is cserélned kellene... Volt már egyáltalán valamirevaló teleszkópod?
Ha még nem, egy sima Rebát ajánlanék. Megtapasztalhatod vele a vajpuhaságot, nem megy rá a gatyád (legalábbis egy Lefty-hez képest), és el tudod dönteni, hogy szükséged lesz-e komolyabbra a későbbiekben.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Cabrio #35173 üzenetére
Kryptonite pl. A High vagy az Ultimate kategória a pénztárcádtól függően...
Vagy te csak lakatot keresel? Mit kapcsolnál vele össze?
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Szerintem a Silento kifejezetten nem jó jeges utakra, de halknak tényleg halk (legalábbis a II-es verzió, amit próbáltam). Ha tovább akarnál lépni, menetteljesítményben és deffektállóságban a márkán belül a némileg drágább Hurricane sokkal jobb. De az is főleg csak száraz vagy poros utakra, lájtos terepre.
Télre az olcsó, puhább anyagú, rücskösebb cuccokat ajánlom. Azokat, amiket elsőként emelnek le neked bringaboltok polcairól azzal a felkiáltással, hogy "na ez jó lesz". De tényleg, minnél olcsóbb és hamarabb kopó cuccról van szó, annál jobb a latyakba. Tavasszal meg rámennék a helyedben Hurricane-re. Meg fogsz lepődni, mennyire jó vele menni, kanyarodni; igazi továbblépést jelent a Silento után. Mikor elsőre mentem vele, a képemre fagyott a vigyor, hogy mekkora különbséget jelent az egyszerűbb variánsokhoz képest. De ha már most beújítanál, akkor is jobban fog tapadni, mint a Silento. És bazi sokat bír (én rendszerint 5-8 ezer km-t letekerek egy szettel), így a húzósabb ára már nem is olyan vészes, a folyamatos élményért cserébe meg kifejezetten jó vételnek számít – legalábbis szerintem (6 éve nem is vagyok hajlandó mást használni).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Mondom, hogy jobb tapadása van a Hurricane-nek, sokkal minőségibb keverékből áll (úgy, hogy ez nem lassít téged és nem kopik jobban). Ez persze télen nem feltétlen igaz, de esőben még megállja a helyét az állítás. Középen egy futóélszerűsége van, ezért nagyon haladós aszfalton is. Ha lejjebb ereszted, akkor szélesebb felületen tapad. Télen is ezt használom, bár a komolyabb havakhoz már feldobom az 500 forintos rücskös külsőt.
Ezt csak azért írtam, mert tényleg érezhetően minőségibb cucc, mint a belépőszintű Silento... Legalábbis nem télre nagyon tudom ajánlani. Van kevláros verziója is.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
-
LonGleY
veterán
Nah, eladásra bocsátottam (FB | OLX | BikeMag apró) a Bianchi-mat... lesz még egy fullos Shimano 600 Tricolor szett róla. Továbbra is keresek nagyobb vázat. :]
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz venember83 #35378 üzenetére
Szerintem jól néz ki, és izgalomban sem tűnik kistesónak. Ez nem elég? Máskülönben az extrémsportok sosem a biztonságukról vagy az értelmükről voltak híresek... Alapból, egy DH verseny szerinted mire való? Ügyesség, félelmet nem ismerés, gyorsaság, a futam végére nem meghólás. Ez itt is megvan. Ha a logikád követjük, ennyi erővel ki lehet nézni a trialosokat és a deszkásokat is, akik városi környezetben nyomják, meg mű pályákon... Fuj.
A reklám kifogást sem értem... Nézz már meg egy bármilyen más sportágat! Itt több lenne a reklám? o_O
DH: downhill. Nem pedig downhill in the pure nature and nothing else. Különben is mindenféle sportnak vannak alfajai. Pont a DH-tól irigyelnénk? Szerintem te ma még nem kávéztál. :]
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz venember83 #35381 üzenetére
Ha az MTB természethez kötött, akkor kössünk mindent oda? Miért? :] Én is a városban MTB-zek, ugrálgatok, gyorsan tekerek, egykerekezek. Futóversenyeket is tartanak a városi aszfaltokon. A "miért kell" kérdésed magával vonja: miért is ne?..
-
LonGleY
veterán
válasz cynric #35400 üzenetére
Ilyenkor merevvilla a megoldás. Garantáltan működik, és valljuk be, nem rázósabb egy 15 ezres, pár hónapos rugós-elasztomeres bigyónál. 50 alatt nem kapsz értelmes teleszkópot (és ez a használt ár), csak ilyen hulladékot, amivel te is találkozhattál. Egy használható merevvilla kerül 10-15-be, így könnyű belátni, hogy mennyi minden lehet az ilyen teleszkóp-utánzatokból kispórolva. Soha nem fogják megközelíteni azt a mozgást, amit egy első csillapításnak valójában kellene, ráadásul a súlyuk sem pite, de legalább kikotyognak és a környezetet is jobban szennyezik, mint a merev és valódi társaik.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz zoli03 #35404 üzenetére
Jó, a lányok külön kategória mondjuk. Ott, ha már kimozog egy patkát, és csak félig törik le a keze, juhejj van. Tipikusan a teleszkópot sem éri akkora behatás, mint az ürgék esetén. Az viszont bármikor ciki, ha hidegben meg sem moccan a cucc, vagy hogy a tárcsafékkel keringőzik fékezés helyett.
És ezt nem azért írom, mert FOX-om van, hanem mert ugyanitt kezdtem. Pótoltam az alapvillát, de ugyanolyan gyűlölettel szabadultam meg az újabb darabtól is. A Suntour után rituálisan vertem szét az RST-met is a betonon, kettétörve a lábait, kiszórva belőle a rozsdát és homokot. Ezek még a WD-40-et sem érdemlik.
Teleszkópban vagy fejlődés (+ pénzgyűjtögetés), vagy pedig merevvilla (ami jó a későbbiekben is ideiglenes villaként). Szerintem...
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz zoli03 #35406 üzenetére
Persze, el nem vitatnám a teleszkópok előnyét. Hisz az az ilyen jellegű bicaj lelke! De pont ezért mondtam, hogy akkor már lépjen egy szintet, megérné. Ugyanazt a szintű fost igazán kár megint megvenni, ami már egyszer tönkrement alatta (ha pedig nem megy, akkor ideiglenesen lehet egy merevvillában gondolkozni - bár arra jó a félhalott teleszkóp is, míg az nem válik veszélyesen kotyogóssá).
[ Szerkesztve ]
-
-
LonGleY
veterán
válasz aAron_ #35463 üzenetére
A másik nagy Facebook csoport kimaradt. A minap adtam el egy Shimano 600 Tricolor szettet rajta. Itt meg az OLX-en nem sok értelme van hirdetni...
Az apro.bikemag.hu-nak legalább van némi presztizse, de a képarányra érdemes figyelni, csak 4:3-at jelenít meg normálisan, torzítás nélkül. Szerencsére egyszerű a számolás, így megy minden képre a PS canvas kiegészítés.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz BomiBoogie #35468 üzenetére
Ezt nem értem. Ha a sodronyt átfűzöd a felnin, akkor teljesen mindegy, hogy milyen záras, nem igaz? Az U-lakat meg szépen a hátsó felnit és a vázat fogja.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz bandi0000 #35525 üzenetére
Nem, ez minden, csak nem minőség. Nézz már rá a vázra! Ez a tipikus kamu-összteleszkópos szörnyeteg, ami alattad csak bicsaklik jobbra-balra, értelme viszont nincs. Hiába alu, dög nehéz az összes ilyen. A többi alkatrésze meg láthatóan rohad.
Ha eddig sem öltél pénz a bicajba, akkor ezek után még ennyit sem fogsz, annyira megutálod a témát. Ennek semmi köze Németországhoz, se kulcselhagyáshoz.
Ha azt mondod, hogy van 30 ezred bicajra, akkor szívesen segítünk egy olyat választani, ami egyrészt nem esik szét alattad, másfelől pedig rád van szabva méretileg. Nem is értem, hogy gondoltad, hogy egy random bicaj jó lesz alád... Ennyire még nem hozzáértőként se kalkulálhatnád el magad!
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz bandi0000 #35530 üzenetére
Például attól, hogy leírod, milyen körülmények közt használnád, hol tudod tárolni, milyen magas vagy, hány kiló, és hogy a monti, a trekking vagy inkább az országúti felé húzna a szíved. Kezdésnek ezek lennének lényegesek.
Nézni már több helyen lehet, ha tudod, hogy milyen kategóriát és méretet keresel, de ez az, amiben segíthetünk: van pl. egy, illetve egy másik Facebook csoport, az apro.bikemag.hu, a bolha.testbike.hu, az OLX, meg még 1-2 hely.
Ja, és mindezek előtt kérlek olvasd el a topik összefoglalóját! Nem árt meg.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz BomiBoogie #35532 üzenetére
Én az ilyet összteleszkópos szóval nem is illetném. Ez nem abból a gyenge minőség, hanem ez az, ami még egy merevvázas szintjét sem éri el. Vannak ezek a lötyögőfarú izék, a merevvázas bicajok és az összteleszkópos megoldások.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz BomiBoogie #35555 üzenetére
Rendes monti, ráadásul 29er, persze. Könnyű és gyors terepgép. Slickesebb, vékonyabb gumival jó városi is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI FPV profi drón táska, koffer (MC-Cases)
- DJI Mavic 3 / Cine / Pro / Classic drón akkumulátor
- DRÓN ALKALMI ÁRON! Újszerű Hubsan Zino Pro drón+AJÁNDÉK HORDTÁSKA
- DJI AVATA Fly More Combo Kit - 2 akku, töltő
- DJI Mavic 2 Pro drón két távirányítóval- 2 akku +Smart Controller +szűrőkészlet +táska +landing pad
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest