- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bambano: Bambanő háza tája
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Flashback: Építsünk PC-t akciós alkatrészekből, lassan. upd: 05.28
- GAI: Retro GPU-k mindörökké: a végleges koncepció, és a szereplők bemutatása
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- sh4d0w: Árnyékos sarok
Új hozzászólás Aktív témák
-
csibe1
addikt
Itt azt írják, hogy csak nemzetközi áruszállításnál kell: [link]
"Csak a nemzetközi szállításra vonatkozik
A furgonos szállítókra egységes szabályt alkotni azért nehéz feladat, mert ez a kategória nem egységes. Könnyen belenyúlhatunk vele a privát felhasználók világába is, hiszen nagyon sok ilyen jármű magánszemélyek üzemeltetésében működik, magáncélokra használják őket. Az EU ezért úgy határozta meg az érintett kategóriát, hogy a rendelkezések a következő járművekre és az őket üzemeltető vállalkozásokra lesznek érvényesek:– 3,5 tonna alatti, de 2,5 tonnánál nagyobb megengedett össztömegű jármű, amelyet
– árufuvarozásra használnak és
– nemzetközi fuvarozásban vesz részt.
Tehát NEM tartozik a jövőben sem az 561-es sem a 1071-es rendelet hatálya alá a 3,5 tonna alatti furgon, ha azt
– magánszemély saját céljaira használja
– bármilyen vállalkozás bármilyen célra, de belföldi szállításban használja
– bármilyen vállalkozás nem bérfuvarozásra, hanem saját céljaira használja
– személyszállításra használják.
A furgonos teherszállítókat érintő változás részben az eddigi szabályok kiterjesztését jelenti, de lesznek kifejezetten erre a kategóriára érvényes, új előírások is. Például ha fuvarozóként kizárólag 2,5-3,5 tonna közötti járművekkel dolgozunk, akkor fuvarozói engedélyt kell majd kiváltani, amihez egy kisebb összegű vagyoni biztosítékot is le kell tenni."
"Vezetési és pihenőidők: csak 2026 második felétől kell betartani
A vezetési és pihenőidőkre vonatkozó általános szabályok betartására kisáruszállítóként több év haladékot kaptunk: az 561-es rendelet előírásait a 2,5 tonnát meghaladó járművek sofőrjeinek 2026. július elsejétől kell betartani. Figyelem! Ahogy korábban írtuk, csak akkor vonatkozik ránk a rendelet, ha a nemzetközi szállítás bérmunkában vagy díjazás ellenében történik. Tehát az előírások nem vonatkoznak a belföldi, a saját számlás és a magáncélú szállításokra sem.Tachográf
A tachográf használatára való kötelezettséget az 561-es rendelet állapítja meg. A 3,5 tonna alatti, nemzetközi áruszállítást végző furgonokba 2026. július elsejéig kell a menetírókat beszereltetni."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- ASUS ROG Ally
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Mozgásban a PIONER című orosz MMOFPS
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- HP notebook topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Villanyszerelés
- Vicces képek
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG321QR 32 165Hz WQHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel - használt
- Iphone 15 Plus 128GB Pink Dobozos 12 Hónap Garancia
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B85M Pro4 B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! AMD Ryzen 5 2600 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged