- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gambit
őstag
-
t1
veterán
Hali!
Haveromat kirúgták a suliból semmiféle tárgyalás nélkül és jogtalanul.
Kihez tudunk segítségért fordulni? Ombudsmant hogy lehet elérni? Érdemes? -
sasa311
veterán
válasz
Apollo17hu #306 üzenetére
Nálunk is volt DÖK, sőt, tagja is voltam...
Pl. az iskola házirendjét elvileg csak úgy lehetne elfogadni, hogyha azt a diákönkormányzat szemrevételezte és elfogadta. Addig nem. Csak ugye a legtöbb iskolában nincs is működő DÖK. Ha jól emlékszem ez az okatatási törvénybe is benne van, bár erre nem vennék mérget. Mindenesetre nálunk így volt és ezt keményen be is tartattuk az iskola vezetőségével.
Minden út járható, csak egy erős vezetőség kell (akár a diákok részéről).
Pl.: mi sikeresen kikényszerítettük azt is, hogy legyen dohányzóhely az iskolában a 18+ diákoknak. no ezt nem azért mondom, mert én akartam pöfékelni -lévén nem dohányzom - hanem ezzel védeni a nemdohányzókat a mellékhelységben uralkodó füsttől.
Nagyon nem akarta a vezetőség és mégis lett.
Mintahogy azt is elértük (és beraktattuk a házirendbe amit szintén nagyon nem akart a vezetőség), hogy akinek az egész éves átlaga 2.0 azt ne lehessen megbuktatni és ennél az átlagszámításnál a témazáró dolgozat is 1 jegynek számít.
És még kismillió dolgot.
Mert pl azt se tudja a diákság nagyrésze, hogy egy iskolának van hivatalos nyitvatartási ideje. Ezen belül pl. könyvtár, tornaterem, iskolafelszerelés, ect... használható lenne. Ehelyett nálunk pl az volt a bevett szokás, hogyha a tesitanárnak 4 órája volt egy nap, akkor 11-kor elhúzott és nem lehetett használni a termet. Na ezen is változtattunk, és érdekes módon egy kis nyomásra meg jogszabálylebegtetésre rögtön engedékenyebb lett a vezetőség.
Mondjuk ebben az a rizikó, hogy szerintem engem csak azért nem rúgtak ki a suliból, mert már annyit jártam törvénykönyvekkel meg fénymásolt jogszabályokkal az igazgatóság előtt, hogy féltek beperelném őket
Amúgy teljesen logikátlannak tartom amit páran itt mondtok. Félévkor a csemete értesítőt kap, év végén meg bizonyítványt. Az egy marhaság, hogy ha félévkor ennyi meg annyi volt akkor most jobb vagy roszabb... Egész éves jegyeket kell nézni azt slussz. Egyszerűbb a tanárnak, egyszerűbb a diáknak és mégis egész évben dolgozni kell a jó jegyért.
szerk:.
Közben eszembejutott, szóval a diákönkormányzatnak az okatatási törvény szerint Vétójoga van az iskola házirendjével szemben. Ha megtalálom a papírjaim között ígérem beírom ide pontosan milyen §/ cikk
Tehát nem háborogni kell, az iskola belső szabályzatát a diákok és a vezetőség hozza közösen...
[Szerkesztve] -
VladimirR
nagyúr
nem, a te felvetesed arra vonatkozott, hogy lehessen mar megjatszani azt, hogy csak fel evig tanulsz, megis jo jegyet kapj
fentebb irtam, a tanar lehet azt is figyelembe vette, hogy mig jozsika elso felevben szar sem tanult, kesobb osszeszedte magat, mindent beleadott, es hiaba volt 3-as az atlaga, az igyekezetet, javitasi szandekat is dijazva 4-est adott neki
mg pistike ezzel szemben az elso felev jo eredmenye utan ugy erezte, most mar minden fasza, es az egeszre magasrol tett - ezt latta a tanar is, es az o 3-as talagat 2-esre zarta le, ezzel probalva pistike szemet felnyitni, hogy ez nem jarhato ut, a lustasag nem vezet sehoz
de szerintem beszelj a tanarral, kerd meg, hogy had bizonyithasd, te jobbat erdemelsz, had felelhess az egesz eves anyagbol, barmely altala valaszott (de elore nem kozolt) ket-harom tetelbol
a jogaiddal meg majd akkor ugralj, meg akkor kovetelj torvenyt, ha legalabb a latszata megvan annak, hogy teljesitetted a kotelessegeidet (pl.: legjobb tudasod szerint telhjesitettel egesz tanevben) -
Apollo17hu
őstag
Most jutott eszembe, h a mi giminkben volt olyan, h DÖK (diák önkormányzat), ami azt jelentette, h minden osztálynak volt egy képviselője, akiket 1-2 havonta összehívtak ülésezni a könyvtárba. Ott az osztályok javaslatait tárgyalták meg, amik a tanulás/tanítás színvonalának emelését és a közösségi élet serkentését segítették. Ilyen volt a házirend is. (Ami sztem az egyik legnagyobb eredmény volt, h kikényszerítettük az egészórás dolgozatok szabályozását és bejelentésének kötelességét.) Ha érdekel, olvass bele a tanuló jogai részbe: [link]
-
Agostino
addikt
Üdv.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a fél év végi jegyek jobbára csak tájékoztató jellegűek, megmutatja, hogy ilyen tanulással, mit tudsz összehozni. Mindig az év végi számít. Tanulni meg végig kell, ahol fél évekre kell kalkulálni, az az egyetem, de az teljesen más tészta. -
raczger
őstag
Hát, akkor egy gyerek megcsinálhatja azt, h első félévben annyit tanul, h épen, h csak átmenjen, a második félévben meg hajt mint a hülye, és 5-ös lesz, a másik gyerek meg éppen fordítva csinálta.
Tehát ugyanannyi tanulással az egyik 5-ös, a másik pedig 2-es lesz év végén < szerintem ez így igazságtalanság
lehet, h nem ártana már egy törvény (ja, és a házirendünkben erről szó sincs)
igazgatónak pedig hiába szólok, mert nálunk nemigazán érdekli az ilyen (egyszer osztálytársamék elég roszak voltak órán, és a tanár elküldte őket az igazgatóhoz, azthiték, h intő, de csak ennyit mondott az igazgató: legyetek jók.), inkább egy másik ember végzi az ilyen dolgokat, ő meg úgyis a tanár mellett áll (mivel ez egy keresztény suli, és rendttársa), és itt szvsz csak is én szívhatok -
Dylen
senior tag
válasz
Cathfaern #299 üzenetére
Hát az én nevemet 2 csoptársammal együtt biztos megjegyezte, volt egy pár ''randevúnk'' már vele különféle okok miatt. Vagy ha nem a nevemet akkor az arcomat.
A másik dolog meg olyan, hogy természetesen idegesít az a plusz egy egyes, mert húzza az átlagot, de az ember inkább örül, mint majom a farkának, hogy megvan végre a vizsga, és megszabadult tőle. Persze ha a tegnapi sem sikerült volna, akkor megint más a helyzet.
Nálunk amúgyis sok érdekes dolog történik, változás meg semmi.
Van egy tanár, akire mindenki panaszkodik, egyik csaj a tanszékvezetőhöz ment reklamálni, de az azt mondta, hogy ő is tudja, hogy egy idióta (persze nem így fejezte ki magát)de nem tud tenni semmit..
Van olyan is, aki egyszerűen közli veled, hogy nem tetszik neki a hozzáállásod és meg fogsz bukni, fejre is állhatsz.
A kedvencem pedig az az illető, aki rendszeresen a szorgalmi időszak utolsó hetére teszi a vizsgát, pont mikor mindenki a gyakjegyekért hajt, (mert nálunk ugye azt nem lehet javítani..) holott a szorgalmi időszak utolsó hetében csak elővizsgát tarthatna, azt is csak a hallgatókkal való egyeztetés, megállapodás alapján. És nincs más időpont, ha arra nem mész akkor Uv.
Na mind1, most már elteszem magam
sok volt mára ez a 4 hsz
[Szerkesztve] -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Apollo17hu #294 üzenetére
Ha van aláírása, akkor jogosult vizsgára menni, függetlenül attól, hogy esetleg amikor ő megszerezte az aláírást, más volt annak a megszerzési feltételei.
Amúgy azzal kapcsolatban, hogy Dylen nem mer mit tenni, mert hogy később is tanítja majd a tanár:
1. egyetemről lévén szó, egyáltalán nem biztos, hogy megjegyzi a neveteket
2. azt hiszem épp ilyesmi okok miatt (személyi összeférhetetlenség) lehet kérni olyat, hogy más tanárnál vizsgázhass, szigorlatozhass (de pl. ha a tanár valamelyik szülőd lenne, akkor se vizsgázhatnál nála, igaz akkor pont az ellenkező a helyzet). Azt viszont sajnos nem tudom, kötelező-e biztosítaniuk, vagy elbírálás alá esik (érettséginél tudom, ott kötelező)
-
Dylen
senior tag
válasz
Apollo17hu #294 üzenetére
Nemtudok ilyenről.
Tavaly nálunk ha valamelyik zh, vagy mind2 egyes lett, ki lehetett javítani őket utolsó órán. Ha az egyik még mindig egyes lett, akkor lehetett vizsgázni. Ha ott is bukta, akkor UV.
Ez most is így volt, tudtommal, aki nem írt zh-kat az is mehetett vizsgára.
[Szerkesztve]
Ja, lehet nem jól tudom, már kicsit bekavarodtam
Szóval én úgy tudom, hogy ez most is úgy volt mint tavaly.
Bár első órán tényleg nem voltam bent
[Szerkesztve] -
r9550
senior tag
rendörségi ügy nem volt belőle hanem megszavazta az az iskola hogy ki-e rugjak vagy nem
-
r9550
senior tag
én még csak álltalánosba járok (holnap ballagok
) de velem is má sok mindent megcsináltak a tanárok
PL..:
-késtem óráról 3 kerek percet kiküldött igazolatlannal
-bementem a tesiterembe hogy én majd focit kérek nem volt bent senki kivettem eggyet
megtudta a tanár elvette a focit rámkente hogy én loptam el 2 focit és a pedofil férjének a pénztárcáját(ez egy olyan ember hogy pedofilitásé kirugták már 2 isiböl és még mindig turja a szakmát) mind ezt 3 nappal ezelött, csak épp az volt a böki hogy én 3 nappal ezelött nem voltam suliba mert beteg voltam.
CUMM -
Dylen
senior tag
Vagyok én és van egy csoporttársam. A főiskolánkon van 4 lehetőség egy tanegység teljesítésére (2 rendes vizsga, és 2 utóvizsga). Ebből mi az első vizsgán és az első utóvizsgán nem mentünk át tavaly, így ezen az éven először tegnap írhattunk vizsgát a tárgyból. (tehát ez volt a 3. lehetőségünk). Ha ez nem sikerül akkor mehetünk utóvizsgázni ami a 4. egyben utolsó lehetőség. Ezután szaktól való eltiltás következik...
Tehát igen fontos, hogy kihasználhassuk a lehetőségeket ha már vannak.
Csakhogy
Van egy olyan tanárunk aki, rengeteget követel, és ha valaki már egyszer megbukik nála, akkor hajlamos úgy tekinteni rá, hogy az az ő óráit ''nem érdemli meg'', így (egyre inkább az az érzésem) megpróbálja őket eltávolítani a szaktól..
Az a helyzet, hogy ebből a tantárgyából (ami egy előadás) az ezévi csoportnak megajánlott egy jegyet 2 zh alapján, amiket év közben írtak. Mi nem jártunk be ezekre, mert már előző éven bejártunk minden órára..
Tehát így a zh-kat se írtuk meg, nem is voltunk kötelesek megírni, mert a megajánlott jegyet senki nem köteles elfogadni (kikerestem a vizsgaszabályzatunkból). Attól függetlenül mehet vizsgázni.
Az történt, hogy a csoporttársam kapott egy egyest a két zh-ra, amiket meg se írt, olyan címszóval, hogy egész éven nem csinált semmit.Így lényegében megajánlotta neki az egyest, érdekes..
Ezzel el is vette a 3. lehetőségét, tehát az a zh, amit tegnap írtunk, már az utolsó lehetősége volt. Mint utólag kiderült, nekem is.. meg is kaptam a jó kis megajánlott egyesemet. Tegnap fedeztem fel a neptunban
.
Azóta már megvan a vizsga eredménye, szerencsére sikerült.
Most ilyenkor mit tehet az ember? Ha valamit lépnék, akkor is én szívom meg, mert hiába érem el, hogy törölje az egyest, attól még tanít 2 évig, szigorlatoztat, és igen rosszul járok.
Persze az még hozzátartozik, hogy akik ebben az évben vették fel először a tárgyat, azok akkor is mehettek vizsgázni ugyanannyi lehetőséggel, mint megajánlás nélkül, ha nem jártak be órára és nem írtak egyetlen nyamvadt zh-t se
[Szerkesztve] -
Boco8
tag
Nemtom mennyire igazságos vagíy igazságtalan a történet de az egyik barátom a régi iskolájában 3,4re állt töriből. A tanár pedig folyton szivatta, kivételezett vele, 1eseket adott neki, amikor tökéletesen tudta az anyagot akkor is leültette 3assal, de év végére valahogy kihozta 3,4re, atanár pedig semmi ok nélkül megbuktatta. Következő évbven már nem is abba a suliba járt hanem a miénkbe
-
alitak
senior tag
Nálunk csak azt szokta jelölni esetleg a tanár, hogy jobbat kapott, vagy esetleg a rosszabbat. Egyedül a biosztanárunk mondta meg, hogy az évvégi jegy az a második félév jegyei+az első féléves átlag nagydolgozatnak számítva. A nagydoga az 2-szer számít; 1/2 az 1,5; 1- az 1,25; 2+ pedig 1,75 -öt ér, és ez alapján számítja a jegyet.
-
Cathfaern
nagyúr
Amennyire én tudom az osztályzásra nincsenek törvények, legalábbis nem konrét számok szintjére lebontva. A tanár alapvetően olyan jegyet ad, amilyet akar. Ha ez neked nem tetszik, akkor megfelelő szervnek szólhatsz (igazgatóság), akik összehívnak egy testületi tárgyalást, és ott elbírálják jogos-e a jegy vagy se. Ha ezt nem teszik meg, vagy továbbra se értesz egyet a döntéssel, akkor lehet feljebb lépni (nem tudom ki felelős állami szinten ilyenért).
De mégegyszer hangsúlyozom, nincs olyan, hogy ilyen meg ilyen átlagra a tanárnak kötelessége adott jegyet adni, vagy egy-egy dolgozatot, feleletet, jegyet meghatározott módon beszámítani.
Eagl3-nek viszont igaza van, a házirend rendelkezhet ilyesmiről (bár nem tartom valószínűnek) -
parandroid
félisten
Mindenesetre beláthatjuk, hogy alapvetően teljesen jogos az év végi 3-as a példában hozott esetben. Még akkor is, ha az első féléves négyes úgy született, hogy a négyes és az ötös között mozgott az illető, aztán mégiscsak négyes lett.
Nyilván nem lenne reális az sem, ha az első félévben színtiszta hármas az illető, akkor már nyugodt lehet, mert ha a második félévben csak egyeseket kap, akkor is kettes lesz az átlag...
p -
Agostino
addikt
Amennyire én tudom, a félévvégi jegy egy jegynek számít, az azelöttieket nem veszik bele külön. Szal mondjuk tegyük fel most így állsz magyarból : 3, 3, 3, 3, 3, és fél év végén 4 es voltál, akkor igy fogsz állni 3, 3, 3, 3, 3, 4. Szal az első félévnek csak az összesített eredménye íródik oda.
-
raczger
őstag
Hi!
lenne egy kérdésem:
az év végi jegyet ugyebár az egész éves átlag alapján kéne, hogy kapja a diák
mit tehet egy olyan gyerek, akinek az év végi osztályzatát a tanára a második félév alapján adja? Ez nem igazságtalan egy picit?
[Szerkesztve] -
raver
aktív tag
HY
Hogy igazságos-e azt nem szeretném megítélni.
Jogilag viszont nem állja meg a hejét. Szaktanári figy. csak annak adható aki az óra menetét, vagy tanárt óra alatt zavarja a munkájában. Azt senki nem tudja rátok bizonyítani h ti közösen beszéltétek meg hogy ellógtok, így figyelmeztetést sem kaphattatok volna.
Az igazolatlant pedíg kötelessége adni.
Amúgy ezzel én nem értek egyet, hisz oda már nem kötelező járni, tehát ha nincs kedvetek órára menni, akkor inkább hagyjátok ott a sulit. -
regent
aktív tag
Hát ja, ha ez így történt, akkor ott valami nagyon nem volt rendben. Ilyenkor viszont nem szabad magad, magatokat hagyni. Minden lehetséges fórumon el kell mondani, hogy mi történt. Addig OK., hogy a tanár esetleg majd tagad, de ha egy egész osztály állít valamit, annak azért csak van súlya. Aztán, meg ha nálatok ilyet csinált, akkor esetleg más oszályokban is. Lehet, ha ti tiltakoztok, más is meg mer szólalni.
Aztán meg a tanárok sem szentek, és itt nem feltétlen arra gondolok, hogy egyest adnak akkor is, amikor te úgy érzed kettesre feleltél. Pont ugyanolyan arányban vannak köztük piszok szemét, szadista, nem normális alakok, mint általában a társadalomban, csak nekik van egyfajta hatalmuk az emberek (gyerekek) felett, és ez bizony sok emberbööl nem a jót hozza ki.
Most meg jöjjön az ördög ügyvéde:
Felteszem az a néhány gyerek semmivel sem szolgált rá a kivételezett bánásmódra, mindig volt leckéjük, idööben érkeztek az órára, nem zavarták az órát. Egyszerüüen csak sorsolásos alapon esett pont rájuk a választás.
Csak azért mondom ezt, mert ha jól emlékszem én is mondtam már diáknak azt, hogy év végén meg fog bukni, azaz elööre bejelentve utaztam rá egész évben, a végén meg is bukott. Ilyen szemét voltam. Legalábbis öö úgy láthatta.
Az én olvasatomban viszont figyelmeztettem, hogy ha továbbra is ezt csinálja órán, amit csinál, és viszont továbbra sem csinálja azt amit kellene neki, akkor év végén bukás lesz a vége. Aztán mivel tovább folytatta a semmittevést/hülyülést megpróbálkoztam azzal, hogy gyakran feleltetem, hátha így sikerül az egyesek lehetööségének visszatartó erejével arra bírnom, hogy rendszeresen tanuljon. (a diák szemében ez bizony kemény kitolás volt) De sajnos nem volt az egyeseknek semmiféle visszatartó erejük. Mire beláttam, hogy így (sem) nem fog tanulni, addigra beszedett jópár egyest. A dolgozatai továbbra is gyalázatosak voltak, nem tanult, minden figyelmeztetés, szülönek írás után sem. A vége bukás lett.
De el tudom képzelni, hogy valakinek ez úgy jött le, hogy két hónap után bejelentettem neki, hogy meg fog bukni (tényleg mondtam), aztán keményen utaztam rá (minden héten felelt, tehát tényleg), aztán meg is bukott( tehát beváltottam az ''ígéretem'').
Csak azért írtam ezt le, hogy megmutassam, nem minden fekete, vagy fehér.
Lehet hogy a te esetedben nem ez volt a helyzet, nem tudhatom, abban az esetben nem tudok a tanár viselkedésére mentséget találni. -
regent
aktív tag
Na most utoljára, mert a végén még összeveszünk ezen a dolgon.
èn sem találkoztam, csak elképzeltem. Most képzeld el te is, és gondold végig, szólnál nekik, hogy hagyják abba, vagy inkább minden nap néznéd ööket, esetleg úgy tennél mintha nem vetted volna észre. (Most ugye a buzi párról beszélünk???)
Igazából nem tudom hogyan máshogy tudná közvetíteni egy tanár az értékrendjét ilyen helyzetben, mit azzal, hogy rászól a szerinte helytelenül viselkedöökre. Talán mindig egy kolléganööjével kellene sétálgatnia, és feltüünööen nem átölelni, nem megcsókolni nyilvánosan a folyosón?
Nem a tanár részérööl érzem jogosnak, hanem mindenki részérööl aki ilyen helyzetben van. Ha valaki fényes nappal oldalbahugyozza az autómat arra ugye rászólok, és igen morcos lennék, ha ilyenkor nem azt mondaná, hogy elnézést, de nem bírtam tovább, kérem bocsásson meg. Hanem neki állna feljebb, miszerint mit képzelek én, csak azért mert van némi jogom, és lehetööségem rászólni, azért még igazán nem kéne ilyet tennem, nincs a hugyozásban semmi rossz, igen maradi vagyok, ha azt hiszem, hogy manapság nem lehet fényes nappal autókat oldalbahugyozni.
mod: és miután már mondjuk tizszer láttam, hogy különbözöö emberek hogyan hugyozzák oldalba az autómat, bizony rászólnék arra is, akit csak a sliccét kezdi gombolni, az persze nyilván felháborodottan tiltakozna, de engem ez már nem hatna meg.
Nagyon erööltetett volt a párhuzam, de hirtelen nem jutott eszembe jobb. Azt akartam érzékeltetni, hogy mindenkinek joga van kifejezni a nemtetszését, és amennyiben ezt kultúráltan teszi, a másiknak illik elgondolkozni ezen, és ha nem okoz számára nehézséget, akkor változtatni a viselkedésén. De persze nem kötelezöö.
Az iskola egy kicsit más, más szabályok érvényesek. Vannak a diákok, és vannak a tanárok. Azon alapszik az egész, hogy a tanárok a tudásukat, tapasztalataikat átadják a diákoknak, azok meg ezt befogadják, megrágják, aztán ha tetszik nekik lenyelik, ha nem akkor kiköpik. Az tud érdekes lenni, amikor már felnöött egykori diákok hálát adnak az égnek, hogy olyan tanár keze alá kerültek aki azt is lenyomta a torkukon amit akkor kiköptek volna. Aztán vagy rájöttek, hogy ez igazából finom, vagy rájöttek, hogy nem halnak bele ha megvárják, míg alul távozik.
Nem tudom az adott szituációban mit csinált a tanár, mit mondott, hogyan mondta. Magamból indulva ki, ha szét akartam volna választani egy ilyen párt (mert csak) akkor udvariasan megkértem volna ööket, erre az utcán még az is korrekt válasz lenne, hogy húzzál a francba mi közöd hozzá, de az iskolában csak egy választ fogadtam volna el, azt, hogy akár kelletlenül, de abbahagyják amit csináltak. Azután már nem érdekelt volna, hogy esetleg folytatják miután elmentem. Az már nem az én ügyem. Közöltem velük, hogy itt és most helytelen (szerintem, de lehet, hogy mások szerint is) amit csináltak, és kész. Lenyomtam a torkukon valamit amit nem akartak bevenni, ennyi. Aztán vagy kiköpik, vagy megemésztik, vagy csak átszalad rajtuk és alul távozik. Nekem tökéletesen elég, hogy ezentúl, ha arra járok gyorsan szétrebbennek. Ezzel adják meg a tiszteletet az én értékrendemnek. Uganígy én is megadom a tiszteletet jópár ember különbözöö értékrendjének, mert így müüködik a társadalom. Mondjuk nem vakarom meg a seggem a családi ebéden, pedig nagyon viszket, de tényleg.
Na ez volt az utolsó hozzászólásom ebben a témában, akinek ezekután nagyon unszimpatikus vagyok, (esetleg megpofozna) az kérem ne reagáljon, nem szeretnék további, esetleg parttalan vitát. Aki meg egyetért az se reagáljon, mert azt meg minek.
[Szerkesztve] -
agrarfiatal
senior tag
jogosan adta a tanár amit adott nektek. Ha nem mentetek be dolgozatot írni gondolom azért nem, mert nem adta le az anyagot. Ha nem adta le azt talán jelezni kellett volna a tanárnak, ofőnek, igazgatónak kb ebben a sorrendben. De semmiképpen nem akkor amikor már dolgozatírásra kerül a sor. Tudom, én is voltam diák - mi sem szoltunk sokszor mikor a tanár nem adta jól le az anyagot - mert hülyéskedtünk stb - csak akkor szívóztunk vele mikor számonkérésre került a sor. Sokan úgy veszitek az ilyen tanárokat, hogy addig jó nekem ameddig hagy hülyülni, de mikor számonkér valamit már félreáll a szájjatok.
-
Jégkokó
veterán
Úgy néz ki szinte 100% ra hogy meg fognak delphiből vágni, mert nem mentem el a dolgozatra és a tanár meg egy kötsög.És még ha elmentem volna akkor se tudtam volna belőle semmit se csinálni, mivel nekem már a turbo pascal is magas volt, és azt se értettem ezt meg aztán főleg.És sajnos nem lehet tovább menni, mert félévekre van bontva, és ha félévkor megbukok akkor kezdhetem előlről az egészet.És már a második év felénél tartok és már csak fél évem lett volna csak hátra
-
Lortech
addikt
Az általad leírt szituációt nem kommentálnám, nem vagyok tanár, és nem is találkoztam még ilyen szituációval, majd ha mindkettő bekövetkezik, választ adok..
De menjünk bele, mert az én általam leírt szitut mégcsak enyelgésnek sem lehet nevezni, és semmilyen szín alatt nem tudom elviselni senkitől sem, hogy ilyen módon korlátozzon egy párt, vagy bármi kivetnivalót lásson ezen viselkedésükben, és ráadásul ennek hangot is adjon, csak azért, mert megteheti. Te meg mikor tovább folytatot mondandódat, erre a hamis feltételezésre építed az egészet.
Harmadsorban legkevésbé sem érdekel egy tanár értékrendje (tudod, már gimnazista korban is azzal a feltételezéssel él az ember, hogy az ő értékrendje a jó..), azt hiszem nem én voltam, aki őrá akartam erőltetni az enyémet... És pont ne egy ilyen tanár értékrendje legyen már mérvadó számomra, aki csak azért úgy érzi, hogy ilyet megtehet, mert az igazgatóság kihirdette neki.
Mert azt hiszem, hogy az iskolában nem csak tanítani, hanem nevelni is kell. Lehet maradi vagyok.
Én sosem kértem senki ''nyílt'' neveléséből, egy gimnazista korú fiatal nevelése talán nem úgy történik, hogy ezt ne, mert dádá.. Ha ez szerinted nevelésnek tekinthető vagy jogosnak véled a tanár részéről, vagy azt hiszed, hogy ezzel bármit is elért, és jobb lett bárkinek is, akkor a további vitát részemről feleslegesnek tartom. (hangsúlyos az ''és'' és a vagy (megengedő) kapcsolat. )
szerk: nekem a nevelés kb annyiról szól, hogy én megpróbálom jól csinálni vagy ahogy sikerül, és ha ez mások szerint is jó, akkor talán elgondolkozik rajta, hogy ez tényleg jó dolog, és netán még át is veszi, és nem érzem úgy, hogyha más másképpen csinálja, akkor nekem meg kéne változtatnom őt, inkább én gondolkozok el, és átértékelem az enyém. Lehet, hogy ennek a nézetbeli különbségnek köszönhető, hogy Te vagy tanár, nem én.
[Szerkesztve] -
regent
aktív tag
èrtem.
èn sem találok semmi kivetnivalót az osztálytársad viselkedésében. De az általam leírt szituációban találok. Szerintem ha belegondolsz ez már neked sem tetszik, de lehet hogy tévedek. Valószínüüleg jobban elviselném ha különbözöö nemüü emberekrööl lenne szó. Ilyen vagyok kész. Az a tanár aki rájuk szólt meg olyan volt, hogy a különnemüüek enyelgése is zavarta, és most ne menjünk bele, hogy enyelegtek, vagy nem. Mert nyilván szerinted nem, a tanár szerint meg igen.
Az zavart(zavar) engem, hogy szerinted az a tanár gyökér, mindössze azért, mert különbözik az értékrendje a tiédtööl, és volt mersze (hatalmi szóval) ezt tudatni is a barátoddal (veled is, ha arról lenne szó).
èn bizony rászólnék az iskolában ölelkezöö homokos párra, ha ez gyökérség akkor vállalom.
ès hogy ne diszkrimináljunk, ugyanígy megkérném a nem homokos ölelkezööket is, hogy ne itt éljenek magánéletet.
Azért, mert az értékrendembe ez nem fér bele, és mivel tanár vagyok át szeretném adni ezt az értékrendet a diákjaimnak, mert természetszerüüleg azt hiszem, hogy ez egy jó értékrend. Nem kényszerítek, csak elmondom, hogy szerintem ezt már azért ne.
Mert azt hiszem, hogy az iskolában nem csak tanítani, hanem nevelni is kell. Lehet maradi vagyok. -
Lortech
addikt
Szerintem egy tanártól ez iszonyú gyökérség, sokkal inkább, mint amennyire az az általam leírt szituációban az osztálytársam és barátnője viselkedése, amiben semmi de semmi kivetnivalót nem találok.
Ha úgy érzed, ezzel téged, vagy a barátodat és a barátnööjét korlátozta valami nagyon fontos joguk gyakorlásában(hogy a topic címét is megemlítsük), akkor viszont szerintem tévedsz.
Én azt gondolom, hogy te tévedsz, persze ''papíron'' biztos neked van igazad.
A felpofozás valóban durva lépés lett volna, így gondolom én is (éppen ezért nem mentem oda és kevertem le neki egy nagy büdös pofot () ), de az adott lelkiállapotom ez volt, ennyi.
-
DanteHix
tag
Ismeros
Na nem azert, mert en voltam az a gyerek, hanm mert en is csinaltam mar ilyet. En sem lelem nagyon oromomet benne, de mindig elmondom. Mivel nalunk gyakoribb az egyeni foglalkozas, lehet lelkizni. En minden elso oranal, amig meg ott a szulo, kozlom,hogy amint a diak hazudik, ellogja az orat, ropul, nem erdekel hogy mennyit fizetnek. ettol altalaban megszeppennek.
Nem tudom szemetseg-e, de ha egy diakom nem tanul, es latom rajta, hogy nem is tori magat, mert megteheti( volt sajnos arra pelda h a gyerek kozolte: ''a fater ugyis lefizeti a tanart, minek tanulni''), akkor altalaban 3adfoku egesi seruleseket okozok neki a szavakkal, es kb 5 perc utan mar a pad alatt hever, es elegge kesz.Csernus terror
De sajna nem lehet nelkulozni,mert leszarjak az embert.
Az azonossagok, na az kesz, nalam is van vele gond, az elso 2 oran, aztan tudjak
Bar a kedvenc szerencsetlen diakom meg mindig az,akivel (o 16 eves volt akkor) megoldottuk ezt: 4x=4 . majd feladtam, h 5x=5
20 percet ultunk a pelda folottegyebkent nem volt ertelmileg semmi gond vele, csak vhogy...
-
DanteHix
tag
Inkabb korep, felzarkoztatas, felkeszites. Max du.i iskolanak neveznem
Nos, neha ugy erzem, mind2De alapesetben jol kereso emberek, akik megengedhetik maguknak. Term. vannak kivetelek, ilyenkor az arszabas is maskent tortenik. De ertelmi fogyatekosra is volt mar pelda, en a 7 ev alatt ,csak ketszer tanitottam ilyen embert.
-
raczger
őstag
Akkor minden órán azt kellett volna mondani ''ma rossz napom volt'' és akkor kisangyalok lettek volna
Tavaj két tanár is nálunk, elhatározta év elején (még új volt az osztály a suliban), hogy kiket og megbuktatni
az egyik: némettanár, és az első hónap után megmondta, hogy ő kiket fog megbuktatni, és arra ment egész évben (és ezt így kimondta nekünk) aztán év végén sikerült is a terve, 4 gyereket megbuktatott
a másik: angoltanár, ő 2 hónap után döntött, hogy egy bizonyos gyereknek csak akkor adja meg a 2-est, ha az átlaga eléri a 3.1-et!
ne erre mit mondjak? és mindkét tanár közölte velünk a szándékát -
regent
aktív tag
Most nem jut eszembe semmi szemétség, pedig biztosan volt ilyen.
Ja de mégis. Ev vége volt, azt hiszem utolsó matekóra, és volt egy srác aki a kettesért hajtott. Nem volt jó matekból, szerintem nem azért mert nem tanult, egyszerüüen nem volt hozzá tehetsége. Bár más tárgyakból is bukásra állt, de mindegy ez nem tartozik ide. Szóval felelt a kettesért, igaz ö nem tudta, hogy én már eldöntöttem, hogy megadom neki a kettest, de azért nem adom ingyen, egy kicsit szenvedjen meg érte, ha már egész évben nem tanult. Na ööt nagyon megfingattam a táblánál, szegény a végén szerintem már azt sem tudta fiú-e vagy lány, egy egész órán keresztül kellett izzadnia, egyedül kint a táblánál, velem szemben. Tudni kell, hogy ha akarok nagyon g*ci tudok lenni, (néha sajnos akkor is ha nem akarok), akkor pedig akartam.
Tudjátok ilyen: nos, mondja már ki, igaz az állitás? mire a diák boldogan, hogy kapott valami segítséget-Igen, igaz,
mire én ártatlan szemekkel-Neeem, sajnos hamis, nézzük a következööt.
Pedig minden hülyesége, meg nem tanulása ellenére bírtam a srácot, tudjátok olyan volt mint egy vásott, huncut kisgyerek. Tudod, hogy haragudnod kéne rá, de igazából nem tudsz haragudni, inkább nevetsz azon amit csinált.
Na ez például szemétség volt, elööre megfontolt szándékkal elkövetett kegyetlenkedés, célja az volt, hogy egy eléggé eröös inger talán arra indítja majd, hogy jövööre ne hagyja az utolsó órára a döntést. Sajnos nem tudom, elérte-e a célját, de pesszimista vagyok.
En amúgy, ha rossz kedvem volt, vagy ideges voltam, ezt az óra elején bejelentettem az osztálynak, közöltem velük, hogy most a szokásosnál harapósabb kedvemben vagyok, és úgy vigyázzanak magukra, ne ingereljenek, mert esetleg nagyon rossz vége lesz. Ezt többnyire tolerálták, és ilyenkor sokkal rendesebbek voltak, mint általában. -
regent
aktív tag
válasz
luciferc #260 üzenetére
Ja, lehet, de nálam majdnem minden dolgozat ilyen volt. Mármint nem jelöltem ki pontosan a feladatokat, de azokból volt a dolgozat amit órán, közösen megoldottunk, vagy házinak feladtam, és utána megbeszéltük. ìgy sajna nem volt mivel összehasonlítani. Bele sem merek gondolni, hogy ismeretlen, nem megoldott feladatokból milyen jegyek lettek volna.
Amúgy a szülöök nagy többsége teljesen vak a saját gyereke hibái, és hülyeségei irányában. Fogadóórán azt hiszem még nem hallottam buta/rossz képességüü gyerekrööl, minden gyerek okos, eszes, csak egy kicsit lusta, vagy még inkább a padtársa van rá rossz hatással, és a tanár úrnak szét kellene ültetni ööket, vagy az elsöö padba tenni a kölköt. Igaz, az elsöö padra mindig túljelentkezés volt nálam.
Meg otthon is mindig nagyon sokat tanul, órákat ül a könyv fölött, és a szomszéd Imre bácsival, mikor egyszer együtt tanultak, az Imre bácsi azt mondta, hogy ilyen okos gyerekkel még nem is találkozott, nem is érti, miért kap folyton egyeseket. Az Imre bácsi, tudja a tanárúr, föömérnök volt a gyárban míg 15 évvel ezelöött nyugdíjba nem ment. (azaz a tanárúrnál mindenképpen nagyobb tekintély)
Volt olyan is, hogy több szülöö is panaszkodott, mert szerintük nem jól osztályoztam. Van ugyanis a matekban 8 alap azonoság, ilyenek, mint (a+b)2=a2+2ab+b2, (a-b)2=a2-2ab+b2 stb. rettentöö bonyolultak, és igazán mélyen kell érteni a matekot ahhoz, hogy valaki megtanulja ööket.Mellesleg folyton elöökerülnek az órán, tehát nem nagyon lehet állandóan visszalapozgatni, keresgetni, hogy ez vajon hogy is van. Azaz legalább másfél-két hónapig napi rendszerességgel kell ööket használni. Na én olyan gonosz voltam, hogy röpdogában csak annak adtam ötöst aki mind a nyolcat hibátlanul tudta, aztán ahány hiba annyi jeggyel rosszabb. Azaz még így is 50%-nál volt az egyes. Erre jön a szülö, hogy az öö gyereke miért kapott csak kettest, hiszen 8 ból öt feladatot hibátlanul megoldott, ez legalább hármas, ha nem négyes. A másik meg, hogy az övé miért kapott egyest, mikor 3 feladata is jó volt, és volt még 3 ami félig jó volt.
Egyszerüüen nem értették, hogy itt nincs olyan hogy félig jó. Meg hogy ezeket az alap dolgokat kívülrööl kell tudni ahhoz hogy egyáltalán legyen esélyük igazi feladatokat megoldani. Na mindegy nem panaszkodom tovább.
Azért szerettem tanítani, mindent egybevéve azért kedvesek a gyerekek. -
luciferc
őstag
na igen, csak gondolj bele, milyen adu ez az ember kezében, ha az osztály átlaga az adott tárgyból nagyon szar (vagy csak szarabb, mint más tárgyakból). Ilyenkor óhatatlanul felmerül a szülőkben, hogy lehet, hogy a tanár a szar, vagy túl szigorú (hisz józsika úgy tanul otthon...). Ha van 1-2 ilyen dolgozat, amit előre 1 héttel megkaptak, hogy pontosan ez lesz a dolgozatban, és ezeknek az átlaga alig jobb, mint a sima dolgozaté, az egyértelműen bizonyítja, hogy vagy a kölykök szellemi képességeivel van a baj, vagy lusták mint a dög.
-
DanteHix
tag
Figy, en nem rendes suliban tanitok, hanem egy oktatasi cegnel. Immaron 8. eve, es tobb, mint 400 diakom volt. Egy osztalytol meghulyulnek, 15 ember a max, annal kissebb vagy egyeni foglalkozas szokott lenni.
nekem kotelezo az ilyen beszelgetesek, es el kell hogy mondjam, az 50%a meg igy sem tanul...
Nem jonnek ra arra, amit mi sem fogtunk fel( szulo megjegyzese gyereknek: magadnak tanulsz,nem nekem, etc...) ugyanugy megprobaljak letagadni a rossz jegyet(vagy varnak amig jobbat kapnak).
Sokszor beszelgetek veluk, de meg igy is sok a ''bunko'' gyerek( nem hulye, de annyi penze van a csaladnak, h ha ertelmetlenul herdalja is eleg meg 20 evig), aki nem hajlando tanulni, es neki senki ne adjon tanacsot, mert nem erdekli.
[Szerkesztve] -
regent
aktív tag
válasz
luciferc #255 üzenetére
Az a baj, hogy ha nem engeded ilyenkor a puskázást, akkor az átlag nem lesz sokkal jobb, tapasztaltam.
Ugyanis ilyenkor a hülye gyerekek nem azt csinálják, hogy átnézik a feladatokat, megtanulják, hogy hogyan kell megoldani. Hanem írnak egy puskát. Ha azt nem tudják használni, végük. Olyan jó nézni, ahogy ülnek a papír fölött, néha rádsandítanak, vajon nézed-e ööket. Próbálják észrevétlen elööveni a kis papírjukat, de te figyelsz, nem mernek semmit csinálni. Közben az idöö telik, de öök nem azzal foglalkoznak, hogy hogyan tudnák a saját eszükkel megoldani a feladatokat, hanem csakis azzal, hogy hogyan vehetnék elöö észrevétlen a puskát. De erre ma nincs remény, a tanár nagyon figyel, úgy figyel, ahogyan soha nem szokott. Pedig eddig mindig sikerült átverni, de ma valahogy nem megy. Kicsöngettek, kész, az üres papírt lehet beadni. Közben nem jönnek rá, hogy kb egy óra tanulással ötösre megírhaták volna a dolgozatot, hiszen minden példát órán már megoldottunk, szó szerint, ugyanazokkal az értékekkel, csak át kellett volna nézni a füzetükben kb 20-30 oldalt, 35-45 példát, amik mondjuk mind besorolhatók a 4-5 típus valamelyikébe. Es ez volt a témazáró.
Az okos gyerekek meg amúgyis jól meg tudják írni, nekik ez csak egy kicsi könnyebbséget jelent. -
regent
aktív tag
Csak azok ilyenek, akiknek nincs gyerekük.
Amúgy ez nem azért van mert ki akarnak veletek tolni (jobb esetben), hanem azért, mert szeretnének valamit a gyerekek fejébe verni. Mondjuk a szünetre leckét feladni nem fair.
Igaz én is akartam adni, mikor tanítani kezdtem, aztán az idöösebb kolléganööim mondták, hogy nehogy már leckét adjak a szünetre. Tudják, a saját gyerekeik példáján, hogy milyen rossz az, mikor a szünetben a könyv fölött kell görnyedni, azért, hogy 15 hülye matekpéldát megoldjanak.
A másik dolog, meg az, hogy az ember nagyon gyorsan átkerül a másik oldalra, ahogy tanítai kezd. Az elején még emlékszik arra, hogy mik voltak rosszak, mik voltak jók amikor öö diák volt, és igyekszik a diákjainak minél több jót tenni. Aztán rájön, hogy így a diákok semmit nem fognak megtanulni, neki meg az a dolga hogy tanítson, és ezt jól akarja csinálni, ehhez viszont néha szemétnek kell lennie. Legalábbis amit tesz, az szemétségnek fog tüünni a diákok szemében.
èn is csináltam sok ''szemétséget'', elöre megfontolt szándékkal, miközben pl. egyáltalán nem haragudtam az osztályra, de tudtam, hogy ha nem teszem meg, akkor nem fogják megtanulni azt amit tanítani akartam.
Mondjuk azt is elfogadtam mindenkitööl, hogy ha nem érdekelte a tantágyam. Amennyi feltétlen kellett az érettségihez annyit megpróbáltam a fejébe verni, aztán békén hagytam.
Volt olyan diákom, aki szinte soha nem csinált leckét, vagy legfeljebb másolta, de a dolgozatokon, meg a feleléseken mindig összeszedett egy kettest-hármast. Most az ilyennel mit lehet csinálni? Mondjuk ötóránként adni egy egyest, mert összegyüült az öt ''feketepont'' a leckék miatt? Minek, vagy matek nélkül is teljes értéküü felnöött ember lesz majd belööle, vagy azzal sem. -
regent
aktív tag
Nekem az volt a furcsa, hogy a párhuzamos osztályokban nem kellett más-más feladatokat adnom a dolgozatban. Igaz arra próbáltam figyelni, hogy lehetööleg ugyanazon a napon legyenek a dolgozatok, de ez nem mindig sikerült. Az elején még a 3 osztálynak 3 feladatsort csináltam, mire az idöösebb kollégáim mondták, hogy ez fölösleges, ezek a gyerekek annyira hülyék, hogy nem kérdezik meg a másik osztályt, hogy mi volt a dolgozatban. Es igazuk volt. Gyakorlatilag semmi különbség nem volt a jegyek átlagában. Emlékszem, mi azért megérdeklöödtük a másik osztálytól, hogy mi volt a dogában, aztán olyan feladatokat( vagy éppen azt) jól átnéztük.
Amúgy már nem tanítok. -
luciferc
őstag
válasz
DanteHix #251 üzenetére
Olyat próbáltál már, hogy 1 héttel előre megmondod, hogy pontosan melyik feladatok lesznek a dolgozatban? Kíváncsi lennék, hogy így mennyi lenne a nem 5-ös dolgozatok aránya. mellesleg ezt aztán oda lehetne tolni a tisztelt szülő pofájába, hogy lám lám, a kedves gyereke egy lusta kis ... Ha van kedved kísérletezni, megcsinálhatnád...
-
DanteHix
tag
Nah, ezzel 100%osan 1et ertek!
Mikor en dolgozatot iratok( en is lebuktam,h tanitok, meghozza metamatikat), en olyan peldakat adok,amiket vettunk, vagy haziban adtam fel. Megis lehangolo tud lenni, mikor kiosztom.
Mellesleg imadok tanitani, es ettol fuggetlenul a diakjaim szeretnek. Vagy annyira felnek, hogy ezt ereztetik? -
regent
aktív tag
azóta elööléptem
Amúgy egyetértünk, nem is jár érte egyes rögtön, de sajnos tapasztaltam, hogy ha a kisujjad nyújtod a karod kell.
Csináltam olyat, mikor tanár voltam, hogy mivel mindenkinek készen volt a leckéje, ezért ugyanazokat a feladatokat adtam fel röpdogában, (azaz csupa ötöst szerettem volna adni, mert olyan jószívüü vagyok) de nagyon kevés idööt hagytam rá. Mindössze néhányan nem tiltakoztak vehemensen. Magyarán a többiek róluk másolták.
Aztán persze a témazárón csupa nehéz feladat volt (szerintük). Nem fért a fejükbe, hogyha nem csinálják meg a leckét, csak lemásolják, az nem ugyanazt a tudást fogja nyújtani. -
-
regent
aktív tag
Nem konkrétan neked megy a válasz, csak ez a hozzászólás volt fent, ami a témába vág.
Szerintem, és hangsúlyozom, hogy ez magánvélemény, az egész ''az iskolában csak ne éljenek szexuális életet a diákok'' szöveg abból ered, hogy a van néhány tanár aki nem csak tanítani, hanem nevelni is akar.
Lehet hogy ezek a tanárok idöösebbek, vagy éppen vénlányok, de lehet hogy amúgy tök jó fejek. Csak úgy érzik, hogy van olyan viselkedés, ami egyszerüüen nem való az iskolába. Arról pedig lehetne vitatkozni, hogy hol legyen a határ. Kézfogás még mehet, talán még ölelés is, de puszi mondjuk már ne, rendes, nyelvek torkon való lenyomása pedig már tényleg sok. Mondjuk folyosói pettingre már gondolni sem merek, még akkor sem ha a délutáni szakkör után csináljátok. (pedig izgalmas lehet)
Szóval az ilyen tanárok esetleg beszólnak akkor is amikor szerinted nem kellene, az általad említett esetben szerintem is túlreagálta a dolgot, de igazából nem számít sem az én, sem a te véleményed. Valakit zavart ez a viselkedés, és hangot adott neki. Mivel tanár volt az illetöö ezért az iskolában a véleménye bizony meghatározó. Ez van.
Ha úgy érzed, ezzel téged, vagy a barátodat és a barátnööjét korlátozta valami nagyon fontos joguk gyakorlásában(hogy a topic címét is megemlítsük), akkor viszont szerintem tévedsz. Azt is alig hiszem, hogy a megfelelöö reagálás a felpofozás lett volna.
Aki nem tudja beleélni magát a tanárok helyzetébe ilyenkor, az képzelje el azt a szituációt, hogy két buzi (bocsánat homoszexuális) osztálytársa a szünetben a folyosón összebújik, becézgetik egymást, szép szavakat sugdosnak egymás fülébe, megmarkolják egymás fenekét, csókolóznak, közben néha látszik a dudorodó nadrágjuk, a dudort persze a másik dudorhoz dörzsölik, így megy ez, szerelmesek, mit lehet tenni. Neked meg nézned kell, mert te vagy a felelöös a rendért. Szabad országban élünk, itt mindent szabad. Vagy talán van amit mégsem annyira szabad (illik)?
Aki ilyen szituációban nem szólna rá a két srácra az nagyon-nagyon szereti a szabadságot. Bár ez már talán inkább szabadosság lenne.
A magánvéleményem mindazonáltal az, hogy a magánéletét mindenki élje úgy, hogy senkit se zavarjon vele. -
regent
aktív tag
Valóban nem mondtad egy szóval sem.
''Állítólag van olyan törvény a középiskolákban/gimikben, hogy ha nem csináltad meg a házit, nem kaphatsz egyest [vigyorgó szmájli] remélem ez így van [gondolkodó szmájli] ''
De a vigyorgó fejet, és mellette a remélem ez így van mondatot nem tudtam úgy értelmezni, hogy mélységesen elítéled ezt a ''törvényt''. Inkább úgy tüünt nekem mintha egy éppen egyest kapott diák keresné annak az igazolását, hogy miért is nem kaphatott öö igazából egyest a lecke miatt (vagy miért nem kaphat majd holnap). Bocsánat. Amúgy minden tiszteletem a tiéd a szorgalmad miatt.
A linkelt topicban az újoncokkal való helyes viselkedéshez adnak némi útmutatót. Nem értem miért vonatkozik ez rád, és rám? -
Tithian
őstag
válasz
DanteHix #242 üzenetére
Nem nehéz, ha az ember olyat tanul, ami érdekli
Megosztom én is élményeim egy töredékét:
A giminek számomra az első két éve volt egy iciri-picirit nehézkes (33 óra hetente, előtte 30 volt), aztán unalomba fulladt: 21-22 óra hetente, bejárós diákként nagy örömömre sok lyukasóra, sok felesleges tárgy, néhány tanárnak nem való tanár...
Annyi előnye volt, hogy ismerősökre tettem szert, illetve bővült az általános műveltségem. A gimi másik tagadhatatlan érdeme, hogy nőttem tíz centit és tizenöt kilóval lettem szebb szál legény (most 182/84). Az érettségi mondjuk egész jó volt, Bálinték tavaly kicsit ''izgivé'' tették.
Az egyetemen viszont végre jól érzem magam. Az elején furcsa is volt, hogy szívesen járok iskolába, de most már megszoktam. -
Lortech
addikt
válasz
Gabesz07 #219 üzenetére
Nálunk is meg volt tiltva, ebből is komoly problémák voltak. Az milyen már, mikor haverom csak átkarolta barátnőjét és beszélgettek, arra jött egy tanár, és beszólt neki, hogy tartsanak két lépés távolságot, ennek szemtanúja voltam, és kívülállóként is majdnem agyvérzés közeli állapotba kerültem.
Legszívesebben felpofoztam volna a tanárt is, meg az igazgatóságot is abban a pillanatban.
A házirendben nem hinném, hogy benne volt, mert évközben lett kihirdetve, azért mert néhány tanárnak/igazgatóságnak nem tetszett a ''párocskák'' viselkedése (pedig nem tudok egy ''orgiáról'' sem), [szemétkedés on]biztos rég voltak már fiatalok, vagy nem tudták elviselni, hogy másnak normális kapcsolata lehet.[szemétkedés off]
-
Tithian
őstag
válasz
DanteHix #238 üzenetére
A tanárotok pályát tévesztett.
Ilyen rossz poénnal egyest adni, hmm, ehhez pofa kell. Amit a tanár mondott, annak amúgy szerintem nincs is értelme. A következő és a különálló nem egészen ellentétes jelentésűek, ilyen szövegkörnyezetben pedig...
Egyébként így visszagondolva érdekes, hogy általánosban és gimiben mennyi jelentéktelen dolgot állítanak be létfontosságúnak egyes, egyébként nem is biztos, hogy olyan nagy szakértelemmel rendelkező tanárok (ha már akkor lehet nála többet tudni a szakterületéről, az baj). Mulatságosnak tartom, hogy milyen komolyan vettünk ezt-azt, pedig semmi értelme nem volt. Dehát a rendszeren belül nem lehet korrekt véleményt formálni a rendszerről.
Adynak mellesleg voltak versciklusai (pl. Istenes-versek, Léda-versek...). -
DanteHix
tag
azert valasszuk kulon a magolos es a peldacsinalos lecket...
Figy, nem mondam,h mindig igazsagos. En pl 3adikban 5-6* feleltem Adybol egymast koveto orakon. Tudod, miert kaptam karot? Mert azt mertem mondani,h ''Ady kovetkezo verse''. Erre a tanar leultetett, es kozolte, Adynak csak kulonallo versei vannak. -
DanteHix
tag
Szisztok!
sztem nagyon is jogos az elegtelen. abban az esetben, ha tenyleg ures a fuzeted, ahol a hazinak kellett volna lennie. Nalunk is volt ilyenbol gond, de egybol kozolte, hogy aki legalabb gondolkozott rajta, es nyoma van, az nem kap ra elegtelent. A hazit meg pont azert kapjatok, mert nincs eleg ido az iskolaban, hogy mindent atvegyetek,a-z ig, es hogy begyakolroljatok. Ha nem csinaljatok meg, utana szted jogosan hoborogtok, mikor a doga elegtelen lett, mert ''tul nehez volt''. Az,h nem csinaltam meg a hazit, mert leszartam,nem tanultam, ilyenkor nem szamit gondolom
A szunet pedig arra valo, amivel toltod -
Apollo17hu
őstag
Nemtom, h ez csak a mi gimink házirendjében van/volt-e benne, de nálunk pl. órai munkára nem lehetett 1-est adni.
-
ipgirl
tag
ha jól emlékszem, olyan van a közoktatási törvényben /bár nem néztem utána!!!/, hogy nem adhatnak arra egyest, hogy ha a diák az órán rendetlen, vagy nem figyel stb, mert azt a jegyet a szorgalmi/ magatartási jegyébe kell beleszámítani.
A házi feladatnál sztem az lenne a leghelyesebb megoldás, hogy valamiféle mínuszt, vagy ''feketepontot'' kapjon, ha elfelejti megcsinálni, ami egy bizonyos mennyiség után ez 1est jelent. Így nem rontja a tanulmányi eredményt, ha egyszer elfelejti valaki megcsinálni, vagy nem tudta megcsinálni. -
raczger
őstag
-
sasa311
veterán
Ne aggódj, ilyen törvény nincs
Kaphatsz rá egyest. Ami tulajdonképpen nagyon helyes.
zso12345: Én sem értem egészen amit írsz... Szóval addig igen, hogy a töritanár helyesli, és az igazgató elhiszi a tanárnak, hogy ti kértétek. De OTTHON mi van? El sem mondja senki? Vagy a szülőket nem érdekli?
éredekes kis történet.... -
regent
aktív tag
Hú de utálom az ilyen hozzáállást.
A hozzáallásoddal van baj McFly, már az apád is ilyen volt, emlékszem!
Gondolod, hogy ezt törvény szabályozza? Van rá valahol egy paragrafus?
Amúgy lehet hogy van. De gondolj bele hova vezetnek ezek a ''könnyítések'', meg jogok tömkelege. 20 év múlva már arra sem lehet egyest adni, ha valaki rosszul felelt, sööt feleltetni sem lesz joga a tanárnak, mert az sértheti a diák valamilyen elcseszett jogát. Azért sem szólhat majd, ha a diák órán üvöltve rohangál körbe-körbe, hiszen hozzá sem érhet, rá sem kiabálhat, nagyon érzékeny lélek ám egy ilyen diák.
Az hogy elööírjon majd számára kötekezööen elvégzendöö otthoni feladatot, az pedig már csak furcsa, visszataszító történet lesz a régi elnyomó korszakból.
De azt azért áruld el nekem, hogy hogyan tervezed elsajátítani pl. azt az idegen nyelvet amire feltétlenül szükséged lesz az életed során. Majd a 45 perc alatt beleragad a füledbe?
Vagy te kényszerítöö eröö nélkül is képes vagy napi 1-2 órát a könyv(ek) felett görnyedni? -
bagyulajuve
addikt
válasz
zso12345 #223 üzenetére
Otthon kell azt mondani, hogy hadd tanuljatok az ofővel, mert otthon nincs szék, fűtés...stb? de a szüleid tudják, hogy van, nem?
Bocs, de ezt qvára nem értem
amúgy ha vége a tanítási időnek odamész ahova akarsz
felügyelni bemehet, de nem javíthatja a dolgozatokat és nem írhatja be a jegyeket
a végét megint nem értem -
raczger
őstag
Állítólag van olyan törvény a középiskolákban/gimikben, hogy ha nem csináltad meg a házit, nem kaphatsz egyest
remélem ez így van
-
zso12345
újonc
Nem hazudunk senkinek otthon elmonjuk mi van és a tánár modta az igazgatónak tehát itt a szülőkkel és az igazgatóval is baj van. EZ NEM HAZUGSÁG! MÁR 3 ÉVE MIÓTA MINKET TANÍT EKKORA EGY*********************
Mellesleg a töri tanár helyeselte.
[Szerkesztve] -
sasa311
veterán
válasz
zso12345 #223 üzenetére
Nos lássuk:
1., Kicsöngetés után szünet van, oda mész, ahova akarsz, teljesen jogszerű, ha felállsz és kimész a teremből, ezért intőt adni nem lehet.
2., Otthon hazudni nem kell, sőt....
3., Dolgozatot egy tárgyból csak szaktanár irathat, javíthat, osztályozhat, ill. iratni még irathat más is, ha helyettesítés van szakórán. Az, hogy órák után a szlováktanár történelem dogát irat, és le is osztályozza teljesen szabálytalan (Ehez mégis a történelemtanár mit szól?)
4., Minek hazudtok az igazgatónak?
Ezt valahogy nagyon nehezemre esik elhinni.. Csak hülyeségből íretad ide?Mert viccnek nagyon rossz....
-
_Petya_
őstag
válasz
luciferc #222 üzenetére
Anno nálunk a gimiben a tanárok még azon is problémáztak, ha valaki az iskola előtt, az utcán megölelte, megcsókolta a barátját/barátnőjét. Természetesen rendben van, hogy az iskolában nem illik, de azért azt ne akarják már szabályozni, hogy az iskolán kívül ki mit csinál, ne essünk át a ló túlsó oldalára...
Petya -
Tithian
őstag
válasz
zso12345 #223 üzenetére
Naív kérdés, de ha ennyire nem szeretitek miért hazudtok róla a védelmében?
Az osztályfőnöki intő (jó is ez meg rossz is) egész pontosan semmit sem ér. Ugyan mit tudna tenni, ha valaki elvárná tőle, hogy normálisan végezze a dolgát és ne többet?
Ha általa nem tanított tárgyakból írat dolgozatokat és alá is írja, akkor általában a diákok feljelentik (érthető okból) és az igazgató elbeszélget vele.
Egy olyan érzésem persze van, hogy nem tudok mindent a helyzetről, de ha így van, ahogy elmondtad, akkor a ti hibátok is. Szabad nemet mondani. -
zso12345
újonc
Adott egy osztály.
Az osztályfőnök állandóan akár 1 ember nem tanul akár az egész osztály, bent tart minket órák után, s ha valaki haza megy és nem marad ott akkor offői intő.
Plusz otthon az osztálynak azt kell mondani: Önszántunkból maradtunk bent SŐT mi kértük meg az osztályfőnököt hogy hadd tanuljunk vele mert otthon nincs szék,fűtés,áram és anyámék nem hagynak tanulni.
PLUSSZ még az is hogy az offő SZLOVÁK SZAKOS ÉS TÖRI ÉNEK ÉS MÁS DOGÁKAT IRAT ÉS A JEGYEKET ALÁÍRJA ÉS ELFOGADJÁK ÉS NEM IS TANÍT A SZLOVÁKON KÍVÜL MÁST PLUSSZ IGAZGATÓ ELHISZI H MI AKARUNK VELE MARADNI! na lebuktam ez az én osztályom. -
Gabesz07
újonc
Csumi mindenkinek!!! csak 1 kérdésem lenne jogosan tiltják meg szerintetek az iskolában azt, hogy a barátnődet megöleld esetleg megcsókold? minnél többen írjatok légyszi!!! thx
-
Lortech
addikt
válasz
steve@prhw #212 üzenetére
A tisztánlátás végett már rég nem vagyok középiskolás, és amikor beiratkoztam, még nem volt ez a rendszer, meg hát valószínűleg nem a házirend, és ilyen szempontok alapján választottam gimit anno 14évesen.
ja: tényleg volt megoldás a kimenetelre, az igazgatóhelyettesek adhattak kimenőt..
Ja meg volt olyan is, hogy egy egész félévig 4óránk volt egyik nap, és 11:30 körül ért véget az utolsó óra, és mégsem hagyhattuk el az iskolát, na akkor már eléggé lincshangulat volt.
[Szerkesztve] -
sasa311
veterán
18 éven aluli tanulóknál teljesen jogszerű, hiszen a tanítás ideje alatt az iskola felel értetek. Az iskola kapuin kívül logikusan nem tud felelni. Ha erre tanár engedélyt ad (pl. kilépő) akkor mehetsz el.
18 éven felüli diákokat ki kell engedni, ők már magukért felelnek. Akarom mondani a hiányzásukért saját maguk felelnek, tudják igazolni. Max ha soxor kimennek kicsapják őket.
[Szerkesztve] -
sasa311
veterán
1. Rosszul tudod (vagy értelmezed) Nem zavarhatja ki a tanár a diákot az óráról. Ugyanis attól, hogy a kötelességét nem teljesíti, attól még a joga megmarad - ugyanis semmi összefüggés nincs jogilag a két dolog között. (ez kb olyan lenne, mintha azt mondanák, hogy a diák kötelessége bejárni az órákra, ha ezt nem teljesíti fejbelőjjük - megvonjuk tőle a jogot az élethez
)
És ezt nem szabályozhatja a házirend, ugyanis ez törvény, magasabb szinten van, mint a házirend...
b., nem küldheti ki a teremből, de feleltetni azt lehet
c., minden további nélkül...
2., ez is megtehető. Bár még mindig tartom magam ahhoz, hogy más az, mikor a kölök a pad alatt sms-ezik vagy telefonás és megnézi, hogy hány óra van.... -
steve@prhw
őstag
Nem tartom valószínűnek
És ez nem egyedi eset. Annyi a különbség, hogy itt anyagi érdekből történik a ''korlátozás'', ott meg nem. Mondjuk pl. a kajáért átszaladó gyereket elüti az autó, akkor a szülő joggal kiabálhatna, hogy miért is szaladgált az ő fiacskája tanítási időben (=délelőtt) az utcán, hogy vigyáznak rá, stb.
-
regent
aktív tag
válasz
steve@prhw #212 üzenetére
De ha tovább maradsz, akkor nem ketyeg fölfelé, ugye jól sejtem?
-
steve@prhw
őstag
Tudom, a diákévek meg a szabadság, offba is teszem, de azért ezt elmondom:
Korábban néztem egy állást, multinak nevezhető cégnél. Belépőkártyád van, és ha nem érsz be időben, félóránként ketyeg a számláló a munkabéredből lefelé. Természetesen ki-be mászkálás nincs, ha nem tetszik, mehetsz máshova. Tudom, ez munkahely, meg ahogy Vladi szokta mondani: a k@va anyámat, de ez van. Oda jársz, ergo elfogadtad a szabályokat, innentől egy dolgod van: be kell tartani azokat. Ha nem, akkor körül lehet nézni, van vagy 1000 középfokú oktatási intézmény az országban. -
regent
aktív tag
válasz
#64791808 #209 üzenetére
Az nem büntetés, hogy nem mehet ki. Egyszerüüen nincsen neki joga elhagyni az iskola területét iskolaidööben amíg tanköteles. Ha ezt igazolás nélkül megteszi, akkor vét a házirend ellen, és a házirend szerint meg KELL büntetni.
ìnkább úgy fogd fel, hogy az az elööjog, hogy egyáltalán kimehet. (már ha van olyan középiskola, ahová csak úgy ki-be lehet járkálni, szerintem nincs.)
A 18 éven felüli diákok pedig felnöött emberek, akik tanulói jogviszonyban állnak az adott iskolával. Azzal, hogy ide jelentkeztek, ide járnak, elfogadják a házirendet. Ha abban az van, hogy DIÀK nem mehet ki délelöött a suliból, akkor az rájuk is vonatkozik. Ha nem tetszik el lehet menni máshová.
(Persze nincs olyan iskola amelyik hagyná elmenni az ötödéves diákokat, ugyanis emlékeim szerint nagyobb fejkvóta jár értük, mint a normál 1.-4.-ig, és általában szinte semmi plusz beruházásra nincsen szükség az oktatásukhoz. Mellesleg munkát lehet adni esetleg még 2-3 tanárnak.) -
regent
aktív tag
Ilyen rendszer nálunk is volt, nem volt automatikus kártyás, csak zárva volt a belsöö ajtó, és a portás csak akkor nyitotta ki, ha valaki be akart jönni. Persze azért ki lehetett menni a diáknak dél elöött is, csak kérnie kellett egy tanártól kilépööt. Ez egy kis papírlap volt, rá volt írva a diák neve, osztálya, meg a tanár aláírása.
Gondolom, azért valami hasonló rendszer lehetett nálatok is. Igaz, ez még nem oldja meg a kajavásárlási gondot, arra nem járt kilépöö.
Tanári oldalról nézve szép is lett volna, ha a fél diákság a szomszéd boltba járt volna a nagyszünetben kajáért. Aztán persze lett volna aki nem ér vissza idööben. (mindig van)
Meg nyilván történt volna egy-két lopás is, nem csak szentek jártak a suliba.
Az is gond volt, hogy voltak olyan diákok, akik a nem messze lévöö kiskocsmában tanítás elöött egy felessel kezdték a napot. Ha csak úgy ki-be járkálhattak volna, biztosan kiugrottak volna egy szintentartóért.
ìgy is kiugrottak, de szó szerint a kerítésen kellett nekik kiugrani.
Amúgy meg tudom érteni az érzést, tényleg nem lehet a legjobb. De sajnos jogi értelemben amíg az iskolában vagy, azaz iskolaidööben, iskolai rendezvényen, stb. , addig a tanárok felelöösek érted. Ha bajt csinálsz, vagy még inkább ha baj ér ilyenkor az iskolán kívül, rögtön a tanárt veszik elöö.
Mondjuk a tanárok sem örülnek, hogy egy pl. 17 éves nagy marha gyerek hülyeségei miatt esetleg öök (is) szívnak, de ez van. Akinek nem tetszik ne menjen tanárnak. -
#64791808
törölt tag
-
Lortech
addikt
A középsuliban nálunk névre szóló, fényképes, kártyás beléptető rendszer volt. Kártya lehúz, pittyen, diák bemegy. Kifelé viszont nem lehetett menni csak leghamarabb déltől. Kérdésem az, hogy jogszerű-e ez, mert engem rettentően irritált ez a dolog anno. A kártyás rendszer előtt sem lehetett x idő előtt elhagyni az iskolát, de voltak ''kiskapuk''. Meg hát az ajtó is nyitva volt, tehát maximum kimentél és viselted a következményét, viszont az új rendszerrel max akkor tudtál volna kimenni, hogyha betöröd, mert a portás nem nyitotta ki semmi esetre sem, hiába próbáltál neki bármit is elmutogatni kézjelekkel.. Talán érezhető a különbség a kettő között.
Egyébként nem nagyon üzemelt a rendszer, volt hogy hónapokig egyáltalán nem volt bekapcsolva.. biztos olcsó is volt..
A rendszer bevezetésének okaira példák(általam feltételezett okai):
-ellógás megakadályozása;
-érkezés és az épület elhagyás időpontjának logolása (az érkezés különösen hangsúlyos, mert így nem kellett ott állnia egy tanárnak, hogy felírja a későket - 8kor kezdődött a tanítás, 7:45-re ott kellett lenni, egyébként figyelmeztetés, három után ofő, aztán intő, aztán igazgató figy.);
-szünetben ne tudjon kimenni cigizni a diákság. (Persze az egyetlen kijelölt dohányzóhely az épület előtt volt, így a 18 éven felüliek sem tudtak természetesen cigizni.)
Egyébként se nem dohányozni, se nem lógni meg csavarogni nem járkáltam ki sohasem, nem is akartam, de azért egyszer kétszer szükség lett volna kimennem, hogy találkozzak valakivel szünetben (mert külsős persze nem jöhetett az iskola területére hivatalosan, csak igazgatói engedéllyel), vagy valami gyors elintéznivaló akadt, esetleg kaját venni a közeli üzletben. Nem haltam bele, értem is volt végülis az intézkedés, csak azért idegesítő egy érzés volt mégis...
[Szerkesztve] -
#64791808
törölt tag
1.,
Normális esetben igazad lenne, és már látom, nem fogalmaztam korrektül. Lényeg, hogy abban az adott iskolában kurvanagy a demokrácia, és a tanárok nem küldhetik ki óráról a gyereket, hangzik az igazgatói ukász.
A másik probléma, hogy csak következő órán feleltethet az anyagból. Következő órán meg lehet, hogy jó jegyet kell, hogy adjon. Ha meg rászáll, akkor elfogultságért, meg sok másért támadható a tanár, mondván, hogy összekeveri a magatartási gondokat a tanulmányi problémákkal. Bizarrul hangzik, mert anno nálunk közölte a biosztanár, vááááákuuum. hogyan, tanár úr? Szííííívni fogszSimán minden órán bekarózott a srác.
Ez volt nálunk. Ma nem ez van.
c., igazad van, röviden, tömören.
2., A magához képest némi irónia próbált lenniAkár igaz is lehetne, amit leírtál, az én esetemben nem volt az. Szal az ő szemszögét úgy írhatjuk le, hogy kezibe vette a kisköcsög a mobiltelefont, én ugyan nemtom, miaz, de zavarni akarja az órámat. Ez tisztán látszik, arra hajt, hogy engem bosszantson. Na és így tovább. Jön egy sort vélt sérelem, ami miatt a tanár jogosnak érzi az elkobzást.
Az intuíciókról meg annyit, hogy nem érdekel, mit hisz a tanár, és adott esetben mit hisz a diák. Ezek vélt sérelmek és a dolgok misztifikálása. Semmi közük ahhoz, hogy valójában mi történt, és miért. Pedig sztem ez a fontos. -
anulu
félisten
válasz
#64791808 #200 üzenetére
a tanár szemszögére reagálnék először:
az óráról valóban nem zavarhatja, de szerintem ilyenkor simán és gond nélkül megkérheti az érintett diáko(ka)t, hogy papír elő, röpdoga az adott órai anyagból. pontosan tudom, hogy egy kis csavarással lazán lehet olyan kérdést feltenni, amire nem tud felelni. 1-2 ilyen eset után úgy jönnek be órára, hogy a telefon kikapcsolva, de legalábbis elqssoltatva. tudom, hogy ez így megy, mert az osztályomban előfordult.
diák szemszöge. nálunk ahol a teremben volt óra, ott azt néztem meg, ahol nem (pl most egyetemen), akkor mindíg úgy nézem meg, hogy a tanár lássa, hogy mit csináltam, és mennyi ideig. így elkerülhető az, hogy a tanár úgy gondolja, hogy fél órája a pad alatt a gyermek az órát bámulja, és látja az oktató, hogy tényleg csak rápillantott. nekem ez bejött. természetesen néhányszor beszólt emiatt a tanár, mondván, hogy mit csinálok, erre megmondtam, hogy mivel nincs óra a teremben, megnéztem, hogy mennyi az idő. -
anulu
félisten
én is maradtam anno érettségi után sulimban, mert nem jött össze a felvételi. szeptemberben kezdődött a suli, én novembertől dolgoztam. suli nappal, este 10-től reggel 6-ig meló. nem árupakolás, hanem ügyfélpanaszok kezelése levélben/mailben egy kábelTV társaságnál (aki netszolgáltató is). ezt így decemberig csináltam, utána megbeszéltem osztályfőnöknőmmel (aki egyben ig. helyettes is volt), hogy mi a helyzet, és azt mondta, hogy nem zavarja különösebben, hogy nem járok be, de a vizsgák sikerüljenek. az év végi vizsgának nyelvizsga is előfeltétele volt. a 20fős osztályból 2-en kaptak bizonyítványt (sokaknak nem volt akkor még nyelvvizsgájuk). az egyik én voltam. a biz osztás után face-to-face külön gratulált az oszt.főnök
-
regent
aktív tag
válasz
#64791808 #200 üzenetére
1.
a.) De igen kizavarhatja, ugyanis a diáknak ugyan joga van az órán részt venni, de ha részt vesz, akkor kötelessége legjobb tudása szerint dolgozni, és viszont nincs joga zavarni az órát, a tanárt, és a többi diák órán részvételhez (tanuláshoz) való jogát.
Ha ezt teszi azzal elveszti az órán való részvétel jogát, azaz takarodjon a terembööl. ès ha nem vett részt az óra legalább 80%-án, akkor igazolnia kell a hiányzást. Erre persze megfelel az is, hogy kap egy szaktanárit, ez igazolja a hiányzását, másnap meg felelhet az órai anyagból.
Persze a jogszabályok ezt így nem mondják ki, de valami nagyon hasonlót azért mondanak. Aki akarja keresse meg.
b.) Nem is veszi el tööle a telefont, megkéri, hogy vagy fáradjon ki a terembööl, és visszajövet egyenesen jöhet a táblához egy feleletre, (amennyiben nem jön vissza igazolatlan óra), vagy kiteszi saját kezüüleg a telefont a tanári asztalra, és ha már ott van akkor kifárad a táblához felelni egyet.
Szerintem a következöö órán már nem csinálja ugyanezt.
c.) Naná hogy beír. Akár teleírja az ellenöörzööt. Az hogy nincs hatása nem gond, nem is azért csinálja, hanem hogy írásos nyoma legyen a gyerek rossz magaviseletének. Ez akármikor jól jöhet, mondjuk, ha elkapják a csajt egy iskolai rendezvényen alkoholt fogyasztva, és esetleg szóba kerül valami komolyabb retorzió, nem mindegy az elööélet.
2.
Mi ez a magához képest? Sajnos a körülményeket csak a szenvedöö fél szemszögébööl ismerjük.
elmondom a sztorit egy lehetséges tanári szemszögbööl:
Hatodik óra volt, a diákok már mentek volna haza, sehogyan sem lehetett bírni velük, alig haladtunk az anyaggal. Láttam Cerebellum füzetét mikor elmentem mellette, alig írt le valamit abból amit elmondtam, rádásul nem is tartozik a jó tanulók közé, neki ez aztán igazán luxus. A múltkori órán is folyton beszélt a padtársával, az azelöötin meg krétával dobálózott ha a tábla felé fordultam, persze nem tudtam elkapni, pedig megszorongatnám, ha másért nem is, de azért a gúnyrajzért amin éppen egy lovat kefélek. Csak öö rajzolhatta, neki van a legjobb kézügyessége az osztályban. Megmutatta ezt már akkor is amikor telerajzolta a budit, igaz akkor elkapták, meg is kapta a magáét. Nocsak, még 10 perc van hátra az órából és a pad alatt matat. Vajon mit csinálhat éppen? Cerebellum fiam állj csak fel, mi az ott a kezedben, telefon? Be van kapcsolva, vagy nincs?
Hogy éppen az idööt nézted? Minek? most vagyunk egy feladat közepén. SMS-eztél, vagy játszottál, valld be!
Hogy csak óra után akartál telefonálni? Reméltem is hogy nem itt az órán akartad felhívni a barátnöödet! Ebben az esetben ráértél volna a csöngetés után elöövenni a telefont. Hidd el az pontosan jelezte volna az óra végét.
Legyél szíves megmondania szüleidnek, hogy beszélni szeretnék velük a tarthatatlan iskolai viselkedésedrööl, a fogadóórám csütörtök du. fél 3 tól tart 4-ig. A telefont meg majd nekik átadom.
Amúgy magadra ne vedd! De éppen elööfordulhatna valakivel ilyen eset is. Azt hiszem volt már ilyen ebben a témában is, hogy egyszerre csak kiderültek olyan dolgok, amik más színben tüntették fel az esetet.
Amúgy igen, valóban úgy tünik hogy túlreagálta a tanár a dolgot. De neked sem kellett volna teljesen feleslegesen elöövenned a telefont.
Telefonálni ugye úgysem tudtál volna (mert nem is akartál) az óra végéig. Amúgy a tanároknak vörös posztó a pad alá koncentráló, láthatólag nagyon elfoglalt diák.
[Szerkesztve] -
regent
aktív tag
Azért csak-csak meg lehetne oldani.
PL. A szövegezésben szó sem esne mobiltelefonról. Valami ilyesmi lehetne benne, hogy a tanárnak KÖTELESSÈGE az órára felkészülni, az órát zavaró minden külsöö körülményt* a lehetööségekhez képest elhárítani, megszüntetni. (* valahol alul meg jönne a melléklet apró betüükkel kb. két oldalon, hogy mik tekinthetöök zavaró külsöö körülménynek. Itt lehetne felsorolni a mobiltelefon használatot)
Aztán lehetne egy paragrafus, amely arról szól, hogy a tanár elkobozhatja a diáktól a veszélyes tárgyakat stb.stb + a szándékosan az óra zavarására használt tárgyakat, ámde mindezeket kötelessége visszaadni a szülöönek. De ha fennáll a veszélye a személyi sérülésnek stb stb...+ a zavarás újbóli bekövetkeztének, akkor már csak az év végén köteles azt viszaadni.
Mindezeket meg lehetne spékelni azzal, hogy a házirendrööl szóló vitát és szavazást péntek délután 3 órára idöözítenék, pont akkorra mikor a suli focicsapata sorsdöntöö meccset játszik. Mivel nem mennének el rá a DÖK-ösök ezért a pótszavazást kiírnák 3 hét múlva szombat délután 3-ra. Ami pont egy olyan szombat, ami az utánna következöö ünnepi csütörtök utáni pénteki munkarend szerinti munkanap. Mivel pótszavazás, ezért elegendöö a megjelentek kétharmados többsége is.
Szerintem megszavaznák.
Amúgy nálunk az egyetemen pont egy ilyen trükkel választottak dékánt, vagy rektort nem emlékszem, a tanárok. Péntek délutánra, és hétföö reggelre tették a szavazásokat, öök persze teljes számban megjelentek, de a HÖK-ösök közül azért volt aki hiányzott. Ez éppen elég is volt.
Aztán az elsöö esetben elvenné a tanár a mobilt, de visszaadná szó nélkül a szülöönek. A másodiknál viszont nyugodtan hivatkozhatna a házirendre, és arra, hogy úgy látja, ha visszaadja, azzal fennálna a veszélye a zavarás újbóli bekövetkeztének, elég csak a mostani esetet nézni, tehát... -
sasa311
veterán
válasz
#64791808 #200 üzenetére
Az első eset kislányait feleltetni kell egy szép egyenes osztályzatra. Ezt ugyanis az ég világon nem tiltja semmi, a tanár az előző órai anyagból azt és akkor feleltet, amikor akar, és tulajdonképpen olyan jegyet ad rá, amilyet akar......
A második esetre meg annyit, hogy egy tanárnak is lehetne annyi esze, hogy a no. 1-et és no. 2-t meg tudja különböztetni egymástól.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Külpolitika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
- Apple IPhone 13 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 16 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 256GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy A14 5G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítás
- AKCIÓ! Asus Vivobook M1502IA 15 notebook - R5 4600H 8GB RAM 256GB SSD AMD Radeon Vega IGP WIN
- Csere-Beszámítás! Lenovo Ideapad Gaming 3 Garancia: 2026.07 // R7 5800H / GTX 1650 4GB
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest