Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz PROTRON #86185 üzenetére

    Ebben a Ni-Cd / Ni-MH kategóriában ez így működik, a feleslegben bevitt energiát képes elfűteni, ha az nem túl nagy áram, azaz hőmérséklet mellett történik.

    Elvileg C/10 áramon 150 %, azaz 15 óra töltés, de ha 24 óráig marad, az sem gond. Noha ilyenkor célszerűbb C/10 alatt maradni. Bevált használat addig meríteni, amikor már érezhetően gyengül, utána 1 napig tölteni.

    Sorosan két cellánál kellemetlen lehet, amikor a gyengébbik összeesik 0 V-ra, nem tesz jót, de ezt a pontot elég jól lehet érzékelni, amikor aránylag hirtelen, feltűnően legyengül a motor. Ekkor már nem szabad kínozni, tölteni kell. Noha elvileg jobb lenne ezt a pontot kicsit megelőzni, de rövid időre kibírják éppen.

    Jobb konstrukcióknál úgy oldják meg, hogy a tápegységet bedugva, arról kap áramot a motor is, így sürgős esetben lehet használni, lemerült akkuval is. Ez nem olyan magától értetődő, mert a töltőáram jóval kevesebb, a motort megmozdítani nem bírná, ezért a kapcsolóval trükköznek, hogy megkerülje az áramkorlátozó ellenállást. Egyszerűbb gépek ilyet nem tudnak (tápja eleve csak töltésre van méretezve), így ha lemerül, várni kell, míg betöltődik valamennyi energia.

Új hozzászólás Aktív témák