Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    addikt

    válasz Batman2 #14580 üzenetére

    (bocs, csak közben még írtam hozzá, és már nem engedte beleszerkeszteni)

    Szevasz

    Az időket pontosan nem mértem, hoyg mennyi idő alatt tölti fel az akkut, rendszerint este ráteszem a töltőt az akkura és reggelre készen van !
    A kis akkukat 0,8A-rel tölti, szerintem 5-6 órát tölthette, bár egy 12Ah-ásnál ez bőven több mint 10 óra lenne levileg, a lényeg az, hogy a készülék feszültség kijelzése és multiméteres mérés, próba terhelés alapján is feltöltötte az akkut !

    A kézi töltés nálam azt jelenti, hogy fogo egy trafót, aminek a kimenetére egynirányító híd is van kötve, és 1-2A-t ad, ezzel töltöm egy-két percig a nagyon lemerült akkut, hogy emelkedjen a feszültsége, majd utána ezt levettem róla, és rátettem a hivatalos töltőt.
    Ha az akku feszültsége az "injekció" által már meghaladta a töltő 12V-os programjának minimum észlelési feszültség küszöbét, akkor gond nélkül 12V-osként azonosítja és elindul a 12V-os töltő program.

    Igen, a 3,6A a maximum.
    A töltő leírásában minden műszaki paraméter benne van, a töltőfeszültség, a töltőáram, az is hogy milyen feszültség tartományokban azonosítja az akkukat 6 illetve 12V-osnak, stb.
    E szerint az "autó" akku töltőprogramban (ami csak 12V-os módban van) konstatns, tehát folyamatos 3,6A a töltőáram, a motor akku üzemmódban 0,8A, ha jól emlékszem.
    6V-os programban csak "motor" akku töltőprogram van, gondolom, az is 0,8A-res.
    A töltőáram az a megadott 2 érték valamelyike minden programban, a végfeszültség az a "hideg" akku programban magasabb, mint a többiben.
    Saját magam nem mértem a töltőáramot, hogy valóban annyi, amennyit megad.
    Vlóban kevés a töltőárama még a 44Ah-áshoz is, de azt ennek ellenére teljesen rendben töltötte fel, igaz, nem volt teljes töltés, mert mélykisülve, csak 50-60%-ig merülve.

    Ige, valóban hiba van a mondatomban, elkezdtem, közben gondolkodtam és másképp fejeztem be (a "nem" nem kell bele) !
    A lényeg az, hogy hiába adtam egy rövid töltést az akkunak, még nem volt ideje elég áramot felvenni ahhoz, hogy meg is tudja tartani a magasabb feszültségét, folyamatosan csökkent a feszültsége az akkunak, miközben a készülék a megfigyelést (próbatöltést)végzte, ezáltal biztonsági okok miatt a 6V-os programot indította el.

    Igen, a töltés befelyeztével azonnal átáll csepptöltésre és így rajta lehet hagyni a töltőt az akkun elvileg korlátlan ideig !

    A módokat és jeletésüket feljebb már írtam.

    Egy darab gomb van rajta, ezzel lehet indítani a töltést, váltani a módokat és kikapcsolni a töltőt készenléti állapotba.
    Hálózatra csatlakoztatva készenléti módban kezd a töltő, aztán gombnyomásra "motor" módba kapcsol (érzékelés szerint 6, vagy 12V.os módba), majd megint gombnyomásra "autó" akku és újabb nyomásra "autó, hideg" akku módba, újabb nyomásra pedig vissza készenlétre.
    A kijelzőn a módok piktogramok formájában jelennek meg és multiméter szerűen, egy tizedes jegy pontossággal jelzi az akku pillanatnyi feszültségét.

    Egyszerű, praktikus, bár a 6 és 12V felismerést fölöslegesnek tartom, ami picit ront a gyakorlati használhatósági értékén. E helyett külön 6V-os és 12V-os "motor" akku módot programoztam volna bele, 6V-os autó akkuhoz módja pedig nincs, tehát ahhoz elvileg nem jó (pedig régi járgány tulajoknál hasznos lehetne), mert túl kicsi lenne hozzá a jelenlegi egyetlen 6V-os program töltőárama.

    Üdv.

Új hozzászólás Aktív témák