Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Logoszféra  »  gerner1

Hozzászólások

(#54) gerner1


gerner1
Topikgazda

Használt Galaxy S7 készülékhez vásárlási tanácsok

... - avagy, mire érdemes figyelni ??

Ⅰ. Itthoni (magyarországi) vásárlás
Ⅱ. Külföldi vásárlás (import)

Ⅰ. Itthoni (magyarországi) vásárlás

➊ Javasolt, hogy ha lehet, akkor inkább még garanciális készüléket keressünk, mert ha esetleg meghibásodik, vagy rejtetten hibás mondjuk a kijelző, akkor az ~55 ezer Ft körüli összeget kóstál. De az alaplap sem "4Ft + 32fillér" ... Érdemes végignézni a hivatalos szerviz díjakat, amelyek szintén megtalálhatóak az Összefoglalóban .

➋ Amennyiben még garanciával rendelkezőként hirdetnek egy készüléket, akkor érdemes figyelni a Knox számláló 0x0000 -ás értékére, mert ha a készülék ODIN Mode -ban (csak itt!) nem ennyit mutat, akkor -ha a hirdetésben szerepel is garancia- az valójában érvénytelen, és a hajadra kenheted :

- ODIN Mode elérése: például itt a Ⅳ. / ➒ / ⓐ pontban -

! Érdemes erre figyelni, mert sok root -olt készülék van (root -tal biztosan elvész a garancia, véglegesen) a használt piacon, amelyek jelentős részén olyan "okosított" OS van, vagy arra ilyen céllal app telepítve, amely miatt OS alatt 0x0000 -nak látszik ez az érték, ezzel megtévesztve/megvezetve a vevőt. Knox érték ellenőrzése:

például a F.A.Q/ Ⅳ. / ➓ pontban található...

➌ Érdemes legalább 1x újraindítani, ami eleve meglesz, ha a pontban megjelölt Knox értéket ellenőrizzük... Ilyenkor előjöhet a "lila csík" a kijelzőn, ha a vizsgált példánynak ilyen baja van. Ezzel kapcsolatban fontos tudnivaló, hogy ez a hiba az esetek túlnyomó részében pont így kezdődik, és később állandóan jelen lesz a kijelzőn. Urban legend, hogy szoftveres trükközéssel (BL ⇒Bootloader cseréjével) minden esetben véglegesen megoldható, mert csak placebó, és az elkerülhetetlen nagyobb valószínűséggel fog bekövetkezni, mint ahogy az ellenkezőjét próbálja (esetleg) bizonygatni az eladó... Kijelző hibák (is):

- Itt a Ⅱ. -es pontban -

➍ Ellenőrizzük (a pontban lévő LINK -en található képek alapján), hogy a kijelzőn nincs-e beégés, vagy döglött pixelek, stb. A tárcsázóba ezt beírva: *#0*# egy teszt menü jelenik meg, amellyel ellenőrizhető a kijelző az alap színekkel + fekete, illetve a többi hardware is.

➎ A mini-Jack aljzatba, csatlakoztassunk egy headset -et próbaképpen, hogy megfelelően szól-e.

➏ Ellenőrizzük egy próba SiM kártyával, hogy hívás közben jók-e a hangszórók, illetve hogy valóban hálózat-független a készülék (amennyiben ez is szerepel a hirdetményben..), vagy sem.

➐ USB aljzatot mindenképpen ellenőrizzük (legalább töltővel), hogy nincs-e szétkopva, jól érintkezik-e, veszi a töltést, vagy sem (?). Az USB aljzat akkor van rendben, ha a kábelt beledugva az nem lityeg-lötyög, és jól érezhetően van egy pici finom,"húsos" ellenállása, amikor beledugjuk a csatlakozót. Amennyiben nem ilyen, és már nincsen a készülékre valóban -még- érvényes gyári garancia, akkor inkább felejtsük el, mivel az S7 esetében ennek a javítása is ~25e Ft közeli összeg (legutolsó szervizes infó szerint...).

➑ Próbáljuk ki a kamerát is (fényképezzünk vele, pl. az eladót), és ha lehet, nézzük meg a képeket egy legalább FHD felbontású monitoron, vagy TV -n. A képeket microSD -re, vagy USB stick -re ki lehet menteni, vagy ha a nálunk lévő mobil készülék NFC -s, akkor arra át lehet küldeni akár így is, vagy esetleg még WiFi Direct segítségével, közvetlenül.
Ellenőrizzük továbbá, hogy az előző tulaj kijelentkezett-e a készülékből (google fiók törlés). Ebből ugyanis kellemetlenség lehet még a későbbiekben. Amennyiben van rá lehetőség (pl: a tulajdonossal személyes, vagy telefonos kapcsolat) akkor ellenőrizzük azt is, hogy kiléptette-e a készüléket a google-fiókjából.

➒ Ellenőrizzük, hogy a készülék hátlapjának alsó részén látható apróbetűvel írt IMEI, és S№ számok (📝 jegyezzük fel ezeket egy papírra), egyeznek-e a készülék elektronikájában letároltakkal. Ehhez, írjuk be a tárcsázóba ezt a kódot :

*#06#

⦁ Amennyiben eltérés van, akkor valami "sántít" ...
Ugyanakkor előfordulhat, hogy a hátlapon nem láthóak ilyen adatok, ami azt jelenti, hogy az eredeti hátlapot, már biztosan levették egyszer, amely során az eredeti gyári megsemmisült. Ez utóbbi, megtörténhetett egy hivatalos szervizben is, amelyről a szerviz által kiadott dokumentumon olvashatunk. Így, ha tudnak mutatni azonnal egy ilyen dokumentumot, amelyen annak a készüléknek az IMEI száma stb, adatai vannak, akkor lehet további bizalmunk. Amennyiben nem, akkor fenn áll a "házi kendácsolás, megoldotta valaki otthon ⇒okosba ⇒occcsóé" minőségű javítás veszélye. Ez utóbbi esetben felejtsük el, és inkább keressünk egy másik példányt.

Ezt követően, írjuk be a tárcsázóba ezt a kódot :

*#12580*369#

⦁ Ezzel, a készülék kiírja a készüléken futó Android, aktuális 3db verzió azonosító kódsorát. Itt fontos megnézni a CSC sorban írt kódot, mert ha abban szerepel az AUT (svájci független régiókód, akkor még az első év garanciája sem érvényes itthon, csak a vásárlás helyén. Svájc ugyanis nem EU tagállam...) erre egy példa :

CSC: G935FAUT1DQI1

Az RF Cal sorban pedig, mutatja a valós gyártási dátumot, egybeírva, számokkal.

⦁ Az itt kapott eredmény azonban, még korántsem biztos, hogy nekünk bíztató lehet. Ugyanis a készüléken könnyedén cserélhető a software úgy, hogy a Knox számláló nem ugrik odébb (értéke 0x0000 marad...) , és a cserével CSC kódot is válthat. Ezért a készülék IMEI számát ellenőrizzük online is, az alábbi leírás szerint:

-LINK-

⦁ Szóval, ha például a tárcsázóba beírt kódra mondjuk XEH kódot kapunk (Magyar független régiókód), de az IMEI ellenőrzés AUT -ot ad, akkor biztosan nincsen itthoni garancia még az első évben sem (ahogy már feljebb olvasható volt...).
⦁ Amennyiben az IMEI ellenőrzés mondjuk VDH, PAN, vagy TMH kódot ad, akkor pedig veszélye lehet annak, hogy a készülék esetleg a szolgáltatónál részletre vásárolt volt. Ilyen esetben akkor lehetünk nyugodtak, hogy ha a készülékhez be tudnak mutatni nekünk egy olyan számlát, amely adatai igazolják, hogy a fennmaradó törlesztőrészletek rendezve lettek. Amennyiben nincs ilyen -és a teljes készülék árról szóló számla sincs- akkor -akár- később letiltásra is kerülhet (vagy adott esetben már letiltott...) a készülék, és a szolgáltatók körözés alá vonatják.

➓ Esetleg, egy kicsit meg lehet pörgetni, mondjuk egy AnTuTu teszttel, hogy melegedjen.

Amennyiben úgy döntünk, hogy megvásároljuk, akkor a vásárálst követően addig ne csináljunk Factory Reset -et, amíg a Fejlesztői beállításokban nem aktíváltuk az OEM-feloldás -t !

! KATT A KÉPRE, A NAGYÍTÁSHOZ !

Ez (⇑) ugyanis, ignorál minden olyan biztonsági beállítást, amelyek miatt (van több is..) a készülék FRP¹-Lock -ba kerülhet !

✄- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ⅱ. Külföldi vásárlás

Külföldi oldalakon (pl: ebay, amazon, stb..) gyakran találkozhatunk "kedvezőnek látszó" árazású készülékekkel. Ezekkel kapcsolatban néhány információ:
ⓐ A garanciális érdekeinket nehezen lehet érvényesítenünk.
ⓑ Amennyiben visszaküldjük a megvásárolt készüléket (bármilyen okból..), akkor igen nagy valószínűséggel annak szállítási költsége innen ⇒vissza = több lesz, mint amennyibe az ideküldés díja volt, + a szükséges dokumentumok adminisztratív problémáival is szembe kell néznünk, főleg ha ÁFA -t is fizettünk a készülék után (például: nem ECC² -s beszerzés esetén) . A tengerentúli készüléktípus változatok:
⦁ SM-G930A (AT&T)
⦁ SM-G930P (Sprint)
⦁ SM-G930V (Verizon)
⦁ SM-G930T (T-Mobile)
⦁ SM-G930T1 (TMK US.)
⦁ SM-G930R (US Cellular)
⦁ SM-G930U (USC) - USA független
jelölésűek, és ezekben mind Snapdragon processzor van. Éppen ezért (is) a rajtuk futó software, és annak kernel -jében lévő driver -ek is eltérőek az EU -s verzióktól, ezért egymásközt nem cserélhetőek a firmware -ek.
Észak-amerikai verzió még az:
⦁ SM-G930W8 (Canada), amely Exynos processzoros, de az EU-s F-es firmware ezekre sem rakható fel.
Távolkeleti típusváltozat:
⦁ SM-G9300 (China Open) Hong Kong -i Dual-SiM -es változat. Szintén érvényesek rá az eddig leírtak...

Ezekben ⇑ (egyikben sem), nincsen magyar nyelv, a készüléken futó OS -ben!

Ezzel kapcsolatban pedig érdemes tudni, hogy, nem lehet otthoni körülményekkel "~egyszerűen" olyan gyári Samsung firmware verziót felrakni (ODIN -nal), amelyikbe magyar lokalizáció (nyelv) is benne van. Ezekre, ilyet, csak root -tal lehet telepíteni, máshogy nem! ... - Amely mindenképpen Knox számláló ugrással jár, ergo elvész a (még esetlegesen meglévő) Samsung garancia, vagy a visszaküldés lehetősége (is) !
ⓒ Amennyiben nem az ECC² területéről, nem egy "cimbora" hozza nekünk a saját "motyójában", akkor szinte biztos, hogy ÁFA -t + a vámeljárás díját kell fizetnünk a vételár+szállítási díjak együttes összege után.
ⓓ Nehezen kivitelezhető a Ⅰ.pontban felsorolt ellenőrző-sor előzetes elvégzése. ⇒Tehát, halmozottan extra rizikót rejt magában...

¹ FRP : Factory Reset Protection. Amennyiben ezzel jutalmaz a készülék, akkor a fent leírtak közül valamit vagy elmulasztottunk, vagy nem jól csináltunk....

Ehhez való segítségkérés, vagy megoldás kínálása, a téma bármely szintű kitárgyalása -nyíltan- az összes topikban tilos !

Megoldása, szorgalmi feladata mindenkinek: Google, youtube, stb.... -ezek mindenkinek azonos minőségű barátai.. De leginkább javasolt, hogy készülékünkkel sétáljunk be valamelyik szervizpontba, ahol a tulajdonjog igazolását követően (díj ellenében) kinyitják nekünk.
² EEC = European Economic Community - Európai Gazdasági Közösség (a köznyelvben "EU").

Vissza a téma összefoglalóhoz:

⁻⁽ˢᵐ⁻ᵍ⁹³⁰ᶠ⁾⁻ ᵁᴾᴰᴬᵀᴱᴰ ²⁰¹⁸⁻⁰²⁻⁰⁸

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Logoszféra  »  gerner1
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.