Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Logoszféra  »  gerner1

Hozzászólások

(#10) gerner1


gerner1
Topikgazda

! KATT ⇒A KÉPRE, A NAGYÍTÁSHOZ !

SΛMSUNG Galaxy S7 -SM-G930F- ISMERT HIBÁK

Tartalom:

Ⅰ. Jogosulatlan software használat hibaüzenete
Ⅱ. A kijelző (display) lehetséges hibái
Ⅲ. Akku merülés
Ⅳ. Wi-Fi hiba
Ⅴ. Hívás problémák
Ⅵ. PC -hez USB kábellel nem csatlakozik a készülék
Ⅶ. Ujjlenyomat olvasó nem érzékel, a teló kéri a másodlagos biztonsági elemet
Ⅷ. A videó felvétel szaggat
Ⅸ. Vezeték-nélküli gyorstöltés opciója nem jelenik meg a Beállításokban
Ⅹ. Értesítések nem érkeznek, nem jelennek meg (főleg Oreo -n)

Ⅰ. Jogosulatlan software használat, hibaüzenet
( ! Mindezek, root -olt, vagy korábban már root -olt készüléken nem működnek ! )

⦁ A gyári support által közölt megoldás, a problémára [microSD miatt(?)…] : LINK

Megoldás : Beállítások ⇒Eszköz névjegye- ⇒Állapot ⇒Eszköz állapota alatti érték. Néha, egy újraindítás a WiFi letiltása után, hogy csak mobilneten jelentkezzen fel a SΛMSUNG valamely szerverére ....- néhány esetben szintén megoldja, és ismét hivatalossá válik a készülék állapota. Vagy, esetleg SiM kártya KI ⇒WiFi kikapcs, telefon kikpacs, SIM kártya be, telefon bekapcs. És -voila- már nem "CUSTOM" ...

✄- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ⅱ. A kijelző (display) lehetséges hibái

Egyeletlen színeloszlás, színtorzulás a kijelzőn :

! KATT ⇒A KÉPRE, A NAGYÍTÁSHOZ !

⦁ Előforduló hiba az AMOLED kijelzőkkel, mely a gyártási folyamatból ered. A gyártás folyamán minél inkább a lap széléről vágják ki a telefonban használt kijelzőt, annál inkább látható ez a jellemzően diagonális irányú jelenség.

Garanciában javítják, amíg garanciális a készülék.

Szivárványos kijelző :

⦁ A kijelzőt fénybe fordítva laposan nézve szivárványosodást láthatunk. Ez nem hiba, ez csak fénytörés a kijelző üveglapján.

Nem cserélik!

Maximum fényerő mellett szürke csíkozódást látni a kijelzőn

⦁ Csak automatikus fényerőszabályzásnál, maximumra húzott fényerőnél látható, ahol az automatika a "manuálisan állítható maximum" fölé húzza a fényerőt. Ehhez is az kell, hogy nappal szemben legyen a telefon/fényérzékelő szenzor.

Nem cserélik!

Horizontális csíkozódás a kijelzőn :

⦁ Nem túl gyakori hiba. Garanciában javítják, amíg garanciális a készülék.

Vertikális csík a kijelző szélén, valamelyik oldalon :

⦁ Nem túl gyakori hiba. Garanciában javítják, amíg garanciális a készülék.

Pixel hiba :
Jellemzően a kijelző szélén megjelenő folt:

! KATT ⇒A KÉPRE, A NAGYÍTÁSHOZ ! ! KATT ⇒A KÉPRE, A NAGYÍTÁSHOZ !

⦁ Nem túl gyakori hiba. Garanciában, kerettel együtt cserélik a kijelzőt, amíg garanciális a készülék.

Beégett kijelző :

Előforduló hiba. Kialakulását minden mobil készüléken elősegíti, a hosszú időn keresztül, statikus grafikai elemeket tartalmazó app -ok futtatása, és az indokolatlanul/szükségtelenül magas fényerő tartós használata.
Garanciában, kerettel együtt cserélik a kijelzőt, amíg garanciális a készülék.

⦁ Sokan azt gondolják, hogy az AMOLED "velejárója"... ⇒ nekik itt van példának néhány kép, beégett iphone -okról, amelyekről tudható, hogy nem AMOLED kijelzőssek (az új X -et kivéve...). A kijelző beégés ugyanis, nem kivételez..

Kijelző oleofób védőréteg hibája/javítása:

A használat során, a kijelzőre gyárilag felvitt oleofób réteg megkophat. Ez miatt, a kijelzőn az ujjlenyomatok látszanak, a vízcseppek nem futnak szét rajta apró cseppekre hanem összefüggő foltokban megállva alkotnak halmazokat.

A kopás legfőbb okai:
- ragasztott kijelző-védőüveg használata (pl: WhiteStone Dome),
- nem ajánlott módon történő kijelző tisztítás,
- oleofób réteget károsító vegyszer használata a kijelző tisztításhoz,
- rendszeres súrlódás okozta mechanikai terhelés (pl: nadrág zsebben hordás...) miatti kopás, stb,stb...

Javítása:
Figyelem! : Az alábbi Link* -en található leírásban szereplő javító-kit már nem elérhető. Helyette, az eBay -ről rendelhető az alábbi oleophobic javító készlet, Japánból:

Fusso

* Az oleofób réteg-javító használatának leírása (angol nyelvű) képekkel:

- LINK -

✄- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ⅲ. Akku merülés

A legelső ROM verziókkal (6.0.1) gyors akku merülésről számoltak be, ez az újabb szoftver verziókkal javult vagy teljes mértékben megszűnt.

Az általános hálózati térerő (📶) erőssége jelentős hatással van az üzemidőre, tehát az akkura is. Minél gyengébb a térerő, annál többet erőlködik a SoC. Megemeli az órajelet, és ez többletfogyasztással jár.
Értelemszerűen -egy-egy nap végére- az összes térerővel kapcsolatos funkciók hatásai összeadódnak, tehát a GSM, Bluetooth, Wi-Fi, GPS.

➌. Feltelt OS gyorsítótár. A SoC szintén erőlködik, ha az OS nem tud hová gyorsítótárazni, mert az felvan telve. A gyorsítótár érdemi törlése a Recovery menüből, a wipe cache partition -t aktíválva érhetjük el. A HOW-TO részletes leírása a F.A.Q. Ⅳ. / ➑ pontjában, vagy itt található...
Milyen sűrűn érdemes ezt ütemezni ?? :
A napi NET használat mértékével egyenesen arányosan sűrített időközönként. Tehát nincsen egzakt válasz, mert nincs két egyforma felhasználói szokás, és külső (környezeti, hálózat,stb) tényezők. Tehát, minél többet NETezel 1 nap, annál gyakrabban érdemes a törlési műveletet elvégezni.
Milyen app -ok termelik a legtöbb szemetet, amelyek nem nagyon takarítanak maguk után, tehát nagymértékben hozzájárulnak az OS gyorsítótárjának a feltelítődéseért ? : FB, FB messenger, Insta, Youtube, Twitter, stb.
Milyen egyébb körülmények léteznek, amelyek az optimálisnál magasabb fogyasztást eredményeznek ?

⦁ App telepítés (főleg ha az elég gyakori).
⦁ 3D játék futtatása jelentős időtartamban.
⦁ Játék futtatása úgy, hogy a *.obb tartalmat a microSD -ről kell olvasnia a készüléknek.
⦁ Újraindítás (ez önmagában ~2-3% az SM-G930F esetében).
⦁ Navigáció használata. Főleg azok, amelyek még online kapcsolatot is igényelnek.
⦁ Warez -ból származó "bizonytalan" működésű programok.
⦁ Például, munkahelyen, munkaközben (tehát rendszeresen tartós időn kersztül) zenehallgatás fülessel. Vagy BT fülessel úgy, hogy a két egység között (teló és a BT füles) az optimálisnál nagyobb távolságra vagyunk (szintén a gyengébb (BT📶) térerő miatti probléma, halmozottan..) .
⦁ További, egyébb okok, és erre vonatkozó javaslatok a F.A.Q. Ⅲ. / 4 pontjában olvashatók.

-o-

Az eddig leírtak (akkor is, ha ezekből egy-egy fogyasztása / használata ⇒csak kevésnek tartott...) a napjaink végére, szépen összeadódnak, és értelem szerűen a készülékkel egyidős akku elhasználódás mértékét is kalkulálni kell.

⦁ 1éves kor után, már elfáradhat az akku annyira, hogy azt cserélni kell. Amennyiben olyan a helyzet, akkor az első évben természetesen garanciában cserélik. A +1év kiterjesztett garancia időtartamra vonatkozó Samsung vállalás azonban már nem terjed ki az akkumulátorra, így ezért fizetnünk kell. Aktuális javítási árlista megtalálható az Összefeglalóban, ahogy a garanciális feltételekről is bővebb információk...
⦁ További "gondolatok" a merüléssel kapcsolatban itt, a Ⅲ. / ➍ -es pontban (is) találhatók ...

➍. Lehetőleg ne tegyük ki a készüléket szélsőséges hőmérsékleti terhelésnek (kerüljük a -4 °C alatti, és ~33 °C felettieket). A szélsőséges hőmérsékleteken -mint minden egyébb más típusú akkumulátor is- veszít a teljesítményéből. Ide tartozik például -a nyáron- a farzsebben hordás is...

➎. Lehetőség szerint, töltsük mindig lassú töltéssel. Ehhez nyugodtan használhatunk kissebb teljesítményű 220V -os hálózati töltőfejet, vagy például az S6/S6E szériához fejlesztett -csak normál töltésre képes- EP-PG920I vezeték-nélküli töltőpadot, amely biztosan kevesebb teljesítménnyel tud tölteni (így lassabb is a töltés vele...), mint normál töltési módban az S7 / S7E szériához fejlesztett EP-NG930B -es típus. Érdemes tehát körülnézni, és ebből, egy eredeti, gyári Samsung példányt beszerezni.
Mint minden más akkumulátornál, így itt is érvényesül az, hogy ha a töltés gyors, akkor azt követően gyorsabban is merül, mint normál esetben, vagy irányítottan -a normálnál is- lassabb töltéssel.

➏. Hibás, vagy nem megfelelő minőségű, stb microSD miatt, szintén jobban merülhet a készülék.
Javaslat:
Vegyük ki ~2-3 napra a microSD -t a készülékből, és figyeljük meg, hogy ez eredményez-e változást. Amennyiben szignifikáns különbséget mutat az eredmény, akkor szintén sikerült "megfognunk" egy okot.

✄- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ⅳ. Wi-Fi hiba

⦁ FOTA szoftverfrissítés után, ha nem történik Factory Reset, akkor előfordulhat, hogy az "n" -es (főleg 5GHz) wifi hálózatokat nem fogja tudni stabilan fogni (eldobálja, vagy nem is csatlakozik).. -erre vonatkozóan kapott tanácsot egy user, a SΛMSUNG support -tól: - LINK -
⦁ Némelyik router újra konfigurálást igényel. Jellemzően, egy másik csatornára váltás, vagy az ipv6 -ról ⇒ipv4-re állítás, megoldás szokott lenni.

✄- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ⅴ. Hívás problémák (beragadt hívás, hívás nem megy ki, a nem fogadottakról gyakran kapunk SMS értesítést, stb...)

ⓐ Tulajdonképpen nem a készülék hibája, mert az összes többi gyártó készülékeit is érinti. A hálózat üzemeltetés/üzemelés technológiai sajátosságaiból adódó hiba. Ugyanis, az összes készülék visszavált (fallback) híváskor 4G -ről ⇒3G -re, vagy ha azt nem talál megfelelőt, vagy adott pillanatban a torony forgalomelterelés/átirányítás miatt elutasítja, stb, akkor ⇒2G -re. Gyenge térerő esetén pedig, ezzel gyakran "bentragad" a hívás, vagy "ki sem megy".
⦁ Ehhez a témakörhöz, további infók, - több- a témába vágó cikkek link -jeivel:

"Hívásproblémák"

ⓑ 4G -n csak akkor van hanghívás (és ezzel együtt nincsen fallback), ha aktív VoLTE használók vagyunk, ami -jelenleg- csak a Telekomnál lehetséges, de ott is korlátozottan, és csak akkor, ha az adott torony is tudja ezt (mert "még" ott sem mind tudja..).

ⓒ Azok a készülékek, amelyeknek az SAR értékük alacsony, azok sokkal inkább érzékenyek a megfelelő térerő meglétére, viszont kevésbé terhelik meg a szervezetet (így a fejedet is...) elektromágneses, rádiófrekvenciás sugárzással. Erre példa, az ebben a listában lévő készülékek, amelyek SAR értéke magas (károsabb, mint az S7 -esé...), és azokkal ritkábban fordul elő ilyesmi, de azokkal is van, mert nincs 100% -os kivétel.

ⓓ A legtöbb esetben bevált megoldás, ha a készüléket 3G/2G aut. -ra állítjuk, amennyiben a szolgáltatónk 3G lefedettsége jónak mondható (a Vodafone rendszere -országosan- ilyen, a másik két szolgáltatóé kevésbé...) mert ezeken van hanghívás, és ha adott esetben így is fallback -olnia kell a készüléknek, akkor csak 1 szintet léptet (nincs több) vissza, és az még belefér a megadott speckóba (nem csúszik ki a hívásfelépülés a szolgáltató által beállított tűréshatárból). 3G -n is HD hang van híváskor, és a legtöbb művelethez elegendő a net sebessége is.
Amennyiben pedig ez sem hoz(na) megoldást, akkor adjuk szervizbe a készüléket.

✄- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ⅵ. PC -hez USB kábellel nem csatlakozik a készülék

Alapvetően nem készülékhibáról van szó. Amennyiben ilyet tapasztalunk, akkor az alábbi tételek okozhatják a problémát:

⦁ Nem az ajánlott Samsung Android Phone driver van telepítve, hanem a Windows által automatikusan telepített (Microsoft forrásból).
⦁ Nem a gyári USB kábellel történik a csatlakozási kísérlet.
⦁ Gyári, de meghibásodott USB kábellel történik a kísérlet.
⦁ Hibás, vagy elszennyeződött a PC -nek az adott USB portja.
⦁ Koszos, vagy meghibásodott az S7 -es USB aljzata.
⦁ PC -re telepített valamilyen vírusírtó, vagy más védelmi célt szolgáló software letiltja a kapcsolatot.
⦁ Nem figyeltünk, amikor a PC és/vagy a telefonunk megkérdezte az első kábeles csatlakozáskor, hogy annak protokolja milyen legyen. Illetve megkérdezte, de mi helytelent választottunk (pl: csak a töltést választottuk a felkínált lehetőségekből)...

Javaslat :

⦁ Elsőként távolítsuk el a windows által automatikusan telepített driver -t, majd telepítsük az ajánlott Samsung forrásból származót (F.A.Q. Ⅰ. / ➊ / ⓐ...), és telepítés után indítsuk újra a PC -t. Továbbá telepítsük a többi ajánlott windows -os kiegészítőt is (szintén a F.A.Q / GYIK Ⅰ. / ➊ / ⓑ&ⓒ ), amelyek alapesetben -egyébként- nem részei a telepített windows -nak, hanem opcionális kiegészítők utólagosan.
⦁ Windows10 esetén, érdemes megvizsgálni ezt: -LINK-
⦁ Próbáljuk meg, a PC -nk egy másik USB aljzatába csatlakoztatni a kábelt.
⦁ Amennyiben ezt követően sincs eredmény, akkor próbáljuk meg másik USB kábellel, vagy egy másik PC -n (ha van rá lehetőségünk..) .
⦁ Ellenőrizzük a PC -n lévő tűzfal, vírusírtó, stb programokat, és azok beállításait, hogy esetlegesen tiltják-e az ilyen kapcsolatokat, vagy sem.
⦁ Ellenőrizzük a telefon vonatkozó beállításainál, hogy megfelelő kapcsolati protokol típust választottunk -e USB konfigurációnak, vagy sem (csak Töltés, MTP, PTP, RNDIS, Hangforrás, MIDI). MTP -vel mindenféle file mozgatásnak működnie kell.

✄- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ⅶ. Ujjlenyomat olvasó "nem mindig érzékel", gyakran kéri a beállított mintát, vagy a kódot, a készülék

Tulajdonképpen -általában- nem készülék hiba. Folyamatos, jó működéshez, az alábbi "megoldások" javasoltak:

⦁ Érdemes többet gyakorolni (mint azt 1-4 alkalommal gondolnánk...) a mintaadást, mert nem biztos, hogy az első ~5-6 db "próbálkozás" valóban érdemben eredményes volt, ahogy azt korábban gondoltuk...
⦁ kb ~4-5 havonta érdemes megújítani a felvitt ujjlenyomat mintákat, mert kb ennyi idő elteltével felszaporodnak a sikertelen leolvasások.
⦁ Érdemes több mintát is felvinni.

⦁ A minta-leolvasás sikertelen lesz, ha a felvitt ujjunkat megvágtuk, vagy annak bőrfelületét például megcsiszoltuk, esetleg valamilyen szennyeződéssel telítettek a bőrredők (pl: valamilyen építőipari anyagagmaradvány, olajsár, zsír, stb..), illetve ha a bőrfelület nedves.

⦁ 8.0 -án, alapesetben 72 óránként egyszer(!) kéri a beállított másodlagos biztonsági elemet, a biometrikus minta helyett:

... - egy példa a másodlagos biztonsági elemek közül...

Kivéve: ..- ha még nem telt el a 72 óra, két db másodlagos biztonsági elem használata között (pl: közben újraindítottuk a készüléket, vagy gyakran használtuk sikertelenül a biometrikus szenzort, és ez miatt kellett megadnunk a másodlagos biztonsági elemet...).

Fontos! Restart után közvetlenül, első alkalommal, minden esetben a beállított másodlagos biztonsági elemet (húzásminta, pin, stb) kell megadnunk a felnyitáshoz, és nem az ujjlenyomatunkat !

Amennyiben ezek sem segítenek, akkor adjuk szervizbe a készüléket.

✄- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ⅷ. A videó felvétel szaggat

Tulajdonképpen ez sem a telefon hibája. A hiba oka -akárcsak más gyártók készülékeit használva- az, hogy magát a microSD -t lassabban tudja írni a készülék (a kártya írási korlátja miatt..), mint adatot olvasni róla. Amennyiben az írási sebesség nem megfelelő, akkor a felvétel frame-dropp -os lesz/lehet, és visszajátszáskor ez (is) okozza/okozhatja a "szaggatást".

Lehet még a hiba oka a gyorsítótár is, ha az "fel van telve". De az esetek többségében inkább az elégtelen írási sebesség áll. A gyorsítótár törlésének módja "wipe cache partition" megtalálható az Összefoglalóban = F.A.Q. Ⅳ. / ➑ pontjában, és ITT (is) ...

Éppen ezért, javasolt az U3 -as besorolású kártya használata. A meglévő microSD -nk írási sebességét (is!) pedig, lemérhetjük (a telóban..) például ezzel, vagy esetleg ezzel.

Itt van néhány hozzávetőleges ajánlás, hogy különböző felbontású videóformátumokhoz, milyen sebességű kártya javasolt. Vegyük figyelembe, hogy ebben az esetben a minimum írási sebesség a mérvadó, és nem a microSD csomagolására írt -elméleti- maximum olvasási sebesség (!) :


&

Azok a kártyák, amelyek egy adott, "megcélzott sávot" éppen elérnek, azokkal probléma lehet. Tehát, ha például 4K a megcélzott sáv, akkor ahhoz a minumum követelmény is magasabb, mint például FHD -hez ...

Megoldási javaslat:

⦁ Ellenőrizzük, hogy a készülék Teljesítmény Mód -ban van-e. Amennyiben nem, akkor rakjuk ebbe az üzemmódba, és készítsünk egy újabb próbafelvételt.
⦁ Töröljük a gyorsítótárat (wipe cache partition ⇒F.A.Q. Ⅳ. / ➑, vagy itt ), majd utána készítsünk ismét próba felvételt.
⦁ A fentebb írt programok segítségével ellenőrízzük az írási sebességet.
⦁ A microSD -ről másoljuk a "kérdéses video file -t" a készülék belső tárolójára, és ellenőrizzük, hogy -arról indítva- a lejátszás, szintén akadozik-e (?), vagy sem.
⦁ Próbáljunk felvételt készíteni a telefon belső tárolójára, amely minden esetben nagyságrendekkel gyorsabb, mint amennyit egy microSD valaha fog tudni a Galaxy S7 -esben.
⦁ Amennyiben a hiba oka leszűkíthető a microSD -nk lassúságára, akkor cseréljük azt ki egy gyorsabbra, amely már megfelel a fenti táblázat szerinti besorolásnak is.

✄- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ⅸ. Miért nem jelenik meg (továbbra sem látható) a vezeték-nélküli gyorstöltés menüpontja, miután már ráhályeztem egy gyorstölteni is képes töltőpadra ?... - lehetséges okai:

⦁ hamis (fake) a vezeték-nélküli töltőpad,
⦁ hibás a vezeték-nélküli töltőpad,
⦁ hibás az USB-kábel,
⦁ hibás a gyári adaptív hálózati töltőfej,
⦁ nem gyári EP-TA20EWE a (és nem is adaptív) hálózati töltőfej,
⦁ nem gyári firmware van a készüléken,
⦁ hamis (fake) az S7 -es készülék,
⦁ hibás az S7 -es készülék.

✄- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ⅹ. Értesítések nem érkeznek, nem jelennek meg (főleg Oreo -n) ?

⦁ Értesítési hibára megoldások:
ⓐ a Beállítások ⇒Alkalmazások ⇒ (jobb felül) ⇒Rendszer alkalmazások megjelenítése ⇒BadgeProvider appra. Ennél aktíváljunk egy Kényszer leállítást, majd a Tárhely adatai, és a Gyorsítótár -jának a törlése.
ⓑ Esetleg telepítsük ezt :

- Push Notifications Fixer -

Vissza a téma összefoglalóhoz:

⁻⁽ˢᵐ⁻ᵍ⁹³⁰ᶠ⁾⁻ ᵁᴾᴰᴬᵀᴱᴰ ²⁰¹⁸⁻⁰⁵⁻⁰⁴

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Logoszféra  »  gerner1
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.