Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Turbolada II
őstag
-
sasa311
veterán
válasz jolti05 #8307 üzenetére
Először is bemész és megnézed mit ír a szakvélemény.
Utána megnézed azt, hogy ki állította ki a szakvéleményt. Bevált trükk, hogy a Gipsz Jakab KFT-vel vizsgáltatja be a cipőbolt a cipőket - és persze valami véletlen folytán a Gipsz Jakab KFT tulajdonosa ugyan az, mint a cipőbolt tulaja...
Csak a hivatalos (régen KERMI) bevizsgálót vagy köteles elfogadni.
Ha ők ezzel nem értenek egyet, akkor panaszkönyv, leírni, kérni normális szakvéleményt.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
dethroner
veterán
válasz jolti05 #8307 üzenetére
Ha visszaolvasod az én történetem, kiderül számodra is hogy ez a "6 hónapos garancia" dolog kamu. Minden lábbeli 2 év szavatossági idővel bír. Az első 6 hónapban a boltnak kell bizonyítania hogy te cseszted szét a csukát, utána megfordul a bizonyítási kényszer. Az hogy az ő szakvéleményük mit mond nem kell vele foglalkoznod, az legyen az ő bajuk. Ha biztos vagy benne hogy nem te tetted tönkre, akkor ne fogadd el amit állítanak! A boltban vetesd fel a jegyzőkönyvet, legyen benne hogy a kárrendezésre te milyen opciót akartál érvényesíteni(javítás, csere, pénzvisszafizetés), és kíváncsian várd hogy ők ezt milyen indokkal utasítják el. Ha megvan, irány a békéltető testület. Én sem fűztem hozzá sok reményt, főleg hogy a tárgyaláson nem is jelent meg a bolt képviselője, de aztán mégis megjavították nekem. Azért ha még akarsz genyó lenni, akkor a panaszkönyvbe leírhatod a rövid életű csukád, és a bolt hozzáállásának történetét ha már úgyis ott jársz
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
jolti05
őstag
válasz jolti05 #8313 üzenetére
Itt olvastam, hogy első a javítás, második a csere, és ha egyik sem működik, akkor visszafizetik a pénzt.
A boltban a kedves hölgyek azt mondták, a harmadik csak nagyon-nagyon ritka opció, ha nem sikerült levásárolnom az összeget.
Erről mit tudtok?A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
Mykl
tag
válasz jolti05 #8314 üzenetére
Egy pár kérdést itt szeretnék tisztázni. Nagyon sokan keverik a "szavatosságot" a "garanciával". A Garanciát az eladó vállalja, és szükséges hozzá a számla és a garancia levél. A szavatosságot viaszont a PTK 0rja elő és mindenkire kötelező érvényű. Nem kell hozzá garanciajegy, meg semmi csak a "teljesítés igazolás" (számla, adásvételi szerződés, stb)
Ebben az esetben az úgynevezett "hibás telejesítésről beszélünk" amikor nem olyan az áru, nem azokkal a tulajdonságokkal, paraméterekkel bír, hibát, vagy akár rejtett hibát tartalmaz.(itt jelezném hogy ha valami amit átvettünk minden rendbe volt vele de elromlott(nem rejtett hibából) az nem szavatosság hanem garancia)
3 dologgal élhetünk
-javítás
-csere
-pénzvisszafizetés
Nagyon fontos!!! A 3 közül nem MI választunk!! ezt is szabályozza a jogszabály. Mi csak kijavítást és kicserélést követelhetünk. Ha ez nem lehetséges csak akkor lehet pénzvisszafizetés!PTK ide vonatkozó rész:
306. §345 (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.
(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.Jobb ma egy Alma, mint holnap egy sem!
-
Turbolada II
őstag
-
Turbolada II
őstag
válasz jolti05 #8325 üzenetére
Nincs. Ha a Google-t használod láthatod, hogy ezeknek már volt ügyük. Valaki azt írta, hogy a "szakvéleményük" úgy született, hogy nem is küldték el hozzájuk a cipőt. A békéltető testület nem is tartotta megalapozottnak a "szakvéleményt", mert azt olyan vérprofi módszerekkel (ránézés+feltételezés kombóval) végezték, hogy nem tudták bebizonyítani azt, hogy a hiba a szerződés megkötésekor már megvolt.
[ Szerkesztve ]
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Turbolada II
őstag
válasz jolti05 #8327 üzenetére
Ők azok. Olyan hogy levásárlás nem létezik, szépen kérd vissza a pénzed és máshol ne vásárolj ott.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Turbolada II
őstag
válasz jolti05 #8329 üzenetére
Ügyfélfogadási időben. A jótállással kapcsolatban nem kell aggódni, mert 6 hónapon belül történt a hiba és te időben éltél fogyasztói kifogással. A jegyzőkönyvet, szakvéleményt egyéb bizonyítékokat vinni kell.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
sasa311
veterán
válasz jolti05 #8323 üzenetére
Kovács Attila magánvállalkozónak innen üzenem, hogy menjen a 3,14csába.
Itt a hivatalos bevizsgálók listája:
Az ő véleményüket vagy köteles elfogadni. Ez a szakvélemény semmi, tipikus esete, mikor a haver alapít egy KFT-t és fossa neked a "nem garis" szakvéleményeket.
Menj vissza, kérj normális szakvéleményt, ill. mondd meg, hogy ha ők erre nem hajlandóak (6 hónapon belül) akkor már teszed is a bejelentést a fogyasztóvédelemnél. ha ez sem elég megcsináltatod te és a legvégsőkig elmlész - ők fognak rajta igen sokat bukni. Rögtön visszakapod a cipő árát.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
dethroner
veterán
válasz jolti05 #8331 üzenetére
Ha hozzájuk fordulsz, akkor első körben a csukát nem kell magaddal vinned. Odamész, keresel egy ügyintézőt, elmeséled a történeted, majd ad egy nyomtatványt amire fel kell vezetned az adataid, bolt adatait, stb. Aztán pár mondattal leírod hogy jártál. Majd néhány hét múlva kapsz egy időpontot, akkor lesz a nagy nap, viheted az összes motyót
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
sasa311
veterán
válasz jolti05 #8344 üzenetére
A békéltetőig szvsz semmi értelme nincs elmenni (ugyanis csak egy pénznyelő kamuszervezet, nem kötelező a döntésük senkire nézve sem), bíróságra meg pláne nem.
Próbálkozz meg beijeszteni a boltnál, hogy mész ide, oda és amoda, feljelentgetsz, homárra írsz, stb... Aztán vagy bejön vagy nem.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
-
Turbolada II
őstag
válasz jolti05 #8351 üzenetére
Ha a bolt nem fogadja el a békéltető ajánlását, akkor azt a netre kirakják. Nem túl gyakran fordul elő, hogy nem fogadják el az ajánlást. (nem éri meg az ingyen negatív reklámot)
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Turbolada II
őstag
válasz jolti05 #8352 üzenetére
500 egyezség vagy ajánlás született 2012 első felében és 26 kötelezés.
Összesen 200 egyezség volt, az ajánlások 61%-át pedig teljesítették. nem teljesítők többnyire nagy cégek (posta, bank) voltak. Tehát összesen 500-ból 380-an jártak jól. Persze, ha az alaptalan eljárásokat nem számoljuk ide.
[ Szerkesztve ]
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
dethroner
veterán
válasz jolti05 #8355 üzenetére
Én azt javaslom igenis menj a békéltetőkhöz. A tárgyalásra el sem jött nekem a bolt, gondoltam én is magamban mindenféle cifra dolgot, meg hogy semmit nem ér ez az egész, de a tőlük kapott papírnak mégis hanyatt vágta magát a hervis. Szóval első lépésnek jó az, lehet vele eredményt elérni, aztán ha neked adnak igazat de a bolt továbbra is szarik a fejedre, akkor legalább van a kezedben egy hivatalos valami, amire hivatkozhatsz esetleg a bíróságon.
sasa311 Az én szandálom 3000 volt, mégis elmentem volna a bíróságra is ha kell. A bolt az elutasításomkor lehet azt gondolta hogy nem fogok ekkora értékkel foglalkozni, de amikor vittem a békéltetős ajánlást, mégis megcsinálták.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- JGamer PC V2 R7 1700 RX 5700 XT 16GB DDR4 512GB NVME 1TB HDD
- Gamer PC , i5 13400F , RTX 3070 , 32GB DDR5 , 512GB NVME , 1.2TB HDD
- Tápegység Moduláris Kábel Tápkábel Adapter Hosszabbító Csatlakozó Elosztó - Egyedi is
- Pcie 5.0 ATX 3.0 12Pin - 16Pin Moduláris Kábelek És Adapterek 12VHPWR 12v2x6 Egyedi Harisnya Nvidia
- EVGA RTX 3060 Ti FTW3 Ultra 8Gb dobozos
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest