Hirdetés

Keresés

Aktív témák

  • Motion_Blur

    félisten

    válasz MPowerPH #40959 üzenetére

    Én úgy tudom hogy tavaly sok pályán a legtöbb csapat a lehető legnagyobb negatív camber-t használta, ami Spa-ig -4 fok volt, de mivel nagyon hólyagosodott emiatt a gumik belső fele, Monzától -3.75 fokra csökkentették a Pirelli kérésére. Pályaversenyzésben ugye csak negatív kerékdőlésnek van értelme. Elméletileg minél jobban dől befelé a két kerék, annál nagyobb a tapadás kanyarokban, egyenesfutásban van hátránya*. Általában a gumik szabnak határt abban hogy be merjék-e állítani a maximális cambert, mivel hamar megég a gumi ekkora terhelésre + nem egyenletesen kopik. Időmérőre pl. lehet választani agresszívabb kerékdőlést, de versenyre be kell áldozni a tempót a tartósság érdekében. Mondjuk azzal nem vagyok tisztában hogy ezt lehet-e mostanában, de ez lenne a logikus.

    * amire ott a hátsó nullás vagy akár pozitív toe

    ps: persze ez nem ilyen egyszerű mert a camber/caster/toe trió egymáshoz állítandó és egységként kezelendő a beállítások terén

    mod: front camber-ről van szó természetesen

Aktív témák