Wéber Gábor (fészbuk):
Attól függetlenül, hogy Schumacher eső setupon, vagy sem (egyébként nem, legfeljebb minimális kompromusszimot köttek), az alapvető különbségek a száraz beállításokhoz képest:
- a lehető legtöbb leszorítóerő (alacsonyabb végsebesség)
- kisebb kerékdőlések (némileg csökkent kanyarsebesség)
- nagyobb hasmagasság (ezt ma már az esőgumik nagyobb átmérőjével automatikusan elérik, így nem kell a Parc Fermé szabályt feltörve állítani az autókon),
- keskenyebb stabilizátorok (lágyabb autó, több oldaldőlés, de jobb mechanikus tapadás)
- lágyabb rugók, ehhez igazított lengéscsillapítással,
- máshogy hangolt motorkarakterisztika, differenciálmű, gázpedál és fékerőelosztás (ezeket a versenyző menet közben is változtathatja).
Ha mindezeket átállítják és mégis száraz marad az idő, az tetemes időveszteség a száraz beállításokhoz képest.
De vajon esik-e ma?
én mondjuk azt nem értem, hogy ha Schumiék arra játszottak, hogy esni fog, akkor miért nem ment időt a Q3-ban? Ha eső van úgyis nincs az a szabály hogy 1 lágy 1 szlágy, legalább a lággyal mehetett volna 1 kört Q3-ban hátha valaki mást meg tud előzni , vagy végül is ez hülyeség?