Hirdetés
Aktív témák
-
Bandit21
addikt
Aki nem látta vna még a blogot. Rengeteg nagydíj, és egyéb érdekesség. Meg még 1-2 dolog, ha visszalapoztok pár oldalt...
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz sfdrakex #27103 üzenetére
Jahhh... értem, itt a gazda! Próbálom maximálisan követni az f1-et, de ezt az oldalt ma mutatta e-mailben 1 haverom. Nekem 2007 foghíjasan, 2008-2009-2010-és 2011 eddig megvan, de pl 2005-ös suzukának nagyon örülnék, ha jól láttam nincs fent...
Meg lehet megkérlek majd 2007-ből is egy-két dologra. (gondolom lejött, h Kimit kedvelem)regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
sfdrakex
nagyúr
válasz Bandit21 #27104 üzenetére
2007 ből fent van az összes futam. 2005 Suzukát meg holnap intézem
[ Szerkesztve ]
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
DEV_NULL
őstag
válasz Oliverda #27093 üzenetére
"Sőt, mondok még valamit: a DRS valójában nem is biztosít egyoldalú előnyt, hanem csak semlegesíti a szélárnyékból eredő hátrányt."
Ez hülyeség, a DRStől (drag reduce system - légellenálást csökkentő rendszer) csökken a légellenállás és nagyobb lesz a végsebesség. DRS nékül nem lenne képes egyik autó sem akkora végsebességre (mint amit a DRSsel elérnek) egyik egyenesben sem.
"Gondoljunk csak bele: eddig, DRS nélkül, hiába volt valaki gyorsabb az ellenfelénél, amint megérkezett mögé, lelassult, anélkül, hogy ezért bármelyikük tett volna valamit."
Inkább azért lassul be, mert nem képes megelőzni (nem a kedvezőtlen légáramlatok miatt..) és akaratlanul is felveszi az előtte haladó tempóját.
Rossz megoldás a DRS, inkább lenne több KERS. Még akkor sem biztos, hogy oylan jó lenne a DRS, ha mindenki saját belátása szerint használhatná..
Összeségében az a fő problémám a DRSsel, hogy az csak a hátul lévőnek kedvez, míg a KERSet az elől haladó is használhatja. Több KERSet a népnek!
[ Szerkesztve ]
-
-
DEV_NULL
őstag
válasz JColee #27108 üzenetére
Igen! Odaér a seggébe és azért lassul be, mert nem bírja megelőzni (akaratlanul is felveszi az előtte haladó tempóját, lásd Petrov - Alonso tavaly). Azért nem bírja megelőzni, mert lehet akármiyeln széles egy pálya, az ideális ív csak egy "autónyi" széles, ha pedig letért róla már veszít a tapadásból a sok por, gumitörmelők és egyebek miatt..
Ráadásul idén ami gumitörmelék van a pályán a csoda Pirelli gumiknak hála, az sem semmi.
[ Szerkesztve ]
-
DEV_NULL
őstag
válasz sfdrakex #27112 üzenetére
Ilyet Én nem mondtam. Ha pedig már itt tartunk: az egyenesben a végsebességhez nem a leszórítő erő a fontos.
Egyébként az meg a másik a dolog, hogy nem vergődni kéne ha valaki leszórító erő hiányban szenved az előtte haladó miatt és iylen műmegoldásokat kicsicsikarni, mint a DRS. Az ha pilóta akkor menjen más kategóriába ahol nincsenek ilyen gondok, ha néző akkor szintén nézzen más kategíriát. Tudom, hogy ez itt mindekit hidegen hagy: nagy F1 rajongó vagyok, mégis pl. már egy WTCC futam is jobban érdekel. Az megint más, hogy ami ott megy egy ideje a 2. verseny rajtsorrendjével kapcsolatban, nagyobb röhej mint a DRS.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz DEV_NULL #27106 üzenetére
"Gondoljunk csak bele: eddig, DRS nélkül, hiába volt valaki gyorsabb az ellenfelénél, amint megérkezett mögé, lelassult, anélkül, hogy ezért bármelyikük tett volna valamit."
Nem akarok belefolyni a remekül felépített és teljesen logikus érvelésekkel elindított párbajodba, de te sem láttál még autót szélcsatornában... Gondolkozzál egy kicsit mielőtt ilyen hülyeségeket beszélsz. A 16 éves unokatesóm tisztában van a szélárnyék és a turbulencia fogalmaival és különbségeivel. Neked kimaradtak a fizikaórák a suliban?
-
sfdrakex
nagyúr
-
sfdrakex
nagyúr
válasz -Mike- #27119 üzenetére
V10 esek, erősebbek, nyomatékosabbak, sok pályán a V8 asokkal padlógázon lehet venni kanyarokat, sikánokat míg a V10 essel nem, tehát a pilótán múlik mennyire ügyes és mennyire találja meg azt a legnagyobb sebességet amivel még át tud menni a kanyaron.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
sfdrakex
nagyúr
válasz Bandit21 #27104 üzenetére
Fent is van a 2005 ös Japán nagydíj, a kérések bejegyzés alján megtalálod. Sumi rajongóknak feldobtam a 2006- os Brazíl nagydíjat is.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
-Mike-
addikt
válasz sfdrakex #27124 üzenetére
De ettől még nem lennének izgalmasabb futamok. Miért, a 2004es év a v10esekkel neked izgi volt? A pilóták tudása meg kijön így is legyen szó v10ről, v8ról, v6ról, v4ről, v2-ről. A kers is fel fog fejlődni pár éven belül arra a szintre, hogy vele meglesz a 850-900paci is.
Tehát csak arra szerettem volna kilyukadni, hogy lehet itt dobálózni mindig a v10esekkel, az még nem váltaná meg a világot egy cseppet sem. Hangzatos mondatok, de már egyszer megcsinálták, szépen is lennénk ha visszamennénk az időben megint 10évet. Előre felé kell menni nem hátrafelé.
[ Szerkesztve ]
-
sfdrakex
nagyúr
válasz -Mike- #27125 üzenetére
A KERS-el most is meglenne a több lóerő, simán kihoznának belőle 5 ször ennyit is, DE korlátozzák a szabályok a teljesítményét. Ahogy a 2013tól érkező 4 hengeres turbó motorokét is. Az F1 a fejlődésről, előrehaladásról szóljon, ne arról hogy 600-700 lóerósre butitott egyen autók mit tudnak. Régen 1000+ lóerősek voltak a gépek, manapság lassan enne ka felét engedik a szabályok.
Egyébként nem azt mondtam hogy vissza a V10, azt mondtam KERS, DRS ki, V10 vagy V12 be! Kormányra kevés gomb, rádió, itató elég is, legyen beállítva az autó a verseny előtt és kész, ne kelljen versenyközbe még playstationözni is a kormánnyal. Ja és szabad gumi használat, ahogy régen is volt.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
-Mike-
addikt
válasz sfdrakex #27126 üzenetére
Egyébként nem azt mondtam hogy vissza a V10, azt mondtam KERS, DRS ki, V10 vagy V12 be!
Tényleg.
Hogy fejlődésről szóljon ahogy azt te kívántad, miért raknák bele megint a v10-et? Miért butítsák le az autót egy 1996os szintre? Mert amiket te írsz az kb az az év vagy még visszább. Még ilyen szigorú szabályok mellett is sikerült elérni pl. a renaultnak, hogy idén az agregátuk 10%-al kevesebbet fogyaszt, mint tavaly ugyanakkora teljesítmény mellett. Kérdem én mi ez ha nem fejlődés?
[ Szerkesztve ]
-
sfdrakex
nagyúr
válasz -Mike- #27127 üzenetére
Az is fejlődés, hogy a motorok fejlesztések be vannak fagyasztva, hogy a pilóták ha harcolnak egymással azt büntetik? Esetleg az hogy alig lehetnek eltérőek az autók annyira egyen minden? Az is hogy fixen 600 lóerősek lehetnek max a 4 hengeres turbó motorok és max 150 lóerő hozzá a KERS? Lassan az utcai autók jobban mennek mint az F1 es autók. Legyen fejlődés tőlem oké a 4 hengeres turbó motor DE lehessen 800-900 lóerős, lehessen a KERS erősebb és lehessen hosszabb ideig használni, de ettől függetlenül ne legyen előírva hogy milyen és mennyi gumit használhat valaki. Lehessen tesztelni.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
TESCO-Zsömle
félisten
Nem értem én ezt... Olyan egyszerűen meg lehetne oldani a dolgot...
Engedélyezni kéne az állandó Hybrid hajtást, a KERS helyére meg elektronikus Boost-ot tenni. Semmibe nem tartana a limitert gombnyomásra feljebb állítani...
Megkötés: Robbanó+Elektromos együtt max X lóerő. Innentől a csapatokon áll, melyiket milyen arányban használják.
Ez lenne, lehetne az elektromos F1 kapuja, de a hybrid technológia szekerét is rendesen meglökhetné, ha megvan a lehetőség és a motiváció a fejlesztésre.
Ez egy alap. Aztán ha az anyagi spórolás ennyire fontos, akkor talán meg lehetne oldani, hogy ne lóugrásban járják be a világot, 3* megkerülve a földet, hanem mondjuk egy vonalban...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
sfdrakex
nagyúr
válasz hunnylander #27131 üzenetére
Ezt ismerem én is. Nem azt mondom hogy egyen autók legyenek, csak lehessen fejleszteni tesztelni, kevesebb korlátozás kellene. Legyen inkább korlátozva a futamon elhasználható üzemanyag mennyisége.
[ Szerkesztve ]
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
hunnylander
őstag
válasz sfdrakex #27132 üzenetére
Már senki se választana V12-t, de V10-t se!
És megkockáztatom, hogy ha szabad motorfejlesztés lenne és az extra kicsi és könnyű (és releváns, modern high-tech!) motorok sem lennének szabályokkal tiltva, a motorgyártók nem a te hőn áhított V8-12-eseiddel szerencsétlenkednének, hanem L4 és V6-os turbókkal aláznák a V8-12-es csapatokat, (már ha lennének ilyen idióták, akik ehhez ragaszkodnának).
És a V6 vs L4 sem arra megy ki, hogy melyik több henger, és az a jobb. A L4 jobb választás, mert kisebb a hőtermelése és kompaktabb, könnyebb és jobb aerodinamikájú autó építhető vele, amihez kisebb hűtés is kell (és a hűtési igény az egyik legjelentősebb légellenállás-növelő).
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
brownus
veterán
válasz hunnylander #27133 üzenetére
Mi az a l4?
-
sfdrakex
nagyúr
válasz hunnylander #27133 üzenetére
Írtam már, nekem nem gond a 4 hengeres turbó se, de ne 600 lóerős legyen hanem minimum 800 és a KERS arra dobjon még 150-200 lóerőt körönként mondjuk 15 mp használhatósággal. A DRS-t pedig vegyük ki. A KERS-t pedig mindenki ott használja ahol akarja. Nincs bajom azzal hogy haladni kell a korral, nekem a túlzott visszafogással van bajom, azt nem szeretem. Továbbá jobban tetszene ha a pilótáknak nagyobb szerepe lenne, mert jelenleg az autó a legfontosabb. Igaz a pilóták is sokkal közelebb állnak egymáshoz tudásban és kondiban mint 10-20 éve. Ma már minden pilóta tudatosan F1 re felkészített "gép".
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
hunnylander
őstag
Caterham!
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
P00By
nagyúr
válasz hunnylander #27140 üzenetére
Végül a bíróság elvette a névhasználati jogot tőlük? Vagy mivan?
-
sfdrakex
nagyúr
Még nincs bírósági ítélet, csak Fernandes megvette a Caterhamet.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
hunnylander
őstag
Még nem, még nincs meg a bírósági döntés.
Az infók csak most érkez(get)nek, hogy pontosan miféle együttműködés lesz a Caterham és a Team Lotus között.
Magyar idő szerint délben kezdődik a sajtótájékoztató. A csapat meg ugyanazon helyszínen a repülőtéren végez aerotesztet az egész nap folyamán (Duxford).
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
P00By
nagyúr
Köszönöm!
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
TESCO-Zsömle
félisten
-
hunnylander
őstag
válasz TESCO-Zsömle #27146 üzenetére
Ráadásul nem is kell hozzá semmi radikális újdonság, mert már eddig is volt Classic változata a Caterham 7-nek, ami szintén ilyen stílusú festéssel rendelkezett, nem véletlenül.
Érdekes, hogy miközben a Group Lotus ferrarisodni akar nagyobb, nehezebb és drágább sportautókat gyártva, elhagyva a klasszikus Lotus utcai autók stílusát, addig a Tony Fernandes meg pont ezt az űrt akarja majd még inkább betölteni a Caterhammel, ráadásul egy olyan autómárkával, amely gyakorlatilag Colin Chapman zsenialitására lett felépítve. Ugyanis ő tervezte a 7-est (akkor mint Lotus Seven / Lotus 7), aminek a Caterham először egy fő értékesítője/dílere volt, majd később megvették a jogait a további gyártásra.
Az egész márka etosza Colin Chapman 'adj hozzá könnyűséget' / "adding lightness" tervezési filozófiájára és ennek termékére, a Lotus 7-esre épül(t).
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
brownus
veterán
válasz hunnylander #27145 üzenetére
szép!
amúgy most mi van a lotus márka névvel? mert van a lotus renault, és a malaysia lotus f1, most melyik az "igazi"? vagy jövőben is két lotus néven futó csapat lesz?
-
hunnylander
őstag
válasz brownus #27148 üzenetére
A dolog gyökere, hogy Colin Chapman nem csak egy Lotus nevű céget alapított, hanem többet. Egymástól jogilag független versenycsapatot és autógyártót.
Ezek tulajdonosai pedig idővel változtak.
Jelen pillanatban az autógyártó szponzorál egy F1-es csapatot és emellett az F1-es Lotus márka, a Team Lotus is visszatért a Forma 1-be másfél évtized kihagyás után.
www.HunnyF1.com
Aktív témák
Hirdetés
- SAMSUNG FLIP3 8GB/128GB FEKETE, ÜZLETBŐL, GARANCIÁVAL
- SAMSUNG Z FLIP4 8GB/128GB GOLD (Fóliás, mindene ÚJ), 2025.DEC-ig GARANCIÁS, ÜZLETBŐL, BESZÁMITÁS
- Sigma 150-600mm Sports objektív ( Nikon ) -Újszerű-
- MICROSOFT SURFACE LAPTOP 2 - MEGKÍMÉLT ÁLLAPOTBAN (ajándék tok + USB hub)
- Újszerű Asus TUF F15 FX506HE - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB -512GB - RTX 3050 Ti - 2 év gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest