Aktív témák
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #35570 üzenetére
Értelmezésem szerint, ezen az összevetésen mindenkitől csak egy etap van. A legjobbja.
A lényeg, hogy a BGP a hosszabb etapok tekintetében a jerezi mezőny fölé magasodott. A többiek meg közel egy szinten vannnak.
Bár Lewis autóján ekkor még nem volt az új beam wing, se a legújabb diffúzor, se az új kipufogókivezetés stb.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Tudomásom szerint a Williams bemutatása óta csakis überdiffúzorral ment. Nem tértek vissza egy szimplábbra.
Míg a BGP uralkodhat egy überdiffúzorral, mert más területen is kifinomult aerodinamikailag, addig előfordulhat, hogy a Williams csak a sereghajtó kategóriából léphet a középmezőnybe a diffúzorával. Ez így is fejlődés és előny, és káruk lesz a betiltásából.
Az nem szükségszerű, hogy akinek csodadiffúzora van az már le is körözi a nem-csodadiffúzoros autókat.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
A legjobb 10-körös etapok összevetése.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35507 üzenetére
Nincs überdiffúzor, a Meki maradt a teljesen szabályos egyszerű megoldásoknál. Azon a képen a tegnap beújított (finomított, a két szélén, ívelt részek) diffúzor van.
Ma egy új beam winggel (zöld nyíl) és új kipufogókivezetéssel (piros nyíl) újítottak.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Jerez
Kovalainen 1:18.202
Nakajima 1:20.865
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
[CS]Blade2 #35477 üzenetére
Ennél jóval többet mondott valamelyik csapat szakembere vagy tesztpilótája. Vagy 4-5 tizedet, ennyi különbség lehetett a két motor között.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
De ezzel nemcsak labdába rúghatnak, hanem előmozdítják a költségvetési csalásokat és agyonverethetik az akadályoztatott csapatokat a nudlikkal.
Ez neked igazságos fejlesztési verseny, egyenlő feltételek? Mi lesz a teljesítmény fokmérője és értéke, ha az autók különböző szabályok szerint készülnek, némelyek korlátozások miatt lassabbra?
Ez olyan mintha futóversenyen az ügyesebbeknek összekötnék a lábait, hogy a bénák nyerjenek. Ez nem fair.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #35473 üzenetére
Mekkora észkombájnok vannak az FIA-nál.
Aki papíron 30 millió fontból gazdálkodik annak mindent szabad, motort fejleszteni, másabb padlólemezt, mozgatható/hajlékony aero, fejlesztési szabadság stb.
Akinek meg több alakmazottja van, nevesebb szakemberei magasabb fizetéssel, sztárpilótái magasabb fizetéssel stb. az meg kínlódhat a befagyasztott leszabályozott motorral, korlátolt padlólemezzel (egy olyan formulában ahol a diffúzor és a padlólemez lehet nyerő elem), korlátozott szélcsatornahasználattal és zsugorított modellekkel...
Dilettánsok...
Ja és már előre is bocsátották, ha majd kiderül hogy így a kiscsapatok jogosulatlan előnyhöz kerülnek (arról ne is beszéljünk, hogy csalhatnak is a költségvetéssel) és agyonverik/lekörözik a tradícionális nagycsapatokat, akik nem akarják kirúgni az alkamazottaik 3/4-ét és béreket csökkenteni, csakhogy elég legyen 30 millió font, akkor majd változtatnak az engedményeken és a szabályokon. "Margit, nooormáális??"
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Állítólag romlott az időjárás is. Kova alapból is lassabb, versenytempóban akár majd egy másodperccel is, de minimum tizedekkel.
Továbbá ma már csak két autó körözget.
Aeroelemeket egymáshoz viszonyítgatnak, nem fogják a mai időeredményeket a tegnapihoz vetni, mert túl sok a jelentős változó.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #35458 üzenetére
Zöld nyil: új beam wing, piros nyíl: új kipufogókivezetés / top body.
Még holnap is tesztelnek Jerezben.
- Lall (head of testing at McLaren) : ''We receive new parts from Woking and we put them on the car straight away. We continually update the car, also in Melbourne the car will be different. We know in which areas we're struggling, but compared to Barcelona we're a second faster.''
Lall (a tesztelés vezetője a McLarennél): "Új elemeket kapunk Wokingból és egyből fel is rakjuk. Folyamatosan újítunk az autón, még Melbourneben is más lesz az autó. Tudjuk mely területeken küszködünk, de Barcelonához képest már egy másodperccel gyorsabbak vagyunk."
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
A versenyzők kommentjei a 'medálrendszerről':
- Rosberg on the new regulations presented yesterday: ''Eh ? What kind of stupid stuff is this ?''
Button: ''I think the public will have a hard time understanding why a driver with 60 points could become worldchampionp instead of a driver that has collected 100 points. I understand the idea behind it and think it's interesting. It's certainly a motivation to always push to win but it also seems risky to me: after 9 races you could find yourself in a situation in which a driver has already won the title and can take things very easy while the second in the championship is only 18 points off.''
Hamilton: ''I have no opinion about it.''
Kovalainen: ''I've got nothing to say.''No comment. Ehhez nincs mit hozzátenni, az FIA és Bernie megnézhetné magát és figyelembe vehetné a pilóták véleményét, ha már a nézőkére magasról tesznek.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
-=Sziszi=- #35448 üzenetére
Mindenki takargatja, még azokat a szárnyait is, amit agyonfotóznak amikor az autó már elindul. De közeli képeket, amikor az autó áll, nem szívesen engednek a fotósoknak, mert azokon a képeken könnyebben analizálható az elem jellege és működése. A beam wing teljesen újnak tűnik, a diffúzor kivehetetlen.
A ne sírjál, hogy még mindig van feljesztési verseny és takargatják egymás elöl a dolgaikat a csapatok.
Köridők vannak, de még kora reggel van és már csak ketten tesztelnek ma, úgyhogy információértékük még nulla.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35426 üzenetére
De a nézőktől elveszik a spekulációk lehetőségét.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35421 üzenetére
A disznósajtokat fel kell szeletelni a rajtnál, ez az egyetlen esély.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35416 üzenetére
Azt a duci oldaldobozt kéne jobban alávágni és a hűtőnyilásokat meg kisebbre (ugyanis ez a jelenleg még a 19000-es motorhoz lett tervezve). És az auto orra alatti részt is áttervezni. Pl. a BGP-nek van ott egy 'hóeke'-szerűség, ami növeli a leszorítóerőt és még a diffúzort is vadabb teljesítményere sarkallja. A hab a BGP-s tortán a doubledecker diffúzor, amit ha nem tiltanak be, szerintem minden élcsapatnak át kellene majd venni.
Egy jelentősen áttervezett autó biztosra fel fog bukkanni Barcelonára, de egy B autó az szerintem nagyobb falat és addigra nem készülhet el.
KERS: McLaren, Ferrari, Renault, BMW: pálya- és pilótafüggően. Ennyi, senki más.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #35415 üzenetére
A KERS-szel együtt tud annyit az autó amennyit. Anélkül méglassabb.
Viszont a mai a stintekből az tűnik ki, hogy a McLaren még a lágy keveréken sem lassul a körátlagtól egy hosszú etap végére. Viszont a kemény keverékkel lassabb, úgy tűnik, mintha nem tudná felmelegíteni rendesen.
Ebből jön, hogy a McLarennek egyetlen esélye az egykiállásos taktika KERS-szel. Így meglehet a pontszerző hely.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35412 üzenetére
Ja ezt még nem linkeltem, csak a BGP-s Speed.tv, Adam Cooper cikket.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35407 üzenetére
Hogyían tudhatnák, amikor az a hiba amit meg kell találniuk, nem létezik a CFD modellezésben és a szélcsatornában sem bukkant fel.
Csak a flow-vis és az anemometer maradt és a valóságban végzett vizsgálatok. Az autó valós viselkedés nem egyezik a modellezéssel.
Olvastad Mark Hughes (ITV-s) írását, amit linkeltem? A probléma akár az autó elején is lehet, azt okozva, hogy az autó diffúzora és hátsó szárnya körül már kevezőtlen légáramlati jelenségek jönnek létre és csökkentik azok hatékonyságát.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35404 üzenetére
A korlátozott 60%-os szélcsatornamunka első áldozata: a McLaren.
Ugyanis a McLaren azért szenved, mert az autón nem úgy viselkednek a légáramlatok, ahogy azt a modellen és a CFD modellezésben tették. Ezért kell a flow-vis, kideríteni, hogy hol van az a hiba, ami a modellezésekben nem létezik.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
SaNyEe #35399 üzenetére
A FOTA javasolta ezt: 12, 9, 7, 5, 4, 3, 2, 1, a nézők igényei alapján, és ebből átsejlik valami normális gondolkozás.
Nade itt politikai érdekharcok is vannak ám a háttérben. Max és Bernie puszipajtások megint, és van egy közös ellenségük is, a FOTA, akitől mindkettejük tart is, hogy megfosztják a játékaiktól. Nem meglepő, hogy a WMSC Bernie agyszüleményét szavazta meg a FOTA javaslat kárára.
Van ám egy másik vicc is mára. 30 milló angol fontos költségvetési sapka. Szabadon választott és aki ezt választja, technikai szabadságot kap a fejlesztési munkákban. Logikus nem. A kiscsapat majd hajtja a 4 1:1 szélcsatornáját 24/7 (kettős könyveléssel), a nagycsapatok meg majd kínlódnak a 60%-os modellekkel, heti negyven órában.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35390 üzenetére
Norbi bá sem konkrét, és ő sem tudhatja előre. Én egyharmadot tippelek, vagyis az első 5 futamon csak hatalmas mázlival csúszhat be valami dobogós eredmény. Az a hat futam is közel van az egyharmadhoz, úgyhogy Norbi bával azonos véleményen vagyunk.
Ha a BGP diffúzorát nem tiltják be, építeniük kellene egy MP4-24B-t egy überdiffúzorral, és akkor esetleg a szezon második felében már lehetne kaszálgatni, ha addig körbeverés lesz a többiek között, akár még 3-5 győzelem is elég lehet a címszerzéshez.
A BMW szakembere úgy látja, hogy nagyon egyben van az élmezőny, szóval óriási körbeverések is lehetnek, csapatok között és belül.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35385 üzenetére
Nekem meg komoly aggályaim vannak, mert egy igencsak pofás FOTA javaslat (12, 9, 7, 5, 4, 3, 2, 1) helyett választották Bernie javaslatát.
Team order? Mond valamit? Tiltva van, de az új érában már az első futamtól kezdve tolni kéne az egyik pilótát. Ez a McLarennél nem nagy probléma, de az se fenyeget, hogy a szezon első harmadában győzelemért küzdjenek.
Motiváció? A kevésbé jó autójú de jó pilótáknak?
Megbízhatóság? Egy gyors de, minden második harmadik futamon lerobbanó
(ami a csapat ügyetlensége, és ez egy technikai sport és még a konstruktőrök is az egyéni címet szertik a leginkább megszerezni, mert azért jár az 1-es rajtszám) autó nyerheti a VB-t.Konstans jó teljesítmény? Pl. egy gyengébb autójú pilóta hibák nélkül vezet, kihajtja a cuccot, és az győzi le aki minden harmadik futamon eldobja a cuccot saját hibájából és csak a technikai főlény az érdeme?
Motiváció egy VB esélyes pilótának pl. egy rossz rajt után, rossz kvali után? Emlékezz 8 motor. Letekerik a motort és végigsétakocsikázza a futamot motorkímélés céljából, vagy akár beleszínészkedi magát a kavicságyba.
És még folytathatnám, ha lenne kedvem.
Egy szó, mint száz: hülyeség.
Mondhatod, hogy ez a McLarennek pont kapóra jött. Talán, de ettől még elfogulatlanul nézve még mindig elég hülye egy ötlet. Elfogult válaszom: a Ferrari aggódott a leginkább a megbízhatóság miatt és a teszteken se voltak valami fényesek, szóval ez a Ferrarinak is kapóra jött.
De a team orderrel már lehet, hogy bajban lesztek.
(#35387) emre33: Motorkímélő módba kapcsol.
Ez a baj, hogy Bernie és a WMSC se gondolta végig minden szituációra kiterjedően, csak feltételezi, hoyg majd ölik magukat a versenyzők a győzelemért. Majd meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #35330 üzenetére
Jó reggelt, a McLaren Portimao óta módosítgatja a diffúzorát, és nagyon úgy néz ki, hogy a Ferrari, BMW, Renault csapatokhoz hasonlóan nem kíván szürke területekre tévedni vele.
Majd pont nekik néznék el, ha azzal lennének élcsapat.
A BGP, Williams és Toyota diffúzorát úgy be lehet majd tiltani, mint a pinty. Csakis azon fog múlni, hogy akarják e. Jelenleg kivár az FIA is, és vajon mire? Arra, hogy hol lesznek vele a csapatok. Ha nagyon elöl, le is fognak csapni rájuk. Pont ezért hagyta nyitva az FIA a kérdést, mert csak az első futam(ok) után lehet dönteni.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #35319 üzenetére
Új diffúzor, a széleit vesd össze a korábbiakkal. Majd ha lesz több fotó, keresek változásokat.
With sunny blue skies and hot temperatures throughout the day, McLaren Mercedes started its final test of the year with the weather perfectly replicating the conditions expected in Australia later this month.
With Lewis Hamilton at the wheel, the day’s programme began with the evaluation of a number of new, subtle aerodynamic modifications.
After lunch, Hamilton ran a series of longer runs in order to assess the new aero package’s effectiveness on tyre degradation.Hamilton, who continues on track tomorrow, set the fourth fastest time of the five runners, completing 87 laps with a best time of 1:19.513s.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
proof88 #35298 üzenetére
Tavaly: 24/7 x 4, 1:1-es modellekkel.
Idén: heti 40 óra szélcsatorna használat (szélcsatornák számának limitálásában nem vagyok biztos, ez leginkább még csak szóba került, mert Williams is tiltakozik ellene, mert nekik is van több), maximum 60%-os méretarányú modell, max. 50 m/s szélsebesség.
A megoldás a kérdésedre: 4>1.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #35291 üzenetére
Így van, de ezt mindenki alapból vágja.
De komolyan a brackley-i ex-Honda bázis az egyik legkomolyabb, ha nem a legkomolyabb a Forma-1-ben, és végre már úgy kezdték használni az erőforrásaikat, ahogy korábban is kellett volna. Ha nem is Brawn tervezte az autót, de végre gatyába rázta a személyzetet, Ross Brawn nem kevésbé tud hatni az alkalmazottjaira, mint Ron Dennis. Szóval van rá esély, hogy évek múltával a Brawn név is fog olyan patinásan csengeni, mint most a Williams vagy a McLaren név.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35268 üzenetére
Arra nem vennék mérget, hogy ahhoz hasonló lesz. A Renault is cserélte a diffúzorát a tesztek alatt újra, de mégsem double-deckeres BGP-sre. Ahhoz komolyabban át kellett volna tervezniük az egész konstrukció hátulját.
Azt se tudom, hogy higyjek e a Turun Sanomatnak, bár nem igazán egy bulvárlap, a Brawn üzletről is ők írtak először. Jó informátoraik lehetnek, és Kimi és Heikki miatt is nagyon rajta van a kezük az F1 ütőerén. De, ha ez igaz, akkor le a kalappal a csapat előtt, mert ennyi cuccot megtervezni és legyártani hihetetlen meló és egyáltalán nem ilyen rövid időintervallumban születik egy ekkora update. Én csak a spanyol nagydíjra vártam ekkora javítócsomagot.
(#35269) Motion_Blur: Ezt én is felfedeztem. A Toyota fotózgatta magát.
Nézgetem az F1-Live.com galériáit, itt.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Barrichello:
1:21:030
1:19:996
1:22:100
1:19:827
1.19:287
1:19.236
1:19:622Alonso ugyanekkora stinteken 1:21 körüli időkkel poroszkál. Izom GP szag van, Jerezben is.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35253 üzenetére
Arról majd csak a stewardok dönthetnek. A dolog egyelőre csak vitatott.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Én azt nem mondtam, hogy be fogják tiltani, hanem arra akartam utalni, hogy a Renault már most fenyegetőzik, hogy panasszal fog élni. És a többi csapat zömének se nagyon tetszene, ha a BGP előttük tanyázna egy megkérdőjelezett szabályosságú kardinális elemmel. Csak két csapatot látok a mezőnyben akinek nem érdeke panasszal élni; Williams és Toyota.
Nos az autókat csak a versenyhétvégén fogják előszőr vizsgálni az FIA emberei, a rutinellenőrzésekkel. Az FIA előzetesen csak homályos közleményt adott ki. A csapatoknak a versenyhétvégén és a futam után is lehetőségük lesz (rutinellenőrzéseken felüli) vizsgálatot kezdeményezni és majd a stewardok fognak dönteni az ügyben.
Jelen pillanatban még nem lehet szabálytalannak minősíteni egyetlen autót se.
És még ha vizsgálat is lesz az autó ellen a versenyhétvégén, a stewardok döntése még kérdéses.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Nem, hamarabb tiltatják be, mint megépítik.
Ferrari, BMW, Renault, akik leginkább az élmezőnyhöz tartozhatnak idén, mind egyszerűbb diffúzorral rendelkeznek... (és általában nem azért mert ők nem tudták a kiskaput, hanem nem merték bevállalni)
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35226 üzenetére
Nyomasztó álom lehetett.
Én meg azt 'álmodtam', hogy disznósajtot eszek és kezdem unni.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35220 üzenetére
Már a csapból is disznósajt folyik.
A BGP-nek van ám egy másik telitalálat beceneve is. Izom GP!
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35216 üzenetére
Ha szeretjük, ha nem, ez lesz a menü: DEES-NO SHOYT
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35209 üzenetére
Ezt a videót Domenicalinak és di Montezemolonak meg ne mutassa senki.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35205 üzenetére
A McLaren szinte mindig gyengén kezdi az évet. Tavaly is csak a Ferrari-betli miatt nyerhettek Melbourneben, most meg a mezőny végéről is kezdhetnek akár, de azt nem nehéz megtippelni, hogy pedálozni fognak ezerrel, ha kell összedobnak egy új autót, de el fognak mozdulni onnan ahol nyitnak, és 99,99%, hogy felfele.
És van különbség az idén sem, meg az idén nem között, pl. az az 1-es.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Megnézted a videót?
Na azért van abban a hsz-ben egy lista.
Dölt betű: idézet.
Egyébként nem tippelgetek, csak olyanokra amiben biztos vagyok. A Renault idén sem kerül az élre, ebben biztos vagyok, ezért tippeltem arra, hogy nem lesz Alo-Kimi csata.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
PazsitZ #35200 üzenetére
Azt nem mondtam, hogy Alonso listája az én listám, és hiába magyarázza előre, hogy tévedhet (ez magától értetődik), attól még leginkább így tartja valószínűleg.
De most a fő kérdés amit nekem szegeztek, hogy Alonso címért fog e harcolni Kimivel, vagyis racionálisan: Kimi-Alonso 2009 1-2 vagy 2-1, egyéniben Abu Dhabi után.
Erre az én tippem, hogy ehhez nem lesz elég jó a Renault. Alonso nem végez az első kettőben. Ennyi.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Akkor mondjad a tippedet.
Maga Alonso is leminősítette magát (pontosabban a Renault, ők sem tudtak javulni Barcelonában, agyonverte őket a BGP, a BMW és a Ferrari is, ő így sejti), úgyhogy mégha a Ferrari jó is lesz Alo-Kimi csata nem valószinű, hogy lesz. Nem egyes futamokról beszélünk, hanem a VB címért folytatott csatáról.
Az a lista amit írtam, és egész átgondoltnak és hozzáértőnek tűnik, nem másé mint Alonsoé.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
BGP
BMW
Ferrari
Toyota
Renault
RedBull
McLaren
Williams
Toro Rosso
Force India[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35179 üzenetére
Így van, a McLarennél nem fogyasszák a pilótákat, hanem megizmosítják. Kova is mclarenesítve lett, akárcsak korábban Lewis. Az is véznább volt első évében. A McLarennél még a szerelők is keményen trenírozva vannak csapattréningekkel. Ron perfekcionizmusa és maximalizmusa hatja át az egész csapatot.
De Pat Fry (az MP4-24 főtervezője) valahogy kisodródhatott ebből a hatáskörből...
...így Martin egyből a béka segge alól kezdhet.
Ron pont jókor köszönt le.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
PazsitZ #35162 üzenetére
Majd ha nem állítja magáról, hogy jobb Schuminál vagy Sennánál.
No comment, bulvárbeevő Pazsit Zoltán. Jó reggelt!Meg nem élvez a bőrszíne miatt pozitív előnyöket és hype-ot.
Ne aggódj, lenne megoldás ezen problémádra, talán Michael Jackson tudja a receptet.*Meg nem arcoskodik, hogy ő hány hellyel előrébb végezne a maratonban Buttonnál.
Zrikálták egymást, mert jóban vannak. Britons, you know! Amiatt meg ne szíjjad a fogadat, hogy a management nem engedte a gyermekded játszadozást. Nem volt hiába az aggódás -> WDC. Negatív példának ott van Montoya vagy Webber. Majd Button is akkor hancúrozzon, amikor majd a VB címe lesz a tét, biztos, hogy háttérbe fog szorulni a szórakozás.Meg még nem tudom hány arcoskodó húzásáról leszokik
Words, words, without backing.*És nem is vagy képben, mert a héten is kifütyülés, ökölrázás, dobálás és szidalmazás volt számára. Ez neked hype? Ez neked előny?
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
RedWing #35156 üzenetére
Csakhogy Alonsonak sem volt elég pusztán a tudás, amije már Lewisnak is rég megvan.
Kicsit mögé kellett volna nézni a dolgoknak is fejlesztési szinten, hogy miért is jöttek a jobb eredmények. Pl. azért mert a szezon végére kapott az autó egy McLaren/Ferrari szintű futóművet és még rengeteg egyéb komoly fejlesztést.
A másik meg: röf-röf, meg az a fekete izé ami a gubára is kell, egy jó nagy adaggal.
Ennyit a f*stalicskázásról, Alonso a győzelmeikor csak a malacai alól talicskázta ki a produktumot, nem az autóból.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
A benyasúly lassító ereje egyforma gumiállapothoz van megadva.
Vagyis +20 kg benyával az autú 8 tizeddel lassabb ugyanolyan állapotú gumikon.
A köridők lehetnek közel konstansak, ha a gumi teljesítményének romlását pont kompenzálja a könnyülő autó 'relatív gyorsulása'.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
RedWing #35147 üzenetére
Badarság. A kételkedőinek nem fog tudni semmit mutatni.
Mi egy pilóta fokmérője az F1-ben? Az, hogy mennyire veri el a cspattársát.
Mit mondanak majd a kételkedői? Hogy Kovát szabotálják. Vagyis Lewis semmit se tud a kételekedőknek bizonyítani, mégha 1 mp-cel is jobb versenytempót is fut (mint tavaly is) és előrébb végez Kovánál.
Ha valakinek eddig nem bizonyított, tárgytalan az egész, mindenki azzal magyarázza majd a dolgokat ami az ízlésének és preferenciáinak legmegfelelőbb.
Ha Lewis nyer egy pusztulat autóval, Kova meg 10-be se jut, mit mondanátok? A McLaren topautó lett, Kova meg húzzon el az F1-ből mert annyira béna vagy szegény Kova, szabotálják.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
„Versenyképesek vagyunk, de a Brawn GP jelenleg előttünk jár" -vallotta be Massa. „Nem vagyok mérnök, így nem tudom, hogy kivettek-e néhány ballasztsúlyt, de semmi értelme nem lenne itt bemutatózni, hogy a versenyen lassúak legyenek. Mindegy, hogy miért, gyorsak és kész. Ha a Brawn istállót nem számítjuk, az élen tartózkodunk."
Kubica Buttonra fogadna Melbourne-ben! Kubicától, mint nagy pókerestől nem áll mesze a szerencsejáték.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Integra #35133 üzenetére
Véleményem szerint először kivárnának az illetékesek.
Ha a BGP dominálna, van a mezőnyben minimum 2 brutális potenciállal rendelkező csapat akik tepernének utánuk és a szezon bizonyos részében már ott is lennének a sarkukban, szóval meg lenne oldva a kérdés, belenyúlás nélül.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Integra #35131 üzenetére
Ez eddig hollywoodi forgatókönyv szerinti történet, Bernie és a közönség szereti az ilyet. A Brawn csapat is egyre népszerűbb emiatt. Idővel akkora szurkolótáboruk lesz, mint egy McLarennek vagy Ferrarinak, ez csak attól függ mit tesznek le az asztalra. Eddig csillagos ötös. Brawnból kinézem, hogy egy olyan patinás nevet hoz létre ami olyanná válhat később, mint amilyen már a McLaren vagy a Williams név.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Integra #35127 üzenetére
A Ferrariról nyilatkozzanak a Ferrarisok, én a McLarenről ezt elutasítom, és indoklásért tessék a közelmúltba pislantani.
Szerintem senkinek se nagyon engednék meg hogy pl. a szezon felénél 20 ponttal vezessen egyéniben.
Mondvacsinált büntetést mindenkinek lehet adni (mert mind a technikai és sportszabályzat ideálisan ingoványos és ködös hozzá, Max a zsarnok ügyvéd keze nyoma miatt), a kérdés csak az, hogy akarnak e.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Integra #35121 üzenetére
Hát lehet rá számolni hogyha egy csapattal elszaladna a ló (tempó tekintetében) akkor az illetékes elvtársak tennének róla, hogy kicsit visszább vegyék a gyeplőt. Sem Bernie, sem Max nem díjazná, ha ez az autó elgyepálná a mezőnyt. Mi maradna így Interlagosra vagy Abu-Dhabi-ra. Ez így nem kifizetődő nekik.
A mai anyagias hozzáállást látva (Bernie ki is mondta kertelés nélkül, hogy ő azt szereti, ha az utolsó futamon dől el a cím sorsa) már nem tudnám elképzelni, hogy megengednének valami MP4/4-szerű dominanciát.
Meg kel jegyezni, hogy tegnap a 3 csodadiffúzoros auto szerezte meg az első három helyet.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
-Mike- #35094 üzenetére
Most még minden happy, de ha ez az autó egy kicsit is MP4/4 vagy MP4-22 feelinget és dominanciát hoz, akkor majd 'láthatjuk' ahogy 'Rubens nem engedi Buttont a kerékcseréhez a hungaroringi időmérőn, Brawn meg ledobja a fülest mérgében...'
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Nem vagyok zöldfülű, és utaltam arra is hogy csalhatnak. De nem az üzemanyagmenyiséggel (GP szimen), se nem a megbízhatósággal, se nem a kifinomult aeróval. Leginkább csak a súlyhatárral, de egyre kisebb a gyanú rá. Brawnnak sokkal komolyabb céljai voltak és vannak ezzel az autóval. Nem lehet nem észrevenni a fotókon, hogy fülig ér a szájuk az elégedettségtől. Ilyen tekintet nem lesz egy piszkos csalástól, ami ki is derülne az első nagydíjon és le is égetné őket.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
venember83 #35075 üzenetére
De ha egyszer beütött a krah náluk, nincs lóvé a drága F1-es mulatságra, nincs mese. És riválisokkal való összemérés nélkül nem is tudhatták, hogy mit csiszolgatnak, széndarabot vagy gyémántot.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35063 üzenetére
Na meg az a kegyetlenül bevágott oldaldoboz, minimális hűtőnyílásokkal. Röhelyessé teszi a többieket, ez az autó annyira kicsiszolt aerodinamikailag. Lehet mondani rá, hogy nem szép, és hogy ízléstelenül egyszerű a festése, de maga az autó aerodinamikailag telitalálat az új szabályokhoz.
Brawn vagy Button utalt is rá, hogy látnak olyan megoldásokat a riválisokon, amit ők már a szélcsatorna fázisban rég elvetettek. Vagyis néhány csapat jelenleg rossz utakon jár, és ha a BGP lendülete a futamokon se fog elfogyni, a többieknek át kell gondolniuk, hogy hogyan tovább, és útmutatásért a Disznósajtra kell tekinteni.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35044 üzenetére
Méghogy a radikális szabályváltozások nem keverik meg az erősorrendet. Mindenki marad ott ahol volt. Ment a duma. Hát úgy néz ki hogy megkeverte, egyiknek hopp, másiknak kopp.
Lehet szkeptikusnak lenni, hogy csalnak valamivel, de egyre inkább úgy érzem, hogy nem tesznek ilyet. Egyszerűen meglátszik, hogy egy évet beáldoztak, és most formulaváltás volt és ilyenkor hatványozottan értékes a fejlesztési idő (főleg ha valakinek 4 szélcsatornája van), mint egy már begyepesedett formulában, ahol a kicsik reménytelenuül próbálják utolérni a nagyokat akik szinte már bebetonozták magukat az élre.
A McLarennek a lehető legrosszabbkor jött ki a lépés egy VB címért való hajszára, pont az elmúlt évtizedek legnagyobb formulaváltásakor.
Bár még mindig jobb, mint két szék közé esni, de meglehet, hogy a tavalyi cím árát még idén is törleszteniük kell.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #35037 üzenetére
Én nem féltem a japókat, szerintem opciójuk van Brackley-be visszatérni. Még most is ők adják a költségvetés java részét (mert olcsóbb, mint a tömeges szerződésbontás és végkielégítés, ami a felszámolással járt volna, és gondoltak az alkalmazottak megélhetésére is).
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35027 üzenetére
Ron 'elismerte, hogy baj van'. Tehát akkor nincs baj a logika szerint.
Ugyanis azt mondta, hogy le vannak maradva a tervezéssel és a gyártással, ezért csak az utolsó pillanatokra készülhet el az autó, és akkor még hol van a végleges cucc optimális beállításai.
Valahol olvastam, hogy egy McLaren szerelő/mérnök mondta, hogy most isszák a levét a tavalyi szezonvégi fejlesztési hajszának. Nem lepődök meg rajta. A McLaren még Interlagosra is új szárnyat fejlesztett, ilyet még a Ferrari se csinált tavaly.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Alonso: Viszont a Ferrari, a Brawn, vagy a BMW jelen pillanatban nem befoghatók
(#35015) wildrain: Megszokjuk, csak nem ártana az autónak valami komolyabb festés, még ha ezek is maradnak az alapszínek. Mert így aztán bohócot csinálnak a mezőnyből, pedig ők néznek ki bohócként.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35012 üzenetére
A McLaren egy félelmetes stintje ma dél körül...
...kapaszkodj meg, jó erősen!
1:26.360, 1:25.236, 1:28.531, 1:23.998.
Egyébként nem volt még GP szimje, tudomásom szerint és biztosra veszem, hogy csak Jerezben lesz nekik. Még jó hogy ott lesz a Brawn etalonnak.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #35008 üzenetére
Mik lesznek így majd a futamokon az option gumikkal, ami két fokozattal lesznek lágyabbak a prime-nál.
Lehetséges gumitaktika egy forró/gumievő pályán: két-három etap a prime-on, és egy gumikenős bohóckodás egy ultrarövid etap erejéig. Ütköző taktikákkal mehet az oda-vissza előzgetés, főleg ha az új aeró és a KERS is partner lesz ebben.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Kubica most fejezte be a versenyszimulációját.
Ilyesmi köröket (is) futott:
1:20:893, 1:20:904, 1:20:740, 1:20:924, 1:20:877, 1:21:023, 1:21:360, 1.21:650, 1:21:768, 1:21:471, 1:21:550, 1:21:685, 1:21:789, 1:22:510, 1.22:092.www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
-Mike- #34995 üzenetére
Ja, és 4 szélcsatornával és egy kazal pénzzel. A japók tényleg villantani akartak, csak aztán a krízis hirtelen kirántotta alóluk a talajt, és nincs mese a túlélésért a drága hobbit fel kellett függeszteni, pedig micsoda reklámjuk lehetett volna, ha végre top csapat lettek volna (esetleg szorozd meg egy Senna névvel a Honda nevet; függetlenül, hogy mennyire tehetséges, egy topautóban a Kissenna se a sereget hajtaná). Bárcsak vártak volna, hogy megláthassák, mit is hagynak veszni hagyni.
Úgy tudom nekik is meg volt engedve, hogy feljavítsanak a motoron, akárcsak a Renaultnak.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
PazsitZ #34984 üzenetére
Ezt ti találtátok ki ebben a topikban, én csak követtem a trendet. Egyébként a második kedvenc csapatomat becézhetem.
Nekem szimpatikus a fapados kis csapatuk a disznósajt rakétával.
Amúgy idén már 3 kedvenc csapatom van. Az FI, mert a kasztnit kivéve minden McMerc, és a Brawn, mert angol csapat Mercedes mocival.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #34979 üzenetére
Annyit szerintem nem, a Meki a beállításokkal is el van még maradva. Alig használják pár napja a közel végleges aerót. (Első szárny, top body, floor, szabályos hátsószárny). Pl. az eddig látott 09-es hátsó szárnyak nem is voltak szabályosak.
(#34980) D@ni88: Ez az új "top body".
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #34977 üzenetére
És doubledecker.
Most olvasom, hogy Briatore már nyafog is ezek ellen, lehet, hogy az ő konstrukciójukhoz egy nagyon nehezen lenne koppintható, és időbe is telne. Briós lehet, hogy be fogja panaszolni az überdiffúzoros autókat.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
D@ni88 #34975 üzenetére
Nem most másolják, már rég kész lehet. Olvasd el a Sam Michael nyilatkozatot. Két csapatot látott a mezőnyben, akik autójáról az látszik, hogy már az első tesztek előtt terveztek bevetni egy überdiffúzort, csak a végletekig titokban akarják tartani. Ha tudták volna ezt, akkor ők is titokban tartják a magukét, és így nem ihletnek meg más csapatokat.
www.HunnyF1.com
Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Samsung Galaxy Ring - gyűrű-kúra
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest