Aktív témák
-
hunnylander
őstag
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
PazsitZ #45803 üzenetére
Tudom, csak hozzáfűztem, nem ellenvélemény volt.
Mindenesetre jó lenne már végre, ha lefixálnák és publikálnák a jövőévi technikai szabálykönyvet. A legtöbb csapat már hónapok óta tervezi/tervezné a jövőévi autóját és röhejes, hogy sok mindent dobhatnak később a kukába a bizonytalan szabályok miatt.
Az elvetéséről egy nem hivatalos FOTA megállapodás volt csak, nem zavarna, ha ebben Mosley hajthatatlan lenne, hogy maradnia kell a KERS-nek.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
PazsitZ #45801 üzenetére
Nem lenne szabad betiltani jövőre a KERS-t, hogy legyen értelme az eddigi befektetett energiának és horribilis pénzeknek. Lejáratja magát vele az F1, jövőre már a Le Mans 24-en is engedélyezve lesz. Már idén is az volt a szabályok szerint, de a hibridek eredménye nem számított volna.
A teljesítményleadás van korlátozva, ha jövőre duplaerősen lehet használni, az már nem tétel fejlesztési szempontból. A McLaren KERS-e pl. néhány másodpercnyi fékezéssel megszerzi azt a töltöttségi állapotot, ami kell az idei megengedett energiamennyiséghez. Akkor el lehet képzelni, hogy már a mostani KERS-ek is milyen brutális teljesítménynövelők lennének, ha egyáltalán nem lenne körlátozva körönkénti hülyeséggel. Ergo, már a jelenlegi KERS-ek is röhögve megfelelnének a duplaerős specifikációnak, fejlesztés nélkül.
Ferrarié, McLarené okés, BMW-é, Renaulté szintén működőképes, Williams még most is fejleszti (2010-re, a bizonytalanság miatt). Nos aki nem fejleszti ki a sajátját, az vásárol ezektől, probléma megoldva. Azért a KERS nem egy rossz taktikai elem, lehet a szokványostól eltérő helyen is használni, a védekező autó pilótája nem mindig találná ki, hogy a támadó hol fogja használni stb.
A szurkolók, laikusok nagyrésze is úgy véli, hogy most már butaság és pazarlás lenne elvetni.
Technikai megfontolásból is ideális lenne 2010-re a KERS. Az első abroncsok keskenyítésével és a tervezett súlyhatárnöveléssel megszűnik az idei nagy dilemma, a súlyelosztás első tengely felé eltolása. Tehát sokkal kisebb fejtörést okozna a KERS integrálása, ami úgyis egyre kompaktabb lenne. Ha most 25 kg-nál tart már a Mc és a Ferrari, jövőre meglenne a 15-20 kg.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
JJános #45795 üzenetére
Eddie Irvine: "Amikor Michael balesetet szenvedett a Ferrari tudta, hogy elvesztette a döntő tényezőt. Úgyhogy leálltak annak az autónak a fejlesztésével és elkezdtek a következő évre koncentrálni. A Ferrari szempontjából ez normális dolog volt, de engem zavart, hogy folytattuk a teszteléseket, miközben semmink sem volt, amit tesztelhettünk volna. Csak PR okokból teszteltünk, hogy az legyen a benyomás segítik Irvine-t megnyerni a világbajnokságot."
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #45790 üzenetére
Erre azért van esély*, de ettől függetlenül is sikerülhet jót alkotni (elég, ha azt autó úgy működik a gyakorlatban, mint elméletben/modellezésben). Egy alkalmazott említette, hogy a 25-ös nagyon különböző lesz. A 24-essel gyenge célokat is tűztek ki, konzervatívan lassú lett, a többi csapat sokkal többet várt el megvalósíthatónak az új formulából. Nagyon a KERS-re áldozták be az aerot, illetve a KERS fejlesztése mellett kvázi elhanyagolták az aerot, 'majd a plusz pacik repítik úgyis a duci kocsit'. Hát nem jött be, 1-2 pályán volt csak igazán előnyös a KERS. Ehhez még jöhet, hogy az autó lehet, hogy azt se hozza (nagy sebességű kanyarokban), amit a szimulációk/modellezés szerint tudnia kellene. Szerintem a szélcsatorna-szélsebesség szabályok általi (idén bevezetett) lekorlátozása illetve a pályatesztek betiltása is komoly érvágás a hatékony hibakereséshez/fejlesztéshez.
*Instead, the team will focus on introducing front wing modifications and other improvements to the front of the car which it believes is one of the key areas it has got wrong this year.
It is understood that larger scale upgrades are then scheduled for the Hungarian and European Grands Prix, which will focus on more front wing developments, rear floor improvements and other aerodynamic revisions.
Ed Wood (Williams blog) megjegyzései alapján még a KERS ejtése se biztos (fejlesztik jövőre is), de a tankolás betiltása és a 25 milliméterrel keskenyebb első abroncsok több, mint valószínűek.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #45778 üzenetére
Átcsoportosították az erőforrásokat az MP4-25-ösre, ezért a látszólagos tötymörgés.
Ma olvastam egy érdekes 'cikket' Ed Wood-tól. A Williams nem hangoztatta, hogy 'feladja' az idei évet és a jövőévi autóra fókuszál, mint a McLaren. De mit ír? Ninety percent of my time is dedicated to next year’s car at the moment.
Szóval, akkor mi lehet a McLarennél, amikor gyakorlatilag kukázták az idei autót? Magától értetődik, hogy sehogy sem akarnak elkészülni azok az új elemek, mert már kevesen dolgoznak rajtuk, így egyre lassabban készülnek el és sok tervezett újítást még tervezési/modellezési fázisban visszalőttek. Persze előbb-utóbb tötymörögve is elkészülnek majd azok az elemek, amiket már régóta beterveztek. De emlékezzünk, hogy korábban még emlegették, hogy megpróbálják a Német Nagydíj-ra tervezett nagy update-et már Silverstonera 'kitermelni'. Nos ebből nemhogy Silverstone/Nürburgring nem lett, de még a hungaroringi bevetés is kérdéses.
Szerintem a 25-ös nagyot fog szólni, a McLaren dobbantani szokott, ha beáldoz egy évet. McLaren vs. Ferrarit érzek jövőre.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #45723 üzenetére
A Nürburgring 500m-mel van a tengerszint felett. Alapból előrejezés nélkül 50% az eső esélye, egyszerűen olyan az éghajlat/mikroklíma.
Az autosport.com F1 főoldalán már lassan két hete Nürburgringet mutatják (mindig 5 napra előre), ezzel:
meg ezzel:
le volt/van tudva az egész.
Szóval ez majdnem olyan, mint Spa.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #45719 üzenetére
Félreértettetek. Szövegértelmezés; 1-es.
Egyébként a Német Nagydíjra is hűvös/esős idő várható. Barrika megint elkalapálhatja Buttont, mert Prost2 túl finoman bánik a gumikkal, és ez nem mindig előnyös.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Markgx10 #45717 üzenetére
Nekem nem kell bizonygatnod semmit. MS egy klasszis, minden idők egyik legjobb pilótája lehetett, szvsz. Rá épített a Ferrari, tiszta sor. Következésképpen RB sem a kutyaütő kategóriába tartozhat. Idén nem is egyszer verte (volna) el Buttont (akit ugye már egy Prost-stilusú szuperpilótaként jegyzenek
), csak hát szegén vonzza a bajt és Brawnnak se a szeme fénye. Valahogy, mindig az ő kuplingjának a mappingja van elhangolva, az ő váltójában rossz az áttételezés, de mégis ő kapja az 'elméletben gyorsabb' (
) 3-4 kiállásos taktikákat, szóval 'elméletben' verhetné is Buttont.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
JJános #45709 üzenetére
És most lehetősége van, hogy első számú legyen.
Tudjuk a 3-kiállásos a jó taktika (Jensont azért kapcsoltá le róla, mert szabotálni akarták), Vettel is hogy örült neki, mikor Webber kapta a csúnya lassú 2-kiállásos taktikát. Jobban 'örült' neki, mint Barrichello.
A véleményem erről a nagy Barrichello utálatról: OK Barri egy pocsék versenyző. De akkor MS csak egy középszer, mert néha még ki is kapott a nulla versenyzőtől, aki ott volt a sarkában és még előre is engedte.
There's a contract saying exactly what I must do, and I do it. No decision or modification. It's all written, black and white.Lefikázzátok, hogy MS mellett nem lett világbajnok? Lehetett e volna? Nem.
Véleményem szerint ez a nagy RB utálat (ami leginkább az egykori MS fanok között nyilvánul meg), abból a frusztrációból fakad, hogy milyen szerződése és munkássága volt a Ferrarinál, ami kisebbíti MS érdemeit. Tehát, ha lehordják RB-t a sárga földig, akkkor az olyan pocsék pilóta lesz, hogy MS önerőből győzhette le mindig. Valójában pedig ezáltal is MS érdemeit kisebbítik le. LOL. Inkább fényezniük kellene RB-t, hogy milyen jó pilóta.
És aki azt hiszi, hogy ezzel MS-t akartam fikázni, óriásit téved. Engem aztán marhára hidegen hagyott mindkét pilóta, mint ahogy a Ferrari is. Viszont amiket csináltak azt a Sportkódex 151/c-je alapján büntetni lehetett volna.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #45666 üzenetére
Egyébként korántsem biztos, hogy Kimi távozik. Lehet, hogy még ezt el se döntötték, mert belejátszik az is, hogy ki, hogy fog szerepelni az idén.
De azt sem tudhatjuk, hogy Alonso milyen igényekkel jön. Lehet, hogy 2007-ből tanulva most előnyösebb szerződést kötött, előjogokkal.
Tehát lehet, hogy Kimi Alonso feltételei miatt távozik, és nem is biztos, hogy az F1-ből.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #45657 üzenetére
Nem én alkottam a hírt, de inkább mellette fogadnék, mint ellene. Túl sok dolog klappol.
Nem az a kérdés, hogy Kiminek van e még kedve F1-ezni, biztos vagyok benne, hogy találna állást más csapatnál.
A Santander odébbtolja a szekerét, ez a nagy helyzet.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #45655 üzenetére
Én úgy tippelek, hogy Massa marad, csak megy a Barrichello2 szerepkörbe.
Függetlenül attól, hogy volt már sok bulvárhír a dologról, ez most valószínűnek tűnik. És pedig azért, mert a Santandernek az idén jár le a McLarennel kötött szerződése. Ők a fő mozgatórugó, és őmiattuk kénytelen nem kitölteni szerződését az egyik pilóta.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
JJános #45646 üzenetére
"A versenyautó három különböző irányból is vizsgálták a szélcsatornákban" ???
"The car was taken in three different directions in the wind tunnel, two directions were found to be wrong, so the team could just switch." - Wurz'3 fejlesztési irány volt (gyakorlatilag 3 különböző koncepciókra épülő autót fejlesztettek) 5 szélcsatornát használva. 2 kukázva lett, a legjobbnak bizonyuló koncepció lett a BGP 001.'
Így könnyű, a McLaren még csak most kukázza az első autóját, a másodikkal már el fog trafálni valamit ('kapufa vagy gól').
Összehasonlításként, a McLarennek csak egy szélcsatornája van.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
proof88 #45631 üzenetére
Mire veszik fel a suskát a megrendelőiktől? Fejlesszenek rajta!*
Olcsó húsnak híg a leve.
*Lehet, főleg, hogy az FIA a puszipajtásuk. A motorok homologizáltak; közel egy szintre van hozva a teljesítményük. Egy jövőre belépő gyártónak egyértelmű joga hozzáfejleszteni a cuccát a többiekéhez. Ja, hogy az költség lenne, ők meg a kiöregedett termékükkel akarnak biznicelni minél nagyobb haszonnal.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
proof88 #45627 üzenetére
(#45628) munky: Majd meglátjuk. Why F1 will be better without refuelling
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Virgin (Manor) Grand Prix / Virgin F1 Team / Virgin-Cosworth [link]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
DopeBob #45587 üzenetére
Na és akkor mi van? A FOTA végigvitte és elfogadtatta a feltételes nevezése feltételeit, nem lesz kőccségtökfödő, ez volt a fő céljuk.
Én sejtettem, hogy Max nem lesz boldog attól, ahogy a sajtó és a FOTA interpretálja a dolgokat. Mindenki Max bukását szajkózta, közben meg nem is lett megbuktatva. Érthető, hogy nem tetszik neki, ha mások beleferdítenek a dolgokba.
Ha Max indulni akar a következő ciklusra, joga van hozzá. A Világtanácsnak kéne okosabbnak lenni nem megszavazni.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Have a good read: FOTA making all the running now
Visszatérhet a szezon alatti teszt, a FOTA pontrendszere is bevezetésre kerülhet...
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz
Csabee. #45525 üzenetére
A jelenleg elérhető 2010-es Sportszabályzatból:
33) QUALIFYING PRACTICE
33.1 The qualifying practice session will take place on the day before the race from 14.00 to 15.00.
The session will be run as follows :
a) From 14.00 to 14.20 (Q1) all cars will be permitted on the track and at the end of this period the slowest eight cars will be prohibited from taking any further part in the session.
Lap times achieved by the eighteen remaining cars will then be deleted.
b) From 14.27 to 14.42 (Q2) the eighteen remaining cars will be permitted on the track and at the end of this period the slowest eight cars will be prohibited from taking any further part in the session.
Lap times achieved by the ten remaining cars will then be deleted.
c) From 14.50 to 15.00 (Q3) the ten remaining cars will be permitted on the track.
The above procedure is based upon a Championship entry of 26 cars. If 24 cars are entered seven will be excluded after Q1 and Q2U and if 22 cars are entered six cars will be excluded after Q1 and Q2.www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
F1 now has stability - Di Montezemolo (videó)
Hú de kemény akcentusa van di Montezemolonak.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #45510 üzenetére
Elméletben. A gyakorlatban meg úgy lesz csökkentve a költekezés pl., hogy fixálva lesz, hogy hány új verziójú első szárnyat tehetsz az autóra egy szezon alatt stb.
Szóval nem lehet majd ész nélkül és pénzt nem sajnálva gyártani a változatokat, tehát csökken a költség.
Majd ha publikálják az új 2010-es technikai szabálykönyvet, okosabbak leszünk.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #45506 üzenetére
Majd elsikkad az addig.
A lényeg, hogy nem lesz sapka. A húsz évvel ezelőtt az 'élcsapatok átlaga' nem lehetett több 50 millánál (dollárban). Egy 94-es adatot láttam egy topikban, 120 millió volt a Ferrari neve mellet, és uralta vele a listát.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #45501 üzenetére
A videóban spanky, amikor bejön Senna után, elkezd osztani valakit az összecsavart 'füzetével'...
Ez a nyilatkozata nem nyerte el a tetszésemet.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #45488 üzenetére
Berger nem jó, neki is Spanky hajlamai vannak,
és már most is Mosleynak adott igazat és szapulta a FOTA-t.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #45442 üzenetére
Az SR8 sem utcai autó, csak sorozatgyártású sportautó. A Caparo T1-et hamarabb nevezném utcai autónak, mivel fedett. Ilyenért lefikázni, mert formula autóra hajaz?
Az SR8 meg Le Mans-i autóra hajaz, még szép, hogy jól kell teljesítenie a Nordschleife-n.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #45440 üzenetére
b-type szerintem félreértette azt a hsz-emet. A leggyorsabb utcai kifejezésem csakis arra a showműsorra és arra a tesztpályára vonatkozott, semmi másra.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #45436 üzenetére
Hiába vitatkozol, a FXX nem utcai autó, a minősítése: "non-qualifying vehicle" Ott a megjegyzés is mellette: "not road legal". Ugyanannyira tették a Power Boardra az aktuális műsorban, mint a DBR9-et vagy a Caparo T1-et a maguk műsorában.
A Top Gearben bemutatott leggyorsabb "Power Lap"-pel rendelkező "road legal" utcai autó, amivel kimehetsz az utcára, még mindig a Gumpert Apollo. Már unalmas, hogy hanyadszorra kell elmondani.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #45431 üzenetére
Ez az egész lista egy szlovén újságírótól ered, ismereteim szerint, aztán szépen beszivárgott a komolyabb portálokra, mert miért ne, nem jellemzik hivatalosként, ez csak rumour.
Azt az FIA-nál is tudják, hogy nem lenne probláma 15-20 olyan helyszínt találni, ami elérhető (és nincs leszerződve kizárólagosan Bernievel). Ez a fiktív lista nem oszt nem szoroz, nyomásgyakorlás szempontjából.
De Spát és még sok más nagyon fájintos pályát nélkülöznie kellene néhány évig a FOTA szériának, amíg le nem járnak a szerződéseik, vagy csődbe nem jut az F1.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #45427 üzenetére
Jelentkezőben nem lenne hiány, de az a versenynaptár fiktív kamu. Singapúr rajta se lehetne, és ezt meg is erősítették illetékesek. [link]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
madstunt #45423 üzenetére
A Harriert is feltették oda az akkori adásban, attól az még "non-qualifying", mint az R24, a DBR9, a Caparo T1 és a Ferrari FXX.
Amikor a FXX-et feltették a listára (az aktuális adásban), de ott volt felette a Caparo T1 és a DBR9? Nem, kozmetikázott Ferrari reklám volt, ez óriási üzlet, a legnézettebb autós műsor.
Még mindig a Gumpert a leggyorsabb utcai, és kettő autó is veri az FXX-et a nem szabályos autók között.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
madstunt #45418 üzenetére
A leggyorsabb autó közúti közlekedésre engedélyezett állapotban (a Top Gear műsorában) ez.
Az FXX már csak azért sem lehet a leggyorsabb, ha a ranglistára engedélyezzük, mert ez is megelőzte, nem csak a Renault F1-es. A DBR9 ugyanannyira szabályos közúti autó, mint az FXX.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
madstunt #45407 üzenetére
Akkor az FXX mit keres ott?
A leggyorsabb "road legal" autó még mindig a Gumpert Apollo.
És a Caparo T1 meg 1 tizeddel veri az FXX idejét. Ha azt is Schumi vezette volna, lehet, hogy mégtöbb lenne. Érdekesség, hogy olyan fickó áll az autó tervezése mögött, akinek a McLaren F1-ben is benne volt a keze.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
grabber #45397 üzenetére
MS jobb pilóta lehet, mint Ben Collins, főleg ilyen jellegű autókhoz. Az aktuális Stig nem tudott volna ilyen időt menni az FXX-szel.
Jelen pillanatban nem sok olyan szériaautó van amelyik megdönthetné ezt az időt, gyorsabb autók persze vannak, elég csak egy F1-esre gondolni.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
-Mike- #45392 üzenetére
Ez mindent meg is magyaráz. MS-nek furcsa ízlése van öltözködésben is.
Nem én vagyok a legnagyobb Ferrari-szurker a világon, ezt nem kell bizonygatnom, de ha lehetne egy ilyen autóm, tuti piros lenne. Valahogy így nem az igazi.
Eddig is úgy gondoltam, hogy a Ferrari/Schumi nem merte volna az igazi Stig kezébe adni az FXX-et. Keményen megjavította a pályacsúcsot. Nem is tudom, hogy mi tudná azt megdönteni valaha. Esetleg egy jövőbeli McLaren P11 Special Edition egy Black Stiggel a volán mögött.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #45303 üzenetére
Schumi nem is ért volna rá, és ki is derült volna, hogy állandóan Angliába utazgat a felvételekre. Ben Collins is véletlenül 'bukott le', kikotyogta, úgyhogy távoznia is kellett. Csak addig lehet Stig valaki, amíg ismeretlen a kiléte.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Ezt csak viccnek szánták, nem ő volt az igazi Stig.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
RBR = Awesome!
Támadtak a pörölycápák, ahogy vártam.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #45153 üzenetére
Nem kell túl nagy jelentőséget tulajdonítani az aszfalthőmérsékletnek. Vettel Bahreinben is esélyes volt a győzelemre, csak több dolgot is elrontott (rajt, beragadás).
Hamilton egy tegnapi Q&A-ban 5 tizedre minősítette az RBR új javítócsomagját. Mivel ugyanezen interjúban említette, hogy ő legalább ugyanannyit kérdez a mérnökeitől (akik ugye analizálják és minősítik a rivális többi autó tempóját viszonyításképp), mint azok tőle, ezt az értéket nem az ujjából szopta ki, hanem a mérnökei mondták neki.
Én se mondanám kisebbnek. Ütös csomag és nagyon jelentős, új orr, új, motorborítás, új hátsó szárny, új diffúzor. Ha ennyiből nem kapar össze egy csapat 4-5 tizedet, valamit rosszul csinált.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
LA_COSTE #45130 üzenetére
Brawn megint olyan taktikát dolgozott ki, amin le fog esni az álluk Vetteléknek
Mintha csak azon múlna.
Így múlik el a világ dicsősége; RBR Force #1. Button se vágja ezt a pályát. Barrinak a kesztyűje is jobban vezet ezen a pályán, mint ő.
Be ne edd már Gyulus rizsáját esős beállításokról, nem ért hozzá. Pedig úgy emlékszek, hogy egy korábbi adásban már Wéber is eloszlatta ezt az esős beállítás mítoszt (Davidsonról nem is beszélve). Sikertelenül, Gyula nem figyelt.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
7Heads Drago #45119 üzenetére
Levezető körön nem kolbászolhatnak az ideális íveken, ha jön mögöttük egy repülőkörös. Egyértelmű a videóból, hogy a pálya másik oldalán kellett volna lehúzódnia és elengednie Webbert. A kanyarvételét zavarta, az ahhoz szükséges szabad levegőt.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #45096 üzenetére
Webberék nem panaszolták be. Úgyhogy nem kell bántani Webbot, kibosszankodta magát azon melegében de már fátylat is borított rá, nem akarna ő keresztbetenni Kiminek. Nagyon kicsinyes bosszú lenne, mert egyetlen pozíciót se nyerne vele.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #45011 üzenetére
Ezt már jónéhányszor elmondta Anthony Davidson is.
Amit Gyulus kreált, az egy épületes baromság volt.
Nincs ilyen hogy esős beállításra bazírozás. Az első szárny állítható a futam előtt ha esik. Ha az időmérőn 'esősre' állítanák az autót, és a futamon mégse esik, akkor óriási a bukta, mert szárazon dög lassú lesz az autó, másodpercekkel. Ezért ilyen dolog, amit Gulya emlegetett nincs. Pl. tavaly Monzában is Vettel is, Lewis is, Kimi is száraz beállításokkal versenyzett, hiába lett esőfutam, hiába volt monszunban az időmérő.
Silverstone Rubens kedvenc pályája, ide nem fekszik Button finom stílusa, itt nem szenved Barrichello a fékre érzékeny stílusával, mert alig kell fékezni. Button gyengus volt, ennyi.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
PazsitZ #45001 üzenetére
Akkor miért volt folyamatosan gyorsabb a csapattársánál?
Tegyük fel, hogy mindenki teljesíti a köreit az első szettjével a Q1-ben és aztán elkezd esni az eső és senki se javíthat. Milyen eredményt mutat az eredménylista? Azt, hogy Kovalainen csúnyán lassab volt, mint Hamilton. Lewisszal ilyesmi történt, mert peches volt, és emiatt most fikázhatod.
És az utolsó köréről se azt mondja, hogy miatta volt lassú. Azt mondta keményen hajtott, mindent megtett, de az autó halálosan lassú. Márpedig ha keményen hajt, akkor gyorsabb Kovalainennél.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #44999 üzenetére
Kovalainen 13. lett. Lewis jónéhány tizeddel volt gyorsabb ezen a pályán, ha nem is sikerült volna a Q3, de előzőleg úgy reménykedtek, hogy a határjához kerülhetnek. Azért egy 11.12. helyezésre lett volna esélye, ami sokkal jobb rajtpozíció, mint a 19., ezen a pályán szinte lehetetlen előzni. Eső kellene!
(#45001) PazsitZ: Kihez képest? Az autó dög lassúnak lett minősítve, és úgy mondta, lassúak voltunk, a csapat, az autó. Nem Kovalainenhez minősített, akit folyamatosan vert a hétvégén, hanem a mezőny nagyrészéhez képest. Red flag nélkül nem 19. lett volna és nem lett volna lassabb Kovalainennél, én így gondolom, az ismert számadatok alapján.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
PazsitZ #44998 üzenetére
Lewis Hamilton speaking to the BBC: "I did the best I could. I was pushing as hard as I could. We were just dead slow. I've had incredible support from the fans - they're the ones that really get me through it. I was pushing on that last lap [when the red flag came out] - but it was nothing special, it was slow. The race is over - but we'll keep fighting and hopefully put on a good show for the fans."
Nem mondta, hogy elrontotta a körét, a lassúság említése az autó jellemzése volt. Egy kovalaineni időre volt esélye, minimum.
www.HunnyF1.com
-
-
hunnylander
őstag
válasz
raczger #44973 üzenetére
Sutil miatt volt a red flag, és a red flag miatt nem fejezhette be a repülőkörét Hamilton.
A mai szabadedzésen is 6 tizeddel verte Kovát, a Q1 első szettjein is majd 1 mp-cel verte Kovát. Miért lenne bármiben is hibás?
Jolvan, dicsérd meg sutilt, mert ügyes volt, de akkor is Sutil balesete lett Hamilton pechje.
(#44976) Motion_Blur: Fikáztam, kritizáltam én Kimit amikor véletlenül, pech miatt kiesett Q1-ben? Nem! Akkor tőled az ilyen megjegyzés mire jó? Magától értetődik a helyzet, szánalmas, hogy egyesek az ilyen dolgokat is a pilóta fikázására akarják használni.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
BBC stream pass: kers22
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #44829 üzenetére
Tudod miért? Mert kialakította a saját rezsimjét. És, ha ő megbukva távozna, a hozzá közeli emberei számára is meleg lenne a pite, ami a pozícióik megtartását illeti.
Továbbá, mint minden diktátor, ő is már kialakította azt a rendszert, hogy még véletlenül se lehessen leváltani, kivéve ha a lekenyerezett emberei ellene fordulnak. Na de azok, pont azért vannak a zsebében, hogy ez ne történhessen meg.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Peat;) #44805 üzenetére
Még mindig nem esik le neked, hogy Max-szal elszaladt a ló.
Ha már nyolc csapatvezető nem ért vele egyet (és a másik kettő is csak kényszerből nevez), akkor valamit nagyon rosszul csinál.
Ne haragudj, de kik csinálják a showt? Kik gyártják, fejlesztik az autókat, stb.?
Ők nem szólhatnak bele a dolgokba, amikor Max valami nagy hülyeséget vett a fejébe?
Ráadásul diktátor vonásai vannak. Mérhetetlen gőg, beképzeltség és makacsság jellemzi. Miatta nincs egyezség, miatta fog széthullani a Forma-1.
Nem mondom rá, hogy szenilis (bár korából adódóan már esélyes rá), de egy beképzelt makacs zsarnok, aki azért nem fogadja el az ésszerű kompromisszumokat, mert az neki égő, mert az gyengének mutatja, mert akkor veszít a hatalmából, mert akkor nem ő a kakas a szemétdombon, mert akkor nem áll fel neki.
Max rossz irányba megy az autópályán, és túl sokan jönnek szembe de csakazértse ismerné el, mert makacs, mint egy öszvér. És ugyanannyira hatalommániás, mint a legnagyobb diktátorok!
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #44730 üzenetére
De elcsúsztak vele, és amúgy is értelmetlen a kapkodás. Hamilton unlikely to get British update
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #44721 üzenetére
Elkiabálod. Isztambulban még szabadedzést is nyertünk, sokra mentünk vele.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Szép, a McLaren flow-vis-el.
Csak 3 mp-re vagyunk a Red Bulltól, KERS nélkül.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #44710 üzenetére
Jól látok? Új orra van a Red Bull-nak, szélesebb.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #44687 üzenetére
Semmi. Jelenleg nincs riválisa az F1-nek. A1GP, az vicc, az csak egy egyenszéria.
A riválisa a GPWC lesz, ha sikeresen beindul. De az F1 akkor se fog hipp-hopp letűnni, megy tovább.De a gúnyneve lehet hogy Formula Cosworth lesz.
Ezért lényeges, hogy az összes motorgyártó együtt maradjon, és akkor csak a Cosworth marad az F1-nek, ami le fogja járatni a széria konstruktőri imázsát.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #44686 üzenetére
A kapott juttatásokat kellene visszafizetni. (1998-ig vagy 2005-ig visszamenőleg, ezt nem tudom pontosan, hogy honnan datálják a szerződést).
Ezek magukban foglalják a FOM pénzeket, ami minden világbajnoki pont után járt, plusz a címnyertésekért, dobogó helyezésekért kapott többtíz-többszáz milliós évenkénti prémiumokat, plusz az évenkénti extra 80 millió eurót, amit pont a tradíciójukért és hűségükért cserébe kaptak. Dollármilliárdokról van szó. Jobb inkább a Maseratis ötletet választani.
A legjobb meg megnyerni a pert és semmissé tenni a szerződést. Vagy évekig elhúzni, amig az F1 tönkremegy a Ferrari hiánya és az ellenszéria népszerűsége miatt.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #44678 üzenetére
Nem vagyok szakadás ellenes, csak amennyit én tudok a dologról, még hatalmas hegyek tornyosulnak a projekt előtt. Max is jól tudja, hogy a Ferrari a kulcs. Nem számít, hogy ők akarnak szakadni a leginkább, ha törvényesen ez nem fog sikerülni.
Persze mi szövögetjetjük a mi maseratis megoldáűsainkat, de jogilag ez sokkal keményebb ügy. Az ellenszéria még nagyon gyenge lábakon áll, nekik is kellene új csapatokat szerezni, 8 kevés, és ebből 3 kérdéses, a 3 gyári meg akármikor bedobhatja a törülközőt, mint a Honda. Brawn meg a legzsírosabb falatot fogja választani. És a GPWC már nem is más, mint World Series by McLaren Mercedes.
A Ferrari nem tud két szék közé esni mások jogi kötelékei miatt, de a McLaren igen, és ha ez megtörténik, Max nem fogja őket visszafogadni. Szeret az öreg példát elrettentő statuálni. És ez nem csak az én aggályom, hanem Wokingban is nagy az aggódás ezek miatt, ezt egy McLaren alkalmazottól olvastam.
b-type: A Toyotát nem is köti különleges szerződés a Forma-1-hez, ez csak a Ferrarit, az energialöttyösöket meg a Williamset köti.
Egyébként a Toyota az ameriaki részlegével, ott bejegyzett cégével vesz részt a NASCAR-ban, ugyanis abban a szériában csakis amerikainak minősített és ott gyártott autók indulhatnak.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #44675 üzenetére
Maserati, az jó ötlet.
Szükségből még FIAT néven is indulhatnak, mégis csak az a húzóág.
A lényeg, hogy Kimi, Massa és a vörös autó ott legyen a GPWC-ben, és vigye a népet.
F1-ben meg Gené-Badoer. (90%, hogy az lesz a név, Grand Prix World Championship)
Az egyértelmű, hogy a Ferrarinak van a legkevésbé ínyére Max szabályai és szakadni akar. A probléma nem ezzel van, hanem a jogi akadályokkal.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Atlantis #44669 üzenetére
Azt kizárja a szerződés. A Ferrari csak olyan szériákban indulhat párhuzamosan, amit az FIA engedélyezett nekik. Pl. ott lehettek GT kategoriákban FIA és Le Mans versenyeken, mert az nem konkurencia.
Ne felejtsük már el, hogy Max ügyvéd, tud szerződéseket fogalmazni. Irvine mondta egy mostani videónyilatkozatában, hogy Max egy rendkívül okos fickó, sokkal okosabb a FOTA fejeseinél. Parr is megmondta, a szerződés kikezdhetetlen. Ő is ügyvéd, ő is ismeri a Ferrarit mi köti, a Williamset is ugyanaz köti a nevezésre.
Holnap kihirdeti az FIA a nevezési listát, így fog kezdődni:
Ferrari
Red Bull
Toro Rosso
Williams
Force India
US F1
Manor F1
Campos GP
Epsilon Euskadi
Superfund
Brabham
March
N.Technology[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz
Motion_Blur #44665 üzenetére
A Ferrari előkerítheti a legjobb ügyvédeit. Nem lesz egyszerű horribilis anyagi veszteségek nélkül kibújniuk a 2012-ig kötött szerződésükből. Red Bull, Toro detto. Adam Parr (Williams F1 főigazgató) szerint a szerződés sziklaszilárd, és ő is ügyvédi végzettségű, a francia bíróság meg érvényben lévőnek minősítette a Ferrari szerződését a múltkor is.
Ha a Ferrari-McLaren nem tud együtt maradni, ha nem lesz ott az összes nagy csapat, az összes nagy név, ha nem lesz elegendő csapat (McLaren, Renault, BMW, Toyota kevés, a 3 gyári könnyen kapitulálhat, ők nem a versenyzésért léteznek), meg fog bukni az ellenszéria.
www.HunnyF1.com
Aktív témák
- Óra topik
- Netfone
- Háborog az Apple az iPhone-ra írt első pornóapp miatt
- Milyen légkondit a lakásba?
- Samsung Galaxy Ring - gyűrű-kúra
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest