Hirdetés

2024. június 27., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Formula-1 2009 - Archívum VII. (téma lezárva)

Hozzászólások

(#27501) c.zsolti


c.zsolti
őstag

Az nem lehet, hogy a Ferrari jobban alkalmazkodott az egységes ECU-hoz, mint a Reanult?

...

(#27502) PazsitZ válasza gV (#27495) üzenetére


PazsitZ
addikt

Na igen, valahol megertem a dolgot es persze, aki jobban fejeleszt az lesz a jobb, ez tiszta sor és rendjen is van.
Csak mivel elvileg befagyasztas van, igy valahol egyenlotlenné valik a dolog. Bar azt sem akarom elhinni, hogy a renault tényleg hozza sem nyul a motorhoz, max nem megy nekik a teljesitmeny novelese. :)
Szval érdekes dolog ez. Engem pedig zavar, mivel Webber renault-val megy :U :) .

- http://pazsitz.hu -

(#27503) venember83 válasza Peat;) (#27497) üzenetére


venember83
nagyúr

Ezért hülyeség az egyenlőségre való törekvés, mert úgysem lesz egyenlőség, max ha márkakupává degradálják az F1-et. Mondjuk az is elég abszurd, hogy az autóversenyzés csúcsát képviselő F1-ben nem lehet motort fejleszteni.

(#27504) c.zsolti válasza Peat;) (#27497) üzenetére


c.zsolti
őstag

Miből gondolod, hogy most a Renault a leggyengébb? Egyelőre csak találgatások vannak. A másik, hogy akár már 2006 végén is lehetett erősebb a Ferrari motor. (pl. Schumi "sétakocsikázása" a Brizil GP-n) Ahogy gV írta, a motorbefagyasztás a költségek csökkentésére irányult, nem a teljesítmények egalizálására.
Abban igazad van, hogy nem fair, ennyi erővel minden fejlesztést befagyaszthatnak, aztán örökre McLaren - Ferrari versengést látunk... :)

...

(#27505) #70869248 válasza PazsitZ (#27502) üzenetére


#70869248
törölt tag

Sztem a Red Bull-mál pontosan tudják, hogy mennyivel erősebb a Ferrari mint a Renault vagy fordítva, mivel mérési adataik vannak az év elejétől.
Nem tudom hogy hogyan szólhat a megállapodás, lehet hogy csak évenkénti frissítés van, lehet hogy évközbeni....az is lehet hogy a biztonsági fejlesztéseket azonnal megkapja a motort megvásárló csapat is...franc tudja.
De ezt a Red Bull-nál már tökéletesen tudják, ha megkapják az évközi fejlesztéseket a Ferrari-tól akkor egyszerű teljesítménymérési adatok alapján tudják mennyit fejlődött ennek köszönhetően a motor,...ha pedig nem kapják meg, csak évenként akkor miről beszélünk?...akkor a Torro Rosso már az év elején erősebb motorral bírt mint a Red Bull, és a biztonsági fejlesztéses elmélet Torro Rosso/Ferrari vs. Red Bull/Renault érve megbukott.

Szvsz sok oka lehet, hogy egy motor jobban müködik, nem feltétlen a teljesítmény az elsődleges, bár kézenfekvő.
pl:
- Lehet más vibráción a két motor
- Lehet a nyomatékgörbe eltérés jobban kedvez a kipörgésgátló nélküli kihajtásnak.

(#27506) PazsitZ válasza #70869248 (#27505) üzenetére


PazsitZ
addikt

Ez is jogos felvetes. De nekem olyasmi remlik hogy ugyanazt a motort kell a rendelkezesukre bocsajtaniuk amit ok is hasznalnak.
De jegyezzuk meg, hogy ev elejen meg nem kapta meg az uj aerot a torro. Miota megkapta azota viszont latvanyosan egyre jobbak. :K
Persze hozza kell tenni a pilotaik is jok.

[ Szerkesztve ]

- http://pazsitz.hu -

(#27507) hunnylander


hunnylander
őstag

(#27508) #70869248 válasza PazsitZ (#27506) üzenetére


#70869248
törölt tag

Versenyzők így is van... az évben már volt alkalma Webber-nek is kimagasló eredményt elérni, ...és talán ha repülőrajt lett volna akkor sikerül is, bár ő az első kanyar után pördült meg.
szerk:

Silvertone-ban :

Kovalainen-----------------
----------------------Webber
Raikkonen-----------------
---------------------Hamilton

volt a rajtrács
hihi..rajz :D

[ Szerkesztve ]

(#27509) Peat;) válasza c.zsolti (#27504) üzenetére


Peat;)
veterán

Akkor csak írom azt hogy az egyik leggyengébb igazad van.

Az ismert részek azok, hogy Alonso hisztizett egyet hogy újra fejlesszék a motorrészleget a Renaultnál mert a szabály után azt leépítették, egy két hír a maradását és ahhoz köti, hogy lesz-e változás motorfronton. Ami feltünő futamokon hogy valóban nemigazán megy az előzés a Renaultnak, volt olyan futam, hogy támadott Alonso, majd esett vissza fokozatosan minden támadásnál :)
Aztán a Red Bull csapatfőnöke [link] ezt nyilatkozta.

Kiemelném: "Tavaly egy versenyképes motor állt a rendelkezésünkre, de az idei elemzések azt mutatják, hogy le vagyunk maradva. A Renault betartotta a szabályokat, míg mások előnyre tettek szert." Ha mezőnyben valaki ki tudja elemezni hogy le-e maradtak, akkor az a Red Bull a Torro által. És valóban idén alakult ki az hogy a Torro ugyanazzal a kasztnival elveri az anyacsapatot.

Aztán volt olyan pletyka, amit végül több más csapatnál dolgozó személy is lenyilatkozott hogy az egyik Red Bull-os beült a Torroba és finoman szólva meglepődött a tapasztaltakon.

Ez már túl sok ahhoz, hogy ne higgyem azt el, hogy idén alakultak ki ilyen mértékű különbségek a motorok között. Amikor beszüntették akkor valószínű jóval kisebb hézagok voltak a motorok között. De idénre ezek a hézagok kitágultak, ez alapból szabályszegés elviekben. Valaki írta hogy nem biztos hogy erősebb lett a motor, hanem pl a nyomatékgörbéjét tudték kedvezőbbre állítani. Értem én de ehhez is olyan új alkatrész kellett bele ami ennek megfelel, tehát szépen a jelenlegi alkatrész helyett terveztek egy könnyebbet és erősebbet, elfogadtatták hogy megbízhatóbb, majd ugyanakkora lóerő szám mellett nyomatékosabb lett a motor. Ez is előny, 2006-ban olyan pletykák mentek még hogy a rönyó ha nem is a legerősebb de a legnyomatékosabb motor.

(#27510) PazsitZ válasza #70869248 (#27508) üzenetére


PazsitZ
addikt

Rengetegszer a rossz boxtaktika miatt veszit poziciokat engem ez idegesit.
Nem igaz, hogy nincs ott egy olyan kvalitasu ember aki ki tudna okoskodni ezt. :(((

- http://pazsitz.hu -

(#27511) -Mike- válasza Peat;) (#27509) üzenetére


-Mike-
addikt

Iszom szavaid. :D Ezt akartam én is leírni, de talán ez az évközbeni megbízhatósági gondot ráfogni a motorra és fel upgradelni talán nem szabályszegés, lehet kiskapu.

(#27512) Peat;) válasza venember83 (#27503) üzenetére


Peat;)
veterán

Igen, engem az egységes gumi is kiakasztott anno, bár ez belátom jól sült el viszonylag, csak bridgestone nem veszi már elég komolyan. (minőségi kilengések ugyanazon fajta gumigarnítúrák között is...)
De ez a motorfagyi olyan mintha az úszóknak maximalizálnák a levegővételt.

(#27513) hunnylander válasza Peat;) (#27509) üzenetére


hunnylander
őstag

Tegyuk hozza, hogy a motorperiferiat lehet fejleszteni. A keno- es uzemanyagokat ugyszinten. A csapatok konszenzusaval pedig gyakorlatilag barmit a befagyasztott teruleten is. A csapatok mernokei rabolintanak vagy elutasitjak. Es tegyuk hozza, hogy a korlatokon beluli fejlesztessel senki sem allt le, kiveve a Renault aki cakkompakk felszamolta az egesz motorfejlesztesi reszleget koltsegcsokkentesi megfontolasbol.

1. A Renault-nak nagyon gyorsan helyre kell allitani a motorfejlesztesi reszleget.
2. Gyakrabban kellene a beadvanyokra vizszintes vonalu valtakozo iranyu fejmozgasokat tennie, a fuggoleges vonalu valtakozo iranyu fejmozgasok helyett.

www.HunnyF1.com

(#27514) #70869248 válasza Peat;) (#27509) üzenetére


#70869248
törölt tag

Én ezt írtam:
"
- Lehet más vibráción a két motor
- Lehet a nyomatékgörbe eltérés jobban kedvez a kipörgésgátló nélküli kihajtásnak.
"
..a nyomatékgörbés rész:
Ehez nem kell semmiféle új alkatrész...egész egyszerűen motor és motor között lévő különbségről van szó. Mivel az egyiket a Renault a másikat a Ferrari építi 100% hogy nem egyforma a nyomaték és teljesítménygörbéje a két motornak. Ennél fogva nem zárható ki, hogy az idei szabályoknak..azaz nincs kipörgésgátló, az egyik jobban megfelel mint a másik.

A Renault betartotta a szabályokat? :)...ez elég komolytalanul hangzik, mégha jelen esetben igaz is lehet.
"Aztán volt olyan pletyka"..pletyka?..volt olyan pletyka is hogy Alonso a Ferrari-hoz szerződik.

(#27515) gV válasza Peat;) (#27509) üzenetére


gV
őstag

minden csapat csak a többiek belegyezésével változtathatott a motorján, ha szabálytalanak találták volna a fejlesztéseket nem engedték volna használni

(#27516) Peat;) válasza hunnylander (#27513) üzenetére


Peat;)
veterán

"A csapatok konszenzusaval pedig gyakorlatilag barmit a befagyasztott teruleten is. A csapatok mernokei rabolintanak vagy elutasitjak.

2. Gyakrabban kellene a beadvanyokra vizszintes vonalu valtakozo iranyu fejmozgasokat tennie, a fuggoleges vonalu valtakozo iranyu fejmozgasok helyett."

Én nem tudom hogy az FIA milyen formában juttatja el a változtatások indítványát a többi csapat felé, mert gondolom nem a csapatok küldözgetik emilben hogy légyszi bólints már rá..Az FIA nem hinném hogy részletes tervrajzot juttatna el a csapatok számára, nem hinném hogy leírná a pontos változtatásokat, és hogy az milyen anyagból állítják elő, milyen méretben.. de nem tudom. Ahogy azt sem tudom, hogy ha egyetlen csapat azt mondja hogy nem, akkor az visszatartó tényező-e, vagy 50%+1 csapat kell. Az én angolom pocsék nem tudok utánanézni, de ezzel a felfogással már többször találkoztam amit írsz, de ez csak egy nagyon tág keret, amiben nem tudni a konkrét részeket. Ez kb olyan hogy az EU-ban a képviselők szavazhatnak igennel és nem-el is. Oké, de én ezzel nem tudok mit kezdeni :)

A kenőanyagra meg nem írok semmit, kevesebb Palikszöveget hallgass. :) Abban igazad van hogy a Renault is hibás, csak én ezt a mértéket kicsinek tartom, de ez persze személyenként változó.

(#27517) hunnylander


hunnylander
őstag

(#27518) Jofi81 válasza hunnylander (#27517) üzenetére


Jofi81
őstag

Ez a hátsó szárny elég furán néz ki. Ennek köszönhetően könnyebb lesz majd előzni?

(#27519) hunnylander válasza Jofi81 (#27518) üzenetére


hunnylander
őstag

Igen. Kisebb es magasabban van, ez kedvezni fog a koveto autonak. Szo mi szo rondanak hat, de szerintem egy ido utan hozza fogunk szokni. Van valasztasunk? :D

[link]
[link]
[link]

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#27520) gV válasza hunnylander (#27517) üzenetére


gV
őstag

ennél szebb volt az az elképzelés aminél ketté vágták a hátsószárnyat

(#27521) hunnylander válasza gV (#27520) üzenetére


hunnylander
őstag

Engem mar az erdekelne, hogy a nagyok mit hoznak ki a 2009-es szabalyokbol. Valahogy ok mindig tobbet adnak az esztetikumra is. :)

'09 hatsoszarny oldalrol

www.HunnyF1.com

(#27522) Motion_Blur válasza hunnylander (#27521) üzenetére


Motion_Blur
félisten

undormány..

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#27523) philoxenia válasza Motion_Blur (#27522) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Olyan szamurájpáncél jellegű lett kicsit...Mondjuk az is tartalmaz "szárny" részt... :U

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#27524) #70869248 válasza hunnylander (#27521) üzenetére


#70869248
törölt tag

Nagyon ronda...szvsz egyszerűen otromba a formája, nem is értem hgoy illik ez egy, lehet mondani, kecses autóképhez ami a jelenlegi F1 autók sajátja.

(#27525) c.zsolti válasza hunnylander (#27517) üzenetére


c.zsolti
őstag

Nagyon bután néz ki... úgyhogy abban reménkedjünk, hogy legalább működni fog.

...

(#27526) proof88


proof88
addikt

Anno mikor bejöttek a Dumbo-fülek, azokkal semmi bajom nem volt, de ez a hátsószárny. :F Meg az a sok kis szép szárny, amik szintén megszűnnek, azokat is hiányolni fogom, olyan szép kifinomultak. ;)

(#27527) Oliverda válasza hunnylander (#27517) üzenetére


Oliverda
félisten

Vagy legyen szélesebb vagy legyen alacsonyabb mert ez így egy vicc. Nevetségesen néz ki vele az autó. Hányinger... :(

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#27528) Zé_Mester válasza Oliverda (#27527) üzenetére


Zé_Mester
őstag

ezt akartam én is írni. ocsmány :F

a nagy csapatokra viszont tényleg kíváncsi leszek hogy ők mit alkotnak.
náluk mindig van valami extrém dolog, ami miatt széppé tudják tenni :U

(#27529) sparx válasza hunnylander (#27521) üzenetére


sparx
tag

Mennyivel szebbek azok a szárnyak amiket most Monzában használtak...

(#27530) hunnylander


hunnylander
őstag

1. C. Klien BMW Sauber F1.08 1:19.537 44
2. S. Vettel Red Bull Racing RB4 1:19.878 +0.341 34
3. G. Paffett McLaren MP4-23 1:20.602 +1.065 26
4. S. Buemi Toro Rosso STR3 1:20.870 +1.333 20
5. L. Di Grassi Renault R28 1:21.080 +1.543 48
6. A. Wurz Honda RA108 1:21.123 +1.586 23
7. K. Kobayashi Toyota TF108 1:21.186 +1.649 35
8. K. Nakajima Williams FW30 1:23.171 +3.634 35

A Ferrari magantesztet folytat Mugelloban (szinten szerdatol pentekig). Kimi ma szimulatorozik Orbassano-ban.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#27531) LOTR válasza Peat;) (#27516) üzenetére


LOTR
addikt

pedig a kenőanyag is nagyon fontos, nem hiszem, hogy csak szimplán reklámszövegként mondaná, biztos, hogy rengeteget számítanak a shell fejlesztései is (már ha pár századot/tizedet értünk a rengeteg alatt)

One Ring to rule them all

(#27532) hunnylander válasza LOTR (#27531) üzenetére


hunnylander
őstag

Persze, hogy fontos. A McLaren emiatt tudott tavaly odaparkolni a boxkijarathoz jaro motorral percekre (benzint fogyasztani). Senki nem tudta utanuk csinalni, mert megfoztek volna a motort.

Laptime in a can: the difference fuel and lubricants can make

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#27533) Oliverda


Oliverda
félisten

Nem értem hogy a 96-97-ben alkalmazott szárnyak miért nem lennének megfelelőek. :U

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#27534) Macka válasza hunnylander (#27517) üzenetére


Macka
veterán

Na ennél még a Need 4 Speed beütésű Suzuki ruhaszárító is jobb.

(#27535) venember83 válasza Oliverda (#27533) üzenetére


venember83
nagyúr

Mert az nyílt visszalépés, nem igazán jó reklám, utóbbit meg gondolom a Ferrari International Assistance nem akarja.

(#27536) #70869248 válasza hunnylander (#27530) üzenetére


#70869248
törölt tag

R.Grosjean-ra leszek még kiváncsi, a GP2 mezőnyéből rá áldoznék energiát és teszteket..

(#27537) hunnylander válasza Oliverda (#27533) üzenetére


hunnylander
őstag

Volt mar hasonlo aranyu/jellegu hatsoszarny a tortenelemben. Hirtelenjeben ezt talaltam, de emlekszek tobbre is tobb evjaratbol.

A Williams meghökkentő hátsó szárnyat tesztel

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#27538) wildrain válasza hunnylander (#27532) üzenetére


wildrain
addikt

Nem a benzinfogyasztás miatt parkoltak a boxkijáratnál. Mivel a megtett körök után tankoltak vissza benzint, ezért semmi értelme nem lett volna álló helyzetben fogyasztani az üzemanyagot, egyszerűbb lett volna kevesebbet tankolni, és később indulni.

[ Szerkesztve ]

(#27539) JColee válasza wildrain (#27538) üzenetére


JColee
őstag

hogyne lett volna fontos a benzinfogyasztás?
minél több kört tettek meg, annál könnyebb autóval mehettek a gyorskörön
szvsz nagyon fontos volt h a q3 ban minél több kört tegyenek meg

(#27540) c.zsolti válasza JColee (#27539) üzenetére


c.zsolti
őstag

De nem ezért álltak ki elsőnek a boxutca kijáratához, hanem azért, hogy a saját tempójukat tudják autózni.

...

(#27541) wildrain válasza JColee (#27539) üzenetére


wildrain
addikt

Értelmezz...

(#27542) JJános válasza hunnylander (#27537) üzenetére


JJános
addikt

Ez a régebbi szárny még elmenne, és nem is az a bajom, hogy magasan van, de egyszerűen undormány. Csúnya.

És a Williams szárnya sem sokal szebb. Ezt tudták kitalálni? Ezt nem kellett volna. :(

2007-05-06 óta itt!

(#27543) JColee válasza wildrain (#27541) üzenetére


JColee
őstag

c.zsolti már mondta h a lényeg az h a saját tempójukban mehessenek
ez nálam sem és nálad sem volt benne a hszben szval mind1 :B

Sanyi bá' rovata

[ Szerkesztve ]

(#27544) soulcube válasza hunnylander (#27517) üzenetére


soulcube
aktív tag

Ajjajj... Mi ez ? :(((

(#27545) #70869248 válasza soulcube (#27544) üzenetére


#70869248
törölt tag

hátulról még nem is akkora gázszvsz .....minden más oldalról szörnyen idétlennek hat sztem.

(#27546) soulcube


soulcube
aktív tag

És hogy teljes legyen a nap jó hírekkel. Mosley egységes motort akar .
Bocs ha volt már linkelve...

(#27547) manutdzoli válasza #70869248 (#27545) üzenetére


manutdzoli
senior tag

De undorító... :( Ilyet kitalálni :(((

FORZA FERRARI!!Ferrari 2007 World Champion-Kimi Raikkönen.........INTEL-NVIDIA.......

(#27548) AMD Power válasza #70869248 (#27545) üzenetére


AMD Power
titán

Érdekesen néz ki.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_samsung_watch_active_2_44mm_acel_hazas_okoso/friss.html

(#27549) hunnylander


hunnylander
őstag

Vegeredmeny:

1 KLIEN 1:19.537 84 (BMW)
2 VETTEL 1:19.878 60 (RBR)
3 BUEMI 1:20.209 88 (Toro Rosso)
4 PAFFETT 1:20.602 52 (McLaren)
5 KOBAYASHI 1:20.759 94 (Toyota)
6 DIGRASSI 1:20.853 90 (Renault)
7 WURZ 1:21.123 71 (Honda)
8 NAKAJIMA 1:23.171 61 (Williams)

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#27550) Iron Funeral válasza hunnylander (#27549) üzenetére


Iron Funeral
őstag

Vettel mióta tesztel Red Bull színekben? Úgy értem hogyhogy nem STR-el csapatta neki? Vagy ez eddíg is így volt és csak az én figyelmem kerűlte el hogy RBR tesztpilóta?

Which Twilight do you like the most? Twilight of The Thunder God! /,,/

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Formula-1 2009 - Archívum VII. (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.