Hirdetés
- Szólánc.
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Full-size AT form factor gépház restaurálása.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
- Gurulunk, WAZE?!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
Az USA-ban sem mindenki ilyen helyen él. Én meg pont arról beszéltem, hogy ha elfogy a családiházas réteg, akkor a többieknél ez a tech. egyelőre igencsak problémás. Nekem úgy jött le a megfogalmazásodból, mintha az USA-ban mindenkinek lenne saját felhajtója. Nyilván csak a kertvárosi részeken és vidéken van így, a nagyvárosokban meg nem, ott ugyanúgy probléma ez. Persze náluk legalább tényleg tolják bele a pénzt, pl. simán kinézem belőlük, hogy a felhőkarcolók mélygarázsában elkezdik /parkoló kiépíteni a delejt és nem csak ilyen mutatóba 2db kábelt kilógatva 150 autónak, mint a világ többi részén.
Így 2 év távlatából azt gondolom, ez egy nagyon szerethető tech., de lakásból szemlélve nem biztos, hogy erre a következtetésre jutnék (biztos, hogy nem).
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz tibcsi0407 #8778 üzenetére
"Pontosan ezért lesz csúnya, amit a BYD művel majd az EU-s piacon, mert nagyon jól össze van rakva és mindent tud, amit egy jóval drágább konkurencia."
Öööö, azért erre ne vegyél mérget. Már írtam korábban, hogy csak az bízik a kínai vackokban, akinek még nem volt dolga kínai vackokkal. Élből, bármilyen kínai termék supportja sz*r, már ha egyáltalán létezik, mert legtöbb esetben nem. A 3 éves kínai klímához már nem kapsz vezérlőpanelt, mert a kínaiak nem minőségi, hanem mennyiségi gyártással operálnak. Ha leállt a gyártósor egy adott termékről, onnantól gyakorlatilag lesz*rják az egészet. Jön az új széria, Te meg csinálsz amit akarsz, ha elromlik az előző, mert se szerviz, se alkatrész, se semmi. A garanciát meg mint olyat, kb. nem ismerik. Vagyél bármit az Aliról, ha meghibásodik, az emial-re se fognak válaszolni. A kínai elektromos kerékpárokhoz konkrétan nincs alkatrész, egyszer megveszed, használod amíg el nem romlik, aztán kidobod mert az életben nem lesz hozzá támogatás, alkatrész és semmi.
Tényleg ez a nagy ellenfele egy BMW-nek? N ne vicceljünk már.
Az, hogy össze tudnak legózni készen vásárolt részegységekből egy autót, az nem autógyártás -amit egyébként a BYD esetén ráadásul egy német tervező tervezett meg, mert ezeknek a kommunista nyomorultaknak még ennyi sem megy önerőből-. Ha nem akarsz németet venni, akkor már inkább japánt vagy koreait. A kínai vacak az kínai vacak marad akkor is, ha szemre az amúgy német design, el is megy.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Amig nem volt EV, mindenki a gyorsulassal jott az autoiparban, ki egeszen a marketingig!"
De már akkor sem a prémiumság fokmérőjeként. A Ferrari F40 egy kultikus autó, elég jól gyorsul, mégis egy kalap kaki nagyon sok szempontból. 170cm magasság felett gyakorlatilag nem lehet benne egyenesen ülni mert leveri a fejet a teteje, a motortértető kitámasztása kb. egy lada szintje, billeg az egész mint egy amatőr sufnituning autón. Ezzel szemben egy Rolls-Royce limuzin eléggé prémium, pedig finoman szólva nem igazán gyorsul jól.
Könnyen összerakható ez a kérdés, csak meg kell nézni milyen szintű technika és extra lista van a legmodernebb kínaiban vagy akár Teslában, és milyen van egy BMW i7-ben. Persze le lehet ragadni ott, hogy műanyag a lökös -persze vályi, aki teljesen hülye az EV-khez még saját bevallása szerint is, nem képes megérteni, hogy súlycsökkentés miatt műanyag, mert már mi a francért kéne annak acélból lennie amikor teljesen felesleges súly-, szóval le lehet itt ragadni és ignorálni mondjuk egy i7 belső kidolgozását és a rengeteg modern top technológiát ami a műanyag lökös mögött van, csak nem érdemes.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #8837 üzenetére
BMW fan vagyok, de ettől a formatervtől már most félek...Bangle korszak érzésem van...ami a megosztottságot illeti.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #8882 üzenetére
Ízlések és stb, de nekem ez nagyon förtelmesen néz ki. Ráadásul mindenki megy el az EV-k miatt futurisztikus irányba, szerintem helyesen, mert az auto design 40 éve egyhelyben topogott, csak kicsit variáltak itt-ott, de érdemben nem sokat változott semmi. A BMW meg valamiért úgy érzi, hogy vissza kell térni a régi formákhoz...Az idősebbek biztos gerjednek majd rá, de a fiatalok már kérdésesebb (bár én is öreg vagyok, mégsem tetszik ez a forma). Mindegy, meglátjuk mennyire térnek el a sorozat modelleknél a koncepciótól, lehet, hogy jó lesz. Kíváncsi vagyok a végeredményre.
Kroni1
A földig érő vese nekem sem tetszik, az egyetlen autó amelyiken működik, az az i7. Ahhoz a batár tankhoz viszont nagyon megy. i4-hez már egyáltalán nem, és az a baj, hogy nem gondolták át a rendszámot sem. Nincs neki hely, így aztán végképp okádék lesz mindegyik, mert bele kell tenni a vesébe a rendszámot. Azért ez egy elég amatőr hiba egy tervezőtől.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
Itt a nagy nap, indulnak az első Cybertruck-szállítások
"A Cybertruck új karosszériaanyaga és szokatlan, futurisztikus stílusa bonyolultabbá és költségesebbé teszi a gyártást"
Hát, ritka ocsmány lett ez is. Szóval gyakorlatilag sok hűhó semmiért, ha a formát nézzük. Azt se értem, hogy ezt a szögegyszerű formát miért lenne nehezebb gyártani? Pár síklemez az egész, mint egy bádogdoboz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ja, csodás lesz, ha egy ilyen förmedvénnyel elkezdenek majd utánfutóval versenyezni az utakon a fukszos bunkók. Mellesleg jellemző, hogy a gyorsulgatást emelik ki, miközben ez elvileg egy truck, tehát kb. senkit nem érdekel, hogyan gyorsul. Akit a gyorsulás érdekel, az vesz magának egy sportkocsit. Aki meg szállítani szeretne ezt+azt egy truck-al, annak inkább a truck képességeket kéne demózni, de úgy tűnik, azon nincs mit.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz abrtom87 #8933 üzenetére
"nem mertem kiírni egy nyitott fórumra, hogy Porsche Taycan, mert az átlagember elkezd irigykedni, gyűlölködni, dögöljön meg a szomszéd tehene."
Milyen igaz, sajnos ez a nagy büdös Agyarországi realitás. Nem véletlenül menekül innen el, akinek esze van. Most érted...szerencsésebb sorsú országokban az sem érdekel senkit, ha magánrepülőd van, itt meg egy autó is kiveri a biztit a proliknál. Baromi szánalmas.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Én nem így látom. A bunkóság nem vagyon függő. Pont annyi paraszt van roncsokban is -sőt, sokkal több, hiszen lényegesen több szegény van, mint gazdag-, akik pont úgy csapatják és játszák az eszüket a bontószökevényben. Csak az kevésbé triggereli az átlag magyart, mert bár a bunkóságot ott is látja, de a "szomszéd tehene" tipikus hungarikum elmarad. Komolyabb kocsit látva meg nem marad el. Külföldön is rengeteg parasztnak van még yacht-ja és magángépe is, mégsem érdekel senkit és nem kell titkolni a vagyont a népharagtól tartva. A magyar egy irígy nép, ez van, szembe kell nézni a hibákkal is.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Vajon mennyire mindennapos az atlag szamara (90%), hogy rendszeresen 300km-t megy ugy szigoruan 130km/h körüli sebességgel"
Nagyon ritka! Főleg Magyarországon. Itt az emberek zöme max. robotol, tehát munkahely-lakás-iskola-óvoda vonalon mozog lokálisan, hónapokon át. Ezt a menetet még agglomerációból tolva sincs szükség eszement hatótávokra, mert 60-80km-nél többet nem jelent, de jellemzően annyit sem. Városon belül pedig a felét sem.
A hatótávon problémázó, EV-t soha nem tulajdonolt emberek ezt egy ilyen "ultimate érvnek" használják, de valójában semmi értelme nincsen. Nyilván, aki sokat megy hosszú távokat, az vegyen dízelt, vagy egy olyan EV-t, ami elmegy egyben legalább 400km-t...de inkább dízelt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #9060 üzenetére
"Valójában nem mindenki áll meg, sőt. Ezért én ezt elég erős torzításként érzékelem."
Ez így van, mindenki máshogy működik, tehát nem érdemes általánosítani. Ugyanakkor szerintem HA is a többségre célzott és a magyar specifikus működésre.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #9068 üzenetére
Tenerifén én mindig tőlük bérelek autót. Általában a Volvo XC40 kategória (ha nem áll rendelkezésre, akkor adnak hasonlót). kb. 500EUR/hét áron megy, a deposit 200/400EUR, de nem mindig kérik el, elég laza az ügymenet. Ennél kisebb kategóriát (Opel Corsa, Seat Ibiza stb.) 190EUR/hét áron már lehet bérelni.
És a legjobb, hogy hozzák/viszik a megadott időpontban ahova kérem, akár a reptérre vagy a szállodába is kérhető, és ez már benne van az árban, ahogy a km korlátozás nélküli használat is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz stickrs #9081 üzenetére
A 110 tényleg nem életszerű 2 sávoson. Nagyobb forgalomnál a 130-at is át kell lépni rendszeresen, mert mész a belsőben ennyivel, a külső tele van kamionnal, aztán jön mögötted "menőjenő a hegyről" 200-al, de ugye nem tudsz bemenni a 80-al cammogó kamion mögé mert meghalsz, ezért meg kell tolni 150-ig minimum, hogy találj egy olyan lyukat a külsőben, ahova kényelmesen beférsz és még fékezni is lesz időd. Vagyis a 130-as tempó az többször igényel még onnan gyorsítást, a fogyasztásmérő meg kiveri a maxot egy rövid időre. Persze ez a forgalomtól erősen függ, ha szépen lehet tartani a sebességet, akkor egész jó fogyasztásokat lehet produkálni pályán is, főleg hátszélben.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ne is mond, utálok MO-.n közlekedni a sok un. "szeretek dinamikusan vezetni" típusú, 200-al száguldó miatt. Szlovéniába átérve volt eddig legnagyobb a kontraszt. Mindenki megy 110-el -egyes pályákon 130-al- aztán kész, egyetlen agybeteggel sem találkoztam a tengerpartig leérve. Ja de, ketten húztak el, mindkettő magyar volt.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ki, mire számít jövőre a 2,8-4M-es, céges állami támogatások miatt a használtpiacon? Fog valaki pályázni? Magam részéről biztosan bepróbálom.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Igen, az is számít majd bizonyosan. De itt pedig ha jól számolom, egy TM3 elhozható lesz 14M körül, vagyis akkor ki adna ennyit egy használtért? Persze más márkákat is érint ugyanúgy, ezért áresésre számítok, legalábbis az 1-2-3 éves kategóriáknál, ami a korábbi RP-ből értékvesztve kb. annyit érne, mint egy új. Ezért gondoltam, hogy én is beadom a pályát. Nem kevéssel lenne olcsóbb, már ha marad valami NER-en kívüli jobbágyoknak is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Nekem csak egy karc volt a középkonzolon azon a réz színű keretnél. Meghúzta a biztonsági öv csatja. Vettem egy újat, kicsrélték, most hibátlan. Műanyagon mély karcot nem lehet érdemben javítani, csak cserélni. Vagy elfogadni, hogy olyan, aztán kész.
A gombon az tuti nem kopás, hanem sérülés. Az enyémen egyik sincs lekopva, még halványan sem, pedig hasnzálva van az autó elég rendesen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Vesa
veterán
2 év alatt kifizettem 500k-t Cascora, asszony meghúzta a kocsit, javítás 2,6M. Ok, lehetne azon vitázni, hogy 1,5-ből is meglehetett volna úszni, bontott alkatrész+sarki fényező kombóval, de még akkor is rosszabbul jártam volna biztosítás nélkül. Totálkár vagy lopás esetén pedig brutál sokmilliós lenne a kár (autótól függően).
Kb. 10 éve még igaz volt, hogy Casco-t csak nagyértékű autóra érdemes kötni, de ma már szerintem a roncsokon kívül kb. mindenre érdemes, mert olyan árak repkednek alkatrész/munkadíj terén is, hogy azt jobb elkerülni zsebből ha gáz van.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #9188 üzenetére
Ja, gagyi, mint minden kínai. Ott linkeléték előtted a 0 csillagos törsétesztet. Igaz, az MG5, de tök mindegy, kínai vacak ez mind.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ezekkel a megkötésekkel akkor mégis dobnom kell az állami támogatást, nagyon úgy tűnik. Nem tudom ezt a 20M-es határt megint melyik jóképességű találta ki, de legalább 25-ig ki kéne tolni, hogy értelmes autót lehessen találni. Ebből a felhozatalból egyedül a Tesla jöhetne szóba, de azt meg nem akarok venni csak azért, mert óccsóbb. A Volvo kicsi és nincs műszerfal, valamint HUD sem kérhető extraként, így nálam az is kiesik. Addig idegelnek, amíg veszek egy 750i-t, már így is viszket a kezem néha amikor nézegetem a HaHu-t. 20M-ért már nagyon szépek vannak kevés km.-el, de akkor az olyan, hogy ágyba hozza a kv-t, nem ilyen Opel Astra beltér szintű EV-k ennyi pénzért.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ha a Volvora gondolsz, az hátul szűk, néztem teszteket. Felnőttnek nem kényelmes, már 170cm felett beakad a térd az ülésbe sajnos. De a műszerfal hiánya miatt nálam eleve kiesne, pedig tetszik az autó. Állami támogatással még az ára is elfogadható lenne, mert anélkül ott is az a gond, hogy jól hangzik a 14,5M-es induló ár, de az teljes fapad, extrázva ledig könnyen eléri a 18-19M-et is, ott pedig már versenyképtelen.
Nagyon remélem, hogy igazad lesz és kitalálnak valamit a forgalmazók, mert a jelenlegi választék ezekben a sávokban nem túl széles.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ezen én is dobtam egy hátast elhiheted, de aztán itt fel lettem világosítva, hogy tkp. nem szokatlan, ráadásul Casco esetén állítólag drágábban fognak a ceruzák. Ez utóbbit nem teljesen tudom elhinni, mert a biztosítóknál is egységes áradatokkal dolgoznak, nem bemondásra történik egy kifizetés elfogadása.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #9211 üzenetére
Egyáltalán nem. Szó szerint csak egy csíkot húzott bele, mert egy kb. lábszár magasságban kiáló kis valamit nem vett észre. Annyi, hogy az ajtót cseréltettem, hogy ne legyen glettelve hanem rendesen meg legyen csinálva. De az ajtónak csak a nyers váza lett cserélve, a többi nem.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Egyébként aki használt Leaf-ben gondolkodik és oszlopon is fog tölteni, az vegye figyelembe, hogy a Chademo csatlakozókat egyre inkább szerelik le a töltőkről. Otthon töltve nyilván nem gond.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Volt erről szó egy podcastban, és hát elég gáz. Valami kínai cucc, amit úgy adtak ki a piacra, hogy előtte egyetlen autóra se dugták rá, csak emulátorban futtattak tesztet. Aztán mikor az első vásárlók közölték, hogy nem igazán akar működni, akkor elkezdték finomítani a dolgot, és állítólag már esetleg megy. Vicc az egész, a működésképtelen termék vevőinek elküldözgettek kapcsolási rajzokat, hogy hova forrasszon ellenállást meg kondenzátort, mert akkor majd működni fog. Kína. Ennyit erről. Bottal se piszkálnám meg ezt a dolgot, akkor se, ha épeszű áron lenne.
Inkább bízzunk abban, hogy az érintett autók gyártói kihoznak egy rendes megoldást, bár ha eddig nem tették...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Magyarországon forgalomba helyezetteknél a 28-as Ioniq-nál kettő verzió volt: Comfort és Premium. A 38-asnál három: Comfort, Premium és Executive. A -90%-ban- Hollandiából behozottaknál viszont az a jellemző, hogy fullosak. Hátrányuk a garancia, ezért van nagyobb értéke a piacon a hazai forgalombahelyezésűnek. A Premium már nagyon jól felszerelt, szinte minden benne van a bőrüléseken, a napfénytetőn és a hőszivattyún kívül. De utóbbit sokan belerendelték, általában van bennük, de ezt külön meg kell kérdezni/nézni.
Szóval a lényeg, hogy a helyedben a Comfortot kerülném, és mindenképpen Premium verziót vadásznék. Ha fontos az akku gari -amire eredetileg 8év/160k km volt, akkor hazait érdemes keresni, bár bizonyára a Hollandokra is él a gari, csak nem itthon, a hazai képviseletek elég gázul állnak ehhez hozzá sajnos.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Már csak normális autókat kéne gyártaniuk. (bocs, nem hagyhattam ki)
Egybébként tényleg nem tetszik, hogy a Tesla 10 éve gyakorlatilag ugyanazt a formát gyártja. Az új M3 még facelift szinten is kevés lenne normál autós felfogás szerint, teljesen új autót pedig a más kategóriába tartozó dömperen kívül nem mutattak be. Az Y is ugyanaz, csak kicsit nagyobb -emiatt még sajnos csúnyább is lett, főleg hátulról nézve-. Az S, X picit más, de alapvetően ugyanaz. A hátsó felfelé nyíló ajtó jópofa, de gyakorlatilag használhatatlan, barátom szüleinek az van, nem lehet belőle kiszállni egy normál parkolóban (cserébe ingyen töltenek amíg a kocsi ki nem rohad alóluk , ez mondjuk pozitívum, de nem a kocsié, hanem a Tesla marketingé). Most igazából az a helyzet, hogy más gyártók sokkal inkább jönnek ki érdekes megoldásokkal, a Tesla meg beleragadt ebbe a formavilágba 10 éve.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #9267 üzenetére
A Type2/CCS csatlakozóknál engem az zavar, hogy gyakorlatilag simán belenyúlok fémig, mert egyrészt olyan széles a lyuk, hogy gond nélkül belefér egy emberi ujj, másrészt nagyon közel van a fém, alig pár mm-re a külső peremtől. Nem tudom, NACS-nál is így van-e...Az esőben töltéstől is rosszul vagyok, mert belefolyhat a víz rádugskor/kihúzáskor, én meg szorongatom a szintén vizes csatlakozót. Ok, biztos van Fi relé, de na, nem bizalomgerjesztő.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Vagy meglátogatni a Szabolcs megyében élő szüleimet, az mindig teljes előzetes feltöltést igényelne (ami otthon 20-30 óra), stb stb."
Túlbonyolítod a kérdést. Ilyen esetben ráállsz egy rendes nyilvános töltőre, és 20 perc aalatt feltöltötd. Ezért kérdezték a többiek, hogy milyen gyakran mész nagy távokat. Ha csak néha, akkor nem érdemes beáldozni az EV előnyeit csak azért, mert pár alkalommal érdemesebb lehet nyilvános töltőt használni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #9378 üzenetére
2 éve konnektorosról használju az autót, napi szinten töltünk, még nem olvadt le a gyári töltője. (márciusig remélem nem is fog, akkor lesz cserés a kocsi)
Jut eszembe, ki, mit venne most, ha most venne EV-t? Olyan 15-17M-ig szánok rá... 2 éves körüli valamit vennék, de ahogy nézem, eléggé nem tudom mi lesz ebből, mert siralmas a kínálat.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Balázzs #9383 üzenetére
Alapvetően aggloból rohangálni, ahogy eddig, de most szeretnék valami olyat, amivel el lehet menni mondjuk Genoa-ig vagy messzebb is úgy, hogy nem 200km-t tudok megtenni egyszerre. De ahogy nézem, ilyet nem fogok kapni ennyi pénzért. 50 vagy 55-ös e-tront akartam eredetileg ami befér a keretbe, de számos teszt megtekintése után arra jutottam, hogy bár tökéletes lenne mint autó, a hatótávval és a fogyasztással problémák vannak, főleg autópályán a mérete/formája miatt (a nagyobb pakkosok és a ráncfelvarrott verzió pedig még drágák). Illetve -hacsak nem férek bele a támogatott megoldásba-, nem vennék újat a brutál értékvesztés miatt. Tehát valami 2-3 éves körülit keresek.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Thanks a számítást! Akkor az 55-ös Audi marad. A fogyasztása zavar, de ha nincs más, akkor nincs más. Tesla-t nem szeretnék venni. Esetleg még a Jaguar I-Pace-t nézegetem, de abból csak 3-4 éves körüliek vannak ennyiért. Múlt héten megnéztem szalonban az Ioniq 5, Ioniq 6 és új Kona verziókat, hát egyik sem győzött meg. Mondjuk a 6-os élőben kicsivbel jobb mint képen de így sem nevezném szépnek, a fogyasztása is messze jobb mint a többinek, de kb. nem jó semmire a forma miatt, az ára pedig vicc.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A töltési para teljesen értelmetlen, egészen addig, amíg valaki házban lakik. Utazáskor szintén értelmetlen ettől tartani, tökéletesen igazad van. Azt már kifejtettem korábban, hogy mondjuk egy társasházban vagy belvárosban, panelházban, ez már valós probléma, és bár persze megoldható a töltés, de hogy baromira nem kényelmes és nem ideális, azt ki merem jelenteni.
Ami viszont valós probléma, az még mindig az ár. Egy elektromos autót nem tudsz úgy megvenni, hogy ne bukjál rajta marha nagyot. Az új autók értékvesztése minden autónál nagy, de ahogy látom, az EV-knél még sokkal durvább. A 40 milliós I-Pace 4 éves korára a felét sem éri, a 22 milliós Ioniq 5-ből már most látok 2-3 évesen 12-13M-ért hirdetve. Tehát ha én 5 évre tervezek egy EV-vel, akkor két dolggal fogok szembesülni:
1. Veszek újat -pl. 20M-ért-, és bukok rajta 12-14M-et 5 éven belül.
2. Veszek használtan 3 évesen, a bukó valamivel kisebb lesz, de 2 évente adhatom el, mert 8 éves korig megtartani szintén nem túl bizalomgerjesztő.Engem ez pl. rohadtul zavar, mert utálok autókat adni-venni. Most is 2 év után cserélhetem le ezt a kocsit, és a következőn vagy bukok egy méreteset, vagy 2 év múlva megint adhatom el.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
A 8 évet azért írtam, mert kb. onnantól lesz sokkal nehezebb eladni egy EV-t, az akku para miatt. Ráadásul a garik is lejárnak 8 évesen. Ezért kell eladni, pontosabban, én ezért adnám el, bár már régen nem volt 6 évesnél idősebb koráig nálam autó.
A dilemma az, hogy pl. egy Qashqai jelenleg fapad modell 9,9M szalonban, extrázva 13M. Ez kb. hasonló forma autó, mint egy Ioniq 5, ami alapáron 19M, extrázva 22-23M. 13M-ről nem tudsz akkorát borulni, mint 23-ról, és itt gyakorlatilag annyi a különbség, hogy az egyik EV, a máik meg nem az. Kategóriában azonosak kb.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #9456 üzenetére
Szövegértés? A bukón nem parázik senki, a bukó _mértékén_ van egy egészséges vita, hogy az mennyiben nagyobb EV esetén. (Aki nem ért valamit, az meg ne fórumozzon)
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- Diablo II: Classic és Resurrected
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Gaming notebook topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Ford topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen