Hirdetés
- hcl: Poco F2 Pro facepalm
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Jhonny06: Új gépsárkány
- GoodSpeed: Harcban az adathalászokkal - az AI tud segíteni?
-
LOGOUT
--- Még az új vizsgarendszer előtti információk, majd frissítjük! ---
Gyakran ismételt kérdések
Olvasd el a cikkeket itt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
crok
Topikgazda
válasz
FecoGee
#5364
üzenetére
Inkább a call routing
Meg a licenszelés... az undorító. A QOS hibákat kiszűrni
nem nehéz, csak jelölésellenőrzés kell hop-by-hop, azt a routereken NetFlow-al,
switcheken kézzel a portokon meg MLS Netflow-al meg lehet nézni gyorsan. Akkor
cink ha nagyon sok a hop, elvesz némi időt, de ha ésszerűen csinálod (mint egy
looptest-et E1/T1-en..) akkor hipp-hopp megvan a ludas. Voice-nál a tervezés ha
jó és nem retardáltak változtatnak a design-on (értsd: nincs eszetlen telepítés,
nincs eszetlen feature bevezetés, nincs "alátervezve" a sávszél, új eszközök
bevezetése (pl. bővítés) esetén _mindenhol_ utánaállítják a sávszélességeket,
et cetera) akkor nem kell hozzányúlni a dolgokhoz tán' sose.. de azért tudok én
is érdekes eseteket felhozni
mindig minden azzal kezdődik, hogy a "CUCM
és minden kapcsolódó szerver már kétszer le lett ellenőrizve, tuti minden jó,
tuti hálózati a probléma"
Meg ami még cink: a sok call feature használata
és bevezetése ész nélkül.. extension-öket hunt-groupba teszegetni, de mindet
különbözőbe.. egyedül
Callparking mellett nem configolni timeout-ot se meg
limitálatlan retry hogy tuti elvesszen a hívás.. After hour call blocking-ban rossz
patternt megadni
jajjjdeimádtam. Overlay vonal esetén rosszul kiosztani az
agent-ek közt a preference értékeket, így van, aki 100 hívást kap időegység alatt
más meg 2-t
ja, és emellé _nem_ letiltani a huntstop-ot, külön móka, a hívók
azt hiszik hogy minden vonal foglalt, közben meg 30 agent várja a telefonokat,
de max. 4 kap hívásokat, 26 egy darabot se
Meg a PSTN Gatewayen analóg
telefonok.. mikor az agent nem akarja, hogy hívást fogadjon és melléteszi a
kézibeszélőt aztán sokáig nem csinál semmit de timer hiányában a VG nem
szakítja meg az áramkört és sorban égnek ki az analóg végfokok
Meg E1
PSTN kapcsolat mellett arra rájönni, hogy te úgy tudod, hogy 30 B csatornád
van 6 számmal, majd rájössz, hogy 4 szám a tied és persze hogy nem esik
be hozzád hívás
meg az se rossz, mikor 24 a max kimenő/bejövő B csatorna
és sh isdn stat -al meglátod, hogy a szolgáltató letiltott 6-ot és ezért meg a
megemelkedett hívásszám miatt kapnak az agent-ek a callcenterben busy
signalt már a kézibeszélő felemelésekor. Persze mind-mind a network guynak
van jelentve és ő is mondja meg hogy a-aa, nem network, hanem voice a téma
és ittmegottmegamott kellett _volna_ megnéznetek.. csodás élmények
[Szerk. I]
Oh, mégegy ami eszembejut: IP telefonok voice mail gombja csak 12..15 sec
múlva alszik ki miután a voice mail-t meghallgattad. Persze ez is network issue.
Aztán mikor már én kérek a telefonokról call statisztikát (persze mobiltelefonnal
fényképezettet kapok..) és nézem a jitter/loss értékeket hogy hátha van _valami_
és rájövök, hogy a calltrace a CUCM-ről meg a képen látható idő a telefonon
nem egyezik, mert a CUCM nincs NTP-vel szinkronban, ám a telefonok a TFTP
szervernek használt VM-et használják NTP-re is.. és a CUCM a gombok
beállításait NTP alapján szinkronizálja, tehát lehet, hogy te már a voice mailt
meghallgattad és a CUCM meg is kapja a notification-t a voice mail szervertől
hogy xyz sorszámú voice mail meg lett hallgatva, ám a CUCM csak utólag -
mikor eléri azt az időpontot az órája - fogja a telefont is értesíteni
Priceless..
[Szerk. II]
lol mégegy: Megnövekedett agent forgalom miatti CUCM memórianövekedés
és swapolás miatti lassú call routing lejelentve network hibára, hogy egy-egy
telefonbeszélgetés felépítése 6..8 másodpercbe is beletelik és biztos a call
signaling csomagok jelölése miatt van ilyen delay - aztán annak aki ebben
100% biztos magyarázd el, hogy a világban nincs olyan szolgáltatás ami
ilyen nagy delay-t megeszik gond nélkül (értsd: a hívások felépülnek, a
telefónia minőségével nincs gond) így a szerver lesz a ludas.. de neeem,
hajtja az igazát, de amikor megnézi a CUCM VM-jét tátva marad a szája
hogy 950%-osan átlagostól eltérő a hívásszám és a CPU 89%-on a swapo-
lással van elfoglalva, a maradék meg call routing folyamat XD
Új hozzászólás Aktív témák
- Kérlek használd a keresőt, mielőtt kérdezel!
- Olvasd el a téma összefoglalót mielőtt kérdezel!
- A dumpok és a warez tiltott témának számítanak!
- Bekerül az Apple Pay és Google Pay a Budapest GO alkalmazásba
- Xbox Series X|S
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Steam topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung kuponkunyeráló
- Kuponkunyeráló
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Call of Duty: Black Ops 7
- Derült égből villámcsapás: vége a Ford elektromos kalandjának
- További aktív témák...
- Xiaomi Electric Scooter 5 Max szinte új, teljes csomag, karácsonyi ajándéknak is tökéletes!
- Lenovo ThinkPad P1 Gen 4/16.0/UHD 4K(3840x2160)/IPS/i7-11850H/64GB RAM/512GB SSD/RTX A2000/5G LTE
- Szinte új, ABUS AirDrop MIPS sisak (szürke-zöld) L-XL eladó!
- XBOX ONE S All Digital 1TB, dobozában, 6 hónap teljeskörü garanciával, üzletből eladó!
- PlayStation 4 Pro 1TB SW:11.50 + JB lemez, frissen pasztázva, 6 hó garanciával, Bp-i üzletből eladó!
- Xiaomi Redmi 14C 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iPhone 14 Pro Max 128GB 100% (1év Garancia)
- Samsung Galaxy A16 / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- ÚJ HP ProBook 445 G11 - 14" WUXGA - Ryzen 5 7535U - 16GB - 256GB - MAGYAR - 2+ év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3535
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Meg a licenszelés... az undorító. A QOS hibákat kiszűrni
Meg a PSTN Gatewayen analóg
crok
