- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Szólánc.
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- weiss: Logi MX Master 3S FW NEM frissítés
- bambano: Bambanő háza tája
Hirdetés
-
LOGOUT
--- Még az új vizsgarendszer előtti információk, majd frissítjük! ---
Gyakran ismételt kérdések
Olvasd el a cikkeket itt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
crok
Topikgazda
válasz
FecoGee #5364 üzenetére
Inkább a call routing
Meg a licenszelés... az undorító. A QOS hibákat kiszűrni
nem nehéz, csak jelölésellenőrzés kell hop-by-hop, azt a routereken NetFlow-al,
switcheken kézzel a portokon meg MLS Netflow-al meg lehet nézni gyorsan. Akkor
cink ha nagyon sok a hop, elvesz némi időt, de ha ésszerűen csinálod (mint egy
looptest-et E1/T1-en..) akkor hipp-hopp megvan a ludas. Voice-nál a tervezés ha
jó és nem retardáltak változtatnak a design-on (értsd: nincs eszetlen telepítés,
nincs eszetlen feature bevezetés, nincs "alátervezve" a sávszél, új eszközök
bevezetése (pl. bővítés) esetén _mindenhol_ utánaállítják a sávszélességeket,
et cetera) akkor nem kell hozzányúlni a dolgokhoz tán' sose.. de azért tudok én
is érdekes eseteket felhoznimindig minden azzal kezdődik, hogy a "CUCM
és minden kapcsolódó szerver már kétszer le lett ellenőrizve, tuti minden jó,
tuti hálózati a probléma"Meg ami még cink: a sok call feature használata
és bevezetése ész nélkül.. extension-öket hunt-groupba teszegetni, de mindet
különbözőbe.. egyedülCallparking mellett nem configolni timeout-ot se meg
limitálatlan retry hogy tuti elvesszen a hívás.. After hour call blocking-ban rossz
patternt megadnijajjjdeimádtam. Overlay vonal esetén rosszul kiosztani az
agent-ek közt a preference értékeket, így van, aki 100 hívást kap időegység alatt
más meg 2-tja, és emellé _nem_ letiltani a huntstop-ot, külön móka, a hívók
azt hiszik hogy minden vonal foglalt, közben meg 30 agent várja a telefonokat,
de max. 4 kap hívásokat, 26 egy darabot seMeg a PSTN Gatewayen analóg
telefonok.. mikor az agent nem akarja, hogy hívást fogadjon és melléteszi a
kézibeszélőt aztán sokáig nem csinál semmit de timer hiányában a VG nem
szakítja meg az áramkört és sorban égnek ki az analóg végfokokMeg E1
PSTN kapcsolat mellett arra rájönni, hogy te úgy tudod, hogy 30 B csatornád
van 6 számmal, majd rájössz, hogy 4 szám a tied és persze hogy nem esik
be hozzád hívásmeg az se rossz, mikor 24 a max kimenő/bejövő B csatorna
és sh isdn stat -al meglátod, hogy a szolgáltató letiltott 6-ot és ezért meg a
megemelkedett hívásszám miatt kapnak az agent-ek a callcenterben busy
signalt már a kézibeszélő felemelésekor. Persze mind-mind a network guynak
van jelentve és ő is mondja meg hogy a-aa, nem network, hanem voice a téma
és ittmegottmegamott kellett _volna_ megnéznetek.. csodás élmények
[Szerk. I]
Oh, mégegy ami eszembejut: IP telefonok voice mail gombja csak 12..15 sec
múlva alszik ki miután a voice mail-t meghallgattad. Persze ez is network issue.
Aztán mikor már én kérek a telefonokról call statisztikát (persze mobiltelefonnal
fényképezettet kapok..) és nézem a jitter/loss értékeket hogy hátha van _valami_
és rájövök, hogy a calltrace a CUCM-ről meg a képen látható idő a telefonon
nem egyezik, mert a CUCM nincs NTP-vel szinkronban, ám a telefonok a TFTP
szervernek használt VM-et használják NTP-re is.. és a CUCM a gombok
beállításait NTP alapján szinkronizálja, tehát lehet, hogy te már a voice mailt
meghallgattad és a CUCM meg is kapja a notification-t a voice mail szervertől
hogy xyz sorszámú voice mail meg lett hallgatva, ám a CUCM csak utólag -
mikor eléri azt az időpontot az órája - fogja a telefont is értesíteniPriceless..
[Szerk. II]
lol mégegy: Megnövekedett agent forgalom miatti CUCM memórianövekedés
és swapolás miatti lassú call routing lejelentve network hibára, hogy egy-egy
telefonbeszélgetés felépítése 6..8 másodpercbe is beletelik és biztos a call
signaling csomagok jelölése miatt van ilyen delay - aztán annak aki ebben
100% biztos magyarázd el, hogy a világban nincs olyan szolgáltatás ami
ilyen nagy delay-t megeszik gond nélkül (értsd: a hívások felépülnek, a
telefónia minőségével nincs gond) így a szerver lesz a ludas.. de neeem,
hajtja az igazát, de amikor megnézi a CUCM VM-jét tátva marad a szája
hogy 950%-osan átlagostól eltérő a hívásszám és a CPU 89%-on a swapo-
lással van elfoglalva, a maradék meg call routing folyamat XD
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kérlek használd a keresőt, mielőtt kérdezel!
- Olvasd el a téma összefoglalót mielőtt kérdezel!
- A dumpok és a warez tiltott témának számítanak!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Konteó topic
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali fotós kérdések órája
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- OTP Bank topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Battlefield 6
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3083
- Amazfit Active okosóra / Számla / Garancia /
- Új MSI 17 Raider GE78 QHD 240Hz i9-13980HX 24mag 32GB 2TB SSD Nvidia RTX 4090 16GB 175W W11 Garancia
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Alphine Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3024, 91% Akkumulátor
- Eladó szép állapotban levő Apple iPhone 12 Mini 64GB / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest