- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
- gerner1
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Hieronymus: Három júniusi képem
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- btz: Internet fejlesztés országosan!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dobragab
addikt
válasz
cadtamas #4190 üzenetére
Most, hogy mar erted is, hadd szidjam kicsit a feladatot.
A legnagyobb problema a Rectangle-ben, hogy redundans adattagok vannak benne. Alapvetoen ez egy olyan teglalapot tarol, aminek az oldalai parhuzamosak a tengelyekkel, tehat kb. ennyi adattagra lenne szukseg:
Point topLeft;
int width;
int height;vagy
Point topLeft;
Point bottomRight;Hiszen ebbol a kettobol ki lehet szamolni az osszes tobbi adatot, egyetlen osszeadassal / kivonassal. Amugy a getter ertelme pont ez, hogy ha valami nem kozvetlenul all rendelkezesre, akkor is ki tudja szamolni / ossze tudja rakni. Ha ennel tobb adatod van, akkor sziszifuszi harc ezt konzisztensen tartani (ertsd: ne legyenek benne egymasnak ellentmondo adatok), ezert 3-5 soros egy setter. Igy kene mondjuk:
Point getLowerLeft() const
{
return Point(topLeft.getX(), bottomRight.getY());
}A masodik baj, hogy tobb setter, pl. a setTopLeft fuggveny szemantikailag ertelmetlen. Egy teglalap bal felso sarkat hogy allitod? Tolod az egesz teglalapot, hogy a merete maradjon meg, vagy megnyujtod, es 2 pontot mozgatsz vele, hogy a jobb also pont maradjon a helyen? Mivel nem egyertelmu, hogy mit csinal, nem szabadna ilyen nevu fuggvenynek lennie. At lehetne nevezni mondjulk pushTopLeft-re vagy dragTopLeft-re, ugy mar egyertelmu, hogy a teglalapot nyujtja, mint PowerPointban a kep atmeretezese.
Altalaban veve pedig a setter rossz omen, azt sugja (haladobbaknak: code smell, tehat nem feltetlenul rossz, csak nagyon nagy valoszinuseggel), hogy valami nem oke a koddal. (haladobbaknak: Single Responsibility Principle-t sert, konkretan ugy, hogy nincs is responsibility.) Itt pl. az, hogy semmit nem csinal az osztalyod, semmivel sem jobb, mint
struct Point { int x; int y; };
A harmadik problema, hogy a Pont-nak kene konstruktor setter helyett.
struct Point
{
int x;
int y;
Point()
{
x = 0;
y = 0;
}
Point(int x, int y)
{
this->x = x;
this->y = y;
}
};Es igy nem kell bele setter sem, mert felul tudod irni az = operatorral, pl.
topLeft = Point(topLeft.x, topLeft.y + 10);
Destruktort megmutatni semmi ertelme, amig nincs eroforraskezeles (tipikusan: dinamikusan foglalt memoria), es a Rectangle osztalyban amugy sem szabad ilyennek lennie (egy teglalap ne kezeljen mar dinamikus adatot, haladobbaknak: ez megint SRP-t sert). De ezt irtak elottem is.
Negyedik: hibas a Point ket settere (ami amugy nem is kene, lasd fent). Igy lenne helyes:
void setX(int x) { itsX = x; }
void setY(int y) { itsY = y; }Igy hirtelen ennyi, ami bokte a csorom. Azert irtam le, mert az OOP-nek (objektumorientalt programozas) jo lenne, ha nem csak a szintaktikai elemeit tanitanak meg, hanem az elveket, ami menten epiteni es alkalmazni illik. Anelkul semmi ertelme az egesznek.
OFF: amugy sajnos nem talaltam olyan konyvet, ahol le vannak ezek irva rendesen, es nem 500+ oldalban. Ha valaki tud ilyet, ne tartsa magaban.
-
mgoogyi
senior tag
válasz
cadtamas #4190 üzenetére
//Ez elvileg az implementáció, amit nem taglal a könyv, hogy miért kell és később miért nem használjuk semmire.
-> Az implementáció írja le a dolgok működését, a .h-ban meg azt látod, hogy mit tudsz csinálni majd ezen az osztályon//ide kellene gondolom a destruktor, ami azért jó, mert memóriát szabadít fel?
-> vagy egyéb resource-öket enged el, de az osztályodban nincs ilyen. Akkor fogsz látni destruktort, ha az osztályodban lesz olyan, hogy "new"setupperleft:
//módosítja a JobbFelső pont Y értékét, de miért???
-> azért, mert ez egy téglalap, ha a bal felső sarkát feljebb húzod, a jobb felsőnek is követnie kell//a test felső vonalát határozza meg, de nem ez a dolga!!!
-> dehogynem, az itstop értékét, azaz mi a legnagyobb Y értéke a téglalapnak, módosítani kell, amikor valamelyik sarkát arrébb teszedsetTop(int top):
//beállítja a test felső vonalát. Ugyanazt mint a setUpperLeft() függvény. MIÉRT???
-> azért, mert ez a függvény a téglalap felső oldalát teszi arrébb, amivel együtt mozognak a felső sarkai
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Építő/felújító topik
- Revolut
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Magisk
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- Latitude 5420 27% 14" FHD IPS érintő i5-1145G7 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Lenovo ThinkVision P27u 4k-s kifogástalan állapotú monitor féláron!!!
- Dell Latitude 5480 (i5 7300u, 8 GB, 256 SSD, FHD) kiárusítás!! AKCIÓÓ!
- 3 hónapos Asus Rog Strix X670E-F Gaming wifi AkciÓÓ!
- AKCIÓ!!! DDR5 GAMER PC: Új RYZEN 5 8400F/9600X +RX 9060XT/9070/9070XT + Új 16-64GB DDR5! GAR/SZÁMLA!
- LENOVO ThinkBook 13s - 13.3" FullHD IPS - i5-10210U - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest