Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PandaMonium

    őstag

    válasz choco01 #4048 üzenetére

    Az objektum-orientált programozás egyik alapelve az enkapszuláció, ami magyarul annyit tesz, hogy mindig csak annyit akarsz láthatóvá tenni egy-egy objektumodból amennyit nagyon muszáj. Alapból minden adattag és függvény legyen privát, akkor legyen bármi is publikus, ha kívülről el akarod érni az adott dolgot.

    Konstruktor jelen esetben a kolcsonzo(char fnev[]);, ez mondja meg milyen paraméterekkel tudsz létrehozni egy példányt (= objektumot) az osztályodból. Itt egy char[] -t vár paraméterként a konstruktor, ami egy karaktertömb/karakterlánc. Emiatt így tudsz pl. létrehozni egy példányt a kolcsonzo-ből: kolcsonzo peldany("karakterlanc");.

    A destruktor ez a sor: ~kolcsonzo();.
    Ez akkor fog lefutni mikor a példány megszűnik létezni. Ez már kicsit haladóbb téma, de röviden annyit, hogy tudsz objektumokat létrehozni a stack-en és a heap-en is. Minden amit new nélkül példányosítasz az a stacken jön létre, amit new-al az pedig a heap-en.

    A stacken létrejövő dolgok automatikusan megszűnnek létezni mikor a stack megszűnik (végetér a { } zárójel), ezzel szemben a heap-en létrehozott dolgok ott maradnak egészen addig amíg meg nem hívod a memóriacímükre a delete-et. Bármelyik eset is álljon fenn, ilyenkor lefut a objektum destruktora.

    Ezek nagyon gyakori kérdések, ne jegyzetből tanuld meg őket, csak keress rá, hogy objektum-orientált programozás (object-oriented programming vagy OOP) és kismillió tutorialt fogsz találni. :)

Új hozzászólás Aktív témák