- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
Új hozzászólás Aktív témák
-
.Szaki.
addikt
Ezt most nem értem: Valaki azt írta, hogy "sok Prius hengerfejes lesz nevetségesen alacsony futásteljesítmény mellett." Erre a kolléga leírja, hogy ha nincs rendszeresen tisztítva a hűtőköz, akkor előfordulhat ilyen probléma, de ezek 300-500e km-es futásnál is gazdát cserélnek még, majd Te erre azt reflektálod, hogy "jellemzően az említett futásteljesítménynél jön elő ez a probléma".
300-500e km tényleg nevetségesen alacsony futásnak számít? Hányadik tulajnál járhat egy autó félmillió km-nél abban az esetben, ha az adott gk nem Taxi? Szerintem azért ilyen futásteljesítménynél az, hogy lehet költeni kell az autóra már bocsánatos bűn. Ja, és mindez ha jól olvastam a Prius II és III-ra igaz, ami azt jelenti, hogy a legfiatalabb autó is 10 éves, a legidősebb verzió pedig már akár 21 éves is lehet.
Ha már volt szó az Atto3 és a Dolphin esetében is a vezetést támogató és biztonsági rendszerekről, ez aktuális lehet: Kínosan szerepeltek az életmentő elektronikák a független teszten Elméletileg onnan indul a videó, ahol már erről van szó, de ha mégse, akkor 4:17-nél kezdődik.
-
-
válasz
Dreamkasztni #18 üzenetére
Szegedi gyárat. Debrecenben BMW lesz.
-
MongolZ
addikt
Elég sokat nézegettem pont ezeket az autókat és elég sok emberrel beszéltem ahhoz, hogy kialakuljon előítéletem ezekkel a típusokkal szemben. Amik végül a következők lettek:
Suzuki mild/full hibridek nem túl hatékonyak, alig nyersz vele fogyasztást, abszolút nem éri meg a felár. Toyota hibridek: egyre több a probléma a híres motorjukkal, ami meglepő, mert ezer éves típusok folyamatos fejlesztései. Sok Prius lesz hengerfejes nevetségesen alacsony futásteljesítmény mellett.
Toyota/Lexus elektromos autók: nagyon lemaradtak a fejlesztésekkel, nevetségesen drága és használhatatlan autók, első hónap után leesik az áruk a felére. Annyit is érnek, vagy inkább annyit sem.
Hyundai/Kia elektromos: nagyon jó minőség, használtan egyelőre valamennyire túlárazottak, főleg az Ioniq, pedig sokat esett az áruk idén.
Mitsubishi PHEV: számomra leginkább érthetetlen, sok típushiba, hamar romló és nagyon drága akksi, ennek ellenére röhejesen magas ár.
Ford mild hibridek: kinézetre, méretre jó típusok, műszakilag megbízhatatlanok, egy 1.0-s mild hibrid kombi Focust használok, Balaton oda-vissza vidéken nekem 3,9, nagyon nagy átlagban 4,5. Nagyon agresszív start-stop rendszer, a hibrid rendszer jó, az akksi röhejesen kicsi, egy dupla akkorával sokat lehetne spórolni, óriási kihagyott ziccer, mert a hibrid rendszer nagyon jó. Műszaki hibák miatt nem venném.
Hát, ennyi tapasztalatot gyűjtöttem, az egész teljesen felhasználás kérdése, én egy egyszerűbb full-hibrid és egy közepes hatótávolságú elektromos között őrlődöm. -
bteebi
veterán
válasz
DuncanGhola #30 üzenetére
Mert nem nagyon van más, ami legalább elvi síkon szempont lehet egy átlag olvasónak.
Amúgy meg egy "közepes" elektromos BMW (talán i4??) akár 50 milla is lehet. Tudom, mert múltkor konfiguráltam egyet.
-
DuncanGhola
aktív tag
Én vagyok a demagóg de már csak kínai telefon és autó tesztek vannak?
-
moleculez
veterán
Vehetnétek egy rohadt nagy habszivacsot amivel ki lehetbe próbálni a vészfék és parkoló asszisztenseket
Jó móka lenne.
-
gyuszos
tag
válasz
Donki Hóte #7 üzenetére
Köszi, érdekes felhozatal....
EV6 mellé, második, munkábajárós autónak kerestem a páromnak én is, de olyan drága a használt, hogy elvetettük, marad a régi Poló...
Igazából nálunk érzelmi alapon a CX-3, CX30 lenne a befutó, szeretjük is a Mazdát, de túl sokat fogyaszt, ráadásul a 6-7 éves darabokat is úgy árulják, mintha aranyból lennének.
Ezért nézelődtünk utána Yaris, Corolla és C-HR vonalon.
A Yaris majdnem kicsi, a C-HR pedig egy hypolt kisautó valójában.
Hátul kicsi a fejtér, szélességben is sokkal nagyobbnak tűnik mint valójában.
Az ára szintén húzós, és ha már VW spórolás, elmondom, egy kurva hátsó könyöktámasz már nem jár a C-HR-hez sem.
Sőt, a holttérfigyelő is csak a fullos felszereltséghez elérhető.Szóval maradtunk a Corollánál, de mivel 3 hónap alatt sem jött össze (mi hibánk, csak ferdehátú, kevés km-es jöhetett szóba), ezért teljesen lefújtuk a beszerzést.
Amúgy a Suzuki nálunk is képben volt, konkrétan az 1.4-es hibrid verzió olyan 4-5 évesen.... De 5-6 millió, amihez teszek még másfelet és kapok Corollát 3-4 éveset....
Kétségtelen, hogy nem könnyű most jól dönteni.
-
bteebi
veterán
-
ncc1701
veterán
Úgy vagyok ezzel a kocsival, mint az elefánttal. Elnézegetem, de otthonra nem kéne.
-
.Szaki.
addikt
válasz
Dreamkasztni #18 üzenetére
Szerintem ez azért van, mert a BYD Atto3-nál részletesebben ki lett már vesézve ez a téma. A Dolphinra ugyanez igaz.
-
Dreamkasztni
csendes tag
Kicsit elkeserít hogy pusztán külsőre vonatkozó szájhuzigálást vált ki mindenkiből, a megannyi digitális és közvetlen életet veszélyeztető biztonsági kockázatok hosszú sora smafu? Semmi sem tenne boldogabbá annál ha érdektelenség hiányában be kellene zárni a debreceni gyárat legkésőbb egy-két év múlva.
-
bteebi
veterán
Csak én nem találtam meg amúgy, hogy konkrétan mekkora?
Szerintem nem íródott le. De amúgy jó lenne egy olyan összefoglaló táblázat (tech spec) is, mint amilyen a mobiltelefonoknál (is) szokott lenni.
Nekem amúgy nem igazán meggyőző, bár nem is rossz. De ha a keret fix lenne, akkor fix, hogy inkább egy használt Model 3-at vennék helyette. Városban gurulászni mondjuk 2 gyerekkel persze ez se rossz.
-
tovgab
aktív tag
válasz
Rodzser Mór #10 üzenetére
Azért 1-2 modelljük már európai szemmel sem nevezhető csúnyának, legalábbis számomra:
BYD SEAL
NIO ET7
MG CYBERSTER -
sfefe
addikt
válasz
Rodzser Mór #10 üzenetére
Seal U láttam élőben meg ültem benne...na az elég szuper minőségűnek tűnik belül is...
-
Graphics
Jómunkásember
válasz
Donki Hóte #7 üzenetére
Egy jó Honda Jazz Crosstar
Abban nem lesz klausztrofobiaja az embernek. -
.Szaki.
addikt
válasz
Donki Hóte #7 üzenetére
Fogyasztás szempontjából szerintem mindenképp érdemes a HEV irányba elmenni. Ezt egyelőre sajnos nem sok gyártó erőlteti, valamiért a PHEV sokkal jobban megy, de - ahogy Te is írod - a Toyota/Lexus, a Hyundai/KIA és a Suzuki is ad HEV típusokat.
Ezek közül valóban a Toyotáé a legkiforrottabb technológia, náluk kompromisszum a belső tér nem feltétlen optimális helykihasználása, a zajszigetelés (Én Suzukiból ültem át és az elején többször azt hittem, hogy valamelyik ablak le van engedve. Nem volt.), valamint autópályás gyorsításkor a már jól ismert bőgés. Ezt ki kell próbálni, hogy zavar-e valakit, vagy nem. Engem pl 34.000km alatt nem különösebben idegesített fel, de tény, hogy ha normálisabb szigetelése lenne, akkor még annyiszor se zavart volna, ahányszor most.
A Hyundai/KIA duó egy egészen más megoldást választott, e-CVT helyett egy 6 fokozatú DCT (duplakuplungos, VW AG nyelven DSG) váltó van az autóban és az 1.6 GDi motorokat hybridizálták. Ezáltal a bőgés ki van küszöbölve és a zajszigetelés is jobb szokott lenni. Egyébként a Kona mellett én a Niro HEV variánsát is megnézném, az is belefér az általad meghatározott keretbe.
A gyártás kint maradt Dél-Koreában.
A Suzuki pedig egy harmadik utas. Van ugye a Swace, ami egy Suzuki emblémás Toyota Corolla és a Toyota angliai gyárából jön, és van a saját hybrid megoldása. A mild-hybrid manuális váltóval, valamint a HEV, amit a Vitara és az S-Cross kap meg. Szerintem Suzukit vagy a Toyota hybridjével, vagy pedig a Suzuki mild-hybridjével érdemes venni. A felár szvsz túl nagy a Suzuki-féle mild-hybrid és full-hybrid közt, fogyasztás terén a tesztek alapján kb 0,5l-t tud hozni maximum. Cserébe ráadásul a csomagtartó is kisautós méretű lett. Egyébként hagyományos autókhoz képest nem fogyasztanak sokat, de mondjuk hybridhez képest szerintem egyáltalán nem hanyattesős a ~6,5-7 literes fogyasztás. Sokkal kevesebbet nem tudnak enni, szemben a Toyota és KIA féle 3.9-4.5l körüli városi teljesítménnyel.
Szóval szerintem S-Crosson akkor érdemes gondolkozni, ha versenyben marad a VW. Ha maradnak a HEV-ek, akkor ott szerintem neki már nem osztanak lapot.
De ez csak az én hülye véleményem.
Én is úgy vagyok vele, hogy ízlésen úriember nem vitatkozik, de a BYD Dolphin mellett én sem tudok elmenni. Láttam élőben, az eleje értékelhetetlenül ronda, a belseje konkrétan ocsmány, a külseje pedig engem valamiért egy DS-re emlékeztet, de az is Wishes formában. Elhiszem, hogy valakinek tetszik, már csak azért is, mert engem is szeretnek ízlésficamosnak beállítani, de ez már nálam is túl megy egy határon.
Sok mindenen, de a belső dizájnon - megítélésem szerint - még nagyon kéne dolgoznia a BYD-nek. Az Atto3-é is katasztrófa.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Donki Hóte #7 üzenetére
Városon belül már volt szerencsém a Taigotoszhoz, lökném le onnan. Polo sokkal inkább élhetö szerintem.
-
bteebi
veterán
válasz
Donki Hóte #3 üzenetére
Törpe??? (Vagy az ülés nagyon magas.) A haja felér majdnem a plafonig, a lábai pedig olyan hosszúak, hogy a bal lába konkrétan átlóg a jobb szélső ülésig.
Szóval szerintem pont hogy rossz volt a koncepciójuk.
-
bteebi
veterán
"ez az elektrifikáció egy kényszerített zsákutca a szememben"
Nem csak a te szemedben. De tényleg lehet, hogy nem lesz más, fenntartható (??), relatíve gazdaságos (?) megoldás. Az akku technológia radikális javulása (szilárdtest akkumulátorok, jóval nagyobb energiasűrűség) és a töltőhálózat/töltési sebesség fejlődése akár megoldhatják a jelenlegi problémákat.
-
blueMerle
veterán
Tudom hogy az ízlés az egyéni dolog, de ez az autó egyszerűen ronda....Kívül gagyi az árához képest, belül meg olyan, mintha a Teletubbik viágába tervezte volna egy 5 éves gyerek.
-
Donki Hóte
veterán
Hibrid autót szeretnék light-SUV kivitelben (Toyota C-HR, esetleg Yaris Cross, mégiscsak a Toyota a hibrid műfaj legrégebbi versenyzője), viszont az asszonynak meg a (nem hibrid) Volkswagen Taigo tetszik.
Kezdem lebeszélni a Taigoról, jópofa kis autó, de olyan nevetséges költségcsökkentési dolgok vannak benne, minthogy nincs benne ablak feletti kapaszkodó (majrévas), meg sílécalagút a hátsó ülésen, és ezeket extraként sem lehet rendelni hozzá
Most, hogy nézegettem a Hyundai Konát, az elektromos kiesik, de a hibrid verzió egész jó autónak tűnik...
Aztán még bármi lehet, esetleg KiaXCeed (bár a Kiák kormánya nagyon nem tetszik), gazdaságos választás lehetne a Suzuki SCross (család tele van ilyenekkel), tetszene pl. a Renault Arkana (ez már nem annyira light), meg stb
-
mjani1172
addikt
válasz
Donki Hóte #3 üzenetére
Az előző Kona nem volt rossz, a mostani nekem sokkal kevésbé tetszik..Mind anyaghasználatban, mind külső, belső formatervben. Egy sivár olcsó műanyaghalmaz, élőben sokkal szarabb mint a fotókon. Egy igazán lélektelen valami.
-
gyuszos
tag
válasz
Donki Hóte #3 üzenetére
Azért egy felszereltebb villany Kona 12-13 ért nem elérhető szerintem.
Viszont kíváncsi lennék (tényleg és nem kötekedni akarok) mit találtál, miben gondolkodsz ennyi pénzért ami nem elektromos? -
.Szaki.
addikt
válasz
Donki Hóte #3 üzenetére
Igazából a Konának alig rövidebb a tengelytávja, mint a Corolla TS-nek, szóval ha nem mindenki két méter magas, akkor igazából nem hiszem, hogy rossz lenne a hátsó lábtér.
-
Donki Hóte
veterán
OFF
Azt mondja a Mester, hogy ha lenne 12-13 millió ft-ja egy új eautóra, akkor Hyundai Konát venne.
Mivel én pont mostanában szándékozom 12-13 mft-ért autót venni (bár nem elektromosat), mondom megnézem ezt a csoda-Konát. A kinézete tényleg egy fokkal autó-szerűbb, mint bármelyik BYD (a Sealt persze nem ideértve
).
Akkor kezdtem nevetni, amikor megláttam ezt a képet. Kerestek egy törpe csajt, beültették hátra és lefényképezték a reklámokhoz, hogy mennyire nagy a hely a hátsó ülésen
-
Graphics
Jómunkásember
Ez kéne nekem, nagyon autószerű élményt ad.
EGy bajom van, ez az elektrifikáció egy kényszerített zsákutca a szememben.
-
Donki Hóte
veterán
Az Atto ronda volt, ez meg csak egyszerűen nem szép
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony Xperia 5 IV - házon belüli siker
- iPhone topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Bittorrent topik
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- Mérlegeli a csúcstechnológiás chipgyártásból való kilépést is az Intel
- További aktív témák...
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Asus ROG Strix G713QE - 17"3FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 5600H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!