- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gerner1
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Szólánc.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
fekeandras
őstag
-
fekeandras
őstag
-
fekeandras
őstag
válasz
AMD Power #602 üzenetére
Nekem sosem jött be az 1000dB-en üvöltő kipufogó (ala Honda).Az nem sportos hanem egyszerűen gagyi, és vérlázító.De legfőképpen felesleges.(Ehhez van egy tanulságos sztorim is de az nem ide tartozik).
Viszont a videókon hallható turbó "hangverseny" már kellemes a fülemnek.Egy szépen fütyülő turbónál sportosabb hangot még nem hallottam. -
fekeandras
őstag
-
fekeandras
őstag
Azért azt ne feledd hogy a benzinest sokkal egyszerűbb tuningolni (egy nagyobb csiga+chip és már meg is van a 200lóerő), és a dízelt nem épp a nagy teljesítményleadásra tervezték, illetve a két üzemanyagfajta jellegéből és tulajdonságaiból kiindulva ha tuningra gondolunk elméletben megint csak a benzines van előnyben.Nézzünk egy példát: Adott egy 1.9TDi "AHU" motorkóddal(1896ccm,4hengeres,8szelepes,90le/210Nm).Ilyen komplett motort váltóval együtt kapni 100k körűl.Ezt-azt kicserél(tet)sz rajta /adagoló+csúcsok+turbó+kipuff.(Ezek összköltsége nem haladja meg a 150k-t)/ és van egy takarékos erős kb. 200le/400nm körüli motorod váltóval együtt 250e ft-ból.Gyári hajtókar, dugó stb... 200lóerőig bírja komolyabb élettartam csökkenés nélkül.Ha ezt elméletben belerakja valaki egy könnyű kasztniba Polo/Golf1 akkor ott egész meglepő súly lóerő arány jön ki (kb 900kg/200le=4,5kg/1le).És a slussz poén, hogy ha nem nyomod, elmész vele városban 5,5literrel.De ha taposod neki mint az állat ész nélkül akkor is csak 7,5-8l tudsz vele megitatni,egy cseppel sem többet.(Mennyit eszik egy 16v turbo?)Na ezért szeretem én a dízel motort.Erős,megbízható,takarékos,tartós.Nekem pedig a kerregő hang kifejezetten tetszik.Egy 200lóerősre pumpált 1.8 vagy 2.0 liter körüli benzines autóhoz képest éves szinten óriási összegeket lehet megspórolni az üzemanyagon (főleg ha tapossa is az ember), arról nem is beszélve hogy a motoralkatrészeket fillérekért dobálják az ember után a TDI-hez(AHU és AFN) Közben ugyanúgy szedi a lábát mint egy benyás ráadásul nem is kell szétforgatni.Jó kis moci ez.
[link][link]
A két autó súlya és a teljesítménye is kb megegyezik,annyi különbséggel,hogy a Golfban nincs diffizár. -
fekeandras
őstag
"vagy 320lovas 16V kicsivel 400nm-el felett? "
Ez igaz jobban menne a benyás.Viszont ha már 320le körüli teljesítményről beszélünk akkor a dízelnél már jóval 500Nm felett van nyomaték.Az meg már nem kevés...Főleg mondjuk valami kisebb kasztniban Golf,Vento stb...
Van ismerősöm akinél a két tárcsás szinter kuplung megcsúszik az 1896ccm dízel erejétől...Most megy bele a 3tárcsás. -
fekeandras
őstag
Hová lettek a nagy benzin fanok?
-
fekeandras
őstag
Azt feljebb elfelejtettem beírni: CO2 kibocsájtás mindössze = 81.0 g / 1km.(valós adat) műszaki adatok.Szóval amíg nem tud valaki mutatni nekem egy hasonló paramétereket tudó teljes használati értékű szimplán benzines (nem hibrid) autót addig én bizony a dízelre szavazok.
-
fekeandras
őstag
Kissé kihalt a topik.
-
fekeandras
őstag
válasz
fekeandras #511 üzenetére
Szó volt itt nem rég a környezetvédelemről.Íme egy kisfogyaztású környezetkímélő városba való praktikus dízel kisautó: VW.Sajnos a roppant magas új ára miatt nem terjedt el itthon,de mára már 1,2-1,4millió forint környékén átlagos állapotú, rendesen szervizelt és jól felszerelt példányt lehet venni németországban.(a reg.adó 160e forint
) Szervizelése kicsit körülményesebb mert még a szakszervizekben sem igen értenek hozzá,de szerencsére van pár szerelő magyarországon aki évekkel ezelőtt ráállt kifejezetten erre a típusra,így mára a kisújjukban van az egész kocsi.Az alkatrészárak átlagosak hozzá,viszont a fenttartási költsége töredéke egy átlagos alsó középkategóriás autónak.Ha még részecskeszűrője is lenne maga lenne a tökély...
Még infó:[link],[link],[link],[link].
Saját tapasztalat szerint városban: 3,8-3,9l körül alakul a fogyasztása, országúton nem lehetetlen vele elérni a 2,7l/100km-t sem! (Ezt kb a nagy ccm-s robogók tudják,semmilyen más autó még a közelébe sem jut) És ami a legjobb, hogy ehhez nem kell zombi módjára vánszorogni!Ezek az értékek átlagos közlekedéssel jöttek ki.
-
fekeandras
őstag
Könnyű esti olvasnivaló dízel pártiaknak: www.krezidiesel.hu.
-
fekeandras
őstag
VR6-Fan ehhez a gusztustalansághoz mit szólsz?Így elbarmolni egy ilyen szép formát.Hogy lehet ennyire ízléstelen dolgot építeni.Esetleg még egy gyári állapotú Scirocco 1-es is számításba jöhet.Bár ilyet itthon nem hiszem, hogy már találni.
(igaz a rettenet egy második szériás sirkán a szebbik meg az ős,de nekem formára régi jön be.)
-
fekeandras
őstag
Valaki nem jön Pogány airport-ra és Fertőszentmiklósra a hétvégén?
-
fekeandras
őstag
Ismerős érzés.Nálam is éppen, hogy kész van valami, már a következő dolgon agyalok.Ez nálam gyári hiba.
Jobban bejönnek a gyári autók.Az optikai tuning nem nekem való.Abban az esetben igen ha csak ízléses szolíd módosítások vannak.A méteres csicsaszárnyak, gagyi neonok, dübörgő zene ill "az utak királya" matricák nem az én világom.
Látom szerencsére neketek sem. -
fekeandras
őstag
Jó lenne az ár is rendben van az autóhoz képest.(bár a 134e km nekem kevésnek tűnik,igaz valószínűleg második autó lehet). De most egyenlőre kivárok mi lesz az ügyemből.Nem akarok beleugrani semmibe.Rá ne b@xx@k a végén. +hónapokon belül költözés is lesz.Az mostanában el fogja vinni minden "fölösleges" pénzünket.Utcára nekem tökmindegy, hogy mennyire megy, oda nekem a fogyasztás inkább a fontos.Nézegettem egy 1-es GTi-t is rendesen egyben volt,de a tulaj szerint 15körül eszik városban mert van benne némi tuning.Igy az kilőve.
-
fekeandras
őstag
A GT17 max. 220-230le-ig jó,a GT20 is hasonló.Akinek magasan kell az erő az SDI-t rak(at) bele,akinek inkább közép tartomány kell az mást.Nekem az utóbbi jön be.Sógoromén pl. egy MAN kamion intercoolerjéből van kialakítva az intercooler,majd akkora mint a hűtő (kicsit megszállott az ember).Csak a gyáriak kicsit szerencsétlen helyre tették a hűtőt igy kell faragni rajta.
Egyébként egy 2-es GTi 16v ha nincs rajta abszolút semmi tuning teljesen gyári állapotban mennyit eszik?Átlagos nem száguldozós közlekedéssel.(Mert ugye utcán nem nyomjuk)
Már tényleg régen vágyok egyre.Rendesen összrakni gyári állapotúra nulla tuning és használni gondtalanul hosszú évekig.
Az fasza lenne...Azért szerencsére a duplavések abban az időben adtak az anyagminőségre.
-
fekeandras
őstag
válasz
fekeandras #461 üzenetére
A +200% teljesítménynövekedést többnyire gyári alkatrészekkel értem.Ezalól kivétel a hajtókar (az pd de az sem spéci utángyártott tuning cucc,gyakorlatilag gyárinak tekinthető),az adagoló (az titok),a turbó (3.0 audi pd),a vezérlő elektronika (egyedi),az intercooler (egyedi),és a porlasztó csúcsok (versenysportból).Ezeket leszámítva minden gyári.Esetleg bele lehet dobni egy tengelyt is.Az még tesz rá valamennyit.És még így is megbízhatóan működik.Nem fog otthagyni az út szélén.Bármennyire is elmebeteg módon tapossa az ember sehogyan nem tud megitatni vele 10liternél többet.+ minden teli tankba 1liter étolaj.Ennyi a titok.Utcai használatra is abszolút megfelelő.Csak kpm-es autót kell elkerülni.
-
fekeandras
őstag
Jelenleg azért mert le akarnak perelni rólam 600e ft-ot.Valamiért amit nem én csináltam.
Ja.Ismerem az 1.8 8v karbis motort.Horror.Az van abban a Syncro-ban amit mondtam a másik topikban.Szerintem egy VR6 nem sokkal ehet annál a x@rnál többet.Nem tudom milyen a 1.4 turbo.Utaztunk már vele egész jónak tűnt.
-
fekeandras
őstag
Megértelek.Ezek legalább logikus érvek.Bár sok ember nem engedheti meg magának a Jazz-t.Mondjuk ha van 450e kp a zsebedben te mit vennél belőle.Felícia 1.3 (68hp)benzinest v. Felícia 1.9 (64hp) dízelt.Én az utóbbira szavaznék.Az emberek azért vesznek olcsó kocsit mert csak arra telik.És akinek nincs sok pénze autóra nincs sok pénze tankolni sem.
Dízel fanok...Ez betalált!
-
fekeandras
őstag
Annak örülök hogy pont az 1.9SDi-t hoztad fel példának,mert az tényleg egy végtelenül megbízható,egyszerű igénytelen motor.És akinek kis pénze van használt autóra annak hiába mondod, hogy milyen jó az az 1.8 benzin motor ha egyszerűen képtelen tankolni.Inkább megveszi az egy-két évvel idősebb dízelt a benzines áráért mert hosszútávon sokkal olcsóbban elrohangál vele.Az emberek használni veszik az autót.És ha használod akkor tankolni is kell.És nem mindegy, hogy mennyiért.Itt nem a teljesítmény a lényeg, a használati érték számít,és a fenttarthatóság.Főleg annak aki használtat kénytelen venni.Én is szívesen vennék magamnak 1.8 16v Golf 2 GTi-t de jelenleg nem engedhetném meg magamnak a fenttartását,pedig már kiskölyök koromban is az volt számomra a non plus ultra.
-
fekeandras
őstag
Elolvastam.És a cikket is.Abban ez is szerepelt: "Az egyetlen kockázati tényező, hogy az autóra nincs garancia. Hogy ez mekkora rizikó egy eleve a mienknél sokkal igényesebb piacra készült Toyota esetében – ki-ki döntse el maga" idézet vége.
Dunakeszin van egy nagyon korrekt turbós műhely.Olcsóak és vérprofik.Tizenpár év versenytapasztalattal a hátuk mögött.Mindenkinek nyugodt szívvel merem ajánlani.Márkaszervizekkel vigyázni kell.Hiszen ők "belőlünk" élnek.De sajnos nem lehet máshová vinni a garancia idő alatt.Pedig volt már hogy abszolút nem értettek a kocsihoz ott ahová vinni kellett.Mikor kiadták az autót 2héttel később újra előjőtt ugyanaz a hiba.Szakszervízbe vissza.Ott közölték hogy fődarab csere de mivel az mechanikusan károsodott ugrik a garancia.A cseréledő alkatrész majd 370e forint + munkadíj.Elköszöntek egymástól.Elvitték egy vw-s szervízbe,ahonnan alig egy hét múlva telefonáltak hogy lehet menni a kocsiért.Tökéletesen működik azóta is (1,5éve).Picivel olcsóbb volt min 370e-ért egy komplett váltó.
Bár hála istennek nem ez a jellemző.Azért a legtöbb helyen képzett emberkék húzzák az igát.
-
fekeandras
őstag
Jó vétel volna ha lenne rá gari.De nincs!És ez itt a lényeg.Egy 8millió forintos zsákbamacska.Ha Toyota ha nem,ami elromolhat az el is romlik.Én nem szeretném saját zsebből javíttatni az adott esetben fél-egy éves autómat.A fogyasztás nekem kicsit hihetetlen de végül is lehetséges hogy tényleg annyi.Egy rokonom autóján (2001-es pdtdi németből használtan lett behozva,kint az első 4évében taxi volt),a gyári első turbó van,idén tavasszal kellet felújíttatni.55k volt az egész,jár rá két év garancia.A turbó cserétől mindenki teljesen be van szarva.Főleg a költségeitől...pedig nem kell tőle félni.Elromlott csigák legalább 80%-át lehet javítani.Egy-egy javítás pedig kb a tizedébe kerül az általad leírt összegnek.Onnatól szintén pár évig semmi gond nem lessz vele.Az erre szakosodott műhelyekben az esetek 99%-ában rendes munkát végeznek,nem gányolnak és kivétel nélkül mindenhol vállalnak rá garanciát függetlenül attól hogy hány éves az autóra lessz.A márkakereskedővel szerződött szervizes lelkiismeret furdalás nélkül símán rátukmálna az emberre egy új csigát mert neki ez az érdeke.Pedig valószínűleg javítható lenne a régi is.
-
fekeandras
őstag
Nekem nem mindegy.Illetve pont hogy nekem mindegy,mert soha sem vennék hibrid autót.Ez az egész hibridautózás egy nagy parasztvakítás.Azért mert 100km-en 1,5-2 literrel kevesebbet fogyaszt mint egy azonos kategóriás síma benzines kocsi szerintem marhára nem éri meg hibridbe beruházni.Ha azt számolom hogy egy autót legkésőbb 5-6éves korában aki teheti lecseréli,akkor mikor jönne vissza a plussz pénz amit vásárláskor keményen ki kell csengetni egy hibridért.(adókedvezmény mindenhol jár rá csak nálunk nem)+ az akku sem bír ki 7-8évet ahogy azt az autógyártók állítják.Ha kibírná akkor adnának rá annyi garanciát.De érdekes módon egyikük sem ad rá annyit.És a fogyasztás nem minden.Sőt.Pl a kötelező szervizek,az alkatrész árak,ne adj isten egy törés kijavíttatása horror összegekbe is kerülhet.Amíg csak a kopó alkatrészeket kell cseréltetni,addig nincs baj,viszont ha hozzá kell nyúlni komolyabban az már nagy cumi.Minden bonyolultabb összetettebb drágább egy hibridben.Lehet hogy néhány év múlva már a mostaninál fejlettebb hibridek lesznek,de a mostaniakért nem adnék ki annyi pénzt.Értékvesztés is van a világon.Te pl megvennél egy 4-5éves hibridet.Mert én biztos nem.
Nekem megfelel a dízel motor is.A hatályos jogszabályoknak megfelel.Ha füstöl hát füstöl.Ez van.A dízel ilyen.Ha megengedhetném magamnak szívesebben járnék egy kényelmes kultúrált középkategóriás benzinessel,de míg ennyire "szarul" fogyasztanak a benzinesek addig marad a traktor csattogás.
-
fekeandras
őstag
Azért az USA mellett India és Kína sem semmi,ha már a környezetvédelemről beszélünk.
-
fekeandras
őstag
Szóval szerinted nem a dízelüzemű a jobb hatásfokkal működő motor?Nem egy benzinesen van már alapból v.g. turbó.Egyébként az én meglátásom szerint a hibrid sem környezetkímélő.Gondolj a sok akkura,amit pár évente cserélni kell.Na annál "környezetkímélőbb" dolgot nem sokat ismerek.És emellett az is kipufog.Csodák nincsenek.
-
fekeandras
őstag
Ez azért van mert ők aztán pont magasról leszarják a környezetszennyezést.Az ottani bér/üzemanyag ár arányok kicsit mások mint európában.És hogy az átlag amerikai mennyire értelmes arról annyit hogy ott egy átlag nem elit egyetemen diplomát szerezni annyi mint itthon tenni egy emeltszintű érettségit.(élnek kint rokonaim)
-
-
fekeandras
őstag
Nyugalom emberek.Cigiszünet...
-
fekeandras
őstag
A dízel nem versenyautó.Nem arra tervezték,így ne is várjon csodát tőle senki.Győzzön meg valaki arról,hogy miért jobb benzinessel járni mint dízellel.Nem vagyok elvakult dízeles (az autósportban igen de ez nem ide tartozik) így ész érvekkel meggyőzhető vagyok.Összehasonlításban ez olyan mintha egy pörgős benzinest mondjuk 4.sebességben 1000-as fordulatról hasonlítanánk össze egy turbódízellel.Valószínüleg elgyorsulna mellőle egy modernebb td.De ennek semmi jelentősége.Az ilyen összehasonlításoknak nincs semmi értelme.Mondjuk szerintem aki dízelt vesz nem azért veszi mert lámpától lámpáig akar gyorsulni vele.Aki igen az hülye.Nem erre való.Kényelmesebb vezetni,nem kell szétforgatni,nem kell annyit váltogatni mint egy pörgősebb benzinessel és jobban fogyaszt azoknál.És elméletben az alacsonyabb fordulat, kisebb kopás miatt tartósabb(nak kéne lennie).De ez csak elmélet.Én sajnos nem feltétlenül ezt tapasztaltam.
Környezetvédelem: 1:0 a benzines javára.
-
fekeandras
őstag
Menjünk át másik topikba.
-
fekeandras
őstag
-
fekeandras
őstag
De már jócskán elkanyarodtunk a topik alap témától.Erre van két külön topik.Gyorsulás... és Tuningolt autók...
Szóval.: Benzinest vagy Dízelt?És miért?
-
fekeandras
őstag
"Ebből, és mások véleményének hangoztatásából számomra egyértelmű, hogy nem vezettél Porschet, vagy ha igen, akkor meg nem tudsz vezetni kanyarban"
Egyébként 911-est valóban nem vezettem,csak 944-est.De azt nem nevezném Porsche-nak.Azok a tesztelők a szart is kitaposták a 911-ből és vizes ne adj isten jeges úton botrányos a viselkedése.(Elektronika nélkül!!)
vr6:Ki beszélt itt arról hogy a gyorsulási versenyen kanyar van,nem kéne kiforgatni az ember szavait.Ne provokálj folyton!
Megnézném hogy menne végig egy átlag sofőr fokozott tempóban mondjuk esőben ugyanezen pályán menetstabilizáló nélkül.Merthogy azért a versenyző és átlag sofőr közt van némi kis különbség. -
fekeandras
őstag
"Porsche-t nem gyorsulásra tervezték" lehet,de nem is a kanyargós szerpentinekre.Ha kikapcsolod a menetstabilizálót az első tempósabb kanyarban leesel az útról.És ezt nem én mondom.(totalcar teszt,top gear teszt,5th gear teszt mind ezt mondták) Az nagyon kínos hogy egy ilyen puccos drága verdát csak az elektronika képes az úton tartani.Egyébként a Lupo-t szerinted gyorsulásra tervezték?Az egy városi törpe,egy bevásárlókocsi.
"gyorsulás meg a gazdag hülye gyereket sportja": Domokos Csabi,Kohári Zoli,Schuszter Zoli,Kovács Szabi,Vogelsinger Sanyi,Karkus Tomi,Mauchner Attila,Szabó Feri,Szklenár Tomi és még legalább 50nevet tudnék kapásból felsorolni.Tehát ők mind egytől egyig "hülyegyerekek" (természetesen akkor én is,bár sem gazdag sem hülye nem vagyok de mindegy. Ja már tudom én amolyan "olcsójános" volnék.).Hmm...Kicsit el vagytok szállva magatoktól srácok...Legalább is ezt lehet leszűrni a megnyilvánulásaitok alapján.Miért kell másokat élből lefikázni csak mert van egy hobbijuk?Amit mellesleg már nem is hobbi szinten űznek.Jobb lenne ha péntek este csinálnák ugyanezt a Váci úton a forgalomban mint egy-két felelőtlen fiatal srác teszi.Vagy száguldoznának a utakon s közben filmeznék és fórumokba mutogatnák a videókat hogy húdemekkorakirályokvagyunk hazafelé innen+onnan.Na az ilyet hívom én hülyegyereknek.Akinek nem inge ne vegye magára.
-
fekeandras
őstag
Hondából,Toyotából,Lexusból biztosan soha sem vennék dízelt.Nem azért mert rosszak csak náluk klasszisokkal jobbak a benzinmotorok,a Volkswagennél ez pont fordítva igaz.Kizárólag csak akkor vennék benzines autót ha át akarnám alakíttatni gázosra,pl sosem voltam Merci párti de egy W126-os benzinesre beneveznék.Azok még autók voltak, nem a 3-5év garanciális ciklusra lettek tervezve.Tömény vaskos acél az egész,csupa örökkévalóságnak tervezett strapabíró mechanikus megoldás."Sosem" romlik el.Amin a leginkább megdöbbentem azok a kopó alkatrészek árai.Kb mint egy Astra-é vagy egy Megane-é.Na egy ilyennel szívesen eljárkálnék pár évet.
-
fekeandras
őstag
Mindegy már elkanyarodtunk a témától.
Benzin vs Dízel.
Szóval.Ha nekem valaki azt mondaná: ingyen választhatok egy 530i és egy 530d bömbi között én a dízelt vinném.Nagyobb nyomaték,kisebb fogyasztás azonos dinamika mellett.És ha füstöl egy kicsit,kit érdekel?A hatályos környezetvédelmi szabályoknak megfelel?Igen!Hát akkor?Miért vegyek benzinest?Mert kultúráltabb a járása.Pff...Én nem vagyok a saját pénztárcám ellensége.
-
fekeandras
őstag
Nemtudom emlékszik-e még valaki a tavaly összetört TechArt által tuningolt Porsche 911 Turbo-ra.Tökölön 11,7s volt a legjobb ideje.Azt nem magasztalnám a fellegekig...
Egyébként hidd el futná neki akár Porsche-ra is.Amúgy azért mert valaki gyorsulni jár attól nem hülyegyerek.Nem az utcán gyorsul (mint a legtöbb streetracinges fiatal).Legálisan teszi szigorú szabályok szerint,pontosan meghatározott keretek között.Ez már hazánkban is autósport szakág,mint a rally,gyorsasági,rallykrossz,stb...
Le "hülyegyerek"-ezni egy csomó embert,ismeretlenül csak mert szeret gyorsulni szerintem elég bunkó dolog.De ez csak az én véleményem... -
fekeandras
őstag
Egyszerű fizika: súly/lóerő arány.A Porsche teljesítményéről és súlyáról nem tudok semmit.Az összkerekes Lupó 700kg/433le= 1,61Kg/le.Persze kizárólag a gyorsulásra értettem,se futómű se fék nincs alatta,és az autót sem erre a célra tervezték.Nyilván a Porsche legalább 2x ilyen nehéz (full extra).Azért ragadt be ennyire a rajtnál.De azért vicces látvány volt ahogy kikapott egy dízel egérkamiontól.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor X8c 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 9400F / RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500 SSD
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 (5K vagy 2 x 4K felbontás) (DisplayLink)
- Samsung Galaxy S21 Ultra 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest