Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz <NewL> #624 üzenetére

    Szép kulturált vitastílus...

    Én berakom a kocsimat 40-nél 3-ba, tolok egy kövér gázt oszt jónapot. 180-nál rakom 4-be, ha nem lenne elég a sebesség. Kedves dízel fanok közben felvernek egy adag tejszinhabot a váltókarral...

    Nem vagyok dízel párti, de a le mans-i 24 órást valami olajkályhák szokták nyerni mostanában, annyira, hogy a peugeotnak is piszkálja már a csőrét egy hdi beállítása...

    Elvileg jó lenne a dízelek nyomatéka, csak kis tartományban érhető el, pont előzés közben nem olyan szívderítő váltani. Sokkal jobb az, hogy 1200-7000 között van annyi nyomaték, mint egy mostani modern dízelben.

    Egyébként se vagyok krőzus, hogy annyiért gázolajat tankoljak meg fizessem az adagoló cserét, egr szelep cserét, szívósor takarítást, porlasztócsúcsot, meg a fene tudja még mi minden van egy mostani modern dízelben...

    Ja, azt csendben olvasom, hogy 100 ezernél a benzines szétesik, apám astrája 470 ezernél tart, az én kocsim 185 ezernél, meg ne hallják, hogy már régen bontószökevények...

    Most volt a belsőségen egy mazda6 dízel teszt. A teszt szerint TÖBBET fogyaszt, mint az én benzines verdám ugyanolyan használat mellett. LOL.

  • E-Maxx

    tag

    válasz <NewL> #624 üzenetére

    Nah akkor most elmondom minden bajomat, a dízellel kapcsolatban.
    Egy 100 lovas dízel, kb egy 120-130 lovas benzinesnek felel meg ugyanabban az autóban, ugyanazon súly melett, de a dízel kb 1m forinttal drágább átlagosan, egy új autónál, mint benzines társa.
    A nyomatéka nagy, de nagyrészt 1500-3300 között van, ha meg odalépsz, és 4-5.000-nél jár a mutató, nézel, és nem történik semmi.A kis fordulaton jelentkező nyomaték papiknak mamiknak jó, akik 5-be beteszik 30-nál, és beteszik 1.-be lámpánál,és 30-ról 100-ra is 5-ben gyorsítanak, visszaváltás az már megterhelő fizikai munka... :(
    Dízel kevesebbet fogyaszt, cserébe sok belőle a cégautó, használtan nem tudsz biztosan jó dízeleket kifogni(van belőle, de ritka mint a fehér holló), általában sok kilóméterrel.
    Benzinesnek sokkal szebb a hangja.
    Dízelt sokkal kevesebb munka(pénz) előállítani, mint a benzint, mégis átlagosan 20-25ft-al drágább, a nagy hype-nak köszönhetően.
    Ha egy liter benzin 260ft, akkor egy liter gázolaj kb 200ft kéne legyen.De nem, hanem 285ft.... :(
    Dízel autókat sokkal jobban leamortizálják, sokkal többet látni belőle füstölni, ergo jobban szennyezi a környezetet, ergo ezt nem kell folytatnom, azzal mi a baj...
    Jah és mindamellett a dízelből egy 185 lovassal, ami nem gyengus(volvo d5, turbó, szerintem világon legjobb dízelmotor)egy 200 lovast benzinest nem kevés idő leelőzni, mindkét autó fullgázzal kilőve szenvedni fog, kisebb sebességben a dízel megy elöl, mert alacsony ott a hatalmas nyomaték, de nagyobb fordulaton ez elfogy, és a benzines szépen lehagyja... :)

  • E-Maxx

    tag

    válasz <NewL> #619 üzenetére

    Traktor, kamion, vonat nem hang után megy, hanem pénz után megy, és a dízel keveset fogyaszt.Ez tény, ezen valóban nincs mit vitázni.De a 3 felsorolt jármű még csak versenyezni sem fog, sőt, még csak gyorsulni sem fog(nem gyorsulási verseny, hanem előzés, stb...) ;)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés