- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gerner1
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Szólánc.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
VR6-Fan
veterán
válasz
fekeandras #599 üzenetére
nem az az autó élőben is ilyen hangos, itt van a szomszédban.
meg nem egy üzem biztos gép... és csak 231 paci...., de járni alig lehet vele..viszont az Imprezzások meg a Hondások szívhatják a fogukat a nyomaték görbe miatt.
de hát akkor is inkább egy gyári V8-as egyes golf
"top: 251 km/h.
0 - 80 km/h : 5.0 sec
0 - 100 km/h : 6.6 sec
0 - 120 km/h : 9.0 sec"gyári adat 81-ből
-
AMD Power
titán
válasz
fekeandras #593 üzenetére
Én is inkább diesel párti vagyok de sajnos "jó" kipufogó hangot nem tudok-tudnak varázsolni a gépre.
-
Spin
aktív tag
válasz
fekeandras #593 üzenetére
Én is "átlagember" vagyok mégis foglalkoztatnak a plusz lóerők!
Nekem is szimpatikusabb egy dízel mint hasonló benzines társa...De ez a mi véleményünk!Viszont azt se felejtsük el,h "régen" a "kisebb pénzű" emberek autója volt a dízel így nem is raktak bele annyi anyagot mint benzines társaikba!(gondolok itt a kasztnira)
-
fekeandras
őstag
-
Spin
aktív tag
válasz
fekeandras #591 üzenetére
Szvsz, tökéletesen egyet értek a mondókáddal!
Ha már Golf,ha már dízel,és ha már tdi(igaz PD) akkor:Erre tessék! -
fekeandras
őstag
Azért azt ne feledd hogy a benzinest sokkal egyszerűbb tuningolni (egy nagyobb csiga+chip és már meg is van a 200lóerő), és a dízelt nem épp a nagy teljesítményleadásra tervezték, illetve a két üzemanyagfajta jellegéből és tulajdonságaiból kiindulva ha tuningra gondolunk elméletben megint csak a benzines van előnyben.Nézzünk egy példát: Adott egy 1.9TDi "AHU" motorkóddal(1896ccm,4hengeres,8szelepes,90le/210Nm).Ilyen komplett motort váltóval együtt kapni 100k körűl.Ezt-azt kicserél(tet)sz rajta /adagoló+csúcsok+turbó+kipuff.(Ezek összköltsége nem haladja meg a 150k-t)/ és van egy takarékos erős kb. 200le/400nm körüli motorod váltóval együtt 250e ft-ból.Gyári hajtókar, dugó stb... 200lóerőig bírja komolyabb élettartam csökkenés nélkül.Ha ezt elméletben belerakja valaki egy könnyű kasztniba Polo/Golf1 akkor ott egész meglepő súly lóerő arány jön ki (kb 900kg/200le=4,5kg/1le).És a slussz poén, hogy ha nem nyomod, elmész vele városban 5,5literrel.De ha taposod neki mint az állat ész nélkül akkor is csak 7,5-8l tudsz vele megitatni,egy cseppel sem többet.(Mennyit eszik egy 16v turbo?)Na ezért szeretem én a dízel motort.Erős,megbízható,takarékos,tartós.Nekem pedig a kerregő hang kifejezetten tetszik.Egy 200lóerősre pumpált 1.8 vagy 2.0 liter körüli benzines autóhoz képest éves szinten óriási összegeket lehet megspórolni az üzemanyagon (főleg ha tapossa is az ember), arról nem is beszélve hogy a motoralkatrészeket fillérekért dobálják az ember után a TDI-hez(AHU és AFN) Közben ugyanúgy szedi a lábát mint egy benyás ráadásul nem is kell szétforgatni.Jó kis moci ez.
[link][link]
A két autó súlya és a teljesítménye is kb megegyezik,annyi különbséggel,hogy a Golfban nincs diffizár. -
VR6-Fan
veterán
válasz
fekeandras #589 üzenetére
és szüljön vagy izzadjon egy bontásra való cupra-t
inkább golf 3 VR6 tárcsák (illetve corrado G60 mert az 4x100 280mm) meg egy T3-as fő fék munka henger.
300 lovas dizelről se nyitok vitát. kb 10-ed annyi 300 lovas 1,9 tdi van mint 300lovas 16V turbo...
-
fekeandras
őstag
"vagy 320lovas 16V kicsivel 400nm-el felett? "
Ez igaz jobban menne a benyás.Viszont ha már 320le körüli teljesítményről beszélünk akkor a dízelnél már jóval 500Nm felett van nyomaték.Az meg már nem kevés...Főleg mondjuk valami kisebb kasztniban Golf,Vento stb...
Van ismerősöm akinél a két tárcsás szinter kuplung megcsúszik az 1896ccm dízel erejétől...Most megy bele a 3tárcsás. -
VR6-Fan
veterán
sáv elzárás után 2-be kapcsol vissza, utána 3. és 4.-ben még egy kis gáz fröccs
amúgy meg egy 220 lovas 1000kg-s közel 3l-es motoral szeret tégle azért nem mehet olyan rosszul.
videok tényleg szarok, írtam is
itt meg a 7-es előtt nem látszik az 1-es -
bambano
titán
Én egy 1-es golfot se láttam még 200-nál tolakodni, mert ritkán nézek tükörbe
Azokon a videókon csak annyi van, hogy megy az m3-ason a bagi pihenő környékén, és kiugrálnak előle. Óra nem látszik, az sem, hogy totojázó bizsumobilok mellett ment el 110-zel vagy mindenki pedal to metal és ennek ellenére takartad be őket. Meg az sem az autót minősíti, hogy meri-e nyomni a sofőrje vagy sem. IMHO.
Ezzel nem mondtam véleményt az autókról, ezzel csak a videódat véleményeztem.
Rossz kedv kivívására szerintem a vectra opc is jó autó, abban nincs benne a szokásos német 250-es tiltás. Hiába erősebb esetleg az m5-ös bmw, azt 250-nél megfogja az elektronika, az opc meg simán 280 fölött megy.
Dokar: de.
-
Foglalt név
addikt
válasz
#64791808 #559 üzenetére
Ha megnézed ezt a hsz-t, akkor ha jól látom, akkor itt is ugyanúgy szerepel a magasabb kompresszió, csak tovább fűztem a gondolatot. Így maximum azt mondanám, hogy nehezen érthetően fogalmaztam, talán tévedni nem tévedtem, de hogy nem hazudtam, ahhoz ragaszkodom
A kitétel pusztán erről szólt, nem kell mást mögégondolni -
Spin
aktív tag
persze,de hát hosszabbat meg nem tehetsz rá mivel ahhoz meg már kevés a drága...Múltkor jól megszívtam!Éppen keveregtem a városban láttam egy szép narancssárga Golf 1-et pont előttem ment el...nekem sem kellett több,1-es utána...Sajnos nem voltak olyan mókás beállítottságúak mint én ezért ők nem is hajszolták a gépet 50-el betartva mindent araszoltak...Na mindegy,meguntam index belsősáv előttem egy Saab 9-3 kicsit közelebb mentem az emberem lehúzódott,jólvan mondom...vissza 4 padló 5 padló erre kb 300 méter múlva vége volt a városi résznek,hát nem is kellett sok,h engem villogjanak szépen elkúsztak a Saab-al...
Kicsit égett a pofám de hát ez van amikor sokat akar az ember...Azért jó mókva volt!Sebaj a Tdi már itt pihen a garászban azzal viszont nem hiszem,h gond lesz a 9-3-as...és hasonló autók...Persze amíg elmegy vagy amíg le nem trafiznak vagy amíg....
Egy szó mint száz: Szeretem a dízel Golfokat! -
VR6-Fan
veterán
igazából egyik videon se kell látni semmit, mert szarok igazából nem lehet érzékelni a gyorsulást, szimplán azért vannak föltéve hogy ne kelljen küldözgetni, hanem csak linkelni.
no meg hány egyes golfot látsz itthon ami még 200km/h-nál integet hogy bocs van még egy sebességem, de várjál mert ez se a 4. vége...?
(jah amúgy a lupos is meg a webberes cabrios is padlót nyomot..)Spin: két dolog felejthetelen, amikor a TT-s arcát meglátuk az Érd_marton közti kis laza szakasz után, és amikor a kemény tetős VR6 1:1 olyat ment lámpánál mint a V10 tdi touareg
-
CYBERIA
őstag
Érdekes téma.
Amikor dízellel jártam, már az elejétől fogva tetszett, hogy nyomatékos, az egy 1,6 literes Mégane volt, nem az enyém. Kicsit vibrált.
Most egy 2,5 literes turbós benzinessel járok (ez már saját), ebben az tetszik, hogy még nyomatékosabb, még lejjebbről húz (1600-on már a nyomaték 100%-a), meg bivaly erős, alig van hangja.
Ellenben majd' kétszer annyi fogyaszt, E85-ből simán megeszik vegyesben 10 litert is, visszafogott stílus mellett.
Szívesen kipróbálnék egy SAAB 9-3 Aero TTiD-t, az 1,9 literes 180 lóerős, 400 Nm, biztos nem sokat eszik. -
VR6-Fan
veterán
az ott csak egy nagy takaró műanyag
asszem a VR6-ra sajna 20-30k közt van.
egyes-ből van itthon tényleg 270 lovas drag TDi (by Mauchner Attila)
a gyári dugó "platnival" pontosan 400ló-ig jó, ami itthon van turbos szett az keréken 392ló pont.
hát nem computer által mért adat, itthon teli tank, 100km múlva pontosan 7,2 litert lehetett rá tankolni, (Érd-Balatonfűred, benne váróssal, ország úttal, és 3.-ba 170-el....
)
amúgy 30-tól 230-ig jó vagy 5.-ben ez a titka, no meg nem kis vezetési tudás van a családban, szerintem.
kis szóró anyag:bordó VR6-os egyes
elől egy polo 6N VR6...
azonos teljesítmény azonos menet teljesítmény
16V dual webber/polo VR6/ mk1 VR6
no komment (jah elől az a szürke egy dupla karbis 16V...)
-
Spin
aktív tag
Nekem sem kéne Golf III maga a vr6 miatt írtam.A kedvenc természetesen az I-es kicsit húzott Tdi mocival...bár itthon csak egy 1.6Td van kb 100le-val
Formailag én is a 2-est részesítem előnyben!Meg ugye az alá komolyabb futómű is megy/mehet!
Golf kabrio!Nagyon szép a vas!A gyárú dugó nem tudom mit fog bírni
,nem is a dugó inkább a hajtókar miatt aggódnék!Kovácsolt "dolgokkal" pedig nem lehet(ne) gond!Ha valami lesz a dologból minden képpen érdekelnének képek vagy videó vagy valami "kézzel fogható"
Én azért kicsit keveslem azt a 7 litert...Bár lehet,h csak számomra hihetetlen.8-9 azért reálisabb!Vagy alapjáraton mértétek?
Amúgy mennyi a kötelező?Már ha hivatalos a dolog benne és nem vagyok túl indiszkrét... -
VR6-Fan
veterán
mondtam én egy szóval is hogy érdekel engem a fogyasztás (amúgy a fehér konkrétan családba van de a bátyámé, nekem egy kettes GTi edition one van úgy néz ki..)
csak itthon a nagy VR6 tudorok azt szokták hangoztatni ha egy VR6 10 liter felet kajál vegyesbe akkor jó...
szvsz a turbosra már igaz lesz mint alsó határ
-
VR6-Fan
veterán
hát itthoni K-jetes jettest nem vennék bár inkább mint a Ke-jeteseket...
inkább egy jó digifantst vennék azokat elég nehéz kinyirni
kéne a fenének 3-as VR6, inkább ez vagy ez (by Wolf...), bár a kettes formája sokkal tetszetősebb számomra
(aprópó a fehére úgy néz ki télen épül egy T3/T4, első lépésben több mint duplázunk a lóerőkben, gyári dugokkal aztán megnézzük mit bír kovácsoltakkal
)
amúgy nem tudom hogy mit beszélnek itthon az emberek hogy a VR6 akkor jó ha vegyesben 10-12 litert eszik, pont akkor rossz már... vegyesben egy kopott de jó motornak 7,6 kell enni, aktív gyorsításokkal, a teljesen felújított motorunk meg kicsivel 7 liter alatt evett
)
-
biker
nagyúr
Az "azonos" a legnagyobb probléma, mert nem lehet a vitát eldönteni úgy, hogy sem azonos köbcentis, sem azonos erejű, sem azonos nyomatékú motort nincs értelme összehasonlítani, mert a többi 5-10 befolyásoló paraméter mind más.
mi a jobb? ló vagy ökör? mihez???
ez van.
én pl tudom, hogy ha nem 6 sebességes váltó lenne az 1,5 dci-n, akkor ez se állna meg 5liternél 130km/h-nál
azonban így 130-nál 2300rpm a motornak, egy álom...
ugyanitt az 5sebességes corolla 3600körül forgott -
biker
nagyúr
most mi a kérdés???
nem csodálkozom, csak leírtam a tényeket.- a köbcenti súlyosan befolyásolja a kötelezőt
- a rossz fogyasztás a pénztárcátergo az én érdekem, hogy minél kisebb köbcentiből a lehető legjobb fogyasztás/erő arányt hozzam ki.
így nyernek az 1,3-1,5literes dízelek a maguk alig 5 literes fogyasztásával (mert lehet ezzel a megannal 5 alá is menni, csak én kb 60% városi forgalommal és azon kívül rendes nyomással járok ) -
#64791808
törölt tag
válasz
Foglalt név #550 üzenetére
A szakmai részen túl:
A stíluson szerintem változtathatnál, ezt most még csak, mint fórumozó mondom.
Ezt hogyan értsem? Nem tettem megjegyzést, nem használtam obszcén kifejezést, nem személyeskedtem. Csak úgy tudom érteni a mondatot, hogy:
"Vigyázz öcsi, régóta nem álljuk egymás pofáját, de én most már moderátor vagyok!"
Megértettem a fenyegetést, moderátor úr, erősebb kutya baszik, most Ön az erősebb, nekem a nevem kuss.
Ehhez tartom magam, szakmai területen pedig nem írok le érveket, mert ha véletlenül mégis van igazság abban, amit írok, akkor a "stílusom" miatt jön a ban.
-
bambano
titán
Tényleg rosszul fogalmazott, mert az általa linkelt doksiban benne van a helyes megoldás: AZONOS KOMPRESSZIÓ viszony esetén a benzines motor hatásfoka jobb. A következő mondat pedig az, hogy mindenki tudja, hogy a dízel motorok kompressziója sokkal magasabb.
Kár találgatni, el kell olvasni a linket, amit adott
Egyébként meg kell nézni a gyári adatlapokat, a 3.2-es benzines opel motornak nagyjából ugyanannyi a nyomatéka, mint az 1.9-es cdti-nek, jasszkarizásnál teljesen kétesélyes a dolog egy bizonyos sebességhatárig. Utána takar a benzines, mert a dízelnek nincs olyan nagy fordulatszámtartománya, mint a benzinesnek, de ezek már olyan sebességek, amik nem átlaguser átlag napjaira vannak. A 3.0-s cdti opel motor meg simán megtakarja a 3.2-es benzinest, csak a benzinesnek több a végsebessége. Kb. 200-ig nem érdemes a 3.0-s cdti-vel kekeckedni, ha benzinesed van.
Annyit csaltam itt, hogy a 3.2-es motor az nem turbó, a dízelek meg igen.
Szerk: úgyhogy támogatom azt a véleményt, hogy nem jobb, nem rosszabb, más. Nekem pl. soha nem lesz dízel autóm, de ezt nem műszaki okokkal döntöttem el.
-
dokar
addikt
sztem rosszul fogalmazott, nem a hatásfokra gondhatott, hanem arra, hogy a rövid intervallumon jelentkező magasabb nyomaték a hosszabb váltóval még tovább van rontva és így összességében már sokkal rosszabb teljesítményt illetően, mint egy benzines. egyes dízel modelleknél már fűtőszállal melegítik az utasteret, mert túl kevés hőt szolgáltat a motor indulás után akár negyed órával is. tehát ha rendet akarunk tenni, akkor elmondhatjuk, hogy az égési folyamatra nézve a hatásfok a dízelnél nagyobb, de egy meghatározott hengerűrtartalomból kinyerhető teljesítmény a benzinesnél a nagyobb (a metanol ennél is jobb).
-
biker
nagyúr
válasz
Foglalt név #550 üzenetére
Lehet vitatkozgatni, hogy milyen fordulaton melyik a jobb, melyik hol erősebb, stb
én kb 1mill km-t vezettem, kb fele fele arányban diesel és benzines kocsikkal, és csak diesel párti lettem.
a 68LE dieselnek is jobban örültem 8éve, mint egy 85lovas benyásnak.
Mai történet: utolsó szériás corolla combi, 1,4vvti, 97LE, 1200kg, fogyaszt 7,5litert vegyesben
ugyanez 1,4d4d motorral 5,5litert eszikÚj autóm, egy 1,5dci megane kombi, nagyobb is mint a corolla, súlya is +50kg, 106LE, és 5litert eszik (extra dieselből, síma dieselből 5,5-öt)
és messze jobban húz, mint az 1,4vvti corolla.nekem ez elég ösztönző.
-
bambano
titán
válasz
Foglalt név #541 üzenetére
Az, hogy:
- a dízel autók utastere sokkal lassabban melegszik fel, mint ugyanolyan benzineseké,
- a dízel autók lényegesen kevesebbet fogyasztanak hasonló menetteljesítmények mellett, mint a velük összemérhető benzines társuknem azt támasztja alá, hogy a dízel körfolyamat rosszabb hatásfokú.
Itt van még egy idézet: "Mindenki ismeri azonban azt a tényt, hogy a dízelmotoral hajtott gépkocsik üzemanyag-fogyasztása kisbb (és így az összhatásfoka jobb), mint az Otto-motorokkal hajtott gépkocsiké".
-
Spin
aktív tag
válasz
AMD Power #551 üzenetére
Ha valaki kúton tankolgatja akkor valóban nem igazán gazdaságos játék...De azért vannak kiskapuk...
Gázolajat még lehet szerezni elég sok helyről,ellenben sajnos a benzinnel...Végülis mindegy..Még van 10-20 évünk aztán tele lesz minden ilyen elektromos "ablakemelő motoros" ketyerével...
-
AMD Power
titán
válasz
Foglalt név #550 üzenetére
A diesel akkor az igazi ha nem kúton tankolsz.
Az igazi persze az lenne ha 200ft/l lenne a kúton a gázolaj.
-
Foglalt név
addikt
válasz
#64791808 #549 üzenetére
A stíluson szerintem változtathatnál, ezt most még csak, mint fórumozó mondom.
A dieselről. Nyomaték és btü görbét is láttam már, nem kell villogni. De kérdezhetném, hogy tudod-e mi az a nyomatékváltó? Mert ha valami fele annyit pörög, akkor adott sebességnél, nyugodtan oszhatod kettővel az effektív nyomatékod. De mivel ilyen szaki vagy, gondolom ezt nem kell az orrod alá dörgölniA kisajátításról pedig annyit, hogy mikor 6 évvel ezelőtt mondtam, hogy megint behúzzák az embereket azzal, hogy mindenhol a dieselt nyomják, messze technikailag bonyolúltabb és drágább megoldásokkal, reklámmal és nyomott árral, akkor mindenki kiröhögött és azóta érdekes módon a gázolaj ára elkerülte a benzin árát.
Most persze megint váltunk és jönnek az 1.2 turbósok benzinesek meglátjuk hova billen most a mérleg.
Szóval ami engem legjobban elborzaszt, hogy az emberek véleményét még ebben is jellemzően mások határozzák meg. -
#64791808
törölt tag
válasz
Foglalt név #541 üzenetére
A dízel körfolyamat kisebb hatásfokú? Értem, hogy benzin párti vagy, de hazudni azért nem kell. Ha nem hiszed, kérdezd meg a BME közlekkarán Zobory professzort vagy Szigeti Danit.
Rendben, a benzines erősebb, mint a dízel. Nyomatékgörbét láttál-e már? Az, hogy egy benzines 7000-nél milyen erőt ad le, az egy dolog. Mennyit ad le 3500-nál? Más: egy 2.0 HDi mondjuk széthajtva nyélgázon gyorsulva megiszik 9 litert 100-on és akkor szégyeld magad, mert rondát fogyasztott. 170LE csúcsteljesítmény. A 2.0 benzines turbó legyen mondjuk 200-230 lóerős, de vajh' milyen a nyomatékgörbéje? Ha ettől el is tekintünk, akkor nézzük meg azt, hogy ha a csúcsteljesítményt ki is akarom hozni a gépből, akkor 20 litert kapok fogyasztásnak. Jószerivel a dupláját, mint amennyit a dízel fogyaszt.
Jabarátom, akkor a fogyasztás alapján is hozzuk összhangba a két autót. Van egy VW Touareg, 310 lóerő, 16 liternél nem etetsz meg többet vele. Amelyik dízel 20 litert eszik hajtásnál, az a BMW-féle V8 D vagy az Audi új V12 TDI-je. Utóbbi 500 lóerőt tud csúcsteljesítményben. Odaállítsuk a Calibra mellé?
A benzin nagyobb literteljesítményt tud magasabb fogyasztásért cserébe. Nem jobb, nem rosszabb, más. Nem beszélve az ilyen kocsik áráról, mert mennyibe kerül egy 2.0 tdi és mennyibe egy ugyanekkora turbóbenzines?
A fizikával nem csak vitatkozni nem lehet, kisajátítani sem lehet. Fizikában nincs jó meg rossz, az van, ami van.
-
Spin
aktív tag
A hegyezett benzines és dízel között ugye még ott a fogyasztás is!Amíg te egy 180le-s Tdi-vel eljársz 8 literral nem kímélő üzemmódban addig ezt egy benyás 13-15 literért fogja nyújtani neked!Bár az is igaz,h "Valamit valamiért"!Aki ilyen berkekben mozog nem igazán a fogyasztás a fő szempont.
Nevetni fogsz de a mostani TáDé helyett egy K-jetes 16v Golf II-t akarok,vagy valami hasonlót...
Valamit újítani kéne benzines téren is!Valamint biztos szépen szólhat egy 16v a T3/T4 hibriddel!
Vr6!Az meg...
Szívesen ellennék egy Vr6 Golf III-al is,de hát ott már közbe szólnak az anyagiak,és ugye(nekem legalábbis) valamilyen szinten a gazdaságosságot is szem előtt kell tartani!Amúgy érdekelne,ha vkinek van Vr6 a családban mennyi kötelezőt fizet rá?
-
VR6-Fan
veterán
hát egy dolog szól az SDi mellett (nem a 75 ló meg a "nyomaték szegénység"), hanem az hogy lehet vele 5 literes vegyes fogyasztást csinálni.
a benyás meg 112 lovas kissé más hogy halad mint az SDi, ha személetem volna akkor a K-jetes 140lovas 16V mondtam volna, hamár VW...
ez meg olyan hogy oké rommá hegyezet TDi (TDi nem PD..) akkor legyen mellé egy turbos E-jetes benzines... vagy az melitett 1,8 T szintén nagyobb turboval stb stb, vagy régi 16V egy kellemes T3/T4-el. 180 lovas tdi 350nm-el vagy 320lovas 16V kicsivel 400nm-el felett?
és akkor még nem mondtam a VR6 turbokat.... bár az már más köbcenti osztály...
de az is jobb mint egy hagyományos V2,5 tdi (persze nem az ilyen softosan csak 1-baral töltőttekre gondolok)
-
Spin
aktív tag
válasz
Foglalt név #541 üzenetére
Ez így szép ahogy megfogalmaztad,végülis visszatértünk a kályhához,felesleges hasonlítgatni a kettőt!Ellenben azonos ccm mellett bizony a benzin a favorit!
Ui.: Valaki nem tud esetleg TD-be (AAZ) 4 alapméretes dugót?
-
Foglalt név
addikt
Ha kiveszed a caliból a 19es biztosítékot és leold a hátsó hajtás, csak még durvábbat kap a tdi, nem a 15 éves, hanem a mai
Egyszerűen a diesel körfolyamat kisebb hatásfokú, mint az otto motoré, a magasabb kompresszióból fakadó fogyasztás előny javát pedig elveszti a feltöltésnél. A fizikával nem csak diszkóbalesetnél nehéz vitatkozni
-
Spin
aktív tag
válasz
Foglalt név #535 üzenetére
Persze,h más...Valóban lehet,h nem egy kategória(át) választottam,csak szemléltetni szerettem volna a különbséget,h ne általánosítsunk.Viszont tény,h 5-10 évvel ezelőtt az azonos kategóriájú benzin/dízel közül a benzin muzsikált jobban!Viszont azt se felejtsük el,h a dízel autókat akkor még kifejezetten a "szegény(ebb)" embereknek gyártották!
Ha már Calibra turbo akkor az sem lesz egy kategória a Tdi-vel mivel ha emlékeim nem csalnak a Calibra 4x4!Tehát valami összkerekes lenne az ellenfele!De hát végülis én is turbós autót hasonlítottam "non"turbóssal
Peace! -
deicide
veterán
válasz
Foglalt név #533 üzenetére
igen, még mindig
és szebb mint újkorában...
-
dokar
addikt
fölösleges volt ennyit leírnod, mert az 1.9-es td-t azonos hengerűrtartalmú turbós benzines megveri. de egyszerű fizika az egész: a gázolaj égése során keletkező energia nagyobb, mint benzin esetében, de a folyamat túl lassú ahhoz, hogy összességében erősebb legyen. remélem nem kell magyaráznom, hogy lóerő = nyomaték * fordulat, továbbá, hogy mi a különbség a kettő között.
-
Spin
aktív tag
Leírom másképp:
Adott(pl) egy Volkswagen Vento(csak mert nekem ilyen van...) (1.9td,előkamra,nagy sz*r,stb...), adott egy VR6 Golf azt hiszem innentől nincs miről beszélni menet tulajdonságok terén...DE, akár adott lehet egy 2.0 gsi Astra, valamint egy 180-le-s Tdi akármi...Biztos vagyok benne,h az Astrával kinyomhatják 2x a padlólemezt akkor sem lesz sok közük a Tdi-hez!Mivel általánosítottál nézőpont kérdése honnan nézzük ezt a dolgot,ellenben amíg 2 kategória teljesen más szemszögből közelíti meg a teljesítményt addig kár hasonlítgatni őket egymással...SZERINTEM
-
Spin
aktív tag
ellenben vehetsz gyertyát 10(kb) ezrenként,egy porlasztócsúcs pedig akár több mint 50 ezret is elmehet...Tény,h drágább,de "tovább is tart",és nem egy nagy művelet kicsavargatni és a helyére rakni őket,persze azért nem mindegy,h milyen szögben fújdogálja befelé az "anyagot"
És persze nem Common-Rail dízelre gondoltam...
-
csibor
addikt
Kis összehasonlitás
-
AMD Power
titán
válasz
fekeandras #515 üzenetére
Nem tudom. Itt vagyok de én nem vagyok benzin fan.
-
dokar
addikt
válasz
fekeandras #515 üzenetére
itt vagyok, katalizátort tettem a kocsimba, hogy ne durrogjon
-
Spin
aktív tag
válasz
fekeandras #515 üzenetére
Erre mit lehetne lépni egy "benzin fannak"?
Azért azt ne felejtsük el,h a Lupo hogyan éri el azt a fogyasztást!
Részemről inkább +3-4 liter de az élmény nem olyan lesz mint egy Lupo-ban(Természetesen 1.9Tdi-re gondoltam)!
De aki a fogyasztást is szem előtt tartja annak tökéletes választás lehet(egészen addig amíg elmegy -
zsolt1129
addikt
válasz
fekeandras #515 üzenetére
Jó kérdés.
-
válasz
fekeandras #512 üzenetére
nem rossz.
-
fekeandras
őstag
Hová lettek a nagy benzin fanok?
-
fekeandras
őstag
Azt feljebb elfelejtettem beírni: CO2 kibocsájtás mindössze = 81.0 g / 1km.(valós adat) műszaki adatok.Szóval amíg nem tud valaki mutatni nekem egy hasonló paramétereket tudó teljes használati értékű szimplán benzines (nem hibrid) autót addig én bizony a dízelre szavazok.
-
fekeandras
őstag
Kissé kihalt a topik.
-
fekeandras
őstag
válasz
fekeandras #511 üzenetére
Szó volt itt nem rég a környezetvédelemről.Íme egy kisfogyaztású környezetkímélő városba való praktikus dízel kisautó: VW.Sajnos a roppant magas új ára miatt nem terjedt el itthon,de mára már 1,2-1,4millió forint környékén átlagos állapotú, rendesen szervizelt és jól felszerelt példányt lehet venni németországban.(a reg.adó 160e forint
) Szervizelése kicsit körülményesebb mert még a szakszervizekben sem igen értenek hozzá,de szerencsére van pár szerelő magyarországon aki évekkel ezelőtt ráállt kifejezetten erre a típusra,így mára a kisújjukban van az egész kocsi.Az alkatrészárak átlagosak hozzá,viszont a fenttartási költsége töredéke egy átlagos alsó középkategóriás autónak.Ha még részecskeszűrője is lenne maga lenne a tökély...
Még infó:[link],[link],[link],[link].
Saját tapasztalat szerint városban: 3,8-3,9l körül alakul a fogyasztása, országúton nem lehetetlen vele elérni a 2,7l/100km-t sem! (Ezt kb a nagy ccm-s robogók tudják,semmilyen más autó még a közelébe sem jut) És ami a legjobb, hogy ehhez nem kell zombi módjára vánszorogni!Ezek az értékek átlagos közlekedéssel jöttek ki.
-
fekeandras
őstag
Könnyű esti olvasnivaló dízel pártiaknak: www.krezidiesel.hu.
-
VR6-Fan
veterán
válasz
fekeandras #509 üzenetére
az új generációs VW annyira nem tetszenek, akkor inkább egy Berg renneres agyon szélesített
-
VR6-Fan
veterán
válasz
fekeandras #507 üzenetére
most erre mit mondjak, kinek a pap, kinek a papné, pl nekem corrado tetszik a gyári riger boiler tuning, meg hátul a 13 colos(szélesség
) BBS RS-ek, de egy ilyen autót inkább retro-cult-nak csinálnék meg.
-
fekeandras
őstag
VR6-Fan ehhez a gusztustalansághoz mit szólsz?Így elbarmolni egy ilyen szép formát.Hogy lehet ennyire ízléstelen dolgot építeni.Esetleg még egy gyári állapotú Scirocco 1-es is számításba jöhet.Bár ilyet itthon nem hiszem, hogy már találni.
(igaz a rettenet egy második szériás sirkán a szebbik meg az ős,de nekem formára régi jön be.)
-
fekeandras
őstag
Valaki nem jön Pogány airport-ra és Fertőszentmiklósra a hétvégén?
-
VR6-Fan
veterán
válasz
fekeandras #504 üzenetére
én meg még csak egy jó alapot keresek fejben már nagyából meg van hogy mit merre, de még a motor kérdése is nyitott elégé ITG VR6 vagy kompresszor VR6
-
fekeandras
őstag
Ismerős érzés.Nálam is éppen, hogy kész van valami, már a következő dolgon agyalok.Ez nálam gyári hiba.
Jobban bejönnek a gyári autók.Az optikai tuning nem nekem való.Abban az esetben igen ha csak ízléses szolíd módosítások vannak.A méteres csicsaszárnyak, gagyi neonok, dübörgő zene ill "az utak királya" matricák nem az én világom.
Látom szerencsére neketek sem. -
VR6-Fan
veterán
válasz
fekeandras #502 üzenetére
szög gyári, a gép, még a felnik is sorozat szám szerint ehhez a kocsihoz vannak, igaz a polir azokon nem gyári
Csak most megunta és elakarja adni...
-
VR6-Fan
veterán
válasz
fekeandras #499 üzenetére
country-t nem találsz jót és szépet millió alatt, meg az azért nem egy városi terepjáró
ez a cabrio a mi tulajdonunkba van, édes apám magának rakta össze (szóval kb olyan mint egy T74-es
) a kilométer és a fogyasztás adatok is valosak, ha nagyon kergeted akkor tudsz 9 litert leönteni a torkán.
(van hozzá még egy sport leömlönk+chipet rakasz bele elég nagyot fog menni, persze nem 400 lovas 1.9 tédéi
, de dizel cabrio meg áá..)
az ár szerintem nincs rendbe de ez az én problémám, nem én árulom...
15 liter körül, zsír annak tuti kokány szar motorja van.... annyit még ha karbit raksz rá akkor se eszik az a 8V motor hiába város, ha rendesen össze van rakva.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iPhone topik
- Minden téren tudott fejlődni a Motorola Razr 60 Ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- RoboCop: Rogue City teszt
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- OLED TV topic
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Locsolkodás helyett hardverekre feni a fogát az ünnepi nyúl
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- DELL, HP gyári töltők, sok db. 7,4x5mm - 4,5x3mm + USB-C/Type-C 65W
- Új szintre emelnéd a géped sebességét? Ne várj tovább!
- Lenovo ThinkPad X270 (15) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
- BESZÁMÍTÁS! 1600W Corsair AX1600i Titanium tápegység garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! 64GB (2x32) G.Skill Trident Z RGB 3600MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest