Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Matyflakes17 #137088 üzenetére

    Ezt egy kicsit bővebben ki kellene fejtened.
    Induljunk ki abból, hogy 60 hz-en hajtod a tévét HDMI kimeneten, vagyis a Windows képernyő beállításokban 60 hz van megadva, a tévé is 60 hz-es jelet kap. A játék megy flottul, vagyis elvileg minden beállítás megfelelő - feltéve ha teljes képernyős játékok is natív képfrissítésre vannak állítva ami 60 hz.

    Szóval az első kérdésem, hogy mit értesz a kép akadozása alatt videó közben? 3:2 pulldown okozta kadenciahelyességet (helytelenséget) véled látni? Ez általában nem annyira észrevehető. Játékos nyelven microstuttering-ként tapasztalható. Főleg a stáblistánál látni, akció közben úgyse figyel rá senki. Van rá teszt. Ezt a tesztábrát lefényképezed 1 másodperces zárral és ha minden mező fehér, akkor kadenciahelyes a képernyő. Ha sakktáblát kapsz, akkor nem egyenletes a lejátszás.
    A kurzor mozgása nem akadozhat a normál asztali élményhez képest, hacsak nincs vmi szoftveres hibád.

    A kurzor mozgása akkor lehet darabos, ha átkapcsolod a megjelenítőt mondjuk 24 hz-re.
    Ekkor természetes ha darabosan mozog minden ablak vagy a kurzor, hisz csak 24 fps-ed van.
    Viszont hacsak a lejátszód nem kapcsolja át automatikusan a tévédet 24p módba, akkor nem fordulhatna ilyesmi elő. A böngészőknél szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy nincs automatikus képfrissítés váltás. Viszont asztali lejátszó programnál be lehet ilyet állítani, hogy a videóval megegyező képfrissítésre kapcsoljon. MPC és VLC pl tud ilyet. Ha ez előfordul, akkor tapasztalhatsz darabos kurzort. Viszont azt kétlem, hogy a tévé ne jelezné ha felbontás/képfrissítés változás áll be a fogadott jelben. Vagyis nem lenne miről beszélni, mert önmagáért beszél a dolog.

    Szóval mi is történik tulajdonképpen?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák