Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Loha

    veterán

    válasz Loha #530 üzenetére

    Szerkesztés közben lehalt a fórum...

    FRAPS nem lényegtelen mert az alapján készül a tesznek nagy része, de a linkeken nem a FRAPS a lényeg, hanem az FCAT és a teljesen új módszer a felhasználói élmény mérésére, meg az, hogy CF esetén nincs összhangban a FRAPS-al mért értékekkel.

    SLI-nél sokkal nagyobb a kiingás, mert konkrétan direkt késlelteti a frame számítását
    Pont hogy sokkal kisebb, mert az egész frame smoothing rendszer lényege, hogy csökkentse a kiingást.
    Direkt késleltetés olyan képkockák esetén történik, amik túl korán jönnének ahhoz, hogy érdemben hozzáadjanak a látványhoz, és csak annyira lesznek késleltetve, hogy ne lógjanak ki az átlagból, viszont azok a képkockák amik vmiért késnek CF esetén, SLI-n "gyorsítva vannak" és időben érkeznek, tehát a kilengés pont, hogy sokkal kisebb, és az élmény "smooth"-abb.

    A monitoron látható képkockák szempontjából mindenki olyan helyzetben van, hogy 60 Hz mellett 60 képkockát lát. Az a helyzet, hogy ha nincs bekapcsolva a vsync, akkor 60Hz-en jóval több képkockát tudsz látni mint 60, ez az egyik oka a képtörés jelenségnek is, amikor több képkockát rajzol ki a monitor, egy frissítés alatt.

    Szerinted az SLI-s topikokban miért tweakelik a GeForce drivert a pre-render frame szempontjából?
    A maximum pre-rendered frames-t DirectX -ben állítod, csak erre az NV ad opciót a control panelben az AMD meg nem. Szóló kártyával is érdemes állítgatni, mert CPU által előre számított képkockák max. számát állítod vele.

    FCAT nem egy CF vs. SLI összehasonlításra készült cucc, hanem egy új lehetőség olyan dolgok vizsgálatára, amik eddig nem voltak lehetségesek. Mint már mondtam, nem kell hozzá semmi drága cucc, csak egy capture kártya. A drága cucc csak az NV által adott kártyához kell, ami nem tud hardveres tömörítést.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Loha #530 üzenetére

    És ha eltolod a frame számítását a smoothinggal, akkor még nagyobb, még jobban ingadozó lagot kapsz. A frame time ettől nem változik. Ezért van az AMD ellene, mert a profi versenyzők a lag csökkentésére koncentrálnak. Ez nem hiba, hanem döntés. Szerinted az SLI-s topikokban miért tweakelik a GeForce drivert a pre-render frame szempontjából? Hát persze, nagy az input lag. A CF-hez ilyen korrekció nincs, mert az úgy van kalibrálva, hogy minimális legyen a lag.

    Egyébként az AMD és az NV számtalan dolgot másképp csinál. Például a képminőség. Az NV a shimmering jelenség visszafogása érdekében csökkenti a textúraszűrés minőségét, és így megbuknak az MS tesztjein. Az AMD az MS tesztjeinek akar megfelelni, de kapták az ütéseket, hogy bezzeg az NV másképp csinálja, mert a shimmering fontosabb. Addig erőszakolták ezt a témát a tesztelők, hogy az AMD berakott egy alternatív módot a driverbe, hogy az NV-hez hasonló szűrési minőség mellett is lehessen tesztelni a Radeonokat. Ez a texture filtering quality opció performance beállítása. De az alapértelmezett quality mód az maradt az MS tesztjeinek megfelelő megoldás. Érdekes, hogy a tesztelők kikövetelték ezt a változtatást az AMD-től, de most, hogy ott van a driverben nem tesztelnek vele.
    Ez is ugyanúgy fog járni, mint a textúraszűrés. Amint ott lesz a driverben az egész el lesz felejtve. A FRAPS értelmét az NV prezentációja leépítette, míg az FCAT-ra nem lesz sok médiának pénze, egyszerűen négy SSD-t RAID-ben befogni szimplán nem éri meg, amikor mindkét AFR megoldás ugyanúgy fog működni, pontosabban az AMD driverében kiválasztható lesz ugyanaz a működés.

Új hozzászólás Aktív témák