Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #43559 üzenetére

    Alexander Battaglia írt hülyeséget. A Tom's Hardware csak kontroll nélkül átvette. Nyilván így sem valami jó döntés volt, hiszen megnézhették volna a forráskódot, de az ő részükről a hamis információ inkább lustaság, mintsem tudatos.

    Az AMD-nek is van a GPU-jában Lanczos skálázója. Még az Intelnek is. Több évre visszamenőleg igaz az a megjelent GPU-kra. Az, hogy ezt 2021-ben fedezi fel valaki, hát külön vicces. :D

    Az AMD ezt házon belül fejlesztette. A Lanczos az egy kiváló általános skálázó algoritmus, de van egy rakás olyan probléma vele, amiért nem optimális valós idejű számításra, és nem kevés képi hibát is generál. Az AMD vette az alapalgoritmust, és felgyorsították valós idejűre, emellett leszámoltak a képi hibákkal az élrekonstrukció által. Utóbbi a fontos eleme az FSR-nek. A Lanczos csak felskáláz, de a minőséget a élrekonstrukció hozza vissza, és az RCAS teszi teljessé az eredményt. Ezt nem tudod driverből alkalmazni, mert a GPU-k beépített skálázójában nincs semmi élrekonstrukció, az túl bonyolult lenne, illetve a külön aktiválható élesítés nem a tone mapping után történik meg, így olyan post-process effekteket is elkezd élesíteni, aminek ez árt. Arról nem is beszélve, hogy a LOD-bias sincs hozzáigazítva az eredményhez.

    Be tudod kapcsolni az AMD és az NV driverekben is az élesítést, dobhatsz be GPU-s skálázást is, nem nagy kunszt az sem, ott van régóta a hardverekben és a driverben, de megközelíteni sem tudod ezekkel az FSR minőségét. Ha meglehetne tenni, akkor az AMD és az NVIDIA is ezt ajánlaná a külön játékokba építhető felskálázó eljárásaik helyett. Sőt, a GPU skálázás miatt egy rakás ringing képhibát is kapsz. Ezért nem hallod sem az AMD-től, sem az NV-től, hogy ilyet csinálj. Tudják ők, hogy rosszabb lesz a minőség, mintha a játékban kérnél skálázást és élesítést.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés