Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Jhonny06: Új gépsárkány
- GoodSpeed: Harcban az adathalászokkal - az AI tud segíteni?
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- GoodSpeed: Munkaügyi helyzet Hajdú-Biharban: észak és dél
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#35071
üzenetére
Igen. De mint írtam, a hardveren belül ez egy kis áramkört igényel, plusz egy extra hardverállapotot. Tranzisztor szintjén nem igazán lehet több százezernél, ami elenyésző a mai sokmilliárd tranyós lapkáknál. Ilyenkor többet jelent a tesztelhetőség, mint a tranyóval való spórolás, mert ha először van hardvered rá, akkor először tesztelheted, és elsőként is jössz rá olyan limitekre, amelyek a második generációnál számítani fognak. A DX12 és a Vulkan API-ra sem azért az írja az AMD a leghatékonyabb drivereket, mert náluk okosabbak a programozók, hanem azért, mert nekik volt egy Mantle-jük, és mindenki előtt két évig tesztelhették, hogy mi az ideális stratégia erre. Bizonyos projekteknél fontos az idő, mint tényező, amikor egy újítást teljesítményét nem olyan nehezen befolyásolható tényezők határozzák meg, mint a compute, vagy a memsávszél. Utóbbi két esetben nyilván nem sokat lehet nyerni az idővel, hiszen eleve egy olyan tényező limitál, amivel nehéz mit kezdeni az általános fejlődésen túl. Egy primitive shader olyan dolog, amit nem igazán a compute vagy a sávszél fog limitálni, hanem sokkal inkább a szoftveres háttér, illetve a hardverállapotra vonatkozó optimális paraméterezés. Itt az idő sebességet jelent.
-
válasz
Petykemano
#35071
üzenetére
Valamelyik új játékban használák a primitive shadert, csak most nem jut eszembe melyikben. De ugye a primitive shader "okoskivágását" szabványosan is meg lehet oldani nagyjából, legalábbis Abu írta, hogy compute shaderrel is megcsinálható (s ezt is használják már valahol), de gondolom nem annyira hatékony, hisz a compute shader az a futószalagon kívül van. Cserébe bármire használható, s a compute shader futhat async compute-ként, a grafikus futószalag mellett párhuzamosan.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Projektor topic
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Elemlámpa, zseblámpa
- E-book olvasók
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vivo X300 - kicsiben jobban megéri
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce RTX 3080 AMP Holo 10GB GDDR6X 320 bit
- GIGABYTE RTX 5090 32GB GDDR7 AORUS XTREME WATERFORCE - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- Új, fóliás XFX Quicksilver RX 9070 XT White Magnetic Air Edition 16GB (3 év garancia) - Beszámítás
- Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- GAINWARD GeForce RTX 4070 Ghost 12GB GARANCIÁLIS, DOBOZZAL, SZÁMLÁVAL
- Apple iPhone 16 Pro Max - Black Titanium - 256GB - Akku: 90% - Megkímélt állapot!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 14400F / RTX 3060Ti / 32GB DDR5 / 512GB SSD!
- HIBÁTLAN iPhone 12 Mini 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3644
- BESZÁMÍTÁS! MSI Thin A15 B7VE Gamer notebook - R5 7535HS 16GB DDR5 512GB SSD RTX 4050 6GB WIN11
- Új! AKRacing Premium Master gamer szék
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

