- urandom0: Kicsit most elfáradtam...
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Amazon Kindle JailBreak
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Gurulunk, WAZE?!
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 6 – Néhány egyszerű tésztaétel
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35071 üzenetére
Igen. De mint írtam, a hardveren belül ez egy kis áramkört igényel, plusz egy extra hardverállapotot. Tranzisztor szintjén nem igazán lehet több százezernél, ami elenyésző a mai sokmilliárd tranyós lapkáknál. Ilyenkor többet jelent a tesztelhetőség, mint a tranyóval való spórolás, mert ha először van hardvered rá, akkor először tesztelheted, és elsőként is jössz rá olyan limitekre, amelyek a második generációnál számítani fognak. A DX12 és a Vulkan API-ra sem azért az írja az AMD a leghatékonyabb drivereket, mert náluk okosabbak a programozók, hanem azért, mert nekik volt egy Mantle-jük, és mindenki előtt két évig tesztelhették, hogy mi az ideális stratégia erre. Bizonyos projekteknél fontos az idő, mint tényező, amikor egy újítást teljesítményét nem olyan nehezen befolyásolható tényezők határozzák meg, mint a compute, vagy a memsávszél. Utóbbi két esetben nyilván nem sokat lehet nyerni az idővel, hiszen eleve egy olyan tényező limitál, amivel nehéz mit kezdeni az általános fejlődésen túl. Egy primitive shader olyan dolog, amit nem igazán a compute vagy a sávszél fog limitálni, hanem sokkal inkább a szoftveres háttér, illetve a hardverállapotra vonatkozó optimális paraméterezés. Itt az idő sebességet jelent.
-
válasz
Petykemano #35071 üzenetére
Valamelyik új játékban használák a primitive shadert, csak most nem jut eszembe melyikben. De ugye a primitive shader "okoskivágását" szabványosan is meg lehet oldani nagyjából, legalábbis Abu írta, hogy compute shaderrel is megcsinálható (s ezt is használják már valahol), de gondolom nem annyira hatékony, hisz a compute shader az a futószalagon kívül van. Cserébe bármire használható, s a compute shader futhat async compute-ként, a grafikus futószalag mellett párhuzamosan.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- OLED TV topic
- EAFC 26
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Xbox Series X|S
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Így néz ki az újratervezett S Pen
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- További aktív témák...
- Afox Geforce Rtx 3080 10g - 6 hónap garancia
- PowerColor Red Devil AMD Radeon RX 6800 XT 16GB Garanciával!
- RTX 5070 Ti OC 16G/ új, bontatlan/ 3 év garancia/ beszámítás/ ingyen foxpost
- Gigabyte GeForce RTX 2060 6GB Garanciával!
- Eladó: GIGABYTE GeForce RTX 4060 EAGLE OC 8GB GDDR6 (GV-N4060EAGLE OC-8GD)
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3060Ti / 32GB DDR4 / 512 M.2 SSD
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- CSX 2x2GB (4GB) DDR 800 MHz kit
- Xiaomi Redmi 14C 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG STRIX G17 G713IM 17 notebook - R7 4800H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN10
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest