Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz lezso6 #32162 üzenetére

    Pedig az. Megnézheted pl. a Hitman-t, sok helyen a 30FPS-t alig éri el a konzol, miközben PC-n röhögve fut ennél jóval gyorsabban is. Valahol van is erről egy videó neten, ha gondolod vadászd le. ;)
    Emlékeim szerint ugyanez a BF4 is. PC-n nálam vígan futott 70+ FPS-el, konzolon sokan panaszkodtak az FPS-re. De ami vicc, most a HD7770 kaliberű R7 250X-emen is vígan fut 60+ FPS-el, mediumon, tehát egyáltalán nem úgy tűnik, hogy a GPU a szűk keresztmetszet a konzolokon.

    Az addig szép és jó, hogy vékonyabb az API, valóban, egy csomó ellenőrzést meg lehet így spórolni, ugyanakkor ahogyan picit lejjebb is írják, rengeteg munka így is marad a CPU-n. Az animációk, fizika, AI, jelenetek előkészítése, csomó minden ugyanúgy CPU-feladat.
    Az, hogy a félgenerációs konzolokba nem került erősebb CPU két ok is indokolta. Az egyik, hogy FHD-ről 4K-ra mentek vele, amihez azonos CPU mellett 3-4X-erősebb GPU kell. Jé, éppen ennyivel bővítették. ;]
    A másik fontos ok pedig a két konzol közötti oda-vissza kompatibilitás megőrzése, ahhoz pedig nem nyúlhattak túl komolyan a CPU-hoz. Így kapott kis plusz órajelet, de nem olyan sokat, hogy a régi konzolon használhatatlanul fusson ugyanaz a kód, csak FHD-ban.

    Ezen a helyzeten egyedül úgy lehetne segíteni, ha a fizikai, AI számítások nagy részét átvenné a GPU, eredetileg ez is volt a koncepció, ehhez viszont egészen más algoritmusok kellenének, amik úgy tűnik, valamiért nem akarnak jönni, vagy a szükséges mértékben jól működni.

  • cyberkind

    félisten

    válasz lezso6 #32162 üzenetére

    Pedig nemhiába van kevés 60fps-es játék és inkább vitték az egészet a 4K 30fps irányába, minthogy legyen 1080-1440p 60fps, azt meg ne mondja senki, hogy nem lényeg a 60 mert ha meglehet oldani sokat dob a játékra, illetve ha annyira jók=erősek a konzolok akkor minek kellettek az új gépek 3-4 év után?Azért, hogy skálázzuk 4K-ra ezt meg azt, mert még az X-en se minden natív 4K.

  • Shing

    őstag

    válasz lezso6 #32162 üzenetére

    Elvan a konzol, de nem kell megint a szoftveres oldal túlhájpolása. Nem véletlenül elég egy rakat új játékhoz egy Q9650 proci... ilyen CPU terhelésekre vannak belőve a mai játékok, valószínűleg a konzolok miatt.
    Az, hogy nem növeltek nagyot a konzol fejlesztéseknél lehet, hogy inkább kompatibilitási okok miatt van, de azt az architektúrát egyébként sem vitte tovább az AMD, nem úgy mint videokártyánál a GCN-t. Így maradt az órajel növelés.
    Egy Zen-t sem lehetne csak úgy bepattintani. De majd meglátjuk, hogy lesz-e még konzol update és ha igen, milyen mértékű.

  • Petykemano

    veterán

    válasz lezso6 #32162 üzenetére

    Valami azért csak lehet benne, Abu néhány alkalommal már mondott olyat, hogy zajlanak kísérletek a gpun való számításra. Ez nyilván egyszerre érdekes, izgalmas és jövvőbetekintő, mert a gpu számítási kapacitása jóval nagyobb, másrészt kényszer is, lévén, a konzolban csak ott van elérhető számítási kapacitás.

    A kérdés csak az, hogy ez szándékos-e?
    Hogy azért van-e így, mert úgy látták, a PC piac sosem fogja egy magas CPU követelményű konzolt követni, vagy celeronok és pentiumok fognak jellemzően rendelkezésre állni.
    Vagy mert látták, hogy a gpu jobban fog fejlődni mindenképpen és direkt rá akarták kényszeríteni magukat es a fejlesztőket a gpu alternatív kihasználásának kutatására.

    Technikai kényszerűség talán az első amds x86 szériánál még volt: megfelelően alacsony fogyasztás mellett elfogadható teljesítményt 28nm-en a jaguár magok adtak. De a frissírésre már simán rendelkezésre álltak volna az excavator magok is, amik már 28nm-en is kellemes enerigahatékonyságot biztosítottak. Sőt, az xbox (xbox one x) esetén talán a zen is belefért volna. De nem volt rá szükség.

Új hozzászólás Aktív témák