Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz erer1000 #30666 üzenetére

    Igazából megválaszoltad magadnak a kérdésed.
    "nincsen optimalizálva 8 szálra a program?"

    4 szálra még viszonylag könnyen megírható a program, hogy jól skálázódjon (egyet elvisz a DX11, marad 3 a játéknak), viszont 8 szálnál már sokminden beleszól, pl. a DX11 skálázását sem könnyű olyan magasságokba megvalósítani, és ha a DX11 rajzolós szála kimaxolódik (egy szál) akkor hiába van még 7 másik processzormag a CPU-ban, ott nem fogja tudni kihasználni őket. Ez egy komoly fejlődés a DX12 alatt, hogy ott már nem olyan nehéz az API skálázódását megoldani sok szálra. Persze, ott is el lehet szúrni a motort, de a lehetőség adott jobban megcsinálni.
    Érdemes lehet nézegetned azt a mérésem: [link]
    Tipikus példa a sok magra, de némi egyszálú limit (DX11?) miatt rosszul skálázódó játékokra. Hiába csak 62% a CPU használat a "valós" 4 magos 8 szálasított mérésnél, mégis gyorsulni tudott a 6/12 szállal nem is keveset. :K
    Az FX-nél a fő szűk keresztmetszet, hogy az egyszálas teljesítménye gyenge, tehát a sok magra nem jól skálázódó játékokban csúnyán kikap. Viszont meglepően erős (modern négymagos i7-ek mellé tehető), ha a sok szálat jól kihazsnálni képes programot teszünk alá. :K

Új hozzászólás Aktív témák