Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Loha

    veterán

    válasz HSM #24205 üzenetére

    A DX9 a WinXP-vel jött 2001-ben és az első nagyobb játék ami már nem támogatta a BF3 volt 2011-ben, de pl. 2012-ben megejelent Far Cry 3 is DX9-re készült elsősorban, és csak másodlagosan volt benne a DX11-es támogatás.
    Tehát kb. 10 évig volt a fő PC-s API a DX9, köszönhetően az Xbox 360-nak és az WinXP-nek is. DX10 említésre sem érdemes a Vista bukása miatt.

    A DX11 2009-ben jött a Win7 -el, 2012-13 -ban még rengeteg tartalék volt az API-ban, amit csak az új konzolgeneráció megjelenése után (2013) kezdték el kiaknázni, mert addig a konzolok DX9-es tudásszinten voltak, tehát egyáltalán nem volt időszerű 2012-13 környékén kihozni a DX11 utódját.

    A DX11 még 2-3 évig simán marad mint fő PC-s API, ami mily meglepetés, pont ugyan úgy kb. 10 éves pályafutást jelent mint a DX9 esetében.
    Mire a DX11-et mint fő PC-s API-t leváltja az utódja (ami nem a most ismert DX12 lesz, hanem egy újabb DX verzió, új shader modellel), addigra az AMD teljesen lecseréli a GCN-t.

  • lezso6

    HÁZIGAZDA

    LOGOUT blog

    válasz HSM #24205 üzenetére

    Sose fogják (akarni?) megérteni miről beszélsz. Alapvetően a mai helyzetet veszik alapnak, hogy az NV-nek nagyobb a piaci részesedése, így csak az az út lehet jó, amit az NV jár. Az is baj, hogy az AMD nem elég pszichopátiás működésű cég, inkább jövőtálló, rugalmas architektúrát csinál, ami a fejlesztőknek kedvez, stb. Ha pedig minden érv elfogyott, akkor jön a primitív hozzáállás: nem érdekel a jövő meg a technoblabla, most jó minden NV-n, kit érdekel az AMD?

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés