Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #40707 üzenetére

    Ezért írtam azt, hogy nagyon régiek a leképezők, mert a mai játékok már nem a CPU-n csinálják a cullingot, hanem a GPU-n. Egyszerűen utóbbi sokkal hatékonyabb. Más előnye is van egyébként, mivel GPU-driven pipeline-nal jelentősen csökkenthető a rajzolási parancsok száma. Ez hasznos volt az évtized elején, amikor elkezdték bevezetni ezeket a megoldásokat, míg az újabb API-kban aszinkron compute-ot lehet alkalmazni. Ugye az explicit API-k mellett a rajzolási parancsok száma nem annyira kritikus, de mint írtam majd egy évtizedes megoldásokról van szó, amit régi problémák kezelésére találtak ki. Van amúgy ezeknél hatékonyabb megoldás is, de az a pipeline módosítását igényli, mert le kell cserélni bizonyos shader lépcsőket. Ezekkel a megoldásokkal el lehet engedni a gyeplőt, csak ma még nem hasznosak, mert nincs olyan API, ami támogatja a szükséges grafikus futószalagot. Nyilván később lesz, és hardver is van hozzá, hiszen a Vega és a Turing támogatja ezeket az új shader lépcsőket.

Új hozzászólás Aktív témák