Hirdetés

2024. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2812) #65675776 válasza Gyantusz (#2811) üzenetére


#65675776
törölt tag

Azt azért vedd figyelembe, hogyha járhatatlanok az utak, akkor bizony a repgépek sem fognak leszállni a frontvonal közelében! Oda még az amerikaiak sem telepítettek perforált lemezes kifutókat. Csak kiépített utak és repterek képesek ilyenkor forgalmat bonyolítani. Márpedig ez nem állt rendelkezésre akkoriban (sem) a frontvonal közelében. Ilyenkor csak egy dolog az, ami közlekedni tud: a helikopter/konvertiplán! Az előbbi akkoriban még igencsak gyerekcipőben járt, az utóbbi pedig nem is létezett. Szárazföldi szállítás esetén a probléma némileg áthidalható a lánctalpas/féllánctalpas eszközökkel, ahogy ezt Te is említetted. A légi szállításnál nem.

A legi szállítás napjainkban is a legdrágább szállítási forma, és a legkevésbé gazdaságos.

''Hogy még tisztább legyen: a németek méltánytalanul kis prioritást adtak a légi szállításnak, ill. a szállító rep.gépek gyártásának, ellenben az USA-val, noha utóbbit lehet ''más kategóriának'' nevezni elérhetetlensége miatt!''

Na ezt kellett volna már az eredeti hsz-be is beleírni. Eredeti formájában ugyanis azt sugallja, hogy a légi szállítás az egyetlen járható út.

Az oroszoknál az Aeroflot mindig is a katonai szállítóalakulatok tartaléka volt (tán még törvényben is rögzítve van ez), úgyhogy nem foglalkoztak olyan baromságokkal, mint az átfestés.

Kurszk után a németek elvesztették a stratégiai légi fölényt a keleti fronton. Onnantól kezdve csak a harcászatit tudták kivívni. A stratégiai légi fölény nélkülözhetetlen az utánpótlásszállítás szempontjából! Akkori viszonyok között ez annyira nem volt létfontosságú, köszönhetően a harcászati repülőerők korlátozott hatósugarának.

Mit érsz 48 átszállított löveggel, ha nincsen mellette a kezelőszemélyzete, és legfőképpen a szükséges lőszermennyiség? A Gigant egyáltalán nem volt megbízható gép (márcsak a hat motor miatt sem), ezért egy századnak szinte sosem volt 7-8-nál több bevethető gépe. A Geschwader-eket csak '43-ban szervezték át 4 Gruppe-re és Gruppe-nként 4 Staffel-re. Előtte 3-3 leosztásban működtek, időnként kiegészítve speciális feladatú egységekkel.


''A C-47 és a Li-2 emelőkapacitása a Rep.enciklopédiában pl. 4.536 kg és 4.500 kg (28, ill. 20 utas). Előbbi motorjának teljesítménye 1.200 LE/db, utóbbié 900 LE/db. Szóval érdekes, kis ''számháború'', ami most éppen nem mindegy (tudja a répa, melyik a helyes, majd egyszer...).''

Ezzel nem értem mit akarsz mondani. Ebből semmit sem lehet kiszámolni. A fajlagos teljesítmény a motorteljesítmény/max felszállótömeg, míg a fajlagos teheremelőképesség a max hasznos terhelés/max felszállótömeg hányados. A max hasznos terhelés természetesen nem tartalmazza a kenőanyagok, tüzelőanyag, hidraulikafolyadék és a személyzet tömegét. Ha kiszámolod a fajlagos teheremelő képességet, akkor azt látod, hogy a Skytrain kétszer annyit emel, mint az Arado!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.