Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kobe

    veterán

    válasz Lirion #91 üzenetére

    nyílván ezért nevezik diákmunkának a rendes fizetésekhez és munkaidőhöz mérten, de olyan jogosítványról, hogy diákjogosítvány, még nem hallottam :U

  • Kobe

    veterán

    válasz t1 #83 üzenetére

    Töredék része a fiataloknak aki saját pénzből tartja fenn a kocsit, vagy maga veszi - már ha csak abból indulok ki, hogy ennek a korosztálynak általában nem a legzsírosabb állásokat juttatják, már ha iskola mellett elmegy egyáltalán dolgozni.
    Szabadidős célra persze miért ne lehetne járgány, de azzal érvelni hogy egy 17 évesnek igenis munka miatt létszükséglet, ugye megérted miért nevetem ki ezt az állítást ?
    Nem mondtam az elején sem, hogy 21 évnek kellene lennie a korhatárnak, de ha már 18 évtől tekkintjük teljesértékű felnőttnek az egyént, akkor miért enfedjük előtte kocsiba ülni ? 18 év alatt még egy igazi börtönbe sem zárnak, de tény, hogy a javítók és a kiskoruak börtöne sem kutya. Ha ezt a logikát követjük, jóval több esetben áll fenn hogy életet kockáztat a forgalomban, mint mondjuk ver valakit halálra 17 évesen, ergo a vezetés kockázatosabb, ha kisebb eshetőségű dolognál a 18 évet tekintjük mérvadónak akkor ennél miért nem ?

  • Kobe

    veterán

    válasz t1 #78 üzenetére

    itt nem arról van szó, csak amikor az ember arról olvas egy topikban h kit kalapáltak el, hirtelen mindenki 190 magas és 110 kiló lesz, amikor arról vitáznak kell e mms a szifonba, hirtelen mindenki napi 5 mmst küld, ha meg arról vitázunk kell e jogsi a 17 éves korosztálynak, hirtelen mindegyik 80 kmre jár iskolába és olyan komoly munkásember hogy nélkülözhetetlen neki :U
    Szerintem ez "csöppet" vicces tendencia. Ha mások kibírják, hogy 20-30 évig ingáznak, és nem csavarodnak be, gondolom lázadó kamaszunknak is sikerülni fog. Talán még jellemformáló hatása is lehet, ha 5-6 évet lezötyög a volánnal, és nagyobb becsben tartja a később szerzett jogsiját, meggondolja hogy ő legyen a faszacsávó a faluban...
    Megint új megközelítésbe helyezi a dolgot, hogy valami félelmetes züllés ment végbe 4-6 év alatt a fiatalok körében - igen, 22 éves "nagy öregként" ki merem jelenteni, hogy mi annak idején igencsak messzi voltunk ettől a színvonaltól-mentalitástól. És nem pozitív változások történtek, így nem csoda ha a többségnek előítélete van a fiatalokkal szemben.
    Tömegével látom a buszon az olyan eseteket, amiktől fogom a fejem, és nem 14 évesek produkálják a helyzetet....
    Én már töröltem szájon párat, mert 16-7 évesen azt hitte, többet nyom mint én. Verik a tanárokat, szemtelenek a nyugdíjasokkal - van hogy bakker 9 hónapos terhesnek nem adja át a helyet a buszon, ha valaki beszól, visszapofázik és röhög, hát akiben miniális alázat nincs, és még a buszra sem szívesen engedik fel mert nem tudja hogy kell viselkedni, az hogy tudná "élesben" ?

  • Kobe

    veterán

    válasz t1 #76 üzenetére

    ez még nem jelenti azt hogy minden kiskorú suhancnak kocsit kellene hajtani....de amikor előkerül a téma, hirtelen mindenki olyan VIP, hogy muszáj kocsival járni....
    22 évesen idén lett emg a jogsim, 9 éve ingázok, utolsó busz 10 óra után megy, vagy megvártam az elsőt vagy mentem az utolsóval, ha bulizni akartam.....
    de ilyenek miatt nem is kellett 17 évesen elsőre beiratkoznom tanfolyamra, sőt tovább folytatom az ingázást (jó, mondjuk nem is úgy ment a dolog, hogy ha elböfögtem magam, jogsi kell, akkor ősök alám vágták....ha kellett, fizettem én....ha kocsit akarok vezetni akkor kell vennem egy kocsit)

  • Kobe

    veterán

    válasz t1 #72 üzenetére

    azért az 50 kmes munkahely-lakóhely távolság ingázás elég extrémnek számít, korosztálytól függetlenül, így nem hiszem hogy jól reprezentálná a szitut. (kivéve ha stuardess, vagy mozdonyvezető az illető :D) de azért megnézném, hányan ingáznak 50 km körüli helyekre....sztem még kocsival se olyan sokan, pláne nem egy 17-18 éves gyerek

  • Kobe

    veterán

    válasz spirit007 #69 üzenetére

    ha a dolgozó népesség 90%-a hátráltatva lenne a munkában, csak mert nincs kocsi-jogsi.....hajjaj....10x ennyi busz is kevés lenne. De szerencsére nincsenek hátráltatva, rengetegen hiába vannak már bőven a 40es éveikben, nem 21-22 évesek, mégis ingáznak és tömegközlekednek.
    Erre hivvatkozni kb olyan, mintha kijelentenéd, hogy iskolába, munkahelyr csak kocsival szabad menni, mert ha ne, tarkón lő a portás....

    mellesleg hányan vannak, akiknek van otthon autó, cég is térítene benyapénzt, mégsem használja, mert jobban jön ki bérlettel és annak nagyobb részét térítik. Benzinpénznél átlagosan olyan 9-10 max 12 forintot térítenek kilóméterenként, amire átlagos fizetés mellett 3-4 embert kell összeszedni a munkahelyről, akkor éri meg. Egyébként nincs értelme. (Ez egy átlagos, saját tapasztalat körüli számítás, ahol térítenek. nem mindenhol ennyit, van hogy egyáltalán nem, koomoly pozicioban meg 100%ot is)

  • Kobe

    veterán

    Szerintem nem feltétlenül a korhatárt kéne módosítani - talán variálhatnák úhy, hogy 18 év legyen a vége - de nem lenne muszáj 21 évre feltornázni. Inkább a KRESZ rendszert és a bírságolást kéne átalakítani, hiába a objektív felelősség elve, nekem a közelmúltban meglett jogsi, első szavak amiket hallottam az volt, hogy amit az oktató mondott mutatott, el kell felejteni.....ez kicsit emglepett.
    Az objektív felelősség elve tetszik, a rokkantkártyákkal való visszaélésért rabosítás ötlete is, igazáól a vezetési és forgalmi gyakorlatnak kéne mindkét irányban egy arany középút felé konvergálni.
    A mai vizsgáztatásban elég komoly ténező a buktatás és a befolyó pluszpénz - ezt általában az olyan szabályok betartatásával érik el amit épeszű sofőr a büdös életben nem használ az életben, egy kicsit életszagúbb vezetést kéne tanítani a diákoknak, pl ne lehessen úgy levizsgázni hogy előzést nem tud végrehajtani, stb - igen, iylen tömegesen van h nem tanítják emg az előzést, a már vezetőkkel szemben pedig olyan szankciókat alkalmaznék ami kicsit a KResz fele tereli őket emntalitásban. Így egész kellemes, valahol a mostani állapotok közti status quo alakulhatna ki

Új hozzászólás Aktív témák