Hirdetés

2024. május 18., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Milyen autót vegyek? (téma lezárva)

Hozzászólások

(#6001) SaNyEe válasza hobizoli (#5999) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

ööö nem értelek továbbra sem, ezeket hol kérdőjeleztem meg? :)
Városi forgalomban szerintem nem kell kinyomni szerencsétlen Kiának se meg a Puntonak se a szemit. Innentől kezdve meg tök8 hogyan is tudna menni mert, ha egy IFA seggét tolod izomból fix, hogy nem haladsz előre egy centit se TJET ide TJET oda. Töltés közben persze, hogy jobb a turnyós, vitattam valamikor is? nemhinném. A középkategóriában meg ez az 1200-1300kiló teljesen átlag lett az utóbbi időben. A Punto Grande pedig supermini kategória .. bár már leginkább csak a punto név miatt asszem mert az is minden téren kinőtte magát mint ahogy többi kisautó.
De mostmár nagyon elkanyarodtunk az eredeti témától nem? A turbos tütük nemkicsit vannak felülméretezve városban meg akárhol való közlekedésre is. Nemhiába számolnak be rengetegen magas fogyasztásról, persze szívkónál is ugyanez megvan, ha nagyon magasra tekint az ember.
Mondjuk a gtti pont jó példa a kis fogyasztásra :) könnyű is, kicsi is a motorja sőt mai szemmel tekintve is korszerű..mármint a motor, ám nemsok ilyet lehet felsorakoztatni sajnos.

-- end of transmission --

(#6002) Dumb válasza SaNyEe (#5982) üzenetére


Dumb
senior tag

Nem csak az a lényeg, hogy hány ló, hanem hogy hány Nm, és mikor annyi (rpm)

[ Szerkesztve ]

"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"

(#6003) SaNyEe válasza Dumb (#6002) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

persze, ezzel tisztában is vagyok :), nomeg a forgatónyomaték és a teljesítmény, arányban vannak egymással valami ilyen képlet alapján HP=(forgatónyomaték*fordulat)/7090 (a konstans számban nem vagyok biztos, hogy pont ennyi), miként a teljesítmény is a befecskendezett üzemanyaggal, az energiahordozó az üzemanyag. kis teljesítmény kis benya, nagy teljesítmény nagy benya. mikor a turbólyukból kilépünk akkor kisteljesítményből párszáz fordulat alatt lesz nagy teljesítmény és a kis fogyasztásból lesz nagy fogyasztás. Persze ez most nagyon kétbites, a valóság ettől azért eltér kicsit.

-- end of transmission --

(#6004) dragonfx válasza hobizoli (#5989) üzenetére


dragonfx
veterán

jo is az a k750 ;)

Amugy ezek a chargerek tényleg szépek, de tuti benzin és pénztemetők...

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#6005) tiv83us válasza dragonfx (#6004) üzenetére


tiv83us
veterán

Nezd, van aki Alcsutdobozra is repulovel jar, az meg megtobbet eszik. ;]

Always Outnumbered, Never Outgunned

(#6006) dragonfx válasza tiv83us (#6005) üzenetére


dragonfx
veterán

valaki meg a wc-re is kocsival.... :P

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#6007) Dumb válasza dragonfx (#6004) üzenetére


Dumb
senior tag

15-40 között eszik kb. 400 az alapjárat, 1000-es fordulaton szépen elgurul(áz)hat. 1500-assal meg 90-110 körül mehet kb... Tönkre meg nem megy, ha normális állapotban van, mert úgyse megy vele senki 20 E km-eket évente... :)

"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"

(#6008) lenox válasza SaNyEe (#5982) üzenetére


lenox
veterán

Ha a 2 literes szivo 150 lo, akkor a 200 lovas kb 200/150*2 liter=2.66 liter, vagyis kb. 2700 cm3.

A turbok tenyleg hatekonyabbak, ezert is fogyaszt a hasonlo teljesitmenyu turbo kevesebbet. Latszik ez mindenhol.
A korszak mar eljott, pl. az 1.4-es grande punto, amit peldanak felhoztal, pont olyan. De a saab pl. mar nagyon reg gyart ilyen autokat.

Az megint csusztatas, hogy 2 literes szivomotort 2 literes turbohoz hasonlitunk, mondvan, ugyanaz a teljesitmenye. Persze van ilyen, csak egesz mas technologiaval, ha a 2 literes turbot is hasonlo technikaval szerelned fel, akkor 350 lovas lenne, es akkor megint nem a 2 litereshez kene hasonlitani. Vagy masik oldalrol ugyanazt a 200 lovat hasonlo igenybevetellel ki lehet hozni mondjuk egy 1.4-es turbobol, es akkor az megint kevesebbet fogyaszt. Szal nice try, hogy 2 literes szivot akarsz 2 literes turbohoz hasonlitani, de nem eletszeru, van par kivetel oke, altalaban meg 2 literes turbot kb. 3 literes szivohoz kell hasonlitani. Vagy 1.4-es turbot 2 literes szivohoz. Es akkor a turbos hasonlo teljesitmenyt tud, kisebb fogyasztassal.

(#6009) lenox válasza SaNyEe (#5998) üzenetére


lenox
veterán

Azert azt te is erzed, hogy az egyik kocsi 9 alatt gyorsul 100-ra, a masik meg majdnem 12 korul, akkor ott valami problema van a hasonlo teljesitmennyel, meg ha figyelembe veszem a 200 kilot, akkor is.

(#6010) Rick4 válasza lenox (#6009) üzenetére


Rick4
félisten

nem akarok ebbe a meddő vitába beleszólni, így csak halkan jegyzem meg, a 0-100-ra gyorsulás részben múlik a lóerőn, nyomatékon, légellenálláson, ha ezeket ugyanolyan értéknek vesszük, még mindig ott marad a váltó áttételezése. tehát a 9 sec-es gyorsulás még lehet, hogy ennek köszönhető.. :U

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#6011) I_Am válasza Rick4 (#6010) üzenetére


I_Am
veterán

Meg a gumik tapadása is fontos illetve a méretük is.

[ Szerkesztve ]

Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.

(#6012) t1 válasza I_Am (#6011) üzenetére


t1
addikt

a kisseb kerekek azok jobbak nem? én azt hallotam

(#6013) Rick4 válasza I_Am (#6011) üzenetére


Rick4
félisten

na ja, de nem akartam már bonolítani a helyzetet, persze számít a sofőr súlya, a szembeszél, meg minden... ;)

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#6014) TexT-BoY válasza t1 (#6012) üzenetére


TexT-BoY
addikt

a könyebb jobb, nem feltétlen jobb a kisebb, csak a nagy és könnyü kerekek drágák:(.
Szóval hétköznapi általános esetekben gyorsulás szempontjábol egy acélfelni sokkal kedvezőbb, de a minőségi 15-16os alufelnik jobbak csakhát árba olyan is. (pl 15"os VTI felni nem olyan szép, de könyebb mint az acél, vagy az M-es BMWken is nem csak kinézetre anyagra is más a felni.
lehet hogy most ez igy kusza volt. a lényeg hogy tapadás mindenképp kell, lehető legkisebb sulyból kihozva.

[ Szerkesztve ]

HAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."

(#6015) Rick4 válasza TexT-BoY (#6014) üzenetére


Rick4
félisten

látom elég jól rámozultál a konyakmeggyes szaloncukikra.....fogalmazd át gyorsan amíg lehet....gyorsaságra keskeny, és kis átmérőjű kerék a jó. súly szempontjából a könnyű alufelni a jobb, bár rendszerint az szélesebb szokott lenni mint az átmérőben megyező legkeskenyebb lemezfeni, de olyan sokat itt és most nem számít. pár kiló ide-oda... :DDD

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#6016) lenox válasza Rick4 (#6010) üzenetére


lenox
veterán

De azert azt nem akarod te se allitani, hogy a kia fele 1.4 szivo es a fiat fele 1.4 turbo ugyanazt tudja? A motor amugy egyforma eros, csak az egyikre a hulyek turbot tettek, hogy tobbet fogyasszon, de szerencsere arra a kocsira jobb gumit sikerult valasztani, meg pont jobb a legellenalasa, es a valtot talaltak el zsenialisan, innen ered a majdnem 3 sec-es 0-100 kulonbseg...

(#6017) TexT-BoY válasza Rick4 (#6015) üzenetére


TexT-BoY
addikt

latom te meg a konyakot komalod.
suly szempontjabol egy atlag stock alufelni SOKKAL nehezebb az acelnal, mennyel ki a garazsba es nezd meg hogy az acel felni könyebb:) és a könnyü alufemfelni egy nagy vakitas:). mellesleg a profi verseny felnik azok Magnezium és más ötvözetek alu nem sok van bennük.
Adj magadnak egy pofont gyorsan...
gyorSULÁSRA szélesebb és jobb tapadásu gumi kell.
végsebességre keskenyebb gumi a megfelelő.
Amennyiben te ezt nem igy gondolod csapd ki a wikipediat vagy a függvénytáblát és szakércsd meg a dolgokat.

HAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."

(#6018) I_Am válasza TexT-BoY (#6017) üzenetére


I_Am
veterán

Gyorsulásra kis kerékátmérőjű gumi kell.

Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.

(#6019) dabadab válasza Dumb (#6002) üzenetére


dabadab
titán

Igazabol a Nm tok mindegy, a teljesitmenygorbe szamit.

DRM is theft

(#6020) szepsuti válasza I_Am (#6018) üzenetére


szepsuti
aktív tag

mit ér a sok erő tapadás nélkül, ha csak egyhelybe elkapar a kocsi?

(#6021) dabadab válasza szepsuti (#6020) üzenetére


dabadab
titán

Azert kell magas oldalfalu gumi, mert az szepen ranyomodik az utra, ha kell. A top fuel dragstereknel lehet ezt nagyon szepen latni, ahogy azok a bazi nagy ballonok majdnem felkorre torzulnak indulaskor.

DRM is theft

(#6022) fokukac


fokukac
nagyúr

szasztok.

nem tudjátok, a régi mazda6-osból létezett-e automata váltós verzió?
teoretikus vitám van, és a honlapon már az új hatos adatai szerepelnek.

köszi

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#6023) a_tesz válasza fokukac (#6022) üzenetére


a_tesz
Korrektor

hasznaltauto.hu-n van 4db, ezen kívül német mazda oldalon még a régi van fenn, itt lehet találni 6 sebességes kézit, és 5 sebességes automatát is, szóval én igenre szavazok :)

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#6024) Kidus


Kidus
őstag

Vezettem most kicsit ezt a bomost, hat nem gyozott meg.
Persze seggem a foldhoz vernem, ha az enyem lenne, mivel jelenleg nincs kocsi, de ha vennem kene egyet, ezt biztosan nem valasztanam.
Tekerni kell a rohadt kormanyt izombol, meg kicsit keson is valt, de lehet ez csak szar beallitas kerdese. Ha ralepek, nem gyorsul, csak porog, aztan majd egyszer csak valt, de mintha egy astra lenne komolyan....
Vagy csak a Mustang kicsit magasra tette a lecet :D

Assuming Control

(#6025) Dumb válasza Kidus (#6024) üzenetére


Dumb
senior tag

Vezettél már szervo nélküli Uno-t? :DD Vagy nincs sok izmod?

"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"

(#6026) fokukac válasza a_tesz (#6023) üzenetére


fokukac
nagyúr

oké, thx ;)

Kidus : nem női kocsi,de én élvezni szoktam, hogy olyan kemény és rövid a kormány, hogy egy fél fordulattal bekanyarodom 90 fokban. ;)

amúgy egy automata bme engem sem győzne meg...
az a lexusnak sem sikerült :D

az igazi autó manuál, és kész.

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#6027) BlacKSouL válasza Dumb (#6025) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Uno? szinte magától fordul. ;] Lada, vagy ha polgári nevén hívom VAZ. Na abban nem véletlenül van teherautó méretű kormány, de még úgy is kevés.

Aki szerint a BMW szervója szar, azt beküldeném sikátorozni valami olasz városba egy zsigával egy napra. :DDD

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#6028) Kidus válasza Dumb (#6025) üzenetére


Kidus
őstag

Pont azon tanultam 10 eve. Tiszta elvezet volt....
Egeszen hasonlatos ehhez..
Az izmaim meg jol vannak koszonom szepen :)

Assuming Control

(#6029) fokukac válasza Kidus (#6028) üzenetére


fokukac
nagyúr

10 éve, vezetni?
már ilyen idős vagy? ;]

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#6030) Kidus válasza fokukac (#6029) üzenetére


Kidus
őstag

Oregszem ..sszameg :)

Assuming Control

(#6031) BlacKSouL válasza fokukac (#6029) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Nem látod? már tiszta ősz...meg elkékült a rossz vérkeringés miatt :D A szeme meg vörös a sok hegesztéstől :DDD

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#6032) fokukac válasza BlacKSouL (#6027) üzenetére


fokukac
nagyúr

a lada, az igen :D
az igazi ezerkettes zsiga, na, annak olyan kormánya és kuplungja volt, hogy csak na :D

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#6033) tiv83us válasza BlacKSouL (#6027) üzenetére


tiv83us
veterán

Nem szar, inkabb aztmondanam ra, massziv. Nekem tul massziv. Vezettetek mar Lincoln Towncar-t? Vagy Cadillac DTS-t? Na azzokkal aztan tenyleg egy fel kisujjal be lehet venni egy 90 fokos kanyart :)

Egyiksem tul szep, de kenyelemben egyelore verhetetlen /szamomra/.

Hagyjatok mar ezt a manual temat, Magyarorszagra, a magyar utakra az valo. Itt az emberek a fel eletuket a kocsijukban toltik, esznek benne, isznak benne, sminkelnek benne, alszanak benne, Total eltero a ket orszag kozlekedesi kulturaja, ennyi. Ettol meg ugyanolyan fasza az automata is, sot szamomra kifejezetten kenyelmesebb, mint allandoan valtogatni, de ezt mar parszor levezettem.

[ Szerkesztve ]

Always Outnumbered, Never Outgunned

(#6034) TexT-BoY válasza I_Am (#6018) üzenetére


TexT-BoY
addikt

Ezen nem veszünk össze, irtam én egy betüvel is hogy keskeny legyen?
széles és kis átmérüjü természetesen:)

HAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."

(#6035) szepsuti válasza dabadab (#6021) üzenetére


szepsuti
aktív tag

értem. köszönöm:)

(#6036) Dumb válasza BlacKSouL (#6027) üzenetére


Dumb
senior tag

Lendületben már igen, de 10 km/h alatt.. :)

"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"

(#6037) lenox válasza dabadab (#6019) üzenetére


lenox
veterán

Mondjuk Dumb azt mondta, hogy hany Nm hany rpm-nel, vagyis nyomatekgorbe, te meg hogy az mind1, mert a teljesitmenygorbe. Csak kerdeznem, hogy vajon nem fugg ossze a ketto? Konkretan a nyomatekgorbebol vajon nem kovetkezik a teljesitmenygorbe, es forditva? Mert amugy de, P(x)=M(x)*x, P teljesitmeny, M nyomatek, x szogsebesseg. Szal igazabol mind1, hogy nyomatek vagy teljesitmenygorbe az adott, ugyanugy leirja a masikat...

(#6038) fokukac válasza tiv83us (#6033) üzenetére


fokukac
nagyúr

nekem manuál, és mégis tudok benne enni, inni, mp3 lejátszót konfigurálni, telefonálni, miközben megyek.

bevallom, a smiket még nem próbáltam (mert én gyárilag is szép vagyok :P)

sőt, renkívül kellemeseket aludtam már a suzukiban ;]
az egyéb, hátsó üléshez kapcsolódó dolgokról nem is beszélve ;] persz a caddilacben az is kényelmesebb, tudom. :P

[ Szerkesztve ]

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#6039) Lejszi


Lejszi
senior tag

A multkor vezettem egy új HONDA CIVIC TYPE-R -t.
Majd befostam, hogy hogy megy ez a kocsi és mennyire brutálisan fogja az utat, hihetetlen. A 200paripa is odab@c finoman :)
Az új Passat kombi sem rossz, de ez ver minden eddigi kocsit amit valaha is vezettem.

Próbálta már ezt a modellt vki? mármint a 200LE változatát.Esetleg van ilyen vkinek?

(#6040) fokukac válasza Lejszi (#6039) üzenetére


fokukac
nagyúr

hát éppen ez az, hogy az olcsó hátsó felfüggesztés miatt töredék annyira sem fogja az utat, mint az elődei...

de az új konzúmereknek attól még tetszhet! ;)

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#6041) Integra válasza Lejszi (#6039) üzenetére


Integra
titán

csak az 1.8-ast vezettem még ufóból, ctr marad jövőre.
ismerőseim akik vezették azt mondják hogy az átlagjúzerek, vagyis a vásárlók 97%-a maximálisan elégedett lesz vele, a maradék 3% (kemény mag) meg hülyét kap a hátsó lovaskocsi rúd felfüggesztéstől és elpattog neki.
én ennek az autónak type s logót adnék, én a type r alatt mást értek...
ez van, a honda vezetése meg mást gondol már:(
az már csak a konkurencia szégyene, hogy ez az autó még így is jobb ezzel az olcsójános futóművel mint konkurencia 98%-a....
mondjuk a foki2rs simán befogja verni szvsz a hátsó futóműve miatt meg abban lsd is lesz megint asszem..

[ Szerkesztve ]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#6042) Lejszi válasza fokukac (#6040) üzenetére


Lejszi
senior tag

Hát nem tudom, én azokat a kanyarokat amit ezzel 150-160-el vettem be, más kocsival nem biztos h megmertem volna és nem csak azért mert ezen 17-es papucsok voltak. :D
Fantasztikus a vezetési élmény :K

(#6043) Lejszi válasza Integra (#6041) üzenetére


Lejszi
senior tag

Mondjuk én egy zsír új úton próbáltam ki, amin az szfalt még makulátlan volt.
A rosszabb minőségű utakról nincs tapasztalatom.

(#6044) Integra válasza Lejszi (#6042) üzenetére


Integra
titán

azokat a kanyarokat egy 10 éves 6gen vti is beveszi jó felnivel és gumival hidd el, és akkor dc2-esek szóba se kerültek, amik meg mai napig nem nagyon verhetőek kanyarban.
akkoriban még nem a költségcsökkentés volt a kulcsszó a hondánál se..

[ Szerkesztve ]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#6045) Lejszi válasza Integra (#6044) üzenetére


Lejszi
senior tag

Igazad lehet,én csak azt mondtam hogy nekem jó élmény volt vezetni ezt az autót. :))

(#6046) Integra válasza Lejszi (#6045) üzenetére


Integra
titán

szép ez az edm ctr, imádok benne ülni, a ctr meg piszkosul jó recarocat kapott, a váltó isten meg minden... de ilyen futóművel, ilyen súllyal és gyenge motorral a súlyhoz képest ez kevés, nem type r... :(
a jdm fd2, na az még kőkemény civic type r, de arra is csak 9 pont jár az első mcpherson miatt...

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#6047) Zin


Zin
senior tag

Integra hallod!
Ez nem bantas lesz!Te csak a H betut latod a szemed elott?
Azert ha beleulnel ugy isten igazabol 1-2 autoba is, akkor sztem mashogy latnad a vilagot:)
Japan az jo,stb enis tudom.De ott a Micu, ott a Nissan,ott a Toyota....erted....

[ Szerkesztve ]

░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░

(#6048) Rick4 válasza TexT-BoY (#6017) üzenetére


Rick4
félisten

azért majd ha egyszer meglesz a jogsid, és vezetsz 11 évig autókat, mondjuk tartósabban 20-25öt, nem kell a wikipédián nyomulnod, hogy valamiről sejtésed legyen... :))

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#6049) I_Am válasza Integra (#6044) üzenetére


I_Am
veterán

Szerintem hagyjuk már ezt a kocsiversengést.

Az autó lehet be tudja venni, de mivel mindenki másképpen vezet, ezért lehet autó ide- vagy oda, nem ugy fog kanyarodni minden esetben.

Unom már a Honda mániát. Én is szeretem az Audikat, főleg a quattrokat, de nem erről írok egész nap. Mert a többi gyártónak is vannak értelmes konstrukciói és nem azzal kellene szerintem egész nap foglalkozni, hogy a Hondához hasonlítgassuk őket.

Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.

(#6050) Dumb válasza Integra (#6041) üzenetére


Dumb
senior tag

De csak a fos magyar utakon pattog el nem? Nem hinném hogy sima ny-európai utakon pattogna :)

"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Milyen autót vegyek? (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.