Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Milyen autót vegyek? (téma lezárva)

Hozzászólások

(#6601) Rick4 válasza erdoke (#6598) üzenetére


Rick4
félisten

ford s-max?

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#6602) _seth_ válasza Rick4 (#6597) üzenetére


_seth_
veterán

Tudom :) Az asszem vmi 1-8-ig terjed de ahhoz nem értek...

Szerk: 0-13-ig terjed, a régi motor egyértelműen 0-ás az új 3-5 közé tehető.
[link] Innen okosodtam hirtelen.

[ Szerkesztve ]

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#6603) Rick4 válasza _seth_ (#6602) üzenetére


Rick4
félisten

kukacnak bebozonyíthatod, hogy a vélemyényét kerevi-e a tényekkel, vagy sem. számold ki, hogy kevesebb a regadó. régi vagy új motorral.. [link] nyilván más kérdés, hogy hogy lesz ez megoldva a forgalmi- műszaki- zöldkártya háromszögben.. :U

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#6604) _seth_ válasza Rick4 (#6603) üzenetére


_seth_
veterán

De itt hogyan? Kiszámolom először a régi 1.3-ra 85 óta utána pedig a 2.0-ra... mikortól? És a 13 táblázatból hogyan számolom át a 8-as besorolási rendszerbe?

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#6605) hobizoli válasza dragonfx (#6573) üzenetére


hobizoli
nagyúr

"...letolnek mindenkit..."

Vhogy ezek a turbos otok mindenkibol kihozzak az allatot :DDD
Masik forumon irta egy ember, hogy az occsenek is volt egy PGT-je, neha vezette baratosneja is, de ra nem lehett raismerni akkor, elobujt belole is vmi rejtett vadallat, ossze-vissza csikorgott vele, allandoan csak elozes, mindenki lenyomasa, szinte beesett a kanyarokba, persze ehhez volt alatta futomu is, csuccs, kemenyitve, merevitve, /40-s gumi...

Aztan amikor visszault az 1.2-s Clio-jaba, akkor visszaszelidult hetkoznapiva, raert mindenre, nem volt fontos sietnie, ha sargara valtott a lampa, a fekbe lepett es nem vissza2 + <enter>, mint a GT-vel.

hobizoli

több drón kell ;P

(#6606) SaNyEe


SaNyEe
aktív tag

látom sok új hsz nem született a felvetett témával kapcsolatban.
VW polo sztem nem nyújt annyit amennyibe kerül, illetve vannak ettől sokkal jobb kisautók is a kategóriában, mivel szinte csak én utazom benne így a csomagtér különösebben nem számít...
Amiket eddig néztem és bejövősek is, Fiat Punto Sporting 2003 utáni modellek, Suzuki Swift 2005 utániak, Renault Clio 1.4 2003 utániak.
Bár felszereltséget/teljesítményt/árat szem előtt tartva eddig a Swift a befutó.
Az 1.3 és az 1.5 motorok között számottevő különbség van? Mert oké, hogy papíron 17Nmel nagyobb a forgatónyomatéka, de ez mennyire érezhető? Árkülönbség nincs nagy használt piacon a két motor közt.

hobizoli: ismerős az érzés :D

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#6607) erdoke válasza lsc (#6599) üzenetére


erdoke
titán

Árához és garanciájához képest megdöbbentően jó autó a c'eed (SW), de abszolút értékben se rossz. Vezetési "élményben" hozza a nagyobb motoros, jó gumis Focusokat, de felszereltségben és megbízhatóságban lényegesen jobb. A 7 év gariról nem is beszélve.
Le voltam döbbenve a belső méreteken. :Y

Rick4,
S-Max nincs 6,5 millán belül. :(

[ Szerkesztve ]

A legjobb aláírás a héten

(#6608) lorcsi válasza SaNyEe (#6606) üzenetére


lorcsi
veterán

mennyiért láttad a polokat ?

(#6609) lsc válasza erdoke (#6607) üzenetére


lsc
nagyúr

Üdv
Én 5 ajtóst vezettem , nem vagyok egy kis alkat , de nagyon jól elfértem , még magam mögött is . Vezettem 1.4-est , az sem rossz , csak pörgetni kell /mondjuk azt szereti /, az 1.6 -os dízelben meg egész kellemes volt . Azt jól írták a tesztekben is , a rugózása kicsit kemény , viszont így a kanyarokat lehet "támadni" vele , nekem tetszett . Az árához képest szerintem nagyon jó vétel , és az alaptípus sem fapados .

Az élet kegyetlen .

(#6610) Boxer001 válasza SaNyEe (#6606) üzenetére


Boxer001
veterán

A VW-k mindig is túl voltak árazva, de milyen indokból, azt sose értettem.

(#6611) erdoke válasza Integra (#6600) üzenetére


erdoke
titán

A most kifutó Accord méreteiben kb. megegyezik a most kifutott Mazda6-tal. Az új Mazda6 szépet nőtt, miközben a vezethetősége nem változott, sőt az autó könnyebb lett valamivel. Sokáig az új Mazda6 SportKombi volt a favoritom, amíg fel nem világosítottak, hogy abból csak a CE felszereltség (fapad, no way!) vagy az 1.8 benzines (gyíkmotor, no way!) férne bele a listaárhoz kötött keretbe. :((

A legjobb aláírás a héten

(#6612) erdoke válasza lsc (#6609) üzenetére


erdoke
titán

Kösz a tapasztalatok megosztását!
Én kifejezetten a feszesebb rugózást szeretem, a gyerekek meg bírják a patogást, legalább nem lesz vesekövük. :D
A 2 literes dízel kombi 140 lovas, és már 1800-tól hozza a max. forgatónyomatékot, a teljesítményét pedig már 3500-as fordulatszámon. A 6-os váltóval szerintem kellemes lehet, bár nem egy pehelysúlyú jószág.
A fullos közeli TX felszereltség (ülés- és szélvédőfűtés, tolatóradar, tempomat, stb.) mellé pedig még befér a bőrülés, az elektromos napfénytető és a 17-es kerék is. ;)

Tulajdonképpen olyan választási kényszer elé kerültem, hogy egy magas felszereltségű, dinamikus motoros középkategóriás kombit vagy buszlimuzint vegyek, vagy inkább egy fapados és/vagy gyíkmotoros középkategóriás autót. Én hajlok az előbbi felé, különösen ha méretben nem is nagy a különbség (lásd c'eed, Grand Scenic vs. Accord).

Valakinek esetleg van tapasztalata a legutolsó ráncfelvarrott Renault Grand Scenic-kel? Milyen lehet az úttartása és a vezethetősége erősebb motorokkal ill. szélesebb kerekekkel? Családbarát szempontból nagyon jó, az biztos (beépített gyerek fejtámla, ülésmagasító, tálca+pohártartó az első ülések hátulján, stb).

[ Szerkesztve ]

A legjobb aláírás a héten

(#6613) SaNyEe válasza lorcsi (#6608) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

végső soron abban az árkategóriában mozog amit ideírtam, de! ugyanazért a pénzért sokkal jobban felszerelt és jobban motorizált kocsit megkapom a többi márkából

Boxer: ezért =>

-- end of transmission --

(#6614) I_Am válasza Petya25 (#6526) üzenetére


I_Am
veterán

Opel Astra 1.7cdti. Csak a köbcentin kell pici engedményt tenned és lesz egy jó kis családi autód.

(átírás picikét drágább és a kötelező egy kategóriával feljebb van, de szerintem az évi 10k különbözet ha a0-ra számolunk igazán nem sok)

Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.

(#6615) erdoke válasza sosperecek18 (#6576) üzenetére


erdoke
titán

A 308-cal (és az új Lagunával) az a gond, hogy az előd padlólemezére épül. Márpedig a padlólemez (pontosabban a tengelytáv és a nyomtáv) alapvetően meghatározza egy autó belső méreteit. Hiába igényesebb belül az említett két modell, ha nem férsz bennük jobban, illetve a futómű ill. a motorok is csak minimálisan térnek el hangolásban.
PS: 307-esünk van (elvileg az aszonyé).

Én azt mondom, mindenképpen érdemes legalább tesztvezetésen kipróbálni az autókat, mert néha érdekes meglepetések érhetik az embert. A 407-esnél pl. arra döbbentem rá, hogy nem tudom elég magasra emelni a kormányt! Az ülés a legalacsonyabb pozícióban volt, a kormányt teljesen magamra húztam, és még így is alig fért a combom alatta. Valami xar műszerfali dizájnelem miatt volt az egész, de gyakorlatilag ezzel kiesett már az elején.
MOD: Ja, a 307-esben nem voltak ilyen gondjaim, pedig az kisebb. :F

[ Szerkesztve ]

A legjobb aláírás a héten

(#6616) Integra válasza erdoke (#6611) üzenetére


Integra
titán

brrrrrrr
hogy néz már ki a mazda6..
a most kifutott mint egy játékautó, cicaszemes valami, nem egy férfi vas..
az új meg, detto, csak felfríssítették 2008-ra. nagyon divatos, kb ugyanolyan szürke autó lesz mint a most futó pikk-pakk. na de nem baj, jobb is így.
dízel accord még mindig messze a legjobb választás szvsz. de tényleg az a kérdés, hogy családod mennyit ülteted bele, a használat hány %-a családos és akkor hogy fértek el.
egyébként én remélem nem nő nagyon tovább a 8gen accord.

[ Szerkesztve ]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#6617) lsc válasza erdoke (#6612) üzenetére


lsc
nagyúr

Ezt "Avensis Sedan 4 ajtós 2.0D-4D 6M 6 sebességes kézi Sol Plus 6.500.000,00" nem nézted ? A keretbe pont beleférne .

Az élet kegyetlen .

(#6618) erdoke válasza Petya25 (#6566) üzenetére


erdoke
titán

Én inkább egy régebbi kompaktot vennék (illetve vettem is másfél éve) a családnak, pl. egy 2002-es első generációs Focus kombit. Pl: [link]

A legjobb aláírás a héten

(#6619) a_tesz válasza SaNyEe (#6606) üzenetére


a_tesz
Korrektor

én inkább az 1.3ast ajánlom, vezettem mindkettőt és nekem nem igazán tűnt fel a különbség, viszont az 1.5 azért jobban kajált a műszer szerint is, meg a szalonos fickó is azt mondta, állítólag vásárlói meg személyes tapasztalatok alapján.

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#6620) erdoke válasza Integra (#6616) üzenetére


erdoke
titán

A kinézet teljesen szubjektív, a "felfrissítés" pedig nem valós, teljesen új autót építettek. Az Accordba pedig valószínűleg nem férne bele 3 gyerekülés, akkor pedig mindegy, hogy hány %-ot mennék családostul, mert a privát 307-esbe se fér be. :(
Egyébként a kombit láttad már? Képek: [link] [link] [link]

A dízel Accordra is ráfér egy frissítés, 2.2 literből 140 LE ma már nudli, a 2 literes Passatom most 170 lovas, de BMW-ből most jön 204 lovas 2 literes...

[ Szerkesztve ]

A legjobb aláírás a héten

(#6621) erdoke válasza lsc (#6617) üzenetére


erdoke
titán

Gyengébb és nehezebb az említetteknél, ráadásul nekem nem is tetszik, tipikus szappantartó forma. Az általam említettek közül az Accorddal lehet összemérni, és szinte minden tekintetben alulmarad (menettulajdonságok, felszereltség), kivéve talán a belső méreteket. A kombi még elmegy, de túl drága. :(

[ Szerkesztve ]

A legjobb aláírás a héten

(#6622) Integra válasza erdoke (#6620) üzenetére


Integra
titán

ezért kérdeztem már elsőre is, csak most válaszoltál rá:)
láttam, persze, meg tudom hogy új autó az új 6os, nem frissítés, de majd legközelebb kirakom a macskakörmöt, hogy ne legyek félreérthető:)
szóva cicaautónak tartom most is a 6ost (opelosodik, csak sokkal szebb), az accord mellett meg mindenképp.
a 8genben lesz csak 180 lovas dízel a 2.2-esből, azt viszont nem kapod majd meg 6.5-ért, az biztos. de én amúgy sem pártolom ezeket a hegyes dízeleket, mert akkora nyomáson dolgoznak, hogy idővel minddel gond lesz.
a legtöbb ember csak a le hajhászásra figyel, most ez a divat.
amúgy nem tudom, de szerintem nincsen eleve 3 isofix hátul az accordban, talán a tourerben. de azt megint nem kapod meg 6.5-ért

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#6623) Dr. Ernő válasza erdoke (#6620) üzenetére


Dr. Ernő
tag

A teljesítmény mellett az erőátvitel is ugyan olyan fontos, bár sokan elfelejtik (és sokan nem tudnak gyártani normálisat) és csak azt látják hogy hú x lóerő. Egy jó motort egy nem megfelelő sebességváltóval simán „agyon lehet csapni”. Ráadásul ott van még a járáskultúra is, nyomaték-karakterisztika stb

(#6624) erdoke válasza Integra (#6622) üzenetére


erdoke
titán

2.0 benzinest talán lehetne szerezni 6.5 körül (ráfizethetek...), de az annyira ronda halottaskocski, hogy a feleség élt a vétójogával. :D
A legújabb közös nyomócsövesek 2 db, eltérő méretű feltöltővel dolgoznak. A kicsi hamar felpörög, ezáltal alig van turbólyuk, a nagyobbnak pedig nem okoz gondot a 10 LE/ 100 ccm teljesítmény kipumpálása, van benne elegendő tartalék.
Nincs szükségem ISOFIX-re, egyéb üléseket szereztem be, tekintettel a gyakori autóváltásra.
A külső pedig annyira szubjektív, nálunk 5-ből 4-nek jobban tetszik az új Mazda6 mint a jelenlegi Accord (1 tartózkodik, mert 4 hónapos :D). Kombi esetében az Accord csak egy "jajj" volt a feleségnél és a gyerekeknél. ;)

A legjobb aláírás a héten

(#6625) erdoke válasza Dr. Ernő (#6623) üzenetére


erdoke
titán

Ebben a kategóriában nincs eget rengető különbség az erőátvitelben a jobb modellek között. Mindegyiknek van még erősebb változata, ahhoz méreteztek minden alkatrészt. Pl. BMW-nél van 335d is, Hondánál Type-S, Passatnál 3.2 V6. Ráadásul mindegyik hasonló hatos váltóval van társítva. Nyomaték-karakterisztikában a biturbósak (kics+nagy feltöltő) lényegesen jobban passzolnak az átlagos vezetési stílushoz.
Ahogy korábban írtam, pl. a 140 és a 170 lovas 2.0 TDI motorok esetében sem a +30 LE és +30 Nm az, ami igazán szembeötlő, hanem a nyomatékkörbe laposabb volta, és a nyomaték korábbi ébredése a 170-es változatnál.

A legjobb aláírás a héten

(#6626) Integra válasza erdoke (#6624) üzenetére


Integra
titán

nem veletek van a baj, velem, különc vagyok:)
nekem felnőtt kemény autó kell, nem cicaszemes vas. megértem hogy a kedves feleségednek nem tetszik a tourer, az egy nagyon kemény határozott vonalvezetésű monstrum, férfi autó, kemény élekkel, nem olyan barátságos, jajdeédibéditüncibaba, mint a 6os:)
mondjuk mechanikában veri a tourer a 6ost, de ez más kérdés, jelen esetben nem mérvadó. 2 literes motorral meg sajnos szerintem gyenge, nehéz azért a tourer, nagy autó. dízel vagy a 2.4-es kell bele.

most nagyon nagy divat ide kompi, oda turbo, de ezeknek én nem adok sok időt, sok lesz velük a probléma szvsz. abban a versenyben mikor mindenki ktg-et csökkent és uniformizál, azonos alkatrészeket használ ha lehet, eközben tornássza fel a lóerőket meg ilyen drága dolgokat biggyeszt oda.. szóval ez csak a minőség rovására mehet szvsz.

[ Szerkesztve ]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#6627) Dr. Ernő válasza erdoke (#6620) üzenetére


Dr. Ernő
tag

a 3 gyereküléshez ez a hátsó pont jó lenne nem?
[link]

(#6628) erdoke válasza Integra (#6626) üzenetére


erdoke
titán

Nekem is az lenne ideális, ha valami sportosabb jószágot tudnék venni, de ez a keretet és a családi igényeket figyelembe véve nem fog összejönni.
Azon gondolkodtam mostanában, hogy úgyis szigorodik a gyorshajtás büntetése, és a mérések gyakorisága is nőni fog, talán egyébként is visszább kellene vennem az autópályás sebeségből. Egyszer már higgadtam lefelé, itt az ideje, hogy megint csökkentsük a tempót. Kockáztatni a sebességen kívül nem nagyon szoktam, 3 gyerek már nagy felelősség. :)
Ha nem fáznék a francia elektronikától, nem haboznék sokat, bevállalnám a Grand Scenicet. Városban, autópályán és rossz úton futok 90-95 %-ban, kibírom azt az 5-10 % lassabb kanyargóst. Ellenben lesz hatalmas raktér, kényelmes és praktikus utastér, a gyorsulás és autópályás tempó pedig nem vészesen vérszegény a 170 lovas turbó benzines és hatos váltó kombinációjával.
Öregszik az ember, 5 éve még meg se néztem volna egy ilyen autót. :D

Dr. Ernő,
Nem tudom, ez melyik modell (CR-V?), de az Accord Sedan a két hátsó könyöktámasz között csak 130-131 cm (az eladóval mértük), míg a KIA c'eed kombi, a Grand Scenic és a Passat Sedan (a kombit nem volt alkalmam mérni, de minimális lehet a különbség) egyaránt 133-134 cm. Emellett a Scenicbe elvileg nem is kell csak egy ülés, a másik kettőt a gyári ülésmagasító + lehajtható fejtámla kiváltja. Jelenleg a Passatban éppen passzos a három ülés, a szélsők már picit kifelé fordulnak az ülés felhajló széle miatt. Tehát kisebbet semmiképpen nem szeretnék.

[ Szerkesztve ]

A legjobb aláírás a héten

(#6629) Integra válasza Dr. Ernő (#6627) üzenetére


Integra
titán

hm, fr-v dízel se lenne rossz esetleg neki...
bár az nemtom benne van e 6.5 millában.
de hogy az családnak tuti fullos, az biztos

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#6630) Dr. Ernő válasza erdoke (#6628) üzenetére


Dr. Ernő
tag

FRV ebben elöl is van három ülés és bejön a nőknek is :)

(#6631) erdoke válasza Integra (#6629) üzenetére


erdoke
titán

Ilyenben már ültem, igaz, abban nem voltak hátsó ülések (dán autó adóztatás.. :D). Szerintem ez kicsi, csakhogy a Honda oldalain méret adatokat találni nem nagyon lehet. :F A 2.2-es Comfort Life Style fedőnevű modell 6,65 milla, annyit talán még rá is fizetnék, ha az eddigieknél jobb alternatívát találnék. Három évre csak évi 50e Ft, nem vészes. :)[link]

[ Szerkesztve ]

A legjobb aláírás a héten

(#6632) lsc válasza erdoke (#6631) üzenetére


lsc
nagyúr

Corolla Verso estleg ? 2,2 dízel , 136 ló , luna felszerelés , 6,2 millió , ha már a grand scenic is szóba került . Ilyennel már mentem , kellemes ez a dízel , és ez már tágas is .

[ Szerkesztve ]

Az élet kegyetlen .

(#6633) Integra válasza erdoke (#6631) üzenetére


Integra
titán

a honda.hu-t ne nézd, az minden csak nem vevőközpontú... :))

fr-v német oldalon

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#6634) hobizoli válasza Integra (#6626) üzenetére


hobizoli
nagyúr

A hasonlo teljesitmenyu szivomotor eloallitasa nem feltetlenul olcsobb, foleg ha az csak nagyon porgo-forgo uzemmodban ugyanolyan eros (az is papiron). Oda mar konnyu es egyben eros anyagok kellenek, amik egyatalan nem olcsoak, sot. A szivo motort igy "tuningolni" meg gyaraknak is biztos dragabb, mint egy feltoltottet. Pl a vilagon asszem csak egyetlen uccai otoba kerultek mar gyarilag is titan hajtokarok, az NSX-be. Na most egy 280lojjos 2.0-s feltoltott motorba meg pont nem kell meg a CrMo sem, nemhogy a titan.
Pl egy porgos V6-s szivomotorhoz kell egy eleve nagyobb blokk, 6db eros dugo meg hajtokar (eleg a nem_titan is...), 4 veztengely, 24 szelep, ugyanakkora nyomatekot meg teljesitmenyt egy kisebb hengerurtartalmu 4 hengeres turbos is tud, 4 eros dugo es hajtokar, 1 turbo, 2 veztengely, 16 szeleppel. A kulonbsegbol siman kijon a csiga ara (is). A kisebb ccm-s de feltoltott motor pedig kevesebbet fogyaszt. Nem veletlenul mennek ebbe az iranyba a gyartok se...

Ja, hat nem olyan lesz a hangja. Ez sziszegni meg tusszogni fog
Meg aztan az auto kulonben sem hanggal megy.

hobizoli

több drón kell ;P

(#6635) erdoke válasza lsc (#6632) üzenetére


erdoke
titán

A Corolla Versot is nézegettem, az ötlet nem rossz. ;) Bár fejből (kivételesen, mert a számokat valahogy könnyen megjegyzem) most nem vágom a méretadatokat, de a Grand Scenic jelentősen tágasabbnak tűnik, és a 136 lovas dízelnél dinamikusabbnak a 170 lovas turbó benzines. A felszereltségeket is össze kellene vetnem, és hozzá társítani a francia vs. japán dolgot.
Buszlimuzinban egy KIA Carnivalt bevállalnék, az elég tágas, és a toloóajtók is praktikusak, de a listaár miatt kikerült a képből. :O

Re #6633 Integra,
Kösz, csekkolom az adatokat, de a valóság annyira más néha, hogy már csak a mérőszalagban hiszek. :P
Kissé nőies nekem az FR-V, talán csak azért, mert a főnökömnek is ilyen van (privát)?

[ Szerkesztve ]

A legjobb aláírás a héten

(#6636) stop


stop
aktív tag

hi
van valakinek bármilyen tapasztalata
a VW T5 Multivan-nel?
mindent kösz
elsősorban a 2,5 diesel érdekelne

"az együgyű lenézi társát, az okos pedig meghallgatja azt" P.K.11.12.

(#6637) erdoke válasza hobizoli (#6634) üzenetére


erdoke
titán

Így van, sok gyártó fejleszt manapság nem nagynyomású feltöltött motorokat. Jobb a kibocsátásuk, egyszerűen hangolhatók különböző teljesítményre, és így nem kell gyártani 1.8-as, 2.0-ás és 2.2-2.4-es szívót, elég az 1.8 blokk + két különböző program a feltöltésre. Vagy elég az 1.6-os (BMW-PSA), stb. Ahogy előrehaladnak a fejlesztéssel, a nyomatékgörbe fokozatosan kedvezőbb, ésa fogyasztás is egyre jobb, de ezt írtad is.

MOD: Ahogy elnézem a német oldalon a paramétereket, az FR-V szinte milliméterre megegyezik a normál Scenic-kel. Kérdéses a hátso tér kialakítása, mert az több cm-t is jelenthet hasznos térben (lásd VW Passat vs. KIA c'eed, ahol azonos a könyöktámaszok közötti szélesség). A Grand Scenic-hez viszonyítva tehát hosszábban biztosan szűkösebb a tér, illetve a csomagtartóból is hiányzik 100 liter. Ehhez képest gyengébb felszereltséggel és motorral drágább. Egyedül a valószínűsíthető kellemesebb vezetési élmény és nagyobb megbízhatóság szól mellette.

[ Szerkesztve ]

A legjobb aláírás a héten

(#6638) Integra válasza erdoke (#6635) üzenetére


Integra
titán

na! kérd el a főnöködét hogy hagy nézd már meg meg mehess vele picit..
ezek szerint ő is család már bőven.
igen, az vicces mikor frv-vel úgy veszed a kanyart, hogy mögötted lecsúsznak az útról:)

[ Szerkesztve ]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#6639) Dr. Ernő válasza hobizoli (#6634) üzenetére


Dr. Ernő
tag

Na éppen erről van szó, biztos hogy nem olcsóbb előállítani, de mivel tudjuk hogy az ilyen motor pörgős és csak magas fordulaton jön elő a teljesítmény ezért muszáj jó minőségű anyagokból összerakni a cuccot mert vélhetően rommá lesz taposva és a jó minőségű anyagokból tartós dolgot lehet csinálni. Ezenkívül, mivel sokat kell váltani egy jó erőátvitel is szükséges, azt sem lehet elspórolni. A Vtec 16 év múlva is működik a turbó nem.
A turboval egy csomó pénzt spórolnak a gyártók aztán a turbos motor a nem megfelelően alkalmazott anyagok miatt beadja a kulcsot, ha teljesítményt intenzíven ki szeretnénk használni.

(#6640) Integra válasza Dr. Ernő (#6639) üzenetére


Integra
titán

ezeket az új autókat eleve szemétdombra tervezik pár év hajtás után.
a régieket még nem, azokban volt anyag. volt minőség. ma már ez csak pár típus kiváltsága.

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#6641) szatocs válasza Integra (#6616) üzenetére


szatocs
őstag

Tovább? Így is hatalmas:) Hosszra mindenképp.

Én civicet vennék, igaz ott is a 3 gyerekülés. Nem tudom, hogy melyik az az autó, amelyikbe ténylegesen bele is fér. De ha az accordot meg a civicet hasonlítom, akkor az 1,8 - as 4d ES lenne nekem. Elől nem kell az accord + mérete, nekem 182 centivel tökéletes volt a civic, és még nem húztam teljesen hátra az ülést. Magam mögé így is úgy befértem, hogy maradt még kb 10 centi fölös lábtér a kényelmes elhelyezkedés után. Az accord hátul nem sokkal nagyobb, ha nagyobb egyáltalán, mint a civic. Teljesítményre meg a dízel accord mellett van, mivel kisebb kasztnit is kell mozgatni, és fogyasztásban is jobb a civic. Igaz ha dízel kell, akkor mindegy.

(#6623) Dr. Ernő - Nem elhanyagolható, és a honda mellett szól.

(#6630) Dr. Ernő - Elég nagynak elég nagy szerintem. És még jó is:)

(#6631) erdoke - Ahogy eddig olvasom, hogy miket szeretnél, szerintem FR-V.

[ Szerkesztve ]

=== Szatocs ===

(#6642) erdoke válasza Integra (#6638) üzenetére


erdoke
titán

Annyi időm nincs, nem járok Dániában az autó rendelése előtt. ;)
Tudtommal még meg se házasodott, gyereke pedig biztosan nincs. Szóval a hátsó üléseket kiszórták a vásárlás napján, aztán kisáruszállítónak vizsgáztatták. ELől pedig könyöklőként funkcionál a harmadik ülés.
Kanyarvételről már írtam a véleményem, max. 5-10 %-a lehet a futásnak olyan út, ahol a kanyarodásbeli előny szóba jöhet, és a burkolat minősége is megfelelő. Szóval jól hangzik, de a mai autópálya viszonyok mellett már nem nagyon érint.

#6641
Hatalmas az Accord? Belül kisebb mint az egy kategóriával (elvileg) lentebb tanyázó KIA c'eed. Hosszra se nagy. Tengelytáv pl. 267,5 cm, míg a mostani Mondeo 285 cm...
Szerintem az FR-V kicsi és drága, ráadásul kipróbálni se tudom 8-10 napon belül, mert nincs a helyi szalonban.
A mostani Civic törpe űrhajó, mi több, a hátsó futóművét sikerült az előzőnél jelentősen igénytelenebbre tervezni. ;)

[ Szerkesztve ]

A legjobb aláírás a héten

(#6643) Integra válasza erdoke (#6642) üzenetére


Integra
titán

jaaaaa, azt hittem itthon tudod kipróbálni:)
naja, ufo civicet már csak úgy lehetne még visszaább fejleszteni, ha négyzet alaku kerekeket raknának alá lassan, bár azt is megmagyaráznák hogy az ugyanakkora fasza dolog mint a lovaskocsirúd hátsó futómű....
az új accord nagyobb lesz, valóban kisebb a tengelytávja már, mint a többinek, a többi gyártó lassan kinövi ezt a kategóriát. most majd jön a honda, rárak egy lapáttal, aztán a többiek..
lassan ha civicet veszel, akkora mint egy accord.
bár nem is, mert az új jazz is akkora lesz belül kb..
szóval vicc ez a megalománia már lassan.

mondeo? brrrrrrrrrrrrrr, az valami elképesztően randa, ezerszer inkább cicaszem mazda6 kombi

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#6644) erdoke válasza Integra (#6643) üzenetére


erdoke
titán

Háát, én kibékültem volna egy 2 literes dízel Mondeo kombival, de ezzel a listaáras mókával max. az 1.8-as jönne ki a keretből, az is fapaddal. Abból már nem kérek, ahogy a CE felszereltségű vagy 1.8-as Mazda6-ból sem.

A kategóriák nem csak nőnek, de lassan árban is átveszik a korábbi nagyobb kategóriásak helyét. Elég megnézni az 1-es Golfot és a mostani Polót reálértéken.

Kifelejtettem korábban, hogy én magam 197/11X paraméterekkel rendelkezek, és az egyik gyerek még (részben) nyújtott lábbal ül a gyerekülésben,a másikat meg hordozóstul kell bekötni, ami szintén igényli a lábteret hátul. Tehát mögöttem még kell a hely, a Civic nagyon kevés, az Accord éppen elég hosszra.

[ Szerkesztve ]

A legjobb aláírás a héten

(#6645) shaft72


shaft72
tag

Beröfögnék én is a topicba, mint Honda-fan :)

Hosszú évek munkája után kis cégünk eljutott oda, hogy tud venni egy (utazó)autót, amit szerény személyem fog vezetni a hétköznapokban (is). Egyéni preferenciák alapján (külső megjelenés, japán, stb.) nekem az Accordra esett a választásom, mindig is nagy vágyam volt egy ilyen gép. 2003-2004 körüli évjárat körül keresgélnénk, a keret olyan 4-4.5 m ft, üzemanyag pedig mindenképp benzin. A kérdésem főleg az lenne, mire kell figyelni vásárlásnál, mik ezeknek a szériáknak a típushibái, mert több autó is akadna ebben a kategóriában 40-50-60k-nak mondott kilométerrel, de azér' nem szeretném ha átvernének (nagyon). Főleg Integra kollégának címezném a kérdést :D

(#6646) szatocs válasza erdoke (#6642) üzenetére


szatocs
őstag

Az én igényeimnek bizony nagy egy accord, ha ugyanazt a kényelmet megkapom a civicben is. És nem az ufo - t mondtam, hanem a 4d - t.:) Utólag utánanézve, csak 12 cm van a két autó között hosszban, élőben tűnt az 20 - nak is. De nem is ez a mérvadó nekem, hanem az, hogy fullos 4d civicet 5 millióért kapok, egy accord meg 5,5 milliónál kezdődik.

Hogy mekkora méretre kell, azt még csak most mondtad. Ekkorával nem teszteltem egyik autót sem, ez igaz:D

6,5 milla meg elég kevés ennyi kínlódásra:) Melyik az az autó, amelyikben egyáltalán még gondolkodsz?

[ Szerkesztve ]

=== Szatocs ===

(#6647) Rick4 válasza szatocs (#6646) üzenetére


Rick4
félisten

ja, hát vannak olyan emberek aki a 12 centit 20nak mondják... :))

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#6648) szatocs válasza Rick4 (#6647) üzenetére


szatocs
őstag

Lehet...:D Szerintem a szín lehetett nekem most a megtévesztő. Civic szürke volt, accord fehér, és nem is egymás mellett voltak:)

=== Szatocs ===

(#6649) erdoke válasza szatocs (#6646) üzenetére


erdoke
titán

Egyelőre az a 3 van képben, amit említettem, a többi vagy fapados, vagy gyíkmotoros 6,5 milláért.
Illetve ott van még a KIA Magentis (illetve párja a Hyundai Sonata), amiket 2 literes közös nyomócsöves dízellel nagyon magas felszereltséggel vesztegetnek ennyiért. Csakhogy ezekből nincs kombi, és a futómű nagyon ámerikásra hangolt, én meg nem komálom a ringatózó hajókat.
Egyéb ötletem nem volt, azért jöttem ide, hátha. ;)

A legjobb aláírás a héten

(#6650) Integra válasza shaft72 (#6645) üzenetére


Integra
titán

ment priv

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Milyen autót vegyek? (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.