Hirdetés
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sh4d0w: StarWars: Felismerés
- [K2]: AnyDesk átverés
- V.Milán: Lapdiffúzor nyomáseloszlása: gondoltad volna?
Új hozzászólás Aktív témák
-
bpx
őstag
válasz
Gregorius
#1622
üzenetére
igen, erről is olvastam
csak átmenetileg oldotta meg a problémát, közben ugyanúgy megszívtam class-szal isúgyhogy segítséget kérnék

adott a következő szituáció:
IIS-en fut egy WCF szolgáltatás, amivel Silverlight kliensek kommunikálnak duplex módon
(silverlightos sakk, emberek belépnek a szerverre, majd egymás ellen tudnak játszani) - de ez lényegtelen, a konkurenciával van a gond
(azt szeretném észlelni, amikor meghal egy kliens, hogy a másik játékos ne csak üljön és várjon a semmire, hanem tudjam jelezni neki)
az ötlet a következőa szolgáltatásban van egy
static List<ClientInfo> clients;
private static readonly object syncLock = new object();ahol
public class ClientInfo
{
public string name; // játékos neve
public IChessClient client; // callback channel referencia
public DateTime lastreply; // utoljára mikor jött tőle válasz
}amikor a kliens hív a szerveren egy Login()-t, az csinál neki egy ClientInfo objektumot, és beteszi a listába
a szolgáltatás statikus konstruktorában csinálok 2 threadet:
- az egyik pl. 20 mp-ként küld egy kérést a klienseknek (PingRequest())
ezekre 1-2 mp múlva jön egy aszinkron válasz, mégpedig úgy, hogy a kliensek meghívják a szolgáltatás PingReply() fv-ét, ami bejegyzi a fenti listába, hogy most ebben az időpontban jött utoljára válasz adott klienstől- a másik meg pl. 60 mp-ként ellenőrzi a fenti clients listát, hogy kik azok, akik már mondjuk 2 perce nem válaszoltak
ezeket törli a clients listából, az ellenfelüket meg (ha van) értesítiahányszor hozzáférek a clients listához, mindig lock(syncLock)-ot használok a kölcsönös kizárás miatt
tehát 3 fő thread van (végrehajtó, "pingelő", ellenőrző)
a "végrehajtó" (Login(), PingReply()) csak ír
a "pingelő" csak olvas, és mindig helyes értéket lát
a probléma az ellenőrző threaddel van, ez olvassa és módosítja is a clients listátha csak 1 kliens van bejelentkezve, akkor minden megy rendben
ha több, akkor 1 db kliensnél nem látja a ClientInfo.lastreply aktuális értékét, hanem csak a létrehozáskori értéket (Login()) látja - viszont az összes többi kliensnél látja a friss értékeket
ez az 1 db ugye nem frissül, ha letelik X perc, a szerver úgy veszi hogy halott, törli
ilyenkor megint lesz 1 db másik, akinél nem látja az ezután érkező friss értékeket, őt is kiszórja
és ez így megy tovább, egyesével kiszór mindenkit amíg csak 1 játékos marad az egész szerveren, úgy hogy közben mindenki szépen válaszolt és folyamatosan volt kommunikáció, "ping"-re is jöttek válaszokha esetleg valaki eljutott volna idáig az olvasásban (
), [link] van kód is, csupaszítva, csak a lényeget meghagyva
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Gamer PC - R7 5800X, RTX 3070 és 16gb RAM + GARANCIA
- Gamer Pc - Ryzen 7 3800X, RTX 3060ti, 16gb RAM
- Acer Nitro 5 Gamer Laptop - 15,6 FHD IPS 144hz/ i7 10750H/ 32GB RAM/ RTX 3050Ti/1,5TB SSD
- Lenovo Thinkpad T14 G3 Golyóálló Üzleti Érintős Laptop 14" -50% i5-1250P 12Mag 16GB/512GB FHD+
- Samsung Odyssey G9 49" Oled 240Hz G-Sync, FreeSync VRR Gamer monitor Eladó
- Keresek Xbox Series S / Series X / Playstation 5 konzolokat
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX RTX 3070Ti 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Motorola Edge 40 / 8/256 GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- iPhone 12 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3581, 100% Akksi
- LG 32GS95UX - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

), 
