Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dethroner #44225 üzenetére

    Van egy nagyon jó, talán Total Car-os video, ahol egy talán Audinál dolgozó mérnök nagyon jól elmagyarázza azt, hogy nem mindenre és nem mindenkinek való az e-autózás. Nincs értelme azon dolgozni, hogy egy elektromos autó minden tekintetben helyettesítse a hagyományos autókat, mert túl sokba kerül, amivel elveszlik az előnye. Pl. egyik előnye az olcsóbb üzemanyag lenne, de ha közben az autó 2-3x drágább akkor már bukták is az anyagi előnyt.

    Sokan viszont nagyon ritkán autóznak naponta pár tíz kilométeres sugáron kívűl. Jellemzően a bolt, iskola, munkahely háromszöget ismétlik 90%-ban. Ha csak 80-90%-ban tudnál elektromos módban autózni, már az is óriási dolog lenne és azt el lehet érni egy ilyen hibriddel is. Én pl. a héten hétköznap napi 5km-t autózok az állomásra meg vissza. Pár nap elugrok a boltba is, ami +1 km, meg hétvégén esetleg van egy nagyobb vásárlás, esetleg a szomszéd város. Ez azt jelenti, hogy egy ilyen plug-in hibriddel tankolnom se kellene, sőt talán elég lenne heti egyszeri töltés. A hibriddel meg az sem érdekelne, hogy hol fogy el a kapacitás, mert hibrid. Persze attól még tervezhetem úgy az utam, hogy egy-egy töltőfejnél álljak meg és nem kell végig benzinnel mennem. Egy ilyen autó mondjuk 1-1,5 millióval drágább mint a normál verzió, nem pedig 2-3x az ára, vagyis könnyebben elterjedhetne. Kevesebb akku is kell hozzá, kevesebb bányászás, akku újrahasznosítás. Az autó súlya is kisebb.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés