Holnap cseréljük a váltórúd szimmeringjét. A gumiharang alá tegyünk valamilyen kenőanyagot?
Retro
Holnap cseréljük a váltórúd szimmeringjét. A gumiharang alá tegyünk valamilyen kenőanyagot?
Retro
Ha kicseréled a szimeringet 5 évig nem lesz bajod vele.
Az olaj meg keni.
Renault power
Melyik olaj? Amit bezársz a váltóba a szimeringel?
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
az
Renault power
Egy kérdésem volna... Valaki próbált már a jó öreg 781.136 karbis motorra injektort rakni?
Milyen átalakítások kellenek? Gondolom szívócsonkostul cserélem a cuccost (remélem a csavarok passzolnak), elektronikát valahova felpakolom. Elosztó is cserés? (nem tudom az injektoros motorok indukciós vagy hall-jeladósak-e) Fordulat, és szöghelyzet jeladók vannak még, vagy csak az elosztó?? (még nem láttam élőben) lendkereket kell-e emiatt cserélni?
Tudnék jóáron egy 1998-as 1.3 MPI motort cakkpakk, de csak a cullangokat cserélném, a blokkot nem. Ja, és nem lenne hátrány, ha emiatt nem kellene kikapni a motort (lendkereket ezért kérdeztem) Ezeknek a motoroknak más a vezérlése? Ha igen, átcserélhető a vezérműtengely?
E=MZ²
a szívósor nem megy fel a karbis hengerre.
innentől mindent meg is válaszoltam, azt hiszem.
komplett hengercsere, kütyük,kütyük,kütyük.
marha sok munkával jár.
de megoldható.
Renault power
Szia, miért nem megy fel a karbis hengerfejre? Érdekelne a téma bővebben.
A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!
Úgy látom te képben vagy. Help plíz.
Ez a gond csak az MPI szívócsonkkal van, vagy a központi befecskendezéses kései évjáratos favorit hengerfejek is mások voltak?
Mert akkor MPI helyett Mono-motronicos blokkot fogok vadászni...
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
Nem kell sokat variálni, hengerfejjel együtt cseréled és nincs komplikáció. A gond inkább az hogy ahhoz kel az ECU is meg még jó pár apróság. Az is hozzátartozik hogy ugyanannyit fog enni és nem lesz erősebb sem, tehát csak annyi a változás hogy modernebb. Van egy itt Almádiban amit kb egy éve cseréltünk és a gazdája mondta hogy nem tapasztalt jelentősebb változást.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Ezzel a képpel szerintem választ is adok minden kérdésedre.
Mindent meg lehet csinálni, de idő és ami nagyon fontos pénz pénz pénz.
Szerintem egyszerűbb ha beledobsz egy komplett felícia motort.
Vagy ami még egyszerűbb lecseréled a favoritot egy felíciára.
Nyomatékban fogyasztásban sebességben elhanyagolható lesz a változás.
Nem arányos a befektetett lóvéval.
ennyi.
Renault power
Egy dolgot elfelejtesz, a dugattyúk érdekesen fognak járni benne.
1.3 vs. 1.4
Mert ugye az 1.1-es vagy 1.2 es hengert nem akarja senki ráerőltetni véletlen se akarja
Renault power
A szvósor szerintem egy az egyben cserélhető. Nem itt kezdődik a baj. A gond a kopogás érzékelővel van, mert a karbis blokkban nincs helye. Belefaragni nem ajánlom.
MPI vs karbi különbségek:
Kopogás érzékelő, hall jeladó, fordulatszámmérő, nincs elosztó, csak trafósor van a gyertyákon. nincs AC a blokkon, más vezérmű tengely, erősebb szeleprugók.
Köszi az infókat!
Gondolkodtam kb egy fél éve, hogy le kéne cserélni a Favit egy Felicicára. De az árkülönbözet (150) + átírás (60) + amit ráköltök hogy ugyanazt tudja, ugyanolyan állapotban legyen a Felicica, mint a Favim az még +100. Na +300-at nem ér megy a Felicica. Annyival nem jobb.
Ha annak csak felét még ráköltöm a Favira, akkor már ketté áll a fülem, olyan lesz.
Visszatérve a motorra: 30-ért tudnék 1.3 MPI Felicica motort minden gramancával, osztrákiai autóból. De ha az problémás, tudok vadászni központi befecskendezős favi motort is.
Régóta piszkálja a fantáziámat egy ilyen átalakítás. Szerintem katalizátor nélkül, egy kis lambdaszondajel-trükközéssel némileg kedvezőbb fogyasztást ki lehetne hozni a motorból. Gondolom ezekben a vezérlés is más lehet kicsit, úgy jön ki az 50KW-os verzió.
Nekem nagyon tatás vezetéssel 5,9-6,1 körül eszik most a Favi. Két hete voltunk a Mecsekben nyaralni, akkor néha kicsit megnyomtam neki, meg tisztességes hegyek is voltak, ott a teljes útra 6,54 jött ki. Egyébként 90-es az autó, de már egy 93-as, rövidebb áttételű váltó van rajta. Gyári fúvókákkal ennél kb fél literrel volt több, az első torokba kisebb került, a másodikba kisit nagyobb. Nektek egyébként milyen fogyasztások jönnek ki?
Amúgy a karbival kapcsolatos parám, hogy úgy jár mint faterén: a gyorsítómembrán kilyukadt, és csöpögött a kipuffra a benzin. Az utángyártott gyorsítómembránban még kevésbé bízom, ezért az enyémben még nem cseréltem ki.
Gondolkodom még egy késői injektoros Favoriton, szintén osztrák autó, abból több dolgot is átpakolnék: ajtók, műszerfal, befecskendezés, stb...
(Amúgy nem gond nekem a szerelés, autóvillamosságis vagyok szakmám szerint, otthon minden meg tudok csinálni egy dolog kivételével: a motor kivétele, ahhoz nem vagyok felszerelkezve. No meg szívesen eltökörészek ilyenekkel: pl a 250-es MZ-m már 300-asra átalakítva rója az utakat, Aprilia RS karbival, és saját tervezésű és gyártású kipuffal )
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
Cserélhető, mert a furatok ugyan ott vannak a rögzítő furatok.
De a többi nem mindenhol egyezik.
Renault power
A motorcserét egy favoritban nem kell agyműtéthez hasonlítani. 2 ember kell hozzá, egyedül már nem fognék neki, mióta egyszer beleroppant a derekamba, de ketten egy vasrúddal kikapják, mint a pinty.
Ha mindenképpen MPI-t szeretnél, és úgy is tudsz motort szerezni, akkor csak dobd át. A villamos része nem okozhat neked gondot, de érdemes a kábelkorbácsot is megvenni hozzá, meg a tankot a pumpával.
Sziasztok.
Segítségre lenne szükségem.
Van egy 91es favoritom és olyan gondom van vele, hogy több mint egy jötte vele hazafele, az út közepén lefulladt...ujraindult de 50 méter után megint...és már el se indult...tünetek mintha kifogyott volna a benzin...vittem bele majdnem 10 litert...semmi...gondoltam lehet hogy be*t az AC?! mert ha nyomkodom rajt a kis kart akkor sincs semmi "fortyogó"hangja ami szokott lenni ha régebben megnyomtam...meg hát ha az elromlik akkor gondoltam csinálhat ilyen tünetet mintha kifogyott volna a benzin...mivel nincs mi felszívja nemde???
Szerintetek? Vélemény? Vegyek új AC-t, vagy lehet ezt javítani valahogy, vagy esetleg más baja lehet nem is ez??? Segítsetek ha tudtok légyszi, azóta ott áll a városba az út szélén
köszi előre is
Vedd le a benzincsövet, és nézd meg szállít-e mikor nyomogatod a kart.
Ha nem, akkor az AC-d halt meg.
Általában abban 3 dolog szokott tönkremenni:
- rugótörés
- membránszakadás
- szelephiba.
Ha a membrán szakadt volna akkor folyna a benzin, erős benzinszagot is éreznél.
A rugó általában akkor szokott eltörni, ha viszonylag sokat állt az autó, párát kapott, és megkapta a rozsda.
Szerintem vedd le az AC-t és szedd szét, aztán meglátod melyik részével van a hiba.
Utángyártottat 6-7000 körül kapsz, de ha lehet én a gyárit javítanám meg.
Mágus: Köszönöm. Komplett autót tervezek venni, szóval lesz mindenem. A blokkot a motorszám miatt nem szeretném cserélni. (kispolszkinál játszottam ilyet pár évig, műszakira és (akkor még) zöldkártyára mindig cserélgettem a motort. Hát, a végén már a t**öm tele volt vele.) Majd ha meglesz a technika akkor meglátom milyen mérvű csere lesz.
E=MZ²
Mennyibol lehet beszerezni egy ilyen autot?
Retro
Szed szét az AC-t ha pumpáláskor nem "keményedik" fel akkor lehet a membrán, ha felkeményedik akkor lehet a szűrőd van eldugulva.
Van egy ülepítője is meg a karbiban is keresheted a hibát lehet az dugult el.
De mivel írtad, hogy nem adja a pumpa a megszokott hangot, valószínűleg membránszakadás és nem tudja a nyomást megtartani illetve felépíteni.
Ez viszont egy elég rossz hír, ugyanis a szakadt membrán sikeresen felhígítja a motorolajat, amit nem árt cserélni, mert a motorolaj kenése onnantól nem lesz megfelelő.
[ Szerkesztve ]
Renault power
60 körül, osztrák határ környékén elég sokat hirdetnek. Én a szállítást meg tudom oldani magamnak üzemanyagárban.
E=MZ²
Hát úgy könnyű... Nekem a keleti határvégen szerintem 90-be is belefut...
Retro
köszi a válszoktat. még annyi lenne, hogy valahogy nem lehet kiiktatni az AC-t arra az 5-6 km-re amíg hazapöfögök a kocsival??? vagy ha nincs AC akkor nincs semmi üzemanyagellátás??? Vontatás nem megoldható, mivel a vonószemem nemrég leszakadt
Hát maximum úgy, hogy lehúzod a karburátorról a benzincsövet, beraksz valami magasabb pontra (pl az anyósülésnél lévő ablak feletti kapaszkodóra akasztasz) egy ideiglenes üzemanyagtartályt (5-6km-re fél liter elég, pl fűnyíró tartálya, vagy valami), és a kis tartályról húzol csövet a karbira, így ejtőtartályosként (mint egy trabant ) haza tudsz pöfögni.
(ja, előtte az AC szívóágáról is húzd le a csövet, és esetleg dugózd is le)
E=MZ²
SZVSZ az AC-csere az út szélén is simán kivitelezhető.
Renault power
Srácok! Aki már rakott Favorit 1-be az ajtókárpitba hangszórót, vagy bármilyen elektromossággal működő kütyüt, hogy oldotta meg a kábel átvezetést a kasztnitól az ajtóba? Mert hogy az ajtón a zsanér alatt van egy marha nagy lyuk, amibe akár egy vasúti felső vezetéket is be tudnék tuszkolni az oké, de magán a kasztnin nincs semmilyen luk/rés/akármi. Van valami spéci átvezetési technika, vagy puritán módon ki kell fúrni a lemezt? Kéderen meg nem húzom át, mert egy az, hogy nem esztétikus, a másik meg, hogy bevezetné a vizet.
[ Szerkesztve ]
Ha van ajtó nyitás érzékelőd akkor annak a lukát bővítsd ki.
Ha nincs akkor marad a fúrás.
Nagyon jó kis átvezető gumikat lehet kapni amik egyben szigetelnek is.
Renault power
Retro DJ rakott nemégen központi zárat a verdába, vannak jó képei, kérdezd őt.
[ Szerkesztve ]
köszi mindenkinek a tanácsokat...kicseréltem az ac-t (bontott gyári 1500Ft) és haza jöttem vele mint bármikor máskor (csak most lejárt műszakival ). Már csak annyi a gond, ami már régebb óta is gon, hogy hidegen tartani kellett a gázt, hogy ne fulladjon le...emeltem az alapjáraton kb 1000-re...pár perc mulva felment 2000-re ahogy melegedett...öltet???
Alapjáratot mindig üzemmeleg motornál állítunk, ha így tetted akkor a szivatód szórakozik.
tudom tudom, de lefulladt gáz nélkül...azért állítottam fel rajta, hogy "hidegen" ne fulladjon le...amikor felmelegedett üzemi hőmérsékletre 1000ről felment 2000re...visszaállítottam stabil 800ra...most jó...míg meleg...de ha holnap elindítom hidegen ugyanígy nem lesz alapjárat
[ Szerkesztve ]
A hidek és a meleg alapjárat között nincs nagy külömbség, de ha neked lefullad hidegen, melegen meg jó, akkor a szivatóval kezdeném a javítást. Gondolom nem kapcsol be.
Ja, igen, amíg meg nem javítod, hidegen megint nem lesz alapjárat.
[ Szerkesztve ]
és hogy tudom megjavítani???
Mist javítják a kristálygömböm, de azért megpróbálok segíteni. Minden attól függ melyik része romlott el. Egy tengelyből, bimetálos fűthető rugóból, két ellen rugóból, egy lépcsős tárcsából , egy csappantyúból áll az egész.
Első körben leveszed a légszűrőt és egy padlógázzal hideg motornál bekapcsolod a szivatót. A motort nem kell beindítani. Megnézed bezáródott e a csappantyú. Ha bezáródott, akkor meg kell nézni, mennyire, ill. nincs e megszorulva a tengely.
Szia Mágus! Szeretném én is meglesni a videót de azt írja, hogy ez egy privát videó és nem lehet megtekinteni, mellesleg, most látom,h te ezt a videót már májusban elküldted nekem privibe, csak nem vettem észre, megnyitottam de arra is ugyan ezt írja, ha tudsz küldj légyszives olyan linket amit meg lehet nyitni, mert kíváncsi vagyok a videóra én is! Előre is köszi!
A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!
Próbáld meg most.
Mivel 3 hónapja még nem voltam itt a topikban, gondoltam most elmesélek egy tanulságos történetet.
Van ugyebár 2 Favorit a családban, az egyik fél éves kora óta nálunk van, már 300000 felett van benne a km.
Történt kb 3 hónapja, hogy anyu elment a kocsival Pápára egy rendezvényre. A rendezvény után annak rendje és módja szerint beült az autóba, indított, pöccre indult a gép, minden oké, elindult, 1-2-3 felváltott harmadikig, mikor 4-be rakta volna megállt a motor. Próbált indítani, önindító csak annyit mondott, hogy katt, aztán minden elsötétült a műszerfalon. Mivel egy benzinkút bejáratánál állt le az autó az út közepén ezért betolták oda leparkolni. Ott újabb indítási kísérlet, pöccre indul a gép, olajnyomás világít.
Na most lehet gondolkodni mi lehetett a hiba, addig ne olvassatok tovább!
Mivel ilyet csinált az autó, kénytelenek voltunk felmenni a másik Favival megnézni mi a baj. Motorház kinyit, csupa olaj minden. Hmm…nézem az olajszűrőt, félrenyomódva a tömítése. Háhá, megvan a baj. Szűrő le, tömítést megigazítom, vissza a szűrő. Benzinkúton olajvásárlás, feltöltés. Indítási próba. Pöccre indul, olajnyomás elalszik. Pár másodperc múlva CSATT kinyomja a tömítést, olaj spriccel. Á mondom mi van? Szar Vika szűrő, a buzi kínai nem olajálló tömítést rakott bele, és így megdagadt (sajnos MZ-nél tapasztaltam hasonlóan fincsi dolgokat, pl nem fékolajálló fékkarmantyú) ? Keresünk egy autósboltot, veszünk szűrőt, csere, újabb olajfeltöltés. Indítás, olajnyomás elalszik, pár másodperc után CSATT, megint spriccel az olaj. Ekkor már este volt, nem láttunk, feladtuk és hazavontattuk.
Na itt ismét lehet gondolkodni a hibán.
Az világos volt, hogy túl nagy az olajnyomás. Elképzelhető, hogy esetleg eldugult a rendszer? Bár a túlnyomásszelepen akkor is el kellene mennie a nyomásnak… Másnap karter le, olajszivattyú le. Az olajszivattyú túlnyomásszelepében volt a golyó beragadva a fészekbe. Kipiszkáltuk-megjárattuk, azóta is működik. A motor is megy, bár iszonyatosan kopog, a csapágyak gondolom elkenődtek, mivel a hengerfalon semmi nem látszik.
Ez az eset tette fel a pontot az i-re hogy le lesz (lett) cserélve az az autó. ( a szétrohadt kasztnira még csakcsak ráköltöttünk volna, de egy motorgenerál már nem volt szimpatikus dolog.) Helyette lett egy WagonR, amibe anyámék ( 60 év felett) már könnyebben beleülnek, a Favo meg ki lesz vonva a forgalomból, és donorautónak megtartom. (ha valaki tud ajánlani bontót, ahol olcsón megvan a bontási igazolás autó nélkül, akkor kérem ne kíméljen, lehet bombázni privátban a címekkel!)
Mivel hasonló hibával sem én, sem autószerelő munkatársaim nem találkoztak még, gondoltam megosztom, hátha hasznos lesz valakinek.
E=MZ²
DE, hogy kérdezzek is: Felicica ülést mennyire érdemes berakni a Faviba? Kényelmesebb? Jobb? Ha csak késői verziót kapok, aminél az öv zárja az ülésen van, akkor a biztonságiöv csatja kompatibilis a 90-es Favival?
Ajtókárpitok felfaraghatók úgy, ahogy a késői Favoritoké? Vagy a műszerfalnél nem passzol/ hülyén néz ki?
(potyára nem akarok beruházni olyanba ami nem passzol, lásd toronymerevítő)
E=MZ²
Mindegyik feliciában az ülésben van az övtartó(a favoritból ki kell szerelni, a csat passzol). A favoritost kiveszed, felda ülést beteszed, ennyi, csak ne magasságállítós legyen, mert az nem jó bele. Sokkal kényelmesebb.
[ Szerkesztve ]
Köszönöm!!!!
E=MZ²
Most már működik, lekötelez Uram! Köszönöm szépen!
A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!
Üdv kedves komment és topictársak
Újabb érdekesség.
Hogy függ össze az index a fordulatszámmal? Megállok pl lámpánál kiteszem jobbra alig kattog ahogy emelem a fordulatszámot ugy tér magához.
Kontakthiba? Relé vagy kapcsoló lehet talán? (balra tökéletesen működik.)
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
kontakthibára gyanakodnék a nagyobb feszen jobban átereszt.
Renault power
Haldoklik az index megszakítója a középső szellőző mögött találod, első körben a lábacskáit meg kell reszelni, ha nem segít akkor csere. Esetleg a jobb sárvédőben meg kell nézni az index-et lehet víz van benne és zárlatol.
U.I miért off topik a favoritos kérdés? Minden favoritos kérdés témába vág, akkor is ha épp nem kapcsolódik az előző hsz.-hez.
[ Szerkesztve ]
Akkor már ezt is értem. Én ugy értelmeztem azt hogy off topic hogy nem a jelenlegi témához szeretnék kommentelni
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
Kedves nézőink, napi tuning rovatunk következik:
Ezenkívül bekerült a középbox is, de még nem teljesen végleges, úgyhogy arról még nincs képem.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
Milyen otóbú vagyon eme szépséges ajtózseb?
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Hát ez bizony egy nagyon komoly gépjárműből származik: kispolszkiból
Szerintem elég jól beleillik a képbe, és sokat segít az apróságok szétrakodásában, nem kell mindent a kesztyűtartóba betuszkolni. (bontóból volt 500Ft a pár, már másfél éve ott figyelt a garázsban, végre fel is raktam )
E=MZ²
Király! Like Gomb neki!
Én is beszerzek legközelebb egy párat!
Retro