Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
Hát ha a váltó hangját hallod az kurva nagy baj.
Mert ha búg a váltó akkor az nagy valószínűséggel kuka.
Szóval szerintem gyorsan nézd meg az olaj szintet.De ha erszti az olajat akkor az a rudazat szimeringje miatt ereszti nem a gumiharang kiszakadása miatt.
A gumiharang az csak porvédő az olajat a szimering zárja el.Renault power
-
Atuska75
tag
válasz Szláj74 #3393 üzenetére
Sokkal jobb mint a gyári kormánya és arról nem is beszélve, hogy amit te vettél az 4000 mert mákod volt amit én vettem az meg 1000 Ft volt
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz Szláj74 #3390 üzenetére
Most már csak az a kérdés hol kapok hozzá ilyen perselyt? Mert az hogy te egyszer találtál az sajnos nem jelenti azt, hogy én is találok
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Szláj74
csendes tag
válasz Szláj74 #3389 üzenetére
Na erről van szó, ez a kormányagy persely. Ez egy 92-es Polo-é,a Feliciáé ugyan ez csak egyel sürübb a belső bordázata. A belső (a ritkább,nagyobb) bordázat csuszik a Favorit kormányrúdra,a külső(sürübb,kissebb) bordázatra illeszkedik a Felicia kormány! De inkább csak a négyküllőst javaslom beszerelésre! Sok sikert! Majd ha kész, tegyél fel képet milyen lett!
-
-
Atuska75
tag
Srácok a felicia kormányagy mennyiben különbözik a favoritétól? Miért nem megy rá a favorit oszlopra a felda kormány? Mit kell beszereznem, hogy jó legyen? Még nincs itt a kormány csak hogy mire készüljek.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
dorner
csendes tag
Sziasztok ismét!
Szerelő azt mondta, h a feszítése nem jó a rugónak a szivatónál, próbáljak egyet ráfeszíteni, vagy egyet lazítani, s jónak kell lennie, ha úgyse, akkor szivatócsere...
Most viszont 1 hét után kiszedtem a műhelyből, s előremenetnél érdekes kerregő hangot ad ki a műszerfal! Matattam ott is valamit, lehet h elmozdult a spirál, és az kerreg? Se egy helybe, se tolatásnál nem, csak előremenetnél...
-
Szláj74
csendes tag
Én csak segíteni akartam, hogy a legjobb legyen a váltód! Én évek óta így használom az autóimat, problémamentesen! (a motorolaj a legnagyobb hidegben sem lesz olyan dermedt mint a váltóolaj alapból,ebből indulj ki) De azt teszel bele amit akarsz. Felőlem gázolajat is rakhatsz bele!
-
-
Szláj74
csendes tag
A váltóolajjal kapcsolatban. Ha igazán jó válót akarsz tegyél bele 20W-50-es általános motorolajat!! Én már sokadik kocsimban ezt alkalmazom! Olyan lesz a váltód minta vaj (még a legnagyobb hidegben is!) csak pofozgatni kell a kart, minden erőlködés nélkül.(nem lessz többé pl. olyan,hogy hidegen nem tudod 2-be húzni) Probáld ki! (sok Japán kocsihoz eleve gyárilag is motorolajat irnak elő a váltóműben is)
-
rob210
nagyúr
HA a folytó szelepre gondolsz akkor annak zárt állása is van.
Már ha rendesen működik a szivatód és a karbi jól van beállítva.
Ez ha így az alapállapot akkor akár jó is lehet. (bár kétlem erősen)Működés közben kéne megnézni.
Gázadásra mit csinál utána meddig áll vissza.Renault power
-
dorner
csendes tag
A felső résznek állandóan nyitva kell lennie? Mert olyan mintha ellenne gyendülve a rugó, s nem zárja normálisan...
Bocsi, nem tudtam máshova feltenni!
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Majd egyszer ezt is kipróbálom egy favorittal, ha sok időm és pénzem lesz A videót tessenek megpislantani az urak.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Sanyo91 #3363 üzenetére
Én sem mindegyikbe teszek Castrolt, csak aminek nem ismerem az előéletét. Jobb az óvaosság. A sajátomban megvétel után lecseréltem. Eredeti töltet votl benne 180 000km után.
Csak a viszkozitást néztem, a márkát nem. Lefetyelt is a csapágy benne hidegen, olyan hangja volt, h szégyeltem vele a lámpánál állni, de ha bemelegedett az olaj akkor már nem, nyáron semmi, ősztől tavaszig meg majd' szét hullott, úgy búgott. Meguntam, és vettem egy bontott váltót valós 40 000km-vel. Abba önthetek amit akarok, csendben van. Lehet, h a futás sem mindegy. -
rob210
nagyúr
Én xado váltó olajat tettem bele és olyan frankó lett tőle, hogy elképezelni nem tudod.
Amikor megvették a kocsit meg is jelezte a vevő, hogy ő még ilyen finom járású skoda váltót nem használt.(ez ugye egy fémkerámia olaj )
NA és nem is volt drága illetve a sima váltóolajnál nem volt drágább.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Simán, kérdéses, h mikor volt cserélve, és milyen olajat akarsz beletenni. Elég rossz tapasztalataim vannak váltóolajcserével. Csere után a hajtott tengely csapágya morogni kezd hidegen, ha még soha nem volt cserélve, inkább ne is cseréld, vagy csak az eredeti CASTROL olajjal. Drága mulatság, de ha nem azt az olajat fogod beletenni, szinte biztosan megszólal v váltó.
Kiengedni alul tudod, este küldök képet. Feltöltni a sebességmérőt kell kivenni, ellenőrizni is ott lehet a szintet.
-
NoDe
csendes tag
Sziasztok ! magamnak kitudom cserélni a váltó olajat? köszönöm
-
Sanyo91
csendes tag
olyan kerdesem lenne hogy van-e itt valaki miskolcrol?
-
darius
tag
Szia, erre gondolsz ? Én tavaly ilyenkor cseréltem.
-
rob210
nagyúr
A tűzkereszt az tűzkarika lenne.
Kérdezd meg tőlük, mennyiért javítják, meg, mert biztos meg lehet javítani.Renault power
-
dorner
csendes tag
Sziasztok!
Akadt még egy problémám... Szét van rohadva a kipufogó a ,,tűzkereszt"-nél... Középdob előtti rész...
Azt mondták boltba, h komplett rendszert kell vennem, ami nem kis pénz... Használtat nem tud valaki esetleg occsópínzírt???
Kösziii...
-
dorner
csendes tag
Sziasztok!
Köszönöm a segítségeket!
Izzót menet közben vágja ki, de a műszerfalon össze-vissza jelez a refi jelzője!
Szivató pöcke: Kis műanyag a karburátor tetejét levéve látni lehet, Az nyitja-zárja a kis szelepet, de nálam valamiért megszorul, s nem áll le teljesen a szivatás...
-
Szláj74
csendes tag
A Kingstar egy Kínában gyártott gumi!! Nagyon olcsó az igaz,de kérdés,hogy mit tud? Ha keveset mész talán jó alternatíva,ha sokat akkor kevés lehet!
-
Szláj74
csendes tag
Hello a kormányzással kapcsolatban kérdezem,hogy mekkora guminyomást használsz? Ugyanis nagyban befolyásolja a kormány könnyebb tekerhetőségét. Tehát nem mindeggy, hogy 1.9 vagy 2.5bár (én mindíg 2.5 -el járok) a nyomás a gumikban! Mellesleg a kissebb fogyasztást és az egyenletesebb gumikopást is a keményebb gumival tudod elérni! Én nagyon sokat megyek,kitapasztaltam elhiheted!
-
NoDe
csendes tag
értem köszönöm ! hát ettől féltem én is hogy akár 10et is megehet ! téli gumit szeretnék venni rá mik a pontos adatok illetve nem tud valaki jó áron téli gumit rá ? köszönöm
-
rob210
nagyúr
válasz Darkmind #3341 üzenetére
Nagyon egyszerű a fűtés csapod vagy nem zár el vagy a bovden ami rá van kötve elszakadt vagy kinyúlt és nem zárja a csapot a kar hiába mozgatod.
1.- egy fogóval elzárod a csapot.
Ha megoldotta a problémát akkor a kartól menő szálon kell állítani vagy cserélni.2.- ha az 1.- nem volt megoldás akkor bizony fűtés csap csere.
Ez egy kicsit bonyolultabb, de megéri, mert ha melegben is meleget fúj az írtó kellemetlen tud lenni, csak úgy mint a hidegben hideget rendszerRenault power
-
rob210
nagyúr
Az állandóan kivágja az mit jelent milyen rendszerességgel?
Illetve menet közben durran el, vagy van, hogy álló helyzetben is?
Egy zárlat mérés nem ártana, vagy a kábeleket átnézni.De ha csak és kizárólag menet közben ég ki, akkor a fesszabályzót sem ártana megnézni.
Fűtés csővekkel kapcsolatban azok a légbelépők, azaz a szellőző csövek amire te gondolsz.
Azok pedig közel sem biztos, hogy dugulva vannak az is lehet, hogy szétcsúsztak a műszerfal mögött.
Nekem is szét volt esve anno lekaptam a műszerfalat összepakolásztam tappel rögzítettem olyan fűtésem volt mint azóta se egyik kocsimban, pedig a golf meg a renyó is nagyon jól fűt
Én a fűtésre érzékeny vagyokEgyébként pedig a fűtéscsap és a termosztát lehet hibás, ha nem meleg levegő jön be az utastérbe, de te nem ezt írtad.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
A 10 literes fogyasztás sem ritka, teljesen rendben van, ha sok a hidegindítás.
Ami a volánművet illeti. a gumiharangok alatt kell a fogaslécet megkenni, meg a féltengelycsukókat, gömbfejeket.A fogaslécet úgy találod meg a legkönnyebben, h ahhoz van csatlakoztatva a komány-összakötők. 2 oldalon a vízszintes gömbfejben végződik.
-
Mágus2
Közösségépítő
Helló,
A szivató müanyagpöcköt le tudod fényképezni, mert lövésünk sincs mire gondolsz, ez egy elég bonyorult karburátor.
a fűtés csak akkor működik rendesen, ha a termosztát nyitva, és a fűtés csapja is nyitva, máshol nemigen tud eldugulni. én csak 2 fűtés csőről tudok, 1 bemeneti és egy kimeneti. Ha a szellőzésre gondolsz, akkor meg ellenőrizni kell a szellőzőrendszert.
[ Szerkesztve ]
-
dorner
csendes tag
Sziasztok!
Lenne pár kérdésem, ha nem gond!?
- Szivatónak a kis műanyag pöcke a karburátornál megszorul, s egyfolytában pörgeti a motort! Mi a teendő ezzel? Csere?
- Fűtés,,csöveket" (amin bejön a meleg 4darabból 1 működik... Dugulás lehet? Hogy lehet tisztítani?
- Gyorsításnál, de csak néha, olyan mintha csúszna a kuplung, de ha visszaengedem a gázt, s újra lenyomom, akkor meg megy rendesen... Ez kuplungcsere lesz ugye?
- Olyan kisebb alkatrészeket hol tudok keresni, mint: belső ajtónyitók műanyagok?, jobb első zárszerkezet, bal hátsó zárszerkezet,
S még egy fontos lenne, a biztosítéktábla rajza, h melyikbe hányas bizti megy, mert nekem nincs meg a fedele!
Előre is köszönöm, ha valaki segít rajtam!
-
NoDe
csendes tag
sziasztok ! tapasztalatok alapján mennyit fogyaszthat a kis skoda favorit 136L-em 1990-es 1.3 as benzines ! minden nap használom általában városban és azért oda-oda lépek neki.illetve mit kéne tennem ahoz hogy a kormányt könnyebb legyen tekerni ? olvastam hogy be kéne zsíroznom de pontosan hol ? köszönöm
-
Szláj74
csendes tag
Ja de én nem a relé kattogásról beszéltem hanem a kar visszhúzómechanikájáról! Valóban nem ismerem a Skodákat (ez az első és valószínüleg az utolsó is)csak szeretek újítani meg kisérletezni.Korábban egy 440-es Volvom volt sokáig,ez most csak átmenetileg van,míg nem jön össze egy újjabb Volvo!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Szláj74 #3328 üzenetére
Azt h alig hallhatóan kattog, megértem, mivel a felicia, reléje a biztositékszekrényben van. a favorité, meg a középső légbeömlő alatt. De amiről itt szó van az nem a te favoritod, amo már majdnem felicia. Látom nem túrkáltál még a 90esek elektromos rendszerében ami a 120-as skodrihoz van közel, a tiéd meg a feldához.
Nem ugyan az a meló 90-esen vagy 92, estleg 94-esen. Teljesen más a bisztositékszekrény.
[ Szerkesztve ]
-
Szláj74
csendes tag
Ez túl bonyolult ilyen formában elmagyarázni,úgyhogy bele sem kezdek! De amint láthatod megoldható és tökéletesen funkcionáll! Lehet probálkozni! Ez az én saját ötletem volt amit meg is valósítottam.Ha láttad a képet, az saját magáért beszél! (3314-es hozzászólás)
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Helló, ha valamit számít a véleményem ,akkor azt javaslom, h szerezz be egy eredeti 90es favoritba való kapcsolót. A feliciásat csak akkor javaslom, ha jártas vagy egy kicsit a forrasztásban, elektromos dolgokban, mérésekben.
A feliciás [link]
a favoritos meg [link]Na, ha hozzá tudsz jutni bontóból feliciáshoz, kábelköteggel együtt, akkor nyert ügyed van, csak a megfelelő kábeleket kell összeforrasztani, és kész is van, persze meg kell oldani azt is, h automatikusan kikapcsoljon az index amikor visszafelé húzod a kormányt. Szerintem nem éri meg sem a befektetést, sem a fáradságot, az eredeti favoritos kapcsoló olcsóbb, és plug and play -értsd, nem kell vele 2 napot szívni. Ha mégis a feliciás mellett döntesz, minden csatlakozónak száma van a kapcsolókon, csak azokat kell összepárolni.
-
Szláj74
csendes tag
-
Atuska75
tag
válasz Szláj74 #3316 üzenetére
Magyarázd el légyszi hogy kell átkötni mert, vettem egy golf kormányt és át kell kötni nekem is. Ha lehet csinálj már valami képet is hogy, hogy megy a vezeték.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Szláj74
csendes tag
-
NoDe
csendes tag
értettem rendben ! és köszönöm szépen !
-
rob210
nagyúr
Ha kinyitod a motorház tetőt és szembe állsz a kocsival akkor a hűtő és a motor között fogod megtalálni a váltó felett.
Egy 15-20 cm es átmérőjű henger sacc.
Az nem biztos, hogy rögtön új aksit kell venni.
A multiméter a te barátod.
Hiába veszel új aksit ha ez is csak lemerülve van előbb töltsd fel utána cseréld ha nem tartja meg a feszt.Renault power
-
NoDe
csendes tag
okés rendben ! én is az aksira gondoltam csak azért nem mertem ujjat venni mert ha zárlatos vagy vmi leszívja hiába veszek újat ugyanúgy tönkre vágja..de akkor cserélem a biztosíték panelt és az aksit is hátha...nem nagyon tudom hol találom az indító motort de millió köszönet a segítségedért szép napot
-
rob210
nagyúr
Hát ha elfordítod a gyújtás kapcsolót és nem világít az akumlátor ikon akkor le van merülve az aksi az tuti.
De egy multiméterrel hamar dűlőre jutsz.
Az indítómotort tudod melyik?
Mert azt kell megkocogtatni.De a tünetek alapján, szerintem szerezz egy másik aksit, vagy egy bikakábelt.
És azzal próbáld meg.
A tologatás nem túl eredeti megoldás.Renault power
-
rob210
nagyúr
A reflektor index az típushiba.
Ha biztosíték táblát cserélsz akkor megoldódik. (Legalábbis ismerősnek megoldódott)
Az indítómotorra pedig az a kérdésem, hogy ha indítózol egyáltalán semmit nem csinál?
Illetve azt próbáltad, hogy megkocogtatod az indítómotort indítózáskor?Renault power
-
NoDe
csendes tag
Sziasztok ! Nekem egy Skoda Favorit 136L-em van.A következő a probléma: minden úgy indult, hogy az index-lámpa kapcsolommal valami baj lehet mert a reflektort folyamatosan bekapcsolta ha indexeltem vagy alaphelyzetbe is, ha sima lámpa volt rajta akkor reflektorozott is ha reflektorra raktam akkor csak reflektor.most ott tart az autó hogy nem tudom be indítani. indítozásnál olyan mintha full le lenne merülve az aksim de viszont lámpa,index,rádió stb megy.ez még nem zárja ki hogy az indexkapcsolo miatt lehuzná az aksim mivel a gyujtásnál van a legnagyobb áramfelvétel de akkor se értem.meg se forgatja de ha betolom akkor beindul.lehet hogy csak aksit kell cserélnem és megnéznem a kötéseket ? vagy esetleg inditó probléma lesz ? vagy koszosak a bronzkefék ?segítseket kérlek mert nem akarom a dunába lökni a kisautóm..további szép napot
-
NoDe
csendes tag
Sziasztok ! Nekem egy Skoda Favorit 136L-em van.A következő a probléma: minden úgy indult, hogy az index-lámpa kapcsolommal valami baj lehet mert a reflektort folyamatosan bekapcsolta ha indexeltem vagy alaphelyzetbe is, ha sima lámpa volt rajta akkor reflektorozott is ha reflektorra raktam akkor csak reflektor.most ott tart az autó hogy nem tudom be indítani. indítozásnál olyan mintha full le lenne merülve az aksim de viszont lámpa,index,rádió stb megy.ez még nem zárja ki hogy az indexkapcsolo miatt lehuzná az aksim mivel a gyujtásnál van a legnagyobb áramfelvétel de akkor se értem.meg se forgatja de ha betolom akkor beindul.lehet hogy csak aksit kell cserélnem és megnéznem a kötéseket ? vagy esetleg inditó probléma lesz ? vagy koszosak a bronzkefék ?segítseket kérlek mert nem akarom a dunába lökni a kisautóm..további szép napot
-
Darkmind
csendes tag
Lehet h.1 èv alatt az ac membrán megint beszart? Alapjáraton felvillan az olajlámpa ès kicsit benzin szagúnak tűnik...
Új hozzászólás Aktív témák
- CES 2025: beharangozta az RDNA 4-et az AMD
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Óra topik
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Építő/felújító topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Path of Exile 2
- World of Tanks - MMO
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- További aktív témák...
- Liftor Active - fekete, szövet+háló - ÚJ BONTATLAN
- Segway ninebot Kickscooter Max G2 roller
- Kukirin G2 Master (max sebesség: 60km/h)
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave