Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2051) rob210 válasza Lzc (#2046) üzenetére


rob210
nagyúr

:Y

Inkább toltad volna el azt az 500métert.
Azzal gondolom tisztában vagy, hogy taccsra :O tetted a motort.
Kenés nélkül a következőket tetted tönkre.
Hengerfal, dugattyúk, ami biztos és ezen felül még ki tudja.
Az olajfogyásod növekedése ennek köszönhető.
A füstölés ennek köszönhető.
A kormolódás ennek köszönhető.
Hiszen ha az olaj feljut az égéstérbe az nem egészséges.
Menj el egy károsanyag kibocsátás mérésre, majd fogsz csodát látni.

Nem erőtlen egyébként egy kicsit a kocsi?
Mert hogy komoly kompresszióvesztést okozott az az 500méter abban biztos vagyok.
Ha akarsz rá költeni akkor javaslom a hengerfej leszedését és gyűrűzés szelepezés, sokkal komfortosabb lesz a kocsi.
:R

Renault power

(#2052) zjtuning


zjtuning
csendes tag

Sziasztok!
Boldog új évet mindenkinek!! :)

zjtuning

(#2053) zjtuning válasza rob210 (#2051) üzenetére


zjtuning
csendes tag

Ha szerencséje van,nem kente ki a fekvőcsapágyakat.
De arra nem lennék megesküdve,hogy a hengerfalat nem húzták-e meg a szárazon járó gyűrük. Akkor a gyűrüzés csak ideig-óráig megoldás.
Én lebontanám a kartert is és megnézném a középső fekvőcsapágyat, mert azt kezdi meg legelőször az olajnyomás hiánya.

zjtuning

(#2054) Tompie válasza rob210 (#2050) üzenetére


Tompie
őstag

Hali!

Ez a zárbefagyás engem is érint néha ilyenkor télen ha esik a hó utána, mivel/hogy kell a zár tömítetlenségét megszüntetni?
Köszi

(#2055) rob210 válasza Tompie (#2054) üzenetére


rob210
nagyúr

Hogy hogy hogy? :F
Leszeded az ajtókárpitot öntesz az ajtóra egy kis vizet kívülről, szerencsésebb ha ketten vagytok.
Aztán szépen figyelsz hol kap vizet.

Ahol beszivárog ott kell tömíteni.
Szerény tapasztalatom alapján általában az ablak és ajtó közti gumi kéder szokott kikopni elöregedni és ott szivárog be a víz aztán a nyitó bütykön keresztül szépen lefolyik a zárszerkezetre utána már nincs mit magyarázni a hideg és a víz megteszi kellő hatását.

Renault power

(#2056) rob210 válasza zjtuning (#2053) üzenetére


rob210
nagyúr

Azért az olajfogyás és a füst sok jót nem jelent.
Ha a honolás is gajra ment a hengerfalon az szép.

Renault power

(#2057) wrx-sti válasza rob210 (#2055) üzenetére


wrx-sti
csendes tag

Raktok bele egy KP zárat (távirányítósat) és nem kell többet használni a kulcslyukat :)) :R :))

(#2058) rob210 válasza wrx-sti (#2057) üzenetére


rob210
nagyúr

Akkor mit csinálsz a távirányítós központi zárral ha a befolyt víz ráfagy a nyitószerkezetre? :F

Renault power

(#2059) Tompie válasza rob210 (#2055) üzenetére


Tompie
őstag

őőő én most konkrétan a tömítő anaygra voltam kíváncsi, mikor azt írtam hogy mivel kell tömíteni? :)

(#2060) rob210 válasza Tompie (#2059) üzenetére


rob210
nagyúr

Ahha:D

Hát a szilikonzsír, glicerin, szokta megoldani de a legjobb a csere.

Renault power

(#2061) peti_s válasza rob210 (#2058) üzenetére


peti_s
addikt

Sztem az a nagyobb gond ha lemerül az akku.

(#2062) zjtuning válasza rob210 (#2056) üzenetére


zjtuning
csendes tag

Nem a hónolás eltünése a gáz,mert az csak a hónoló kő durvasága húzza bele a hengerfalba a mintát,hanem ha a kompresszió gyűrüről lepattan a felületi keménykróm és hosszanti mély barázdát váj bele a hengerfalba. Az én hónolóm pl olyan finom,hogy nem is látszik benne a kő lenyomata,olyan mint egy polírozott felület csak mattabb.
De hát ugye ez csak bontás után látszik. Meg hát ugye egy fekvőcsapágyat csak lebontanék, mert ha a főtengely már nem kapott rendes olajzást akkor kikeni a csapágyat.
Annak meg mint tudjuk csak sokára lesz hangja (ellentétben a hajtókar csapággyal).
Ha meg sokat használja így,lehet hogy már 2 túlméretet kell köszörűlni a főtengelyen,mert annyira barázdás lesz.

zjtuning

(#2063) rob210 válasza zjtuning (#2062) üzenetére


rob210
nagyúr

Igen egyről beszélünk csak én konyhanyelven fogalmaztam.
Arra gondoltam én is, hogy ha szétmarta a hengerfalat akkor azt cseszheti.:(
A csapágy nem kérdés, sok meló lesz azzal a kocsival, már ha még szeretné használni, vagy széthajtja így ahogy van.
:O

Renault power

(#2064) zjtuning válasza rob210 (#2063) üzenetére


zjtuning
csendes tag

Konyhanyelv ez jó! :C

zjtuning

(#2065) Tompie


Tompie
őstag

Még egy utolsó kérdés a szivargyújtó töltővel kapcsolatban, ha kiveszem az ott lévő régi(gyári) egységet, ott lehet tudni melyik színű vezeték a +/- vagy inkább műszerrel mérjem ki? köszi

(#2066) rob210 válasza Tompie (#2065) üzenetére


rob210
nagyúr

Én nem tudom, szerintem jobban jársz ha kiméred 1 perc az egész és tuti, hogy jól kötöd be.
De azt i smérd meg, hogy csak gyújtáson legyen benne delej.

Renault power

(#2067) Tompie válasza rob210 (#2066) üzenetére


Tompie
őstag

Hát ami ott van gyárilag beszerelve aljzat annak a helyére kötöm, aztán olyan delej lesz benne amilyen. Most nem hiszem, hogy akkor elkezdem keresgélni a kapcsolt delejt :)
Max nem kötöm be a világítást de az asszem elvileg a szivargyújtó aljzat csak akkor világít ha be van dugva valami. De lehet tévedek.

(#2068) Mágus2 válasza Lzc (#2043) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Hello,

Ha nagyon hamar kormolódik a gyertya, akkor sajna megtette a hatását az olajnyomás nélküli
menet. :(( Az elégetett olaj miatt kormol ha a keverék rendben a karbin. Szerintem az olajlehuzó gyűrű nem teljesiti rendeltetésszerű feledatát és átereszti az olajat.

Szerintem méress kompressziót és képben leszel a motor állapotáról. Ha kis értéket kapsz, tölts 1 deciolajat minden hengerbe és imételtesd meg a mérést, ha növekszik a nyomás akkor a motort fel kell ujitani, ha változatlan az érték, akkor a hengerfejet, ugyanis ebben az esetben a szelepek égtek be.
:(

(#2069) wrx-sti válasza rob210 (#2058) üzenetére


wrx-sti
csendes tag

Azthittem a kulcslyuk fagy be...nekem az már volt befagyva, de a zárszerkezet soha, pedig beengedi az ablaküveg mellett a vizet rendesen...Csak egy ötlet volt, sorry :R :R :R

(#2070) Lzc


Lzc
csendes tag

Kösz a tanácsokat!
Megjárattam a kocsit sztrádán, szép hangja volt, jól ment, füst is eltűnt a végén, aztán ma meg akartam nézni a gyertyákat, de megint befagytak az ajtók, még a hátsó is :(( Az lehet a baj, hogy lemosattam tegnap este a kocsit, mert egy jónagy adag sót kaptam a sztrádai sószórótól. Amúgy kulccsal nyitható közponit záras a kocsi, a kulcslyuk könnyen felszabadítható jégoldóval, de a kulcs után nem fordítható el. Majd kipróbálom a javaslatokat.

(#2071) Tompie válasza Tompie (#2067) üzenetére


Tompie
őstag

Egyébként honnan tudok oda a legegyszerűbben, legkönnyebben kapcsolt delejt vinni? :)

[ Szerkesztve ]

(#2072) Tompie válasza Tompie (#2071) üzenetére


Tompie
őstag

Mivel a fűtéskonzolt úgyis ki kell bontani, az abban levő gombok világításáról fogom levinni :)

(#2073) kapszli


kapszli
csendes tag

Sziasztok!
Megkaptam a szívótorok és a karburátor közé a tömítés készletet. Azt szeretném megkérdezni, hogy a hűtővizet le kell engedni ahhoz, hogy kicseréljem a fém lapot is amire a karburátor van felfogatva? Remélem érthetően írtam le a kérdésem. :F :)

(#2074) rob210 válasza kapszli (#2073) üzenetére


rob210
nagyúr

Hát én nem értem milyen fém lapra gondolsz.
De tömítés cserénél én még sose engedtem le vizet.
Kivéve amikor a szívató termosztát háza szivárgott de ott is csak annyit engedtem, le ami a házban volt.
Szóval nem tudom mire gondolsz de így látatlanban 98% hogy a vízhez nem kell nyúlnod.

Renault power

(#2075) rob210 válasza Tompie (#2072) üzenetére


rob210
nagyúr

Nem rossz gondolat.
:R

Renault power

(#2076) kapszli válasza rob210 (#2074) üzenetére


kapszli
csendes tag

Szia!
Van a szívótorok és arra van 4 csavarral ráfogatva egy fém lap amiben van a karburátor 3 felfogató csavar helye. Nagyon nem érthető amit kérdezek ugye?

(#2077) Mágus2 válasza kapszli (#2076) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Magam sem nagyon értem.

Nekem egy fekete lapon van a karbi, ami müanyag, és nem fém. az a lap van 4 csavarral a szivótorokhoz erősitve, amire 3 csavarral megy a karbi.
[link]

Amire te gondolsz az egybe van épitve a torokkal, nem leszedhető.

[ Szerkesztve ]

(#2078) kapszli


kapszli
csendes tag

Nos kicseréltem!
Sokat javult a motor, most már nem hullámzik az alapjárat és le tudtam vinni olyan 1200 környékére. Elviszem még szelep állításra meg megnézetem a gyújtást is. Nekem nem ilyen van a kocsimban. Sajnos képet nem találtam, de a 021/368-as cikkszámú az.
[link]

(#2079) Mágus2 válasza kapszli (#2078) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Hali
1200 :Y még mindig sok, nekem nyáron 550, télen 800. Valami nincs ott rendben, vagy a gyujtás, vagy a keverék a karbin, mindkettőt érdemes ellenőrizni.

Amugy egyenlatesen jár, gondolom 1200 alatt már nem. Az enyém 500-ig stabil, onnan 450 ig még lassan dadog valahogy, alatta leáll. Hasonló gondot nekem a szegény keverék okozott.

Tudnál csinálni 1 képet a karbirol, meg a talpról ami neked van?

[ Szerkesztve ]

(#2080) rob210 válasza Mágus2 (#2077) üzenetére


rob210
nagyúr

Amit nevezzünk meg végre karburátor talpnak hívják.
Ráadásul bocsánat hogy kijavítalak de gumi alapanyagú fém merevítéssel.
A gumi a szigetelés és a rezonancia csökkentés miatt a fém betét pedig a rögzíthetőség miatt van benne.
:R

Renault power

(#2081) rob210 válasza kapszli (#2078) üzenetére


rob210
nagyúr

Vagy nem egy alkatrészről beszélünk, vagy valami nagy gubanc van, ez amit én is meg Mágus is ír ez biztos, hogy gumiborítású fém, ebből nem létezik másfajta!!!

Szóval nem tudom mi lehet, amit cseréltél, de ha fémre cserélted a talpat az írtó nagy gáz.

Renault power

(#2082) kapszli


kapszli
csendes tag

Sziasztok!
Holnap este lefényképezem a cserélt alkatrészt, hogy ne nézzetek nagyon hülyének! :)

[ Szerkesztve ]

(#2083) kapszli


kapszli
csendes tag

Ja és még annyit kérdeznék, hogy hidegen mikor be van kapcsolva a szívató akkor mennyinek kell lenni az alapjáratnak?

(#2084) peti_s válasza kapszli (#2083) üzenetére


peti_s
addikt

Ez egy jó kérdés. Nekünk régebben 1700 körülre is felment, most max 1200.

(#2085) Mágus2 válasza kapszli (#2083) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Bekapcsolt szivatóval kb. 1500-1800 nak kellene lenni az alapjáratnak. Ha nincs a kocsi tartósan -10 fokban, akkor rögtön beáll 1800 körül, ha sokat áll a hidegben, akkor 1100-on kezd, majd fél perc mulva felmegy 1800-ra. Az okára még nem jöttem rá, de szerintem az olaj miatt lesz. Mind a motor, mind a sebességváltó olaj olyan mint a méz, nem folyik, hanem nyúlik. :K

[ Szerkesztve ]

(#2086) rob210 válasza kapszli (#2083) üzenetére


rob210
nagyúr

Alapjárati adatok:

800/percNyáron-télen ugyan annyi Alacsonyabb értéken nem megfelelő a hengerek kenése!!!!!!!
1800/percTélen hidegindításkor de ennek 4-5 perc elteltével vissza kell állnia 800/percre ha nem teszi valami nem oké, vagy a bimetál szar a szívatóban vagy a fűtőkör.
Ezek az értékek gyári adatok, de az én tapasztalatom szerint is ez optimális a favorit számára.

Renault power

(#2087) Mágus2 válasza rob210 (#2086) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Egyetértek, de nyárra mindog leveszek az alapjáratból, mert amugy rettenetesen sokat fogyaszt városban, igy 600 körüli alapjárattal, meg elcsetteg 8 literből. Amig az olajnyomás lámpa nem gyullad ki, nem lehet baj.(legalábbis remélem, mert kb 40 000 kilómétert mentem városban) :R

(#2088) rob210 válasza Mágus2 (#2087) üzenetére


rob210
nagyúr

Ha 800-on sokat fogyaszt akkor lehet a fúvókáidat kéne megnézni.
Nekem is volt ilyen gondom.
Kiderült, hogy a jó minőségű magyar benzin annyira megette már őket, hogy 0.1 el nagyobbak lettek:)

Ki lettek cserélve és utána nekem nagyon jó 5.6 7.2 lett a fogyasztásom.
(ez persze a tuning időszak előtt volt :D)

Renault power

(#2089) kapszli


kapszli
csendes tag

Jó napot Uraim!
Ma szelepet állítottunk a paripán. Némelyik szelepnél elég kicsi volt a hézag, de be lett állítva mind.
Kivettük a gyertyákat és akkor néztem, hogy az új gyertyák(300km. mentem velük.) elektródája szürkés fehérre van égve. Olyan mit az 5-ös számú képen, de annál fehérebb.
[link]
Most ha állítok a benzin levegő keveréken attól változhat az alapjárat is? Meg szerintem a fordulatszám mérőm többet mutat mint a valós érék. Találkoztatok már ilyennel?

(#2090) Tompie


Tompie
őstag

rob210: szivargyújtó töltő aljzat beszerelve :) VILÁGÍTÁS IS :)

(#2091) rob210 válasza kapszli (#2089) üzenetére


rob210
nagyúr

Őzike barna kéne hogy legyen a gyertya.

Ha a keveréken állítasz természetesen változik az alapjárat meg a menet dinamika is.
A fordulatszámmérőd gyári vagy utólag beszerelt?
Ha gyári akkor valós adatot mér +/- 0.7%

Renault power

(#2092) rob210 válasza Tompie (#2090) üzenetére


rob210
nagyúr

gratulálok nincs is annál nagyobb öröm mint ha saját maga csinál meg az ember valamit.
:R

Renault power

(#2093) kapszli


kapszli
csendes tag

Jó estét!
Nos, itt a kép a nem létező fém talptömítésről! :D

(#2094) rob210 válasza kapszli (#2093) üzenetére


rob210
nagyúr

basszus ez tudod mi.
Ugyan az a talptömítés ahogy rá is van írva csak ez még nincs egyben.
Azaz nincs a gumi rávulkanizálva a fém lemezre.

Ezáltal sokkal nagyobb a fals levegő szívás esélye is.
Minden esetre én ilyet még nem láttam, szerelő ilyet bele se rak a favoritba arról meg vagyok győződve.
Csak is egybevulkanizáltat.
:R

Renault power

(#2095) Tompie válasza rob210 (#2092) üzenetére


Tompie
őstag

Utána fel is voltam dobva egész nap :)

(#2096) wrx-sti


wrx-sti
csendes tag

Üdv srácok.
Ha a fékszervó dobnál ereszti a fékolajat azzal mit tudok csinálni. Ahol a főfékhenger vagy mi rámegy, ott csurdogál az olaj lefelé a fékrásegítő dobon. 2 hét alatt kb 1,5 deci. (90-es Favorit)

[ Szerkesztve ]

(#2097) rob210 válasza wrx-sti (#2096) üzenetére


rob210
nagyúr

Kicseréled a főfékmunkahengert.

Nincs mese itt más megoldás nincs!

No és mielőbb tedd meg, mert egy főfékmunkahenger 9.200.- viszont a fékdobba beszivárgó fékfolyadék ha tönkreteszi a vákuummembránt akkor 40.000.- alatt nem kapsz másik vákuumrásegítőt.

Illetve lehet karmantyúzni is a mostani főfékmunkahengert, de szvsz nem éri meg szarakodni vele, 3-4szer összerakni szétszedni mert elsőre ez a művelet nem szokott sikerülni, egyszerűbb és ha a munkadíjat számolom olcsóbb is ha cseréled.
:R

Renault power

(#2098) Lzc


Lzc
csendes tag

Megosztom tapasztalataim a korábban felvetett kérdéseimre: a próbált új gyertyatípus jó. Vagy a sztrádán való megjáratástól, vagy a másik benzintől, vagy az új gyertyatípustól, vagy ezek együttesétől a kipufogó-füstölés eltűnt városban is, a motor mintha jobban menne, és a hangja is szebbé vált volna, mint korábban. A kormolódás bár csökkent, a gyertyák szélein azért még megmaradt, úgyhogy azért nem nyugodtam meg teljesen.

(#2099) Darkmind


Darkmind
csendes tag

Sziasztok!
A benzinnel híguló olaj miatt tanácsotokra kicseréltem az AC membránját, most viszont olajat kellene cseréljek, hogy lássam ez volt-e a kiváltó ok. Ajj, nagyon kéne egy garázs, mert az utcán ezek a műveletek elég macerásak a hidegben.

Más: egy haverom felajánlott egy motort, ami kb. 16 éve áll, kb. 30e kilométer van benne. Ugyanis a faterja totálra törte az autót a 90-es évek közepén, de a motorja nem károsodott egyáltalán. Ahelyett, hogy megcsinálták volna a gépet, vettek egy másikat, a régi, keveset futott motort meg eltették a pincébe, hogy jó lesz még. Most meg már nem akarnak vele foglalkozni, így nekem tudná adni. A kérdésem az, hogy mit kellene ebben a motorban kicserélni, hogy használható lehessen. Amikor eltárolták, leengedték az olajat, ez mennyire befolyásolja a dolgokat? Ha kicserélek ezt-azt, akkor olyan lesz, mint egy fasza új motor? Megéri ez? Én úgy gondolom, hogy egy-két tömítés cserével megúszhatnám az egészet. Ezt arra az esetre gondolom, ha a motorom mégis szét lenne kopva teljesen.

Ja és még egy probléma: a váltóm tetejénél kis intenzitással, az illesztéseknél, jön ki a váltóolaj. Az elmúlt időszakban, kb. 5000 km alatt, érezhetően rosszabb lett a váltó szinkronja. Nehezebben mozog. Azt a kis gumi bizbaszt, ami a szinkronért felel, azt kb. 1 éve cseréltük ki. Mi lehet a gond? Nagy a baj?

Kösz a válaszokat!

Üdv

[ Szerkesztve ]

(#2100) Tompie


Tompie
őstag

Most, hogy túl vagyok a szivargyújtó töltő aljzat beszerelésén, bátorságot kaptam és megkérdezem, hogy hogy lehet az index bajuszkapcsolót megcsinálni, hogy visszakattanjon a helyére? :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.