- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
Aktív témák
-
Tompie
őstag
Sziasztok!
Van egy 2008-as évjáratú 2009-ben vásárolt Fabia. Ugye már nem garanciális, eddig mindig szakszervizbe volt hordva, mindig mindent megcsináltak rajta amit kell.
De a legutóbbi 70e számla kiverte a biztosítékot
Most megjelent az INSP felirat, hogy vinni kéne szervizbe, a szervizkönyv alapján most olaj-olajszűrő csere lenne, fékfolyadék csere, levegő szűrű csere illetve gyújtógyertya csere ez utóbbi kettő azért mert abba a kategóriába estem eddig, hogy 4 évente nem jött össze a 60e km (leginkább városon belül közlekedek illetve kb havonta 1x Bp-Miskolc oda vissza autópályán) és ebben még nem is voltak ezek cserélve.Most manuálisan ki akarom kapcsolni az INSP figyelmeztetést, és mivel ennyire keveset megy a kocsi a fentebb felsorolt dolgok várhatnak-e jövőre amikor is megy műszakira és akkor megcsináltatni?
Vagy azért el kéne vinni inkább most, ezeket megcsináltatni?
A kérdésem ezzel kapcsolatban meg az, hogy kb ezeket megcsináltatni mennyibe fájna Bp vagy környékén egy megbízható autószerelőnél (nem szakszerviz)? Illetve hol találok ilyen szerelőt akihez, minden lelkiismeret furdalás nélkül elvihetem?Köszönöm
-
Tompie
őstag
Hi!
Egy 2008-as fabiaban lehet akksit kell cserélnem.
Ahogy néztem f*ngom sincs, hogy kell azt a műanyag keretet levenni, eltörni meg nem akarom
A bal oldalán lent kipattintom és annyi tovább nem jutok.
Egyébként a gyári helyére ez betehető, el fog férni?
Fenékléc B13, azt honnan lehet megtudni a most bent lévő gyárinak milyen a fenékléc?
köszönöm -
tibi815
csendes tag
Sziasztok!!
egy Fabia 2 tulajdonosa vagyok és azt szeretném kérdezni hogy a ablakemelő komfort elektronika csak úgy működik ha kulccsal zárom és elfordítva tartom vagy a központi zár gombjával is lehet működtetni mert nekem csak a kulccsal működik ha igen van-e rá megoldás hogy a gombbal való zárásra is működjön?Válaszokat előre is köszönöm!
-
Tompie
őstag
Hali!
Azt akarom kérdezni, hogy van-e különösebb minőségbeli különbség egy gyári és egy utángyártott lemezfelni között?
Köszönöm -
troooper
tag
Hali!
Pár napja nem villog az ajtó bezárás után a led. Muszáj javítani v ettől még teljes funkcióval működik a zár? -
Tompie
őstag
Hali!
Azt akarom kérdezni, hogy Skoda Fabia-hoz hol lehet legolcsóbban új lemezfelnit kapni?
2008-as évjárat 51kW. Gyári gumik rajta 165/70 R14, ha jól nyomoztam akkor 5x14; 5x100x57; ET35 felni kell hozzá.
köszönöm -
válasz
szintis1981 #176 üzenetére
Nekünk hasonló a Feliciával fordult elő (2000-es, 1,3 LXi). A hiba: a relé, ami indítás idejére leveszi a nagy fogyasztókat, kinyúvadt, majd utána a generátor diódahíd is megadta magát. Az ok-okozat nem 100%, de a kettő nagyon egy időben jött össze!
-
szintis1981
újonc
Sziasztok.
skoda fabia 1.4 16v comfort autóm van.
A hibája, hogy megyek vele olyan pár km-t és el kezd villogni a fényszóró, meg a műszerfal világítása is.
Kérdésem, hogy valakinek volt már ilyen meghibásodása?
És, hogy mi okozhatja, valamint mennyibe kerülhet a javítása?A válaszokat előre is köszönöm. Peti
-
viktor82
őstag
up!
-
-
nlacika81
újonc
Szia Julianna01.
Bocsika, hogy közbe szólok.
Nekem is 1.2 fábiám van, én egy szlovák ismerösöm skoda specialista, kérdeztem meg hogy előzhetem meg ezt a problémát. Ami neked is elöjöt gyújtótrafó gond.
Kb olyan 50,000 km ként cseréld ki a gyertyákat ami gyári gyertya esetén kb 10000 ft alatt van a 3 db.
Én is meglepődtem mikor ezt a választ kaptam.
Mert ha a gyertyák már nem tudják olyan jól a szikrát leadni akkor a gyújtótrafó elkezd erőlködni és akkor ez lesz a probléma mint nálad. -
flaxter
újonc
Sziasztok
Tök jó ez az oldal,és kultúráltak is a hozzászólások.Nekem furcsa problémám adódott 5 éve
Elvették a jogsimat másfél évre.(Hogy miért az most mindegy is)Most vagyok ott,hogy lassan lerakom újra,illetve nemsokára meglesz.130.000-ft-omba fáj,de természetesen tisztába vagyok vele,hogy az én hibámból.Vidéken élek.Alig várom,hogy már meglegyen újra!!!!Amúgy nem friss jogsim volt,"anno" 98-ban doktoráltam belőle
Nemsokkal miután elvették a "papirosomat" 2007-ben családunk vett egy vadiúj Skoda Fabia 1.4 Ambiente felszereltségű kis fekete autót hitelre,de lényeg-a lényeg ketten maradtunk itthon anyámmal,Neki sosem volt jogsija,nekem meg épp elvették,tesóm elköltözött és az autó itthon maradt egymagában a garázsba,szépen bezárva
Csupán sógorom hajtott bele közben 3984 kilómétert az 5 év alatt.Én néha beindítottam álló helyében a garázsban,az akksija már 2x teljesen lemerült,de feltöltve egyből indítja az autót.A gumikra figyeltem,hogy megfelelő nyomás legyen benne,időnként lemostam,és teljesen makulátlan állapotban van a kis gép,még az illata is vadonatúj
Néha hozattam bele pár liter benyát,és azzal melegítgettem a mocit.Semmi olajfolt,semmi karcolás,szakadás stb nincs a kocsin.Szeretnék érdeklődni mivel még új autóm nem volt soha,hogy nem-e tett benne kárt a sok állás?Ha igen akkor milyen kárt?Mit ellenőrizzek,illetve cseréljek amint újra vezethetek?Olajat gondolom helyből le kell cserélni.Köszönöm válaszotokat
Mindenkinek minden jót
Csáó
-
Valaki használ ilyen fogyasztás csökkentő / teljesítmény növelő tuning dobozkát ami a montor vezérlésébe piszkál bele?
Csak mert szeretném csökkenteni a fogyasztását a Skoda Fabia 1.4 PDTDI kocsimnak (állítólag fél litert lehet 10-on csökkenteni)
A kérdéseim:
- megéri?
- ha igen milyen eszközzel? és mennyibe kerül?
- árt-e a motornak? ha igen miért?Előre is köszi
-
mkisbene
újonc
Ha villog az a visszajelzőlámpa az nem jó. Ha meg lefullad mellé a kocsi meg még rosszabb. Én kínlódtam ilyennel kb 1.5 hónapig ( Fabia 1.2 HTP ) végül Párkányban bemérték és hengerfej csere lett belőle. Ha már vinni kell valahova akkor őket ajánlom, korrektek, pontosak és súlyos tízezreket lehet spórolni velük a magyar szervízekhez képest.
-
Kovabe
csendes tag
Sziasztok kb 5 napja vagyok fabia 1.4 16V 2006 tulajdonos és egy érdekes jelenséggel találkoztam ma másodszor és nem tudok rá gombot varni. A jelenség hogy kigyullad a diagnosztika lámpa és utánna az EPC és lefullad az auto, persze mindez mindig tankolás után kb 500m elteltével. Az elsö jelenség után rádugták szgépre és nem találtak semmi azt javasolták hajtsam meg. Olvastam egy helyen hogy az akksi volt romlott. Kérlek titeket segítsetek mi lehet ez.
-
@rglaaf
veterán
Üdv
Az lenne a problémám hogy az autó (1.2 HTP) alapjáraton a 3. henger kihagy , gyujtó trafók átcserélgetve akkor is csinálja fojtó szelep kitakaritva de a probléma fenn áll,valami ötlet esetleg?
-
Huba13
csendes tag
Sziasztok!
Nekem is van fabiám nekem az lenne a kérdésem 15"-os alufelnim van ugye 195/50/R15 Barum bravuris gumi van rajta kellene vennem új nyári gumit kinek milyen tapasztalatai vannak a különböző gumi márkákkal.Létezik erre a felni re más méret is 185/55/R15 kérdésem hogy ezzel jobban elnyeli e az úthibákat vagy hogy egyáltalán jobb e ilyen méretű gumit venni???
-
julianna01
újonc
az enyém egy 1.2 es de a többi 1.2 est lepipálja 180 nal mentem és még ment volna. nem szoktam csak néha meghajtani el ne lustuljon , én is átlag 90-100 km megyek vele. az enyém most lessz 4 éves 0 km rel hoztam ki a szalonból és semmi baja nem volt idáig most nézte meg az egyik haverom és most derült ki hogy a végét járják a gyújtótrafók fel vannak puklisodva, de most nem viszem szervizbe ott 75000 ret mondtak meg a munkadíj , az interneten meg megnéztem 9000 db ja 3 kell belőle , és még én is kitudom cserélni nő létemre .
nagyon szeretem csak már kicsi 3 gyerkőcöm van és nem igazán férnek a babaüléstől. -
-Maci-
addikt
válasz
julianna01 #161 üzenetére
Hát igazság szerint nem az enyém sajnos. Családi autó.
2007-es 1.4 benzines, 59kW-os kombi. 55Kkm van benne és még semmi baja nem volt.
A gáz pedál alatt van betekerve egy műanyag tuskó. Addig lehet nyomni a pedált. Akkor pontosan 180.0 a végsebessége, de én ~120 körül járok vele autópályán. Így 6.3-6.5-es fogyasztást tudok elérni vele (nem előzgetek, gyorsítgatok).
Saját autónak is egy Fabia-t szeretnék majd, ha összegyűlik a pééz. -
-Maci-
addikt
válasz
julianna01 #159 üzenetére
Hány km van benne?
-
julianna01
újonc
válasz
The Creature #1 üzenetére
nekem egy 2006 os 1.2 es fábiám van városban 7 lt eszik országúton 5, 5lt 6.
de épp most szóltak , hogy ki kell cserélni a gyújtótrafókat mert ez széria hiba a fábiáknál . ez kb 75-80 ezerbe fog kerülni. -
-Maci-
addikt
up
-
-Maci-
addikt
Még egy kérdés böki a csőrömet:
Fedélzeti computerrel rendelkező Fabia-ba mekkora költség/macera tempomat-ot varázsolni, ha alapból nincs benne?
-
-Maci-
addikt
válasz
DeadMeat #153 üzenetére
Értem!
Multkor próbáltam egy IV Golfot. A típus által rám tett benyomással nem offolnék, de ugy vettem észre, hogy semmivel sem húz jobban 120-130-ig a mi Fabiánknál... 130 fölött jobbn megy, de engem meg az már nem izgat túlzottan. Inkább az alacsony fogyasztásra hajtok!
Szeretném majd átalakíttatni a lelendő autót gázosra (vagy épp kifogni egy dual Fabia-t). azt hallottam, hogy a gáz némi teljesítmény csökkentéssel jár, ezért gondoltam, hogy a 100 lovas szerencsésebb lenne. (Egyébként a leg korszerűbb, szekvenciális gázrendszerrel számolok). Ezek szerint nem biztos, hogy érdemes...
Egyébként mostanában a Fabia-val járok dolgozni, napi 100km-t, autópályán ~120-szal (nem gyorsítgatok) és 6-6.5-et eszik az én nyugodt stílusomban... Erről nehezen mondanék le... -
DeadMeat
nagyúr
Szerintem normál használatra a 75-86 lovasok sokkal élhetőbbek átlagos használatra,mint a 100 lovas.Értsd: a nagyteso alul halott,4000-től kezd el élni,de akkor már leeszi a fejed.Próbáltam már párszor,van a környezetemben ilyen is.Míg a sajátommal elszüttyögök 40-el 5.ben,amaz 3-ast kér,mert lefullad.De felül
Ott jön ki igazán a különbség,mintha picsán rúgnák
De fogyaszt is rendesen... én nem cserélném le max olyanra,ami ugyan olyan karakterisztikájú mint a 75-ösöm...
-
-Maci-
addikt
Sziasztok!
Lenne hozzátok egy amatőr kérdésem! Nem értek túlzottan az autókhoz, ezért ha nagy baromságot kérdezek, kérlek nézzétek el nekem!
Az érdekelne, hogy egy 75 vagy 80 lóerős 1.4-es benzines Fabia-t (2007) át lehet-e (és van e értelme) átalakítani 100 lóerősre? Látatlanban arra tippelnék, hogy egy bontott gyújtáselektronikát kéne bele tenni, de ez csak tipp.
Van valakinek valami okos ötlete? -
Zolko001
tag
válasz
tomi_mod #148 üzenetére
Ugyan nekem nem volt még ilyen hibajelenségem, de most a szilentblokk cserekor az enyémbe is az Audi tömör változatát rakattam bele. Állítólag pár ezerrel többe kerül viszont évekig nem kell majd hozzányúlni mivel ez tömör.....így elkerülhető lesz az évenkénti szilentcsere ami állítólag Fabia betegség...na és persze a jó budapesti utaknak is köszönhető ez a "betegség"...mondjuk itt minden autó beteg lesz előbb vagy utóbb futóművileg.
-
tomi_mod
aktív tag
Sziasztok!
Segítségeteket kérném egy hiba kiderítésében! -lehetséges okok már vannak, de ha van más ötletetek akkor hajrá...
Újan vásárolt, most 1 éves Skoda Fabia. Fékezésnél 10 alkalomból talán kétszer balra elhúzza az autót, függetlenül a fékezés előtti sebességtől és a fékezés intenzitásától értem ez alatt a satut vagy normál fékezést.
Garázsban tartott eléggé kímélt autó, gyári alufelnik, "peres" gumival szerelt a jármű... de teljesen sima úton is előfordult, tehát nem nyomvájú viszi el!
Szervíz fékpadon mérte, de max 7%-os eltérés volt amire azt mondták bőven a megengedett hibahatáron belül van. Mivel a hibát nem tudták előidézni nem történt javítás és igazából így nem is kívánnak vele foglalkozni. Lehetséges okokat nem mondtak.Más szervízekben rákérdeztem hátha más típusú kocsikkal is előfordult, két gondolat merült fel:
-valamelyik fékcső meg van törve és nem engedi át a nyomást
Ezesetben miért nem folyamatos a hiba?
VAGY
-abs megzakkant és néha alapból elvesz olajat a jobb oldalrólSzerintetek?
-
szlosi
tag
segítsetek hól kell az erősítőhöz a tápkábelt bevezetni az utastérbe??? fabia 1.2 ... előre is köszi......
-
t_ferenc
őstag
Sziasztok!
Idén februárban vettem egy 2005. júniusi Fabia Sedan-t (1,2l 47kW). Leszögezem, első autóm (bár jogsim már tíz éve van), így sem összehasonlítási alapom, sem tapasztalatom nincs túl sok. A kocsit Skoda szalonból vettem, akkor ha jól emlékszem 45e kilométerrel.
Ami gondom volt vele:
- motordiagnosztikai lámpa kigyulladása, motor rángatása majd leállása -> gyújtótrafót kellett cserélni; egyet még gariban kicseréltek a háromból, majd nem sokkal később ismét előjött a probléma, ekkor kicseréltettem a másik kettőt is saját zsebre de már nem Skoda szervízben.
- most a világítással vannak gondjaim; konkrétan nem ég a jobb hátsó ködlámpa; haverral át fogom nézetni.
A szervízkönyvről annyit, hogy a garos cserét nem írták bele, így nem tudom mennyire bízhatok meg benne.
Az autóról egyébként rosszat nem tudok mondani, meg persze nem is akarok. Méretéhez képest tágas, a motor is elegendő arra, amire kell. Aki száguldozni akar, az vegyen mást, vagy ezt más motorral. Volt már megpakolva csurig plusz utánfutó magasan felcuccolva, azt is elhúzta. Igaz a fogyasztáson is meglátszott. Egyébként eddig legjobb fogyasztási értékem 5,7l vegyes használatban max 2-3 emberrel, szigorú 95-el városon kívül; de a nagy átlagot nézve sem eszik sokkal többet ennél.
-
Leko
újonc
Üdv mindenkinek!
Egy kis segítséget vagy legalábbis tanácsot szeretnék kérni!
A történetem:
2006ban vettünk egy fabia sedant 1.2 HTP, rá két hónapra berakadtam a gázt, amit nem bántam meg mert baromi gazdaságos az autó!
Viszont nem sokkal később jött egy probléme, a műszerfalon kivillant a motordiag lámpa és az istenért nem tudták eltüntetni!
A szervízbe először azt mondták ha nem a gáz miatt van a problem akkor garanciába megy, de még ők se tudták mi a hiba!
Most 2 éves az autó, még mindig világít a lámpa, és 8 problemet listáz a computer, amiből nekem csak egy érzékelhető, az hogy baromi nehezen idul be!
Nos cserélni kell ami kb 250.000ft újonnan, a gázosok nem fogják kifizetni mivel szerintük nem miattuk van (mondjuk szerintem se), a szervízesek meg most már a gázra fogják, na akkor mit csináljak, senki nem fizet!
Most már azzal is jönnek nekkem hogy letelt a 2év gari :-), nevetséges 1,5 éve ez ea problem :-), na mindegy , segítséget inkább abban kérnék hogy ha valaki tud olyan szervízt ahol megbízhatóan dolgoznak, vagy ha tudtok olyat hogy hol lehet olcsón computert szerezni bele azt megköszönném!
De tanácsokat is szivesen meghallgatok hogy ilyenkor mi a teeendő!
Köszönöm -
Circ
újonc
Szia Ghost!
Nemrég vettem egy 2002-es Skoda Fábiát, 1,4-eset.
A kötelező olajcserét/olajszűrő/légszűrőt megcsináltattam (persze ismerős autószerelővel), kapott 4nyári gumit is, és most vagyok gondban...Két napja megjelent az EPC a műszerfalon...
Amikor beindítom nem világít, de az utam végére már ég.
Holnap hosszabb útra indulok, és már nincs időm szervízbe vinni, szerinted mennyire fog ez gondot okozni az úton? -
funky
tag
Sziasztok Fabia II. kombi vásárlását tervezem, 1,4 16V motorral,
írjatok véleményt az autóról. Köszi. -
delmur
csendes tag
sziasztok!
Egy Skoda Fabia 1.4 MPI típusú autóm van. Van egy kis hibálya. A motortérből zakatoló hang jön ki. Hidegen nem nagyon hallani, viszont mikor a motor fölmelegszik és visszacsökken a fordulat alapjáraton akkor már elég hangos. Menetdinamikailag nem veszek észre kölönösebben semmit. Két autószerelőt kérdeztem. Az egyik azt mondta hogy a motor szelepeknél lévő kipufogócsonk lehet kijukadva és kifúj ,ezért pöfög. A másik pedig azt mondta hogy hidrotőke baja van és ne foglalkozzak vele mert elég drága , viszont a hangon kívül nincs jelentősége. Engem viszont eléggé zavar, főleg hogy minha egyre hangosabb lenne. Olajcsere megvolt. Ha valakinek fordult elő már hasonló vagy ugyanez a hibajelenség kérem írja meg. Hasznos lenne ha tudnám hogy milyen irányba keresgéljek mielőtt valami autószerelő ízekre bontja a motort. Köszi.
-
Fabia1
újonc
Sziasztok!! Készpénzért azonnal veszek Fabiat!! Magas áron! Évjárat 2003-tól 2005-ig!
2légzsák szükséges!! És EURO4-es motor legyen! Tehát a forgalmiban a Környezetvédelmi besorolásnál 09-kell legyen!!
Tel:0630/5172303
Email:fabia1@citromail.hu -
szalaigabor
újonc
az enyém is rángat ez skoda betegség.
-
szalaigabor
újonc
szevasztok.gábor vagyok.nekem van egy fábiám 2006-os és most törtem össze.
-
Josh
tag
válasz
laci6600GT #132 üzenetére
Nem vagyok autószerelő, de....
Lehet, hogy gyenge minőségű az üzemanyag.
Főleg az 1.2-es alacsony fordulaton igen gyenge, úgyhogy tessék nagyobb gázzal indulni, a 3 henger miatt, ha kihagy egy henger, akkor bizony alaposan berángat, szerintem ez természetes jelenség. Miután elindítottad, egy alapos gázfröccs, mondjuk 1500-as fordulatig, és minden O.K.
Szerintem...
-
zozi80
csendes tag
Sziasztok Fabia tulajok!
Hátha feléled a topic, rögtön egy kérdéssel kezdem. Az 1,4-es fabiámmal van egy olyan problémám, hogy hidegindítás után rángat. Ez tart kb 1 percig, egy-két nagyobb gázfröccs után elmúlik. Van valakinek ötlete, miért lehet?
Z. -
Motion_Blur
félisten
Érik nagyon az autóvétel, 1 hónap múlva nagy valószínűséggel el is tudom hozni az autót. Csak még nem döntöttem el, hogy milyen legyen a típusa. Fabia-ból nagyon sok van a használt piacon, nekem arra kéne az autó, hogy munkába járjak vele, ez napi 50KM országúton.
Az 1.2-es szimpatikus, kérdés, hogy mennyit eszikKb. 3 éves autót vennék, gondolom annak már be van állva a fogysztása rendesen
Na szal akkor mire számítsak majd fogyasztás terén? Illetve megbízható autók ezek? -
Gh0sT
addikt
Végül minden megoldódott. Az autónak jelenleg semmi baja. Meg nem mondom, hogy mit kellett bele venni, de 100 e Ft-ból kijött a teljes szervízelés.
Szerintem nyugodtan megveheted, nagyon jó kis jószág még több évesen is. Az enyémnek 4 év alatt ez volt a legnagyobb problémája. -
Bandi1.4
újonc
Kedves márkatársak!
Nekem volt már elég sok ócskaságom, de mégis azt kell mondjam hogy egyik sem fogott meg annyira mint a Fabia. Méreteihez képest tágas, kényelmes autónak tartom. Akik szapulják azoknak annyit mondok, szerintem nem véletlenül van belőle annyi az utakon. És mégsem a '' Mi autónk''.
Én helyi viszonylatban használom leginkább a fogyasztása nem annyira aggasztó . A benzinárak jobban zavarnak.
Jó Skodázást mindenkinek -
Gh0sT
addikt
Hengerfejes lett a Fabian... Éjjen...
-
PEPE85
senior tag
Nah itt van két kép a kicsi kocsimról, kinek hogy tetszik?
[link] [link]
15 colos gyári alufelni(195/50 Dunlop Sp Sport gumikkal), színre fújt lökhárító, színre fújt díszcsíkok, színre fújt tükrök műanyaggal együtt, Remus sportkipufogó, szemöldök, sportos váltó, Pioneer DEH-30MP fejegység mélyládával, 6 színű neon kocsi alatt.
[Szerkesztve] -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Cosmic Gate #95 üzenetére
Nem baromság ez. De nem úgy csalnak, hogy rosszul mérnének, csak a számozás van ''elrontva''
-
fokukac
nagyúr
válasz
TexT-BoY #114 üzenetére
ha tolja, akkor viszont tényleg hihetetlen a 4,9-es fogyasztás.
el hiszem, hogy el lehet érni ezt még egy fókusszal is, ha beállsz 90-re, és egyenes vonalú egyenletes mozgást végzel párszáz kilométeren keresztül, fékezés és gázadás nélkül.
de ha tolod neki, nincs az az 1,6-os motor, ami ne zabálna. -
bali79
tag
Intenzív gyorsításnál persze lehet, hideg motorral 1-esben nagy gázzal én is tudok 40L-es pill. fogyit produkálni (Fabia 1.2).
Amire én gondoltam az az, hogy könnyen mondja az ember, hogy 5L-t fogyaszt a kocsim 90-nél (a pill. fogyazstást nézve). Ja, csak közben lassan, de folyamatosan lassul, ha meg tartja a sebességet már 7L, ha picit gyorsul vagy jön egy kicsi emelkedő, már 9L.
Szvsz a pill. fogyasztás teljesen használhatatlan adat, a fedélzeti számítógép átlaga már talán használható (én nem bízom benne), de a tutifrankó az, amit én számolok (az viszont jellemzően átlagfogyi tud csak lenni). -
bali79
tag
válasz
TexT-BoY #108 üzenetére
Óvatos vezetés mellett elhiszem ezeket a fogyasztásokat, de akkor nem is tolsz le még egy Fábiát sem az útról (nesze neked 100ló), ha meg nyomják neki, akkor a 2L-es nem (de még az 1.6-os sem) éri be 7 literrel (inkább 10 szerintem).
Mellesleg az sem mindegy, hogy mikor 90-nel mész egyenes úton, akkor éppen gyorsítasz vagy csak tartod a sebességet, mivel akár 1.5x-ös pillanatnyifogyasztás-különbség is adódhat! -
TexT-BoY
addikt
?!?! ezek a fogyasztások amik a topicba vannak komolyak?
Nem ajnározás meg ilyesmi de apám 1.6 100lo focusa(16''os kerék) eszik országuton 90el 4.8at és a vegyesfogyija olyan 7.2liter.
Szomszéd 140lovas 2.0ás 86os Honda Preludja eszik 6.8és7.0liter között(15''kerék) (leégett kuplung rulz) és ez még igy is odavág egy 12szelepes 3hengeres 1.2es fábiának.
Muter még nem vett de Honda Jazz-t néztük-->6liter városban a teszt autó fogyasztása amit tankolással és félnapos tesztel tudunk alátámsztani?!(15'')
Szóval igazán nem értem ezeket az értékeket.Na mind1
Skodálatos napot mindenkinek
-
bali79
tag
válasz
The Creature #1 üzenetére
Hi!
Én Októberben vettem az 1.2 12V 64LE Fabiámat 24.000km-rel, 2004-es, most 32.000km van benne. A fogyasztást folyamatosan számolva mérem, a nagy átlagom 6.8 egyébként 6.4 és 7.3 között mozog. Nem tudom te hogyan méred, de szerintem a fedélzeti computerre nem érdemes hagyatkozni (bár még nem próbáltam), a pillanatnyifogyasztás-mérőre (<--) meg még kevésbé. Mindig akkor tankolok, ha már a piros mezőben van a szintjelző és mindig tele, ezért kb. 15 tankolás után már a betöltött benzin mennyiségéből látom, hogy mi volt a fogyasztás. Csak, hogy összehasonlíthasd, 37-38 liter körül szoktam tankolni és átlagban 560 km-t megyek két tankolás között (kb.fele város, fele országút és egyedül használom). Én is sokaktól hallottam már, hogy a Fabiájuk ezzel a motorral 5.5 vagy 6 litert eszik, de egyszerűen nem hiszem el, mert engem sem nagyon érdekel a sportos vezetés (illetve tisztában vagyok a realitásokkal
), úgyhogy minél hamarabb (55-60-nál) felváltok ötösbe, mindig a lehető legmagasabb fokozatban hajtok és sosem nyomom tövig a gázpedált. Miután megvettem én is végeztem összehasonlító tesztet az M7-esen és 140-160-nál a pillanatnyifogyasztás-mérő bizony 10-12L-en állapodik meg, gyorsításnál vagy emelkedőn meg 15-20 litert is mutat. Csodák nincsenek, a kis motort taposni kell, ha száguldozni akarsz. Még egyszer mondom, én (80kg) mindig egyedül használom a kocsit, ha pedig nem, akkor már a +1 személyt is megérezni a menettulajdonságokon, a +2-t meg pláne.
A fentiekből talán úgy tűnhet, hogy fogyasztásmániás vagyok, pedig nem, csak hónapról-hónapra tökugyanúgy használom a kocsimat és már megjegyeztem a számokat, meg azért is írtam le ilyen részletesen, mert sejtem milyen szar érzés lehet, hogy az egyébként szeretett autó a fogyasztása miatt megkeseríti a használatot. Persze két elvileg teljesen azonos Fabia között is vannak különbségek, ezért, ha az enyém átlag 8L-t fogyasztana, még elfogadnám és ha 3-an utaznánk benne, valószínűleg tényleg ennyit enne.
Még egy dolgot akarok kipróbálni: a gyári értéknél keményebbre fújt kerekek vajon érezhetően csökkentik a fogyasztást? -
PEPE85
senior tag
Most láttam meg ezt a topikot és gondoltam én is hozzászólok. 3 hónapja vettünk muterral közösen egy 2002. májusi 1.4-es ezüst metál 5 ajtós Skoda Fabia-t 1.3milláért 34.000km-el(vonóhoroggal). 14-es gyári kerekek vannak alatta. A kocsi végre 160-at megy. 44KW, 60LE. Ha megcsináltattam rajta azokat a dolgokat amiket elképzeltem, feltöltök majd egy-két képet.
A legviccesebb az volt amikor elősször elmentem tankolni. Kinyitom a műanyag fedelet és mit látok? Nem zárható a tanksapka. Meg is kérdeztem mennyibe kerül a Skoda szervízbe rá valami gyári cucc. Azt mondták 10k. Nah mondom annyit én tuti nem adok egy ilyen kis vacakért, így megmutattam egy hozzáértő ismerősnek és azt mondta, hogy szerinte jó lesz rá a Lada Samara tanksapkája. Hoztunk egyet a nagykerből egy ezresért és tökéletes. -
kymco
veterán
Nekem egy ambiente felszereltségű skoda fabia combim van. 4 éves, 100 lóerős, kedves kis jószág. A 60000-es szervizköltséget leszámítva nagyon elégedett vagyok vele.
-
TheReMiXeR
senior tag
Jaja, akció (500K-s) csak néhány tipusra és bizonyos felszereltségű járgányra van. ...és 5killa csak a kombikra. Érdemes felhívni 1-1 szalont és megérdeklődni, hogy pontosan miket vehetsz meg olcsóbban.
Nekem anno 250ezret vontak ''csak'' le az auto árából és hát már annak is örültem... ha most venném le is petéznék
Pláne mert kápéra vettem, nem volt mindegy, hogy 2,85m vagy csak 2,6m a végső ár. Mi a bukta??? Az hogy új autód lesz valamivel olcsóbban... -
kymco
veterán
Szerintem nincs benne bukta, csak annyi, hogy az akciós kocsikra (általában a legolcsóbbak, fapad nélkül
) nem vonatkozik, no meg a az ambiente és az elegance modellekre sem (azt hiszem a fele kedvezmény jár ráuk). Bemész a boltba, megnézik a kocsid... meghatározzáx az árát katalógusból, hozzáadnak 500.000 Ft-ot, és innen indul a dolog.... Csak egy kicsit drága az alapár, de jó minőségű a kocsi.
Egy fél éve ezt jelentette az akció.
Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Mandragora: Whispers of the Witch Tree teszt
- Brutálisan ütős játékélményt mutatott be a 8K Association
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- ZIDOO médialejátszók
- Sorozatok
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Diablo IV
- További aktív témák...
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Lapierre e-Zesty AM 9.2 Fully carbon Ebike
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari!
- Samsung Galaxy A55 128GB,Átlagos,Adatkábel,12 hónap garanciával
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- Razer Blade 18 QHD+ 300Hz mini-LED i9-14900HX 32GB DDR5 RTX 4090 2TB SSD (ELKELT)
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest