- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tbr
újonc
Sziasztok!
Kicsit láma vagyok a témához, légyszi segítsetek.
2004-es Golf IV Variant 1.9 PD TDI (elvileg 114e km) ma reggel többszöri és hosszú izzítás után sem indult. Másik dízelről próbáltuk bikázni, de semmi, végül egy adag hidegindító spray segített rajta, attól elindult.
Akksi egyébként elvileg OK (egy éve vettem és pár hete szerelő megmérte, azt mondta, OK), rendesen hajtja a motort indításkor, mégsem indul és a masina fordulatszám-jeladó hibát jelez. Tavaly télen már volt ilyen, akkor akksicsere után (a régi már négy éves volt) a hibakód és a probléma is elmúlt.
Az autó pár hete ismét jelzi a fordulatszám-jeladó hibáját, és nehezen is indul, így szerelő kicserélte a főtengely fordulatszám-jeladóját, de a hibát továbbra is jelzi és a hideg idő beálltát követően hosszan v. min. kettőt kellett izzítani a sikeres indításhoz.
Ma kicserélték az izzítógyertyákat (mondván, talán azokkal van a gond), de a probléma továbbra is fennáll, hosszan kell indítózni, hogy bepöccenjen és ismét jelzi a hibát is. Természetesen most kellene vele vidékre utaznom az ünnepekre...
Van ötletetek, hogyan tovább?
Köszönöm, Tbr
-
Dorien
veterán
Na, kinek hogy bírja a táltosa a mínuszokat?
-
Batman2
őstag
Hi
Az előzőekhez még azt tudom hozzátenni, amit már más is említett, hogy bika nagy akkut érdemes a járgányba tenni, azon nem szabad spórolni, főleg dízeleknél, ráadásul így az akkunka is kisebb terhelés tovább bírja alaból és később lesz esetlegesen cellazárlatos is !
Én a régi, 123-as, 2000-res dízel Mercimbe csak 90 A/h fölötti akku tettem mindíg, kivéve egy eset, amikor megvettem egy Polaris 88A/h-sat, de már 2.5-3 évesen vacakolt, le is kellett cserélni. Kezdettől fogva, alapból kevés volt az indító árama, lassan forgatta az indító motort.
Aztán vettem bele egy Varta 95 A/h-ás akkut, ez ugyan jól tekerte az indítómotort, de a járgány motorja közben megadta magát, így most ott van a szinte vadi új akkum.
Még a kapacitáson felül az is fontos, hogy mit írnak rá, pillanatnyi áramleadásként amperben. Igazából ezen múlik, szinte minden, az aperóra, ezentúl kb. csak annyit tesz, hogy meddig képes tekerni az indító motort, mikor merül ki az akku.
E mellett még természetesen fontos az indítómotor állapota is !
Ha a kommutátora teljesen el van koszolódva, a hézagok tele vannak szénkefe porral, akkor egyrészt lassan fog forogni, másrészt két-háromszorosát fogja az akkuból kivenni !
Így igen hamar lemeríti az akkut és könnyen cellazárlatossá is válhat az a túlzott terhelés miatt.
Így is jártam a benne levő akkuval, mikor megvettem a járgányt. Aztán szétszedtem az indítómotort és kipucoltam, bezsíroztam a csapágyakat, azóta azzal nem volt gond.
Üdv.: -
Batman2
őstag
Hi
Biztosan írták már, de azért én is leírom:
Dízel járgányoknál érdemes megnézni az ízzítógyertyákat, hogy kapnak e rendesen áramot, vagyis érdemes lemérni az odajutó feszültséget valami alkalmas ponton, ezen túl persze az is fontos, hogy egyáltalán még jók legyenek a gyertyák, mert ha már túlságosan elpörkölődtek, akkor már nem fűtik be kellően a hengert és nem, vagy csak nehezen lesz indulás.
Régi, soros kötésű gyertyáknál inkább valószínű a gyertyák elhasználódása, azáltal gyenge fűtésük és kevésbé valószinű, hogy egyáltalán nem izzítanak (legfeljebb érintkezési, stb. elektronikai hiba miatt),
újabb, párhuzamos kötésű gyertyáknál pedig el is éghet a fűtőszál, így egy-két, vagy több gyertya akár nem is fűt, ami a motor viszonylag gyors, de darabod, egyenetlen indulását jelenti (némelyik henger indul, másik nem).
Amúgy dízeleknél ilyen problémák esetén érdemes megméretni a hengerek kompresszióját is, mert lehet, hogy már túl alacsony, azért nem indul.
Benzinesnél és dízelnél is előfordulhat, hogy az üzemanyag fúvókák nem porlasztják eléggé az üzemanyagot, ez is nehezítheti az indulást (befecskendezők, illetve karburátor).
Benzinesnél a szivató működése is lényeges, mert anélkül megintcsak nehézkesen indul a motor, főleg hidegben.
Mindkét motortípusnál segíthet ideiglenesen egy motor indító spray, mely könnyen gyulladó (éter, propán-bután, stb.) anyagokat tartalmaz.
Ezt a légszűrőbe kell bepermetezni és utána kell indítani a motort, szivató nélkül.
Ez a koktél kellő mennyiség után biztosan robban, márcsak a kompresszió miatt is, ha a motor még egyáltalán képes az üzemre.
De veszélyes is a koktél, a gőzei berobbanhatnak és az éter belélegezve, pedig álmosságot, altatóhatást fejt ki.
Egyes, arra érzékeny ambereknél pedig komolyabb problémákat is, de az ritka.
Üdv.: -
Rick4
félisten
látom, többen küszködtök a reggeli indulással. szerencsére nekem nincs gondom, mert benzin- gázos autóm van, ugye ezekkel nem igazán szokott gond lenni reggelente. viszont az egyik ismerősöm gyárt egy autó előmelegítő szerkezetet, amit a hűtő és a vízpumpa közé kell bekötni, árammal megy, tehát akkor dugod be, mikor akarod, időzítet egy órával az indulás előtt, vagy bárhogy lehet, a lényege az, hogy kb 50 fokra fűti fel a vizet, ezáltal könnyű az indítás, a belső fűtés is azonnal forró levegőt nyom, és a hidegindítás miatti kopás is lényegesen kisebb. ehhez képest a kütyü ára 2 éve valami 15-20K volt, de ha belegondolsz, akksit, önindítót, mindent kímél a cucc. ennyit szerintem megér a dolog. még én is gondolkodom rajta, mert ugyan 3 perc alatt már kellemes levegő jön a szellőzőből, de a -20nál már csak nem lesz mindegy.
-
JoHnni
senior tag
Üdv!!
Nemtudom irta-e már vki de, nekem is dízelem van 17éves, és a próbáld ki azt hogy kétszer izzítasz, A szívató meg csak addig kell mig be nem indúl, utána vissza. Ma reggel simán beindult -22fok volt. Jah azt nem irtam, hogy 10% benzin megengedett, egy kis benzint hozzákeversz könnyebben indúl
[Szerkesztve] -
Latissimus Dorsi
senior tag
A -40 fokra gyárilag bekevert fagyálló ma sikeresen bekásáodott reggelre.
Megmértem, volt vagy -17 fokos
Kis járatás után végül sikerült megforgatnia a vizet, de nem kívánom senkinek azt a sokkot ami a hőmérő mutatója okozott.
Szal vigyázzunk emberek! Inkább méressétek meg ha nem vagytok biztosak benne hány fokos a víz!
Nekem 2 liter tömény fagyállóval sikerült orvosolni a problémát. -
SAMYka
senior tag
Ezt a durva hideget. Az egy dolog hogy reggel nem tudtam beindítani a trabimat de hogy másfél óra kocsikázás után sem volt hajlandó üzemi hőre melegedni akkor már kezdtem kicsit ideges lenni.
-
prmcsk
addikt
válasz
Pizzafutar #38 üzenetére
Ha az Optimákra gondolsz akkor igen, próbáltam.
Az a probléma, hogy marketing szempontból majdnem minden újkinézetű akkura
rámondják, hogy '' zselés ''.
A zselés akksikat Optima néven forgalmazták először.[link]
Leírás:[link]Az ára horror, de hihetetlen tudással bír.
Iszonyat módon terhelhető. Ha kell villanyautóként a belvárosig mehetsz vele.
A golfomba vettem az elsőt, használtan. Négy év után vele adtam el. A jelenlegi
kocsimba már újat vettem, amit harmadik éve használok és semmi bajom vele.
Ennyi idő alatt még csak fel sem töltöttem.
Ha valaki meg akarja úszni a tél indítási problémáit, az esetleges gondok akkura eső
részét ez a tipus meg fogja oldani. Az ár relatív: Környezetemben van egy ilyen, ami igazoltan, hat éve üzemel és a kocsit minden nap hajtják....
Csak ajánlani tudom -
cortez25
senior tag
Upp, a -18-nak
-
Damage
senior tag
Én is hallottam/láttam azt a módszert, amikor egy fűthető takaró lapul a motorháztető alatt. A cégeknél is olyan parkolók vannak. Kb úgy néznek ki az autók, mint a lovak, amik ki vannak kötve. Mindegyikből egy vezeték jön ki, és egységesen hozzá vannak kötve egy középen végigfutó kerítésszerűségen, ahonnan az áramot kapják.
A régi autómmal én is sokáig szívtam (74Ah-s akku) 1,7 td ''F'' Astra volt a hidegben. Most december elején már 0 fok alatt is alig akart elindulni. Izzítógyertyák, generátor, akkuban a folyadékszint, minden rendben volt. Egy akkucsere megoldotta a problémát. Most januárban az új autómmal idáig nem volt gond. A külső hőmérséklet szerint -11 fok volt a leghidegebb, amikor hideg motorral indítóztam. Elsőre pöccre indult. Természetesen az egész motor le van takarva gyárilag vmi műanyaggal, ami egyrészt hangtompító hatású, másrészt védi valamennyire a motort, ha mástól nem, a kosztól. Az akku is kapott borítást, egy vászonszerű műanyaggal van köbevéve, amibe alufóliaszerű borítást kapott kívül-belül, és tippem szerint hungarocellel van kibélelve. Szerintem elég jól védheti a hidegtől ez is az akkut. Remélem a jövőhéten se lesz gond vele, jön a nagy hideg. Egyébként egy két éves 2.0dti ''G'' Astra-ról van szó. Remélem továbbra is pöccre fog indulni.
Betolni a legtöbb autót nem nagyon szabadna (katalizátorosat), néha segíthet, ha a gázolajhoz kis benzint öntünk. Sokszor megdermed a gázolaj és ezért nem indul az autó. Ezt persze mindenki a saját felelőségére tegye, a pontos arányokkal nem vagyok tisztában (mennyi benzint szabad hozzákeverni). -
Pizzafutar
aktív tag
Zselés aksit próbált valaki?
Amikor megvettem a 2000-es benzines bmw-t, egy ilyen aku volt benne. Én még 6 és fél évig használtam, annélkül hogy valaha is hozzá kellett volna nyulnom. Aztan ellopták - akkor is muködött -
őstag
őstag
Holnaptól itt az igazi hideg
Egy alapvető gond azért maradt.
Úgy nem sok választásod van ha nem akarsz költeni rá.
A legolcsóbb a lejtő. Ugyanis ha elég gyorsan forgatod a motort, akkor lesz elég kompresszió az öngyulladáshoz. Az izzítás nem pótolja a kompresszíó által keltett hőt, csak rásegít valamennyit.
A következő szint, az önindító, érdemes átnézetni szakemberrel, különösen ha régebbi típus. Bocs nem figyeltem milyen autód van. Gyakori hiba, hogy a kollektor forrasztásai a túlterhelésektől idővel meglazulnak, és alkalmilag képes az önindító sokkal nagyobb áramot felvenni, és ilyenkor csak jóval lassabban teker. Az meg már nem csinál olyan kompressziót ami egy kopottabb motohoz elég.
Az akkumulátor is -10 C alatt a kapacításának felét elveszíti, ez teljesen normális jelenség.
Minimálisan 180 - 200A kell egy dízel önindítónak, ha hibátlan. Tehát ez 420Ah -s indítóáramú akkumulátort feltételez. De hibás kollektorral felvesz 250A -is simán. Akkor nem indul be hiába erőlteted bármivel. Bebikázni sem lehet.
Marad a berántás vagy a lejtő, az említett okokból.
Egy ilyen akksi 15 ezernél kezdődik. És egy önindító felújítás is 10 ezer magasságában van. De a kettőnek csak együtt van értelme.
Marad a lejtő -
Kokot
csendes tag
-
Kokot
csendes tag
válasz
Maverick14 #33 üzenetére
Igen ezt a modszer ismerem, faterom is csinálta jo pár éve amikor még ARO-val fuvarozott.
Az a román csoda aztán rászorult az ilyenre.Volt hozzá idökapcsoloja,és az kezdte pár orával induás elött melegiteni a hütövizet. -
Maverick14
tag
Finnországban dolgozó ismerősöm elmondása szerint ez náluk úgy működik hogy a háza falán van egy csatlakozó arra ráköti a kocsiját egy pár méteres kábelel. A csatlakozóhoz van egy időzítő is amit este beállít és reggel automatán beindítja (!!!) és bemelegíti a kocsiját ...
Ja, és ez arrafelé teljesen általános. (És a rézkábel is megvan még reggel.)
-
Balinov
titán
Izzítógyertyáról:
amit tegnap említettem olcsó,de ~1 évig megbízható társ, olasz izzítógyertya az ICAT márkájú,olasz gyártmány. megtalltam a blokkját is 1199Ft volt.
Nagy hidegben azt a tanácsot kaptam,hogy először relékattanásig izzítsam,majd utána rendesen (hálistennek,idáig nem kellett így tenni).
Fontos a megfelelő akksi. mikor 2001-be megvettem az XRD-t,nem is figyeltem,milyen akksi volt benne,egész addig,míg cellazárlatos nem lett.Lett bele ócsón egy Blackflash 84-es (gyári 56-es volt) és eddig mindíg megbízhatóan tette a dolgát. -
Batman2
őstag
Hi
Nekem is egy dízel járgányom van, egy 123-es 200-as mercédesz.
Bár már óra szerint is 300000 felett jár kilóméterben, de még mindíg beindítható -10 latt is akár, igaz, akkor már bőven kell várni az ízzításra (vagy egy perc) és csak jó akkuval megy, mert különben az akku még azelőtt kimerül az ízzítástól, hogy indítóznék.
Pedig olyankor aztán kell hozzá az áram!
A karbantartásokról: egyrészt 2 éve karácsony előtt vettem 4db lengyel (nevére nem emlékszem) ízzítógyertyát, nem volt drága és azt mondták, hogy egy igen jó termék ennek ellenére. Korábban már vettem egy olaszt, de az, mint utólag kiderült már rég sz@r volt. Tehtát kicsréltem ezekre az ünnepek közt a gyertyákat saját magam. nem volt könnyű, a régiek kicsit már bele voltak égve, kivéve az egy olaszt, amit már korábban muszáj voltam cserélni.
Addig legalább 2-3 szor kellett ízzítanom -5 alatt,. hogy beinduljon negy rázkódások közepette. Ezek után viszont végigvártam az ízzítást, ami még több is volt, mint előtte és utána minden gázfröccsök nélkül beröffent.
A poén az, hogy mértem előtte és utána is az akku feszültségét, mikor megy az ízzítás és az új gyertyákkal alacsonyabbra ment a feszültség, viszont nyílván sokkal jobban befűtött ez alatt így a többszöri ízzítás helyett egyszer fogyasztott csak és még esély volt az indítózásra is. Előtte a régi akku a háromszori ízzítás után már gyakorlatilag ki is merült és indítani már nem volt ereje.
Rendszeresen cserélem az üzemanyagszűrőket, légszűröt az olajat évente szűrővel együtt.
Ezentúl többszőr megpucoltam már az indítómotor kommutátorát is (a székefékkel érintkező forgórész), az eredeti akkuja gyakorlatilag e miatt halt már meg, eszméletlenűl tele voltak a hézagok, belekövesedett szénkefeporral és nyílván a többszörösét vehette már fel annak, mint amit kellett volna kakaóból.
A generátor csuszkáit is tisztítottam már egyszer, mert feltünk, hogy menetközben a tompított lámpa fényereje hullámzik. Egy odakövesedett koszcsomó volt az egyik csúszógyűrűn.
Ezentúl épp nem rég is pucoltam, mivel levettem és szétszedtem az egész generátort, mert megszünt úgyahogy volt az áramtermelés, állandóan világított a töltés jelző és az akku feszültsége sem emelkedett a motor felpörgetésére. Vagy dióda, vagy töltésszabályozó probléma lehet. megnéztem a diódákat, mivel azok jók voltak, kizárásos alapon már csak a töltészsabályozó lehetett. Igaz, még valszeg az eredetije lehetett (Bosch). Vettem egyet 3000Ft-ért (Hella) beszereltem és azóta töt' mint állat.
Az ízzításról még annyit, hogy amikor a jelző elalszik, akkor még nem fejeződött be az ízzítás, az csak a minimális időt jelzi ami az adott körülmények mellett mindenképpen szükséges. Ha hagyjuk tovább, akkor vagy 1.5 perc mulva van egy kattanás, akkor kapcsolta ki a relé. Érdemes, pláne hidegben kicsit tovább várni, mert még mindíg több esély van egy jó fűtéssel beindítani bármilyen dízelt, mint többszöri rövid próbálkozással, miközbe az áram egyre fogy az akkuból, gyakorlatilag fölöslegesen és a végén meghal!
No, sikeres indítózást mindenkinek!
Üdv.: -
Kokot
csendes tag
Amugy jo ez a kocsi, mentem bele Bp-Eger,autopályán,igaz 90 nél nem gyorsabban ,és a fogyasztás: 4,92 Liter /100KM nyáron volt.
Aztán most téleg, hasonlo köszörülés és szarakodás mellett mentem 45 Liter gázolajbol 830 KM-et, az 5,4 Liter/100KM-es fogyasztás, ezé járok dizellel. -
sharpapa
senior tag
Faternek a jó kis 123-as (!hibátlan állapotu!) meije még ilyen időben se nagyon érzi a hideget, pedig 3000-es, és dizel.
akit érdekelnek, annak képek:
szerk.:mégsem, mert vmiért nem engedi a direktlinket....
[Szerkesztve] -
Kokot
csendes tag
Holnap lehet kiprobálom,mert kint álltam meg a kapu elött,és ha nem jönne be legalább begurukok.
Meleg helyre sajnos nem tudom tenni.Udvarban jobban szeretem mint kint tárolni, és ha beállok vele és nem indul el , nem lehet kitolni se ,mert pont az utca alacsonyabb felén lakunk. -
golyani
őstag
válasz
BobChemistry #23 üzenetére
ja vagy ha mégse, akkor 1 sezrzszámos ládikó
vagy könnyű betoln
de jó h nekem benzines a 206. most cask 5 centi hó van rajta
[Szerkesztve] -
BobChemistry
őstag
nem feltétlen kell az autónak réginek lennie
haverom vállalati verdája egy darabig egy 1,9 PD TDI passat volt
a -20 fokban azzal is 3*4 kellett indítózni, mire beindult
pedig nem kétfillér...
trabantot kell venni, az mindig beindul -
plömplöm
őstag
több dízel autónál tapasztaltam, hogy (valszeg) marketing okokból az izzítás lámpa hamarabb kialszik, mint maga az izzítás befejeződne. két ilyen ''teljes'' izzítást javallok önindítózás előtt, jaés ezalatt célszerű még nem bömböltetni a zenét
szerk: egy kattanást hallottam mindig az izzítási folyamat(ok) végén a relék irányából (nem meglepő módon...)
[Szerkesztve] -
e.vid
senior tag
Aksit nem akarsz venni (pedig az már biztos, hogy halódik), esténként melegre betenni nincs kedved (így kímélnéd és a kocsi is elindulna). Gondolom, a melegvizes játéktól egyszerűbb lett volna estére bevinni…
Mégis milyen tippre számítasz, hogy használni tudd az autódat, ha már az alapvető dolgokat sem teszed meg
Pl.: Nézesd meg az izzító gyertyákat és a generátort, hogy a töltés megfelelő-e. Mikor volt olaj csere? Nem túl sűrű az olaj. -
SAMYka
senior tag
1-2 jótanács nehez induló és főleg dízel autókhoz.
-5 fok körül már ajánlatos az öregebb dízeleket a nap első indításakor 2X vagy ha nagyon hideg van akkor 3X ízzitani egymás után.
Ha tudod hogy jó az aksi és az este még indító motorral is hazajöttél volna a 30km-rel arréb levő munkahelyedről de reggel a -20-ba már csak annyit mond hogy kat akkor a tendő a következő: elenőrizni hogy semilyen elektromos fogyasztó nem maradt bekapcsolva az este. Ha nem akkor bekapcsolni mindet (magnó lámpák lehetőleg távolsági fény) max 1 percre. Aztán kb 10mp pihenés neki majd indítás. Ha tényleg csak le van fagyva az aksi akkor ez segíteni fog (egy történet ehez: anyám teleöntötte a 15 éves 2-es golf aksiját deszt vízzel mert annak a kupakig kell lenni. Éjaszakára jártam diszkóba melózni és minden hajnalban hajlandó volt beindulni 1 perc diszkivilágítás után. Nem is volt benne nagy aksi mert egy sima 5 éves 55Ah.) -
Balinov
titán
azt hiszem 1199Ft/db-ért vettem 4db-ot.valami olasz márka,nem magnetimarelli,hanem vlaami számomra ismeretlen.
Odamentem ,hgoy 205XRD 1905ccm-es dízelhez keresek izzítógyertyát az óccsóbbikból.erre adták ezt.nem kell többször izzítani,csak elalszik a visszajelző,azt hajrá!
[link]itt vettem.
előbb rosszul mondtam,csak 4 telet és csak ~60ekm-t bírt ki,mert a 2004-2005 telet már egy másik garnitúrával használtam.a gyártó tán ugyanannyi volt,de 999Ft/db volt darabja..
Olyan hihetetlen ár? Olcsó?Drága? bosch-t 3800Ft -ért adtak volna -
cortez25
senior tag
Na ezért van lada camarkám ilyen esetekre, legjobb téli autó, 3-napig hóban fagyban jégbe ált és pöccre indult. Ennek az egy autónak szól úgy a gépkönyve, hogy indítás -25 fok felett és indítás -25-fok alatt.
Nekem jöhet akár szibéria is....
-
L3zl13
nagyúr
Hát, én se világkörüli túráka járok vele, csak dolgozni. Igaz azt minden nap, és egész évben. Így is lazán megvan 200k csak a kötelező+benzinköltségből.
Na mindegy, te tudod megéri-e.
Csak nem tudom honnan szedsz forróvizes lavórt, ha a célnál nem idul el, mikor mennél haza... -
Balinov
titán
jó izzítógyertya sokat dob a dolgon. most volt ősszel esedékes az izzítógyertya csere a 205XRD-n (1,9D) és én szentül meg voltam esküdve,hgoy Bosch van benne,erre a frászt!
NGK -k voltak a drágák.lazán kibírtak 80ekm-t,meg az utolsó 5 telet. Ha nem akarsz sokat költeni, 1000-1200Ft/db-ért vannak már olasz izzítógyertyák,amik egy évet kibírnak... -
-
Bikeman
aktív tag
Izzítógyertyákat ellenőriztesd le, nekem volt, hogy a 6-ból 3 nem volt jó, de akkor is beindult egy idő után...
Van a kocsikban (nemtom melyikben, nekem van) ún. hidegindító patron, azt is rossz lehet.
Akkuban nézd meg, hogy elég víz van-e (ha gondozásos), meg egy töltés nem ártana.
Szintén méresd be a generátorod töltését, lehet, hogy keveset tölt, és nem tudja feltölteni az akkut-----> szénkefecsere, avagy másik generátor beszerzése bontóból/boltból. (előbbi egyszerűbb)
Ha a töltés kevés a generátorban, akkor amíg nem lesz jó a generátor/vagy nem lesz másik, addig neked kell tölteni, kb. hetente, bár ez attól is függ, hogy mennyi kilométert mész egy héten, és milyen fordulatszámmal (pályán/városban, stb) -
Kokot
csendes tag
válasz
Latissimus Dorsi #2 üzenetére
Legutobbi neminduláskor fel lett töltve,de azek szerint az már nem segit.Ha sokat áll akkor meg végképp.
-
Andie
őstag
Lehetett anno kapni egy sprayt, amit egy csövön keresztül a légszüröbe kellett vezetni, és a dizeleket pöccre inditotta. Mikor az ótvar transitommal hordtam az embereket az épitkezésre, hajnal 6-kor, jéggé fagyott autóval csak igy tudtam indulni. Elötte ment a szerencsétlenkedés a malacpörkölövel a motor alatt, betolás jeges úton (hasraesés, kerékcsúszás), stb. Persze végsö megoldást a kocsi eladása hozta
(pedig vadiúj 88 Ah-s akksi volt benne, de ha eccer nem tudta felszivni a dizelt, stb, akkor tekerhetted te, akkoris lemerült).
Most hálistennek nincs ilyen gondom, a mondeo pöccre indul, és a céges golf is egy kis köszörülés után. Persze ez a benzines üzemnek is betudható.
Egyébként miért nem lehet szó új akksiról? Nemtom ugyan miylen verdába kell, de egy személyautóba már 6-7ezerért lehet normális akksit kapni. Persze ettöl -10 fokban továbbra is le fog merülni, elkopott alkatrészek, eltömödött üzemanyagcsö, régi olaj, stb stb mind betesznek. -
Latissimus Dorsi
senior tag
-
Kokot
csendes tag
Reggelenként sokszor benézem mert a nagy hideg miatt telljesen legyengöl az akku a kocsiban.Dizel,és elötte izzitás, stb nehezen tekeri a fagyott motort.
Erre lehet az hogy este beviszed ,és reggel meg visszateszed bele.Erre azonban kinek van kedve folyton?
Milyen tippetek van a fenti probléma megoldására? -Az kizárva hogy vegyek egy másik akkut
Amugy ma uj felfedezést tettem.Ma reggelre is nagyon lehült a levegö, és nem indult el az a romhalmaz.Inditoztema miig nullára le nem merült,de semmi.Mondom hagyom,megyek vonattal,nézem a mentetrendet pont nem jön vonat abban az orában, és vagy másfél orát várhattam volna.Vmit kéne addig csinálni. Kivettem az akkut, lavor elö, engedtem bele 80 C-os forro vizet. Védöszemüveg fel, ha esetleg a -5 röl 80ra melegitést esetleg nem birná,és szétrobbanna.Hát szerencsére kibirta, 10 percet volt a forro vizben,aztán kivittem és betettem a kocsiba: pöccre indult !!!!
Szoval ha vki igy beszopja és feltétlen kell a kocsi,és nincs aki bebikázza, vagy behuzza, akkor akksi kiszed: 80 C-os forrovizben 10 perc és csodákra lesz képes.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen videókártyát?
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Futás, futópályák
- Yettel topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Külpolitika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Gamer Számítógép játékra! I5 14600KF / RTX 3080Ti / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Samsung Galaxy A70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 12 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Asus ProArt OC RTX 4070 OC 12GB GDDR6X videokártya 3 év garancia 27% áfa
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest