Hirdetés

2022. augusztus 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#251) Szevam válasza Lauda (#250) üzenetére


Szevam
aktív tag
LOGOUT blog

Szívesen venném, ha itt lennének ezek a dolgok tárgyalva. :B

Akkor válaszolok is rá...ott. :U

Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.

(#252) kisza25


kisza25
félisten

én elkezdtem egy ideje nagyon tudatosan élni és elkezdtem felkészülni arra is, mi lesz, ha mégsem sikerül megállítani a dolgot (sajnos erre nagyobb esélyt látok)
A házat leszigeteltem, kívülről 10 cm szigetelés, tetőn szintén 10 cm (ide még tervezek 10 cm-t, saját magam csinálva 60 eFt megvolt egy 110 nm ház födémje)
Ültettem az udvaron 15 db szárazságot és kártevőket legjobban bíró tuját.
Összegyűjtöm a tetőről lefolyó esővizet és azzal locsolok, ezt idén bővítettem is duplájára, mondjuk így is csak 320 liter, de 500 nm az egész udvar.
Nem veszek felesleges dolgokat, csak azt amire szükségem van, étel, ital, ruha, műszaki dolgok.
Eddig cserélgettem a hardvereket a gépemben éves szinten 5x-6x, február óta tudatosan nem nyúltam a géphez.
Most vettem egy új autót (euro6d) és tervezem megtartani ameddig csak lehet. Tudom ezzel nem tettem jót, de vidéki vagyok és a munkám miatt is kell az autó, de legalább a káros anyag kibocsátása jó :B
hirtelen ennyi

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#253) Vladi válasza kisza25 (#252) üzenetére


Vladi
nagyúr

Ezt lényegében úgy mondanám, hogy normális élet. Semmi radikális zöld nincs a tevékenységedben, csak ilyen minden ember számára minimum. Vagy mi a szösz.

Ha mindenki megcsinálná ezeket még 30 évünk lenne....

Annyi, hogy tuját mi a fenének ültettél? tettél volna gyümölcsfát, azt legalább meg lehet enni. :))

Mi előre tudtuk hogy ez lesz Ebédre hízott patkány Gyere siessünk Indul az expressz Nézzük meg Milyen a Balkán

(#254) cappa72 válasza Vladi (#253) üzenetére


cappa72
nagyúr

tettél volna gyümölcsfát, azt legalább meg lehet enni.
Na... a fát azt nem igazán, de a gyümölcsét igen ;)

Eladó 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k

(#255) kisza25 válasza Vladi (#253) üzenetére


kisza25
félisten

Egy csomóan a szigetelés helyett klímát vesznek, meg fűtést fejlesztenek, a szigeteléssel nem kellett klíma, ami fogyaszt és szennyez az előállítása és a benne lévő hűtőgáz is veszélyes.
Ja a fűtést egy netre köthető termosztáttal fejlesztettem, amivel 70-ről 98 %-ra nőtt a kazán hatásfoka
A tujával a szomszéd eltakarása is cél volt 2 in 1, és nagyon gyorsan nő
Gyümölcsfák lesznek a következők, de azok nagyon lassan nőnek.

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#256) dabadab válasza kisza25 (#255) üzenetére


dabadab
titán

Érdemes lesz majd hűvösebb időben hőkamerával (már vannak mobilra csatlakoztatható cuccok is, egészen használhatóak, nálunk ilyen van), mert a hőhidak meg a nyílászárók csúnyán be tudnak zavarni.

"Ja a fűtést egy netre köthető termosztáttal fejlesztettem, amivel 70-ről 98 %-ra nőtt a kazán hatásfoka"

Itt valami fogalomzavar lesz :)

DRM is theft

(#257) kisza25 válasza dabadab (#256) üzenetére


kisza25
félisten

Már 5 éve megcsináltam, nincsenek hőhidak
A sima manuális termosztáttal csak fix üzemet tudott a kazán, ha fűtött, akkor fix 70% ment. Netre kötve figyeli a külső hőmérsékletet, páratartalmat, mikor kel fel a nap, mikor megy le, milyen idő van kint, esik, fúj, borús, napos....
5-100% tud üzemelni, 5%-os lépésekben, fix hőmérsékletet tart, kicsi ráfűtésekkel.
A fejlesztés után éves szinten 11%-al csökkent a gázfogyasztás úgy, hogy az addigi 20,5 fokról 22 fokra fűtöttünk télen (mert akkor született a gyerek ), és a melegvizet is a kazán állítja elő, amit ez a fejlesztés nem befolyásol és már 3-an fürödtünk nem 2-en.

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#258) Lauda válasza kisza25 (#257) üzenetére


Lauda
félisten

Ehhez éppenséggel semmi köze a kazán hatásfokának.

(#259) kisza25 válasza Lauda (#258) üzenetére


kisza25
félisten

Akkor minek nevezed, hogy jobb hatásfokkal tud üzemelni a kazán? Magyarán kevesebbet fogyaszt?

[ Szerkesztve ]

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#260) Lauda válasza kisza25 (#259) üzenetére


Lauda
félisten

Pontosan olyan hatásfokkal üzemel a kazán, mint előtte.

(#261) kisza25 válasza Lauda (#260) üzenetére


kisza25
félisten

A kazán tudta elötte is, de a sima termosztátal nem tudja kihasználni, a sima termosztátal csak fix üzemet tudott, 60-65-70 vagy amire be lett állítva, egy előre beállított értéken, így meg 5-10-15...100% között saját maga tudja megazválasztani az üzemet, hogy éppen mire van szükség és pontosan annyi ideig fűt ameddig kell, nem fűti túl a helyiségeket.
Ha nem ez a hatásfok, akkor magyarázd el légyszíves, hogy mi?
A vaillantos emberke azt mondta azzal 70% ezzel 98% hatásfokon tud üzemelni a kazán.
Ha ez nem így van magyarázd el légyszíves miért fogyaszt kevesebbet kíváncsi vagyok :R

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#262) Lauda válasza kisza25 (#261) üzenetére


Lauda
félisten

így meg 5-10-15...100% között saját maga tudja megazválasztani az üzemet, hogy éppen mire van szükség és pontosan annyi ideig fűt ameddig kell, nem fűti túl a helyiségeket.

Ezért fogyaszt kevesebbet. A hatásfok pedig a bevitt és a hasznosult energia közötti különbség. ;)

(#263) kisza25 válasza Lauda (#262) üzenetére


kisza25
félisten

Ok, akkor itt hülyeséget írnak?
Van benne táblázat, ahol ugyanazzal a kazánal, különböző termosztátokal hatásfok különbségek vannak :F

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#264) dabadab válasza kisza25 (#263) üzenetére


dabadab
titán

Itt sehol nem írnak arról, hogy a termosztát javítaná a kazán hatásfokat - ahogy írják is, azt úgy lehet, hogy az ember lecseréli a kazánt pl. egy kondenzációs darabra.
A fűtés azért lett összességében hatékonyabb, mert konstans, relatív alacsony előremenő hőmérsékletet tartott, ahelyett, hogy a felfűtés - kihűlés ciklust játszotta volna (ezt egyébként akkor is megy, ha sima termosztát van, a modulációt ilyenkor a kazánon kell egy jól kikísérletezett fix értékre beállítani)

DRM is theft

(#265) kisza25 válasza dabadab (#264) üzenetére


kisza25
félisten

Ok, akkor a fűtés hatásfokát javítottam, így már ok?

[ Szerkesztve ]

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#266) Lauda válasza kisza25 (#265) üzenetére


Lauda
félisten

Ha érdekel a téma (nagyon összetett egyébként), Itt is olvasgathatsz róla: KAZÁN HATÁSFOK Egyébként igen, becsapós az elnevezése, mert végeredményben a kazánban javul a rendszer hatásfoka, maga a kazán hatásfoka (a bevitt energia és a hasznosult energia aránya) nem változik. Ha például felteszed a vizet főni és letakarod a fedővel az edényt, előbb forr fel a víz, holott a gázrózsa hatásfoka ugyan az maradt. :)

[ Szerkesztve ]

(#267) kisza25 válasza Lauda (#266) üzenetére


kisza25
félisten

Ok akkor nem a kazán hatásfoka javult, hanem a fűtésé.
Amúgy a 109% hatásfok is hülyeség, mert a kazán hatásfoka alapból nincs 100%, abból még lejön a vízgőz ami 11%, így már 89%, ezt nyeri vissza a kondenzációs kazán, de ott is van 2% veszteség, így össze adják a 100% -ot és a 9%-ot és lesz 109%, ami amúgy csak 89+9 azaz 98%.

[ Szerkesztve ]

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#268) Lauda válasza kisza25 (#267) üzenetére


Lauda
félisten

Ezzel én is így vagyok, minden 100%-ot meghaladó hatásfokkal kapcsolatos dolgot szkeptikusan kezelek. Itt találni erről is egy rövid ismertetőt, az biztos, hogy a hatásfok nem lehet több, mint 100%, mert azzal megdőlne egy fizikai törvény.

(#269) dabadab válasza kisza25 (#267) üzenetére


dabadab
titán

"Amúgy a 109% hatásfok is hülyeség"

Az úg tudott kijönni, hogy hagyományosan a fűtéstechnikában a hatásfokot nem úgy számolták, hogy

hasznos energia / összes energia,

hanem úgy, hogy

hasznos energia / (összes energia - kondenzációs veszteség)

Aztán pont a kondenzációs kazánok 100% feletti értékei miatt mostanában már a "rendes" hatásfokot adják meg.

Azt azért érdemes hozzátenni a hatásfokos kérdéshez, hogy ez (akárcsak mondjuk az autóknál a max. teljesítmény) valójában ez nem egy szám, hanem egy görbe, egy adott kazán hatásfoka ugyanis a terhelés függvényében változik, a görbe formája meg a kazántípustól függően változik: a hagyományos kazánoknál ez szigorúan monotonon nő és 100%-os terhelésnél van a maximum, míg kondenzációs kazánoknál alacsony terhelésnél van a maximum és onnan csökken.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#270) kisza25 válasza dabadab (#269) üzenetére


kisza25
félisten

Amúgy gondoltam, hogy így van, erre írtam, hogy jobb hatásfokon működik a kazán az új termosztátal, ez miatt lettem lehurogva. Mert elöte egy fix 70-80% ment, így meg lehet csak 5-10-15% os teljesítménnyel fűt, ahol jobb a hatásfoka a kondenzációs kazának.

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#271) Lauda válasza kisza25 (#270) üzenetére


Lauda
félisten

Szerintem itt csupán az a probléma, hogy ez egy játék a számokkal, marketing maszlag. A füstgázból nyert hőmennyiséggel együtt sem lehet 100% felett a hatásfok, se más módon. Még úgy sem éri el a 100%-ot sem. Mondják azt, hogy a kondenzációs kazán hatásfoka 92% mondjuk (ebben benne van a füstgáz hőmennyiség kinyerése is), hiszen amit onnan kinyernek hőmennyiséget, az is a bevitt energiából származik. Mese habbal ezek a 100% feletti értékek.

(#272) kisza25 válasza Lauda (#271) üzenetére


kisza25
félisten

Én nem is állítottam sehol, hogy a kazánom 100% felett tudna.
Na mindegy, a termosztát csere után 3 évvel a korábbi 15500 Ft helyett 13900 Ft átalányt fizetek, a meleg vizet is ezzel állítom elő.
Közben született a gyerek aki miatt a korábbi 20,5 fok helyett 22fok van tartva télen, és ugye Ő is fürdik, amihez a meleg vizet a kazán állítja elő. Tehát biztos, jogy kevesebbet fogyaszt.

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#273) Lauda válasza kisza25 (#272) üzenetére


Lauda
félisten

Persze, hogy nem állítottad. :) Csupán a kazánoknál elterjedt jelölésekre reagáltam. ;)

A gázkonvektoroknál is létezik egy olyan megoldás, amivel "A" osztályúvá alakul a konvektor. Ez nem más, mint hogy az addigi sima érzékelős rendszert becsapják azzal, hogy egy termosztát által vezérelt kütyü olyan hőmérsékletet ad neki, amivel be-kikapcsol amikor a termosztát ezt "akarja". A maiakat is át lehet alakítani ilyenre. [link] Ettől elvileg a komfort nő, a fogyasztás csökken, a konvektor hatásfoka azonban mitsem változik. ;)

(#274) kisza25 válasza Lauda (#273) üzenetére


kisza25
félisten

Jó, mondjuk ez azért egy kicsit más, hallotam már róla, az egyetlen praktikus dolgát szünteti meg a konvektornak, azt, hogy nem kell hozzá áram:P

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#275) Lauda válasza kisza25 (#274) üzenetére


Lauda
félisten

Ezen kívül egy 5,8kw-os konvektor 95 ezer helyett 150 ezer forintba kerül, pedig csak ez a megoldás került rá, egyébként tök ugyan az. Ettől "A" kategóriás lett egy egy gázkonvektor. Vakulj paraszt. :U

[ Szerkesztve ]

(#276) Lauda


Lauda
félisten

Még nagyobb szigort szeretne Angela Merkel

a korábban kitűzött 40 százalék helyett 55 százalékkal kellene csökkenteni 2030-ig az üvegházhatású gázok kibocsátását az 1990-es szinthez képest - jelentette ki Angela Merkel német kancellár csütörtökön Hágában.

Merkel konvoj hétfőn sopronban

Aha, pofázik az üvegházhatásról, de 20 autó és két motoros a konvoja. Lassan nagyon kísérete lesz mint hitlernek. Inkább nem írom le a véleményem.

(#277) Szevam válasza Lauda (#276) üzenetére


Szevam
aktív tag
LOGOUT blog

Végül is egy buszba befértek volna, :U csak gondolom azt akarták, hogy ne lehessen tudni, hogy melyik autóban van. De legalább nem repülővel jött :DDD

Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.

(#278) Lauda válasza Szevam (#277) üzenetére


Lauda
félisten

Helikopterrel ment sopronig, onnan meg ezzel a díszkísérettel tovább.

(#279) Szevam válasza Lauda (#278) üzenetére


Szevam
aktív tag
LOGOUT blog

Mondom én, hogy nem repülő :DDD (Sokkal jobb tudom :DDD )

Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.

(#280) dabadab válasza Lauda (#276) üzenetére


dabadab
titán

Mondjuk ahhoz képest, hogy mondjuk Putyin mivel közlekedik, ez még egész visszafogott (és ennek a jó része helyi erő - mármint magyar).

DRM is theft

(#281) Lauda válasza dabadab (#280) üzenetére


Lauda
félisten

Putyin nem is papol a környezetvédelemről és az üvegházhatásról. Merkel és a németek környezetvédelmi politikája egy humbug. Igaz építik a farmokat, de nincs hol tárolni az energiát, közben bezárják a retardáltak az atomerőműveket és írtják az erdőket a lignit miatt. A szénlobbi uralkodik nagyrészt az országban most is. No komment.

[ Szerkesztve ]

(#282) Szevam


Szevam
aktív tag
LOGOUT blog

Oké, ebben a topicban direkt írtam, hogy ne politizáljunk. Sajnos itt nem írtam ezt, de azért meg kérnélek rá benneteket :R

Véleményem szerint:

A nagyvilágban és közéletben is (pl munkahely) mindig van egy hierarchia, aminek az lenne a célja, hogy a társadalom, (vagy a munkaközösség) jól és olajozottan működjön. Az már egy másik tészta, hogy ezek a hogyan, milyen céllal működnek. Sehol sem tökéletes. Van ahol nagyon durván át van fogatva a politizálás (személyi kultusz), ami nem más, mint egyetlen ember egója, és az az erő amit ő mozgatni tud.

De egy dolgot ne feledjünk, a kis hétköznapi emberből van a legtöbb. Mi döntünk többségében. Ahogy mi formáljuk az igényeket, úgy formálódnak felettünk is. Viszont nekünk az lenne a dolgunk, hogy a munkánkat, kapcsolatainkat tudatosan tervezzük, szervezzük (itt most nem környezttudatosságra gondolok). Mert ha nem így van, az dönt aki a tudatosságunkat elveszi:

- a reklám
- a divat
- a tv
- a pia
- a drog
- az egó

Az emberek többségében arról beszélnek, hogy mit olvastak a Zinterneten meg a tévében meg a tökm tudja hol, nem arról, amit tapasztaltak.

A fent említett topikban is feldobunk témákat amik az interneten vannak. De azért jó a fórum, hogy megbeszéljük egymással hogy ki mit tapasztalt, mit élt át élete során, amivel alá tudja támasztani, vagy kérdőre tudja vonni az adott cikk igazságtartalmát.

Pl: Hétvégén sétáltunk párommal a gemenci erdőben, ahol egy vadetetőre bukkantunk. Össze is futottunk egy vaddisznó casláddal. Megrémültünk, mert kicsik is voltak, és tudtuk akkor veszélyesebb az anyjuk. Szóval hátat fordítottunk és visszamentünk. Ott dolgozó emberektől megtudtuk, hogy a gemenci malacok nem olyan vaddak mint a mecsekiek, mivel ezek láttak már embert többször is. Ilyenkor az eljárás az, hogy csörögsz-zörögsz és ha van hova futniuk elmennek. Ha sarokba szorítod őket, akkor támadnak.

Ezeket az infókat elhiszem, validálom, mert olyan embertől hallottam aki tapasztalt.

A lényeg a lényeg, hogy ha politizálásra kerül a sor akkor inkább gondolkodjunk, hogy van-e értelme. ha úgy látjuk, hogy nincs vessünk fel egy problémát és találjunk közösen megoldást rá :)

Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.

(#283) kisza25 válasza Lauda (#281) üzenetére


kisza25
félisten

mondjuk a betárolás aksikban még nagyobb butaság lenne

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#284) Lauda válasza kisza25 (#283) üzenetére


Lauda
félisten

Miből gondolod? A tesla már épített ausztráliában óriás akkufarmot a megújuló források által termelt energia tárolására. Persze itt is jó lenne látni, hogy ala cuzammen nyertünk-e valamit azzal, hogy megújuló forrás termeli az energiát, de akkuban tudjuk csak tárolni, azonban amit a németek csinálnak az jelenleg nem nagyon érthető. Volt mikor ingyen adták az áramot a cégeknek annyira tele volt a rendszer. Közben a villamos energia ára németországban majdnem a legmagasabb az euban, majd 30cent/kwh. :U Telerakják az országot szolárcellával és nincs hol tárolni az energiát, közben csúcsrajáratják a lignitbányászatot és füstölik tele az országot. Ez mi?

[ Szerkesztve ]

(#285) Polllen válasza Narxis (#47) üzenetére


Polllen
nagyúr

És akkor télen még nem 2-3 napot volt hó.

Amúgy a bejegyzésben nagyon bántja a szemem a segway. Ne vegyük felesleges dolgot... ez pont az.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#286) kisza25 válasza Lauda (#284) üzenetére


kisza25
félisten

És amikor gond volt, 30 másodpercig működtek az eltárolt áramról:P
Van egy videó, amit egy professzor tart, alapvetően az autózásról szól és a co2 kibocsátásról, de szó van benne a Németországi megujulókról és hogy miért hülyeség az áram tárolása aksikban.

[ Szerkesztve ]

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#287) kisza25 válasza Lauda (#284) üzenetére


kisza25
félisten

Az több helyen meg van írva, hogy a németek amit "zöldség" címszó alatt az kuka úgy sikerült 10% csökkenteni éves szinten a co2 kibocsátást, hogy nem lett beleszámolva a napelemek és szélerőművek gyártásának és telepítésének co2 kibocsátása:P

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#288) Gabás válasza Lauda (#284) üzenetére


Gabás
addikt

(#289) kisza25 válasza Gabás (#288) üzenetére


kisza25
félisten

(#290) olbaidhun válasza lomposfarkas (#7) üzenetére


olbaidhun
őstag

"Nekem úgy tűnik, mintha mindenki úgy élne, mint a Névtelen Alkoholisták: egyik napról a másikra. És mintha mindenkinek elég lenne még néhány nap. Nagyon kevés olyan embert ismerek, aki az unokái világáról álmodozik." Kurt Vonnegut

7o/638-9O93 ⭐ Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

(#291) Lauda


Lauda
félisten

(#292) kisza25 válasza Lauda (#291) üzenetére


kisza25
félisten

ez elég egyértelmű,csak a földgáz véges, meg egyszerűen nem akar elterjedni

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#293) Szevam


Szevam
aktív tag
LOGOUT blog

Szerintem műanyag zabáló baktériumok gázával kellene meghajtani az autókat :U Túlnyomás lecsapolását mozgási energiává kéne alakítani :D

Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.

(#294) Lauda válasza kisza25 (#292) üzenetére


Lauda
félisten

Azért ez kemény:

Egy mai modern dízeles autó 219 ezer kilométer megtételéig kevésbé környezetszennyező, mint egy jelenlegi német energiamixen futó elektromos autó :U

(#295) dabadab válasza Lauda (#291) üzenetére


dabadab
titán

"ADAC: a földgázüzemű autó környezetkímélőbb mint az elektromos, ha szénerőművekben állítják elő az áramot"

FTFY

DRM is theft

(#296) kisza25 válasza Lauda (#294) üzenetére


kisza25
félisten

az egész gondolkodásmód ott van elcseszve, hogy hosszú távra is elektromost akarnak az emberek, mikor az nem arra való

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#297) olbaidhun válasza kisza25 (#296) üzenetére


olbaidhun
őstag

Mi az a hosszú táv? Konkrétumokról beszéljünk!

Vezettünk egy éjszaka alatt a Rab szigetekre és Frankfurtig, meg haza egyedül. Ismerem a lehetőségeket, egy ponton túl az ember eléri a határait, amit feszegetve rábukkan a többi nehézségre. Legvégül a legmélyebb ponton saját magára. Lehetőséget látok az elektromos autókban. Nyilván racionálisan kell kezelni, de a lehetőség mindenképp jó dolog. Már csak úgy önmagában. Keress rá Handrás vonatkozó dolgaira, elég jól körbejárja a témát, nem mondom, hogy mindenben objektív és kizáról ez a megoldás, de legalább birtokol elektromos autót is pár éve, ami elég jó referencia.

[ Szerkesztve ]

7o/638-9O93 ⭐ Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

(#298) kisza25 válasza olbaidhun (#297) üzenetére


kisza25
félisten

Mindenki olyan elektromos autót akar, amivel 400-500km megtehető, de az idő legjavában egy városban használná napi 10-20-30km-en, de azzal szeretné letudni az évente egyszeri nyaralását is ami mondjuk 300-500-800 km
Egész évben egy co2 deficitet cipelne, csakhogy nyaraláskor is megfelelő legyen az autó
Egy olyan aksipakkal rendelkező autó, ami képes 400-500 km megtételére, gyártáskor annyi co2 kibocsáltással jár, hogy 200ekm futás után lesz tisztább, mint egy diesel
Erre lenne a plug in hybrid, de ott már két technológiát kell megfizetni, ha meg diesel hibrid, akkor két drága technologiát
A sima hibrid meg csak akkor éri meg, ha nagyon sokat mész

# Hyundai i30 coupe # SEAT Ibiza ST #

(#299) olbaidhun válasza kisza25 (#298) üzenetére


olbaidhun
őstag

Értem, teljesen logikus az álláspontod.
Egy kis városi elektróra vágyok, városi szaladgálás, vidékre "hazaugrás" címen. Jó lenne, ha értelmes csomagtér lenne és elférnének kényelmesen a lányaim. Nincs rá szükség, tudom, de azért megmaradna addig a benzintemetőm, úgysem ér annyit, amiért még odaadnám. Ha nő a bizalom és lesz rá keret, talán jöhet majd a nagyobb hatótávú, de azért ahhoz tényleg az is kéne, hogy pl munkámhoz kötötten- tényleg sok km-t pakoljak bele.

7o/638-9O93 ⭐ Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

(#300) dabadab válasza kisza25 (#298) üzenetére


dabadab
titán

"Egy olyan aksipakkal rendelkező autó, ami képes 400-500 km megtételére, gyártáskor annyi co2 kibocsáltással jár, hogy 200ekm futás után lesz tisztább, mint egy diesel"

Az ilyen számokra van valami megbízható forrás?

DRM is theft

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.