Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tatabike

    őstag

    válasz Ablakos #29930 üzenetére

    A harmadik elvileg az, hogy te döntheted el, hogy a pótkocsi bogija (emelhető/leengedhető) fent vagy lent legyen. A valóságban is működik ez, de csak bizonyos súlyhatár alatt, ha a rakomány ezt túllépi, akkor a pót leteszi a bogit és nem engedi felhúzni. Ha könnyű a pót, akkor meg azért előnyös kézzel vezérelni, mert pl. lerakott bogival könnyebb tolatni, mintha a 3-ból csak 2 tengely lenne a talajon. Legalábbis a valóságban így működik.
    A pótkocsifék meg lassításra szolgál, az újabb szerelvényeken nem igazán van ilyen. Ugye az az előnyös, ha a traktor fékezéskor húzott, és nem tolt, ezt úgy lehet elérni, hogy a pót előbb és/vagy jobban fékez, így stabilabb a szerelvény. Ellenkező esetben, ha a traktor fékez előbb/jobban, akkor be tud csuklani a szerelvény. Ez főleg tandemnél és forgózsámolyos pótnál fontos, de a nyergesnél is számít. Szóval a pótkocsifékkel úgy lehet lassítani, hogy a traktor maga nem fékez, hanem a "póton lóg..." Mai gépek ezt automatikusan tudják.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák