Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#401) Emilió válasza Alogonomus (#400) üzenetére


Emilió
junior tag

Egyáltalán mikorra várhatóak a kisebb kártyák?

A józan ész nem ajándék, hanem büntetés, mert nap mint nap meg kell küzdened azokkal, akiknek nincs. Főleg a kis trollokkal, akik lenyúlják az idézeted, és azt hiszik, ettől okosnak tűnnek majd.

(#402) edward2 válasza Alogonomus (#400) üzenetére


edward2
addikt

Én úgy olvastam még nem rég, hogy az 5700as széria nem lett kivezetve és gyártásban marad még egy ideig.

(#403) Alogonomus válasza Emilió (#401) üzenetére


Alogonomus
őstag

RX 6700-ak jelenleg januárra vannak beütemezve, amikből a sima RX 6700 valószínűleg az RTX 2080 Super, az RX 6700 XT pedig az RTX 2080 Ti (RTX 3070) szintjére jön. Annál kisebb kártyák ha lesznek is, szerintem csak az év második felében, amikorra lecseng a kezdeti Zen3/RDNA2 és konzol roham.

(#404) Emilió válasza Alogonomus (#403) üzenetére


Emilió
junior tag

Köszi.

A józan ész nem ajándék, hanem büntetés, mert nap mint nap meg kell küzdened azokkal, akiknek nincs. Főleg a kis trollokkal, akik lenyúlják az idézeted, és azt hiszik, ettől okosnak tűnnek majd.

(#405) kolopele válasza Alaplapvevő (#394) üzenetére


kolopele
nagyúr

A tudatos vásárló annyit jelent, hogy tudod mit akarsz venni :)

(#406) bteebi


bteebi
veterán

Nem tűnik rossznak, pláne fogyasztásra és árra szimpatikus. És a teljesítménye se rossz.

Kíváncsi leszek az XT-re is.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#407) ukornel válasza Abu85 (#345) üzenetére


ukornel
aktív tag

Spekuláció ON:
Az AMD által prezentált görbéket nézve úgy tűnik, hogy az IC kb. 64MB méret körül QHD-ban; 32-36MB környékén pedig FHD-ban akkora cache találatot ad , mint a 128MB 4K-ban.

Ez alapján 1440p-ben a mondott 192bit GDDR6 + 80MB IC jobban muzsikálna, mint a Big Navi 4K-ban. A 128bit GDDR6 + 40MB IC kombóra pedig ugyanez lenne igaz FHD-ben.
Ha ez tényleg így lenne, akkor az RDNA1-es kártyákat megérné leváltani RDNA2-es megfelelőkkel; nem csak a plusz feature-k miatt, hanem az extra gyorsulás és az olcsóbb NYÁK miatt is.

Másik: a következő, vagy az azutáni generációra sokan rebesgetik a chiplet felépítést.
Nagy kérdés számomra, hogy az Infinity Cache technológia mennyire kompatibilis a chipletekkel, pontosabban az azokat összekötő kapcsolat késleltetésével?

(#408) Peat;)


Peat;)
veterán

Játszom a detroit become human alkotással, pl ezen a pályarészen:
[link]
nem néz nagyon körül de tele van tükröződéssel. A RT miben más? Valamivel szebb és valósághűbb? Cserébe ha nem tudja majd a vga akkor semmilyen tükröződés sem lesz vagy ezt a szintet meghagyják azért? Jó kérdések tudom :F

[ Szerkesztve ]

(#409) smc válasza Peat;) (#408) üzenetére


smc
addikt

[link] itt egy példa. Detroit tükröződések is screen space reflection megoldással működnek.

[ Szerkesztve ]

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#410) edward2 válasza smc (#409) üzenetére


edward2
addikt

Nem véletlenül mondják sokan, hogy az RT-t alig észrevenni viszont a véleményem szerint a technika már magas szinten van így ilyen finomságokon fog múlni a jövő fejlődése.

(#411) smc válasza edward2 (#410) üzenetére


smc
addikt

Nem nehéz, csak még sokan nem tudják mit keressenek, de azért veszik a fél millás kártyákat hozzá. :DDD
Idővel rá fog állni a szemük és nagyon furcsa lesz nélküle.
Kicsit olyan ez is, mint hogy régen milyen szépnek láttunk egy gta hármat, far cry első részét. Ha már megszoktuk a jót, akkor látjuk igazán milyen bénák is voltak a régi megoldások és technikák. ez a SSR velünk van már jó ideje, de csak a raytracing óta szúrja igazán az emberek szemét.

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#412) kolopele válasza smc (#411) üzenetére


kolopele
nagyúr

Szerintem a többség (köztük én is) a 4k miatt veszi ezeket a kártyákat, speciel engem az RT nem is érdekel mondhatni. Bármikor játszok egy jót akár a N64 - en is a Zeldákkal :)

[ Szerkesztve ]

(#413) tomcat78 válasza Csokifalo (#156) üzenetére


tomcat78
őstag

Ez nagyon off lesz.... Egy gyereknek sem tudsz pénzel szeretetet adni.... Ez csak a fogyasztói társadalom önsz@pása. Hogy meg magyarázd magadnak, milyen jó szülő vagy, hogy mennyit költesz rá....

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#414) kolopele válasza tomcat78 (#413) üzenetére


kolopele
nagyúr

Nem is azzal adsz szeretetet egy gyereknek, hogy mindent megveszel neki, hanem hogy neveled, foglalkozol vele, érezheti a biztonságot, tudja kihez fordulhat ha gondja van, és még lehetne sorolni. Ettől még megvehetsz neki bármit, teljesen más lapra tartozik.Rajtad, azaz a szülőn múlik, hogy hogyan tanítod meg neki ezt kezelni.

(#415) tomcat78 válasza kolopele (#414) üzenetére


tomcat78
őstag

Ez az utóbbi része sok szülőnek nem megy.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#416) hajbel válasza edward2 (#402) üzenetére


hajbel
addikt

[link] Én nem így olvastam.

"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

(#417) XxX_Legi_XxX


XxX_Legi_XxX
csendes tag

Üdv!

Lehet, hogy volt róla szó, de nem találtam pedig átfutottam az egész témát.
Csak a PowerColor kátyák jönnek ki holnap vagy az összes Custom kártya holnap debütál?
Valamint érdemes már hajnalban böngészni hátha lesz eladó magyar oldalakon ezekből a kártyákból?
Vagy majd csak délelőtt - délután folyamán kerülnek fel a webshop-okra?
Magamnak szeretnék egy RX 6800 XT kártyát vásárolni, nem eladásra.
Ha valakinek van ilyen jellegű tapasztalata szívesen fogadom a tanácsokat. :R
Tudom biztos lesz hardverapro-n kártya, amit felvásárolnak a jó gyerekek, akik haszonnal adják tovább. ( Kapja be az összes, aki miatt nem marad azoknak akik maguknak szeretnék, ez a véleményem. :) )
Én inkább boltból vásárolnám magamnak, eredeti áron, ha lehet.
Előre is köszi az infót! :R

(#418) flashpointer válasza XxX_Legi_XxX (#417) üzenetére


flashpointer
őstag

Ja tizedannyi stockdarabszammal mint a 30-as szeria biztos jut mindenkinek :D

(#419) XxX_Legi_XxX válasza flashpointer (#418) üzenetére


XxX_Legi_XxX
csendes tag

Ezt honnan tudjuk? Van hivatalos infó, hogy mennyi került hozzájuk? Csak mert én azt olvastam, hogy ide sok ment és pont ezért nem volt sok ref kártya kiadva. :R

(#420) laposonly11 válasza smc (#409) üzenetére


laposonly11
senior tag

A gond az, hogy az AAA címek egyáltalán nem képviselik jól a ray tracinget, mert vagy csak a tükröződésre (Controll, Battlefield V), vagy csak árnyékokra (Tomb Raider), vagy csak a global illuminationra (Metro Exodus) használják.
Egyelőre, csak a Quake szemléleteti jól a teljes technológiát:
https://www.youtube.com/watch?v=5dRKOMAOdwE

[ Szerkesztve ]

Ordo est anima rerum.

(#421) arn válasza laposonly11 (#420) üzenetére


arn
félisten

inkabb [link]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#422) edward2 válasza smc (#411) üzenetére


edward2
addikt

Ja épp a far cry első részét néztem újra nem rég és sokkolóan gyenge :D persze az emlékeinkben egy mai játék képe él. Amúgy egyértelműen ray tracing a jövő. Ez kétségtelen.

(#423) laposonly11 válasza arn (#421) üzenetére


laposonly11
senior tag

Állítólag ezt a demot stabil 30 fps -el rendereli egy RTX 3090. Nem rossz, de még mindig inkább a jövő zenéje. :C

[ Szerkesztve ]

Ordo est anima rerum.

(#424) Kansas válasza laposonly11 (#420) üzenetére


Kansas
addikt

A probléma épp az, hogy Quake-színvonalra kellene visszabutítani a grafikát, hogy használható teljesítmény mellett fusson a full RT, épp ezért nem használják az AAA játékok.

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#425) flashpointer válasza XxX_Legi_XxX (#419) üzenetére


flashpointer
őstag

Ez egy kovetkeztetes azokbol a kozlemenyekbol amit a boltok irtak a kapott refkartyak mennyisegebol... ahol a legnagyobb uzleteknek volt 0 es 10 kozott : )

(#426) XxX_Legi_XxX válasza flashpointer (#425) üzenetére


XxX_Legi_XxX
csendes tag

Helyes. Remélem rácáfolnak erre a következtetésre és lesz elegendő mennyiség mindenből. :R

(#427) Darmol válasza XxX_Legi_XxX (#426) üzenetére


Darmol
senior tag

Abból ítélve hogy az nV és az AMD is letette a nagyesküt, hogy lesz elég és látjuk mi a helyzet, folyamatosan konteók ugranak be. Azért egyik cég sem az a szint, ahol ilyen dolgokban vetíteni kéne. Szóval elég fura az egész.
Lehet, hogy a földönkívüli inváziós erők IT rendszerének feltöréséhez kell a hardver. :DDD
#423: Engem az AMD hírhedt RT demójára emlékeztet. :))

[ Szerkesztve ]

Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.

(#428) Yutani válasza Kansas (#424) üzenetére


Yutani
nagyúr

Épp ezért van DLSS, és remélhetőleg az AMD is felzárkózik valami hasonló technikával. Hasonló olyan értelemben, hogy lehetőség nyílik natív felbontás alatt renderelni és felskálázni az eredményt valamilyen technikával.

#tarcsad

(#429) Kansas válasza Yutani (#428) üzenetére


Kansas
addikt

Ez jelenleg is elérhető, csak állíts be alacsonyabb felbontást a monitoron vagy direktben a játékban, az AMD még azt is engedi beállítani, hogy a VGA vagy a monitor csinálja a felskálázást(ha a monitoron állítod, VGA driverből). Aztán lehet kompenzálni FXAA/TXAA-val vagy MLAA-val kedved szerint, egy kis RIS-sel nyakonöntve... kétlem, hogy látványosan eltérő eredményt kapnál így, és nem kell játék oldali támogatás, csak tán API(DX) oldali a RIS-nek.
De igen, az AMD is csinál valami DLSS-szerű felbontás-csaló eljárást hamarosan a FidelityFX keretén belül.

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#430) Yutani válasza Kansas (#429) üzenetére


Yutani
nagyúr

Muszáj, mert anélkül az NV a DLSS támogató játékokban behozhatatlanul elhúz. Az lenne nagy dobás, ha alkalmazás oldali támogatás nélkül tudnák megoldani. Mivel nem értek hozzá, nem tudom, hogy ez lehetséges-e.

#tarcsad

(#431) Peat;) válasza smc (#409) üzenetére


Peat;)
veterán

Köszi! Ez sokat segít. Bár korainak érzem, de valahol el kell kezdeni. Nem tudom köztes állapot miért nincs erőforrásügyieg, mi az ami ennyire gyilkol RTnél, nem értek hozzá. Láthatóan nehezen skálázható jól, bika meg még bikább teljesítményt kér, kicsit úgy érzi már az ember hogy annyira erősödtek a vga-k hogy kellett valami teljesítménygyilkoló. :)

(#432) Kansas válasza Yutani (#430) üzenetére


Kansas
addikt

Amit fentebb leírtam, ahhoz nem kell alkalmazás-oldali támogatás, és már most rendelkezésre áll. Se a DLSS, se az AMD új eljárása nem ad annyival többet szvsz, hogy észrevehető legyen nagyító nélkül, és azokhoz kell gyártói(MS/NV/AMD) és fejlesztői támogatás.
Őszintén szólva ez az egész Tensor flow meg machine(deep) learning egyelőre nem sokkal több marketing buzzword-nél, kicsit hasonlóan az AMD új "Rage mode"-jához, ami funkcionálisan eddig is elérhető volt, csak most lett új neve és egy saját gombja a driver menüben, az IT analfabétáknak, 2-3% teljesítményért.

"anélkül az NV a DLSS támogató játékokban behozhatatlanul elhúz"
Láttál tesztet róla? Én még sehol nem láttam, hogy megnézték volna, mi van akkor, ha a fentieket(felbontás-visszavétel+AA+élesítés) valaki meglépi, mennyivel lesz másabb a sebesség és grafikai minőség a DLSS-hez képest, nem csak abszolút értékben, de a befektetett extra munkát(DLSS tanítás, szerverfarm-fenntartás, fejlesztői támogatás) számításba véve is...

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#433) Kansas válasza Kansas (#432) üzenetére


Kansas
addikt

A legközelebb ez jutott a fent említett teszt-felálláshoz, és hát nem a DLSS nyer(NV vs. NV):
It's Over, DLSS is Dead: New Nvidia Sharpening Filter Tested

OK, ez még a DLSS v1-ről szól, és a DLSS2 ennél azért jobb, kérdés, elegendő mértékben-e? Valamiért senkinek nem akaródzik igazából összehasonlítani a kettőt direktben.

p.s. ha valaki tud jó tesztet, megköszönöm a linket hozzá...

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#434) arn válasza Kansas (#433) üzenetére


arn
félisten

a dlss meg az ilyen olyan foto/videofilterek nem ua.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#435) Kansas válasza arn (#434) üzenetére


Kansas
addikt

De, ugyanaz. Nem működésében, hanem az általa elért hatásban.
Legalább is nem látok tesztet ami ezt cáfolná...

A DLSS az egy "okosított" részleges SuperSampling. Nem kell túlmisztifikálni.
Az, hogy csak a natív felbontás ellen tesztelik az esetek 99,9%-ában, nem segít a megértésében, igenis tesztelni kellene a mezítlábas megoldás ellen is.

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#436) arn válasza Kansas (#435) üzenetére


arn
félisten

ahhoz nem kellene ai, barmilyen mai kartya rohogve filterezne realtime.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#437) Kansas válasza arn (#436) üzenetére


Kansas
addikt

Az "AI" ahhoz kell, hogy előre föl tudjanak állítani egy profilt, hogy melyik jelenetben melyik részre milyen és mekkora AA illetve élesítés kell a minimális fps-veszteséghez maximális minőség mellett.
A fő különbség az, hogy egy statikus skálázás+AA+élesítés a képernyő minden pixelén ugyanazt csinálja, a DLSS meg ahol tud, spórol, ahol meg kell, erősebben "fog".

Ezért kellene némi teszt, mert addig, míg direktben össze nincsenek hasonlítva, ez egy elméleti vita, csak épp semmi garancia nincs rá, hogy egy ilyen teszt nem rántaná ki a DLSS alól a misztikumot...
Ez már majdnem jó, csak nem igazán van kiértékelve... DF ezzel is foglalkozhatna, a konzolok mellett... ja, foglalkozik is...

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#438) arn válasza Kansas (#437) üzenetére


arn
félisten

szerinted nem lenne nekik egyszerubb egy filtert hasznalni, mint szerveren treningezni? vagy lassu, vagy nem jo az eredmeny, vagy mindketto - az amdnek mar reg lenne ra megoldasa, ha ez olyan egyszeru dolog lenne. majd meglatjuk az ms fele szabvany milyen lesz a dlssel osszevetve.

a nativ rendereles egy bizonyos felbontas felett eleg felesleges luxus mozgo kepnel.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#439) arn


arn
félisten

elnezve a videokat nekem ugy tunik, hogy egyreszt a mozgo kepekre nem igazan szamol, kihasznalva a szem es a kijelzok tokeletlenseget - a fix pixelekre szamol tobbet. de ott is valoszinuleg a mozgasbol es tobb framebol szamolja ki, es simitja el az eleket egyetlen kepre, nem az adott kep alapjan filtereznek. elesites mindenesetre van rajta, mert latszik nemi nyoma.

amugy ezeken a mintakon a dlss sokkal jobb, mint amivel osszevetik.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#440) Kansas válasza arn (#439) üzenetére


Kansas
addikt

Igazából nem annyira a látvány a lényeg, legalább is a DF videónál, sokkal inkább a mellékelt magyarázat. Pl abból lehet megtudni, hogy az ott látott DLSS megoldás nem is használja a Tensor-magokat...
A YT videókat én nem szoktam komolyan venni mint forrásokat, a YT saját tömörítése és egyéb utófeldolgozásai miatt - tehát nem biztos, hogy az látszik rajta úgy ami ahogy az eredeti monitoron.
Valóban voltak különbségek a DLSS javára, de a másik oldal nem a VGA driver/monitor skálázását használta, hanem a játékét pl. a Control esetében. Erre írtam, hogy ez már majdnem az amire gondoltam.

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#441) arn válasza Kansas (#440) üzenetére


arn
félisten

most megneztem a controlban - nekem annyira nem tetszik, fura, hogy eloszor vmi pixeles dolgot mutat, aztan minel tobbet forgolodsz azon a helyen, egyre elesit. a szoveges texturakon latszik leginkabb.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#442) Kansas válasza arn (#441) üzenetére


Kansas
addikt

Mármint a DLSS nem tetszik, vagy az "internal scaling"-et próbáltad?

Én sajnos nem tudom pillanatnyilag kipróbálni, mert egyrészt AMD VGA-m van(tehát DLSS nem játszik), másrészt 1080p-s monitorom, és annál nem akarnék, de nem is volna értelme lejjebb menni felbontásban(plusz 27"-on nagyon rusnya lenne).
Holnap elvileg meghozzák az új 4K monitorom, azon majd alighanem szükségem is lesz pár játékot "okosított" beállításokkal tolni, mert azért az 5700XT nem kompromisszummentes az új játékokban 4K felbontás mellett(és 2 monitorral) - azért remélem, hogy pár régebbi játék(pl. Skyrim, X-Com, régebbi AC-k, Witcher, Transport Fever) elfogadhatóan megy majd natív 4K-ban is.

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#443) arn válasza Kansas (#442) üzenetére


arn
félisten

a dlss - de szvsz tanulja a filterezest, nem humbug ez a resze.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#444) b. válasza Kansas (#432) üzenetére


b.
félisten

Élesítés/ sharpening van Nvidának is, az nem ugyan az hogy egy 4 K-s monitoron 1440P/ 1080P kimeneti jellel játszol attól hogy textúrákat kiélesíted. DLSS mellé is aktiválhatod az élesítő szűrőket míg RIS mellé nincs egyelőre DLSS..

nem mintha annyira oda lennék bármelyik megoldásért, de ezt már lefutattuk párszor veled több topikban. Nem. a Metro teszt már nem aktuális. :(

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#445) Kansas válasza b. (#444) üzenetére


Kansas
addikt

Nézőpont kérdése... mindkét esetben túlnyomó részt abból származik a teljesítmény-növekmény, hogy a natívnál alacsonyabb felbontáson renderel, az összes többi hókuszpókusz csak arra van, hogy ezt a tényt minél inkább elfedje a játékos elől.
Extrém esetben, ha a monitorba/TV-be beépített felskálázó algoritmus kellően jó eredményt ad, semmi szükség bármi szoftveres/driveres trükközésre a PC oldalán a felbontás visszavételén kívül.

Milyen Metro teszt? Ki hozta szóba? :F Control-ról volt szó leginkább, nem kis részben azért, mert a többi játékban nem igazán paraméterezhező a DLSS.

Abban egyetértünk ezek szerint, hogy nem különösebben vagyunk oda ezekért a megoldásokért. :)

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#446) b. válasza Kansas (#445) üzenetére


b.
félisten

Mivel nem igazán próbáltad gondolom én, vagy javítsd ki -ez nem igazán nézőpont kérdése
Én próbáltam sharpening filterrel az 1080 P-s felbontást a monitoromon. Tavaly 5700 kártyával is most meg 2070 nel ugyan azon a monitoron.
Zavaró volt és sokszor ingadozást kiakadást tapasztaltam az adaptiv syncben nvidiánál, és eltorzulást a képen főleg 32 " monitoron mint az enyém AMD nél.
Észrevehető volt hogy kisebb felbontáson van kitérítve a kép a sharpening pedig zavaró volt többször, mind Nvidia mind AMD kártyán, nem igazán tartom jó megoldásnak egyiket sem egyik gyártónál sem.
DLSS sima nem igazán tűnt fel hogy aktiválva van, biztos találtam volna észrevehető hibákat,de az amiket a tesztekben látsz álló képeken 200-400x zoommal nem adja vissza azt amit tapasztalsz játék közben, mert az kb észrevehetetlen. Számomra vállalhatóbb mint egy 1440P-s monitoron 1080 P ben játszani. Ettől függetlenül zavart amikor aktiválva volt az is.
Az élesítő filtereket beaktiválva a DLSS mellé viszont már nem igazán lehetne észreveni semmit ha jó lenne a megvalósítás.De mint írtam sokszor természetellenes színek és bántó a textúrák szélein az élesítésből adódó kontúr gyors mozgásnál. Nem tudom ezt megfogalmazni igazán. Majd írok egy logout bejegyzést erről.
Én a natívban hiszek továbbra is az biztos, maximum a raytracing miatt áldozom fel magam a DLSS / Direct ML oltárán mert a 2070 már - remélem- kevés lesz.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#447) Kansas válasza b. (#446) üzenetére


Kansas
addikt

Azért arra remélem figyeltél, hogy a DLSS-t csak élesítéssel nem lehet kiváltani elméletben sem, kell mellé egy kis terhelésű, tipikusan post-process AA is, sőt, az élesítés igazából csak azért kell, hogy korrigálja az AA által okozott elmosódást...

"Én a natívban hiszek továbbra is az biztos, maximum a raytracing miatt áldozom fel magam a DLSS / Direct ML oltárán mert a 2070 már - remélem- kevés lesz." - pontosan. Annyi különbséggel, hogy én a RT miatt sem(bár az RX5700XT-n azért ez nem valós probléma ;) ), igaz, nekem nem fontos hogy az fps 60-70 fölött legyen... sőt, mivel a monitor 40-60Hz FreeSync kélpességgel bír, igazából már 45-50 is elég.

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#448) arn


arn
félisten

Ez az aa nem tisztitja ugy le az eleket, mint a dlss. Pixeles es homaly egyszerre.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#449) devast válasza Kansas (#447) üzenetére


devast
addikt

DLSS-el nincs semmi baj, legalábbis a 2.0-tól felfele nincs. A minősége szinte kizárólag az implementációtól függ, hogy az engine minden a képernyőn mozgó objektum motion vektorát pontosan átadja a dlss-nek. Ahol ez nem történik meg lásd pl Death Strending-ben vannak néhol ilyen anomáliák ott bizony nem lesz jó. De csodák nincsenek, AMD is szinte 100% hasonló irányba fog elmenni, mert csak a kész képkocka adataiból felskálázni jó minőségben gyorsan nem lehet. Másrészt ha meglesz az erő ahhoz, hogy natív felbontásban lehessen renderelni rt-t, a dlss akkor is nagyon jó lesz mert sokkal jobb minőséget produkál mint egy jobb TAA implementáció.

[ Szerkesztve ]

(#450) Kansas válasza devast (#449) üzenetére


Kansas
addikt

Az nem nagy szám, ha a TAA-nál jobb, a TAA és az FXAA is egy rakás szerencsétlenség.
A kérdés, hogy az MLAA-nál is jobb-e? Az nem kérdéses, hogy az SSAA-nál gyengébb, viszont az meg annyi erőforrást zabál, hogy nem igazán látni használva manapság...

Ezzel együtt nem vagyok róla meggyőződve, hogy ez az AI-s vonal a jövő, túl sok ponton szorul támogatásra(GPU HW/driver, játékfejlesztők, MS/NV), gyakorlatilag csak az RT gyalázatos erőforrás-igénye miatt van létjogosultsága, nekem eszembe nem jutna önmagában(RT nélkül) használni...

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.