Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) raczger


raczger
őstag

Jöhet hideg-meleg, vélemények, tapasztalatok :)

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#2) Lauda


Lauda
félisten

Ezt kerdezem en is mar regota. Nov 1-tol marcius 1-ig kotelezoen felszerelni oket.

[ Szerkesztve ]

(#3) Nordic


Nordic
Közösségépítő

Én pl. most döntöttem úgy, hogy megválok a 4 nyári gumimtól, mert a télit tudom nyáron is használni, de fordítva ez nem működik. Éves szinten nem közlekedek sokat(szerintem 10.000km-t sem megyek egy évben), teljesen feleslegesnek tartom a nyárit. Hamarabb elöregszik, mint hogy lefuttassam...

Amúgy helyből büntetném azokat(ha kell többszázezer forintra), akik nem rakják fel a télit. Nem csak hogy feltartja a forgalmat, de életveszélyes, nem csak magára, de másokra is.

(#4) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Én már nem! :P Pismánynál dugult be kicsit aztán mentünk.

[ Szerkesztve ]

(#5) Dany007


Dany007
veterán

Egyetértek. Simán kötelező lehetne...
A műszaki is "elvileg" azért kötelező, hogy az autód megfelelő műszaki állapotban legyen a forgalomban való közlekedéshez, nehogy "gebasz" legyen és balesetet okozz. Na a téli gumi ugyanilyen dolog. Én is megvettem idén. Bele is rokkant a családi kassza... (jó ebbe az őszi telefonvásárlásom is beletartozik... :D) De ez egyszerűen kell. Évi kb 5-10 ezer km-t megyünk. Így minimum 5-6 évig jó lesz ez a gumi. Úgy meg leosztva évekre nem nagy összeg.

Plusz nem muszáj újat venni. 2-3 éves jó állapotban lévőt még olcsóbban lehet kapni.

(#6) Lauda válasza Dany007 (#5) üzenetére


Lauda
félisten

Es amit sokan elfelejtenek, amig fent a teli, addig nem kopik a nyari es forditva. ;)

(#7) lapa válasza Nordic (#3) üzenetére


lapa
veterán

én is most váltottam, elég mokányul néz ki. az más kérdés, hogy a cocialista hiánygazdaságosságban nem kapod ám meg amivel tele vannak a webshopok. aszongya két hónapon belül biztos nem. köszi.

aztán ezekkel a gumikkal vége a lájcos driftelgetésnek-határkeresésnek, mert tapad mint állat. előző sima vizes úton is olyan volt, mint a mézes takony. ezzel meg félek, hogy felborulok simán. szerintem az egyhelyben pörgést is elfelejthetem, hacsak nem találok valami durva jeget.

ugyanebből a gumiölés-fetisizmusomból adódóan nem kéne bevállalnom nyárra, mert én meg a fizika eldaráljuk egy szezon alatt.

volt egy svéd kolléga, texas volt a mindene. nekiállt dec-jan környékén, 20 centi hóban hozni-vinni minket, svédországban ofkorsz. küzdöttünk minden rohadt lámpánál, pörögtek a gumik ezerfelé. másik kolléga aszongya: hátizé, nem úgy van, hogy itt kötelező? hát de... (vrööööö-vrööööö) ...de tudod hogy van ez: fuck the law.

(#8) ftc


ftc
nagyúr

Én okt végén vagy közepén nekiesek... Esőben jobb+ ha havazik meglátni kinek mi van felrakva.

S lehet hülyeség de a télivel jobb kormányozni a kocsit:D

(#9) zoo8800


zoo8800
veterán

Nem (csak) téli gumi kérdése, hogy valaki feltartja-e a forgalmat. Tegnap ugyan esett a hó BP-n, de nem maradt meg, ennek ellenére egy nyomoronc lazán ment 30-cal a belső sávban az Erzsébet-hídon. Őt legalább ki lehetett kerülni a külső sávban.

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#10) raczger válasza Kolondrum (#4) üzenetére


raczger
őstag

Mentél volna előbb :D

(#5) Dany007: na és a telefon árából hány téli gumi jött volna ki? ;]

(#9) zoo8800: tudod, mindig van egy suzukis a belsőben, nyáron is :D

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#11) Kolondrum válasza raczger (#10) üzenetére


Kolondrum
félisten

Tudod a munka a munka és nem tudtam! :DD

(#12) zoo8800 válasza raczger (#10) üzenetére


zoo8800
veterán

Ez (kivételesen) Renault volt, nem Suzuki :D

rip and tear, until it is done

(#13) Samus válasza ftc (#8) üzenetére


Samus
addikt

Ezt én is észrevettem. Sokkal lágyabb lett (pedig szervó sincs).

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#14) Dany007 válasza raczger (#10) üzenetére


Dany007
veterán

Egy garnitúra! ;] :P

(#15) lapa válasza raczger (#10) üzenetére


lapa
veterán

erre szoktam mondani, hogy mindenhol 50-nel megyek, mégis mindig én vagyok legelöl.

nekem határozottan határozottabb lett. amiben közrejátszik, hogy az előzők folyton leeresztettek hátul 1,5 barra...

(#16) Jhonny06


Jhonny06
veterán

Most jöttem haza, két srác + két csaj egy régi Vectra-val nekihajtott egy kukának, padlóig nyomták természetesen a csúszós úton is. De ma mindenki csúszkált, egyszerűen nem tanulnak semmiből az emberek.

(#17) Avicularia


Avicularia
veterán

Itt svédben kötelező a téligumi ,sokan szöges gumival járnak. Asszem 1300 svéd korona (40K) abroncsonként a büntetés ha nincs felrakva,mikor meg van szabva. Viszont hiába hordják ezeket a papucsokat a svédek,ha leesik egy kis hó képesek az autópályán 50 el araszolni, bár ott még meg lehet előzni a sort. Sok helyen országúton viszont el van választva egymástól a szembejövő sáv,ha ott kikapsz egy ilyet akkor kilométereket cammoghatsz utána,hiába tudnál menni mondjuk 90-el.

(#18) zoo8800 válasza Avicularia (#17) üzenetére


zoo8800
veterán

Meg tudom érteni, hogy ott kötelező a téli gumi. Itt, M.o-n azért jóval kevesebbet van hó az utakon. Mondhatni alig van.

rip and tear, until it is done

(#19) Dany007 válasza zoo8800 (#18) üzenetére


Dany007
veterán

Erre megint csak azt a közhelyet tudom mondani, hogy itthon a kultúrával van gond.
Nézd meg, leesik 5cm hó és megakar halni a fél ország... Kamionosok csúsznak az út szélére, autók rohannak egymásba... És csak 5 centi hó esett meg egy kis jég.
Mert annak a baromarcúnak muszáj volt előznie tükörjég úton... :U Mert nem bír pár perccel tovább utazni... mindenki olyan k...va fontos ember, hogy sietnie kell még ilyen időben is...

El se tudom képzelni mi lenne ha olyan igazi hóesés jönne... Amikor egy este alatt leesik 50 centi... De nem ám úgy, hogy 2 nap múlva elolvad... Hanem megmarad mondjuk 2-3 hétig és közben még esik rá pár 10 centi...

(#20) zoo8800 válasza Dany007 (#19) üzenetére


zoo8800
veterán

Ezzel egyetértek. Gondolkodás és vezetési rutin nélkül a téli gumi nem sokat ér...

A kamionokat jobban meg lehet érteni, aránylag sokkal kisebb tömeg van a hajtott tengelyen, mint egy személyautó esetében. Ezért könnyebben is akadnak el.

rip and tear, until it is done

(#21) Dany007 válasza zoo8800 (#20) üzenetére


Dany007
veterán

Én abszolút nem értem. :) Gyerekként emlékszem rendszeresen olyan telek voltak, hogy az autót úgy kellett kiásni a hóból! Asszem 6.-os voltam, mikor egyik éjjel annyi hó esett, hogy reggel a hasamig ért!
De nem halt meg az ország. Nem volt olyan h ne ért volna ide a kenyér vagy a tej stb...

A kamionost azért hoztam fel, mert azt gondolnám, hogy nekik azért van rutinjuk plusz eléggé fontos a rakomány meg a célba érés annyira, hogy jól felszerelt legyen az a jármű. Lehet naiv vagyok. :)

(#22) proci985 válasza Avicularia (#17) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

azért a teljesség kedvéért hozzátenném, hogy a leesett egy "kis hó" itt tegnap óta 40+ centi volt, emellé -12 fok és itt még relatíve nyugi van (Stockholm-Göteborg távon ilyen 2-3 órás késések vannak, miközben a helyi vonatok percre pontosak). autópályán meg amikor 70-80al cammognak akkor általában a volvo harmadik fokozata se elég rendesen kilátni mert annyira szakad (legalábbis erre, de emlékeim szerint legalább 250-300kmel északabbra vagyok).

autópálya necces lehet, tavaly a gyorsforgalmin kellett sietnem a hózáporba, a 5-10 centis eltolatlan friss hóban azért necces 110el előzni.

szöges gumi egyébként jó, bár egy jobb téligumi általában elég. viszont a még jó de lassan csereérett bordázatú gumival volt, hogy két óráig ástunk a -20-25ben, mire feljutottunk a kocsibejárón.

Dany007: itt 99et emlegetik, amikor reggelre annyi hó esett, hogy eltűntek az autók. aztán a cukorbeteg szomszédhoz BTRrel jöttek a katonák az inzulinnal, mert más nem ment el.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#23) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

Így is eleget fizetünk már az autóra, nehogy már még ez is kötelező legyen! Én télen is nyárival járok, amikor száraz az út. Ha esik a hó, vagy tartós mínuszok vannak, akkor meg buszozok. Teljesen felesleges arra a néhány "húzós" napra megvenni 80-90 ezerért a 4 gumit. Tavaly például nem is jártam autóval január-februárban.
Azzal egyetértek, hogy gond az amikor sokan a hóban is nyárival mennek, én nem tartozok közéjük. Bevásárló kp. parkolójában csúszkáltam tavaly előtt autóval, meggyőzött hogy élesbe ne menjek vele hóban:) Egyébként a télivel is simán meg lehet csúszni, az se mindenható. Csak bátrabban mennek vele, ahelyett, hogy számítanának a megcsúszásra.

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#24) Dany007 válasza Victoryus (#23) üzenetére


Dany007
veterán

Nyilván a kötelezettség is csak arra vonatkozna aki használja az autót. Az elakadásjelző háromszögre sincs szükséged ha csak a ház előtt áll az autó.

Egyébként úgy tudom 7 fok alatt ajánlott a téli gumi útviszonyoktól függetlenül. Mégpedig azért, mert a nyári gumi a meleg és annak hatásai miatt keményebb, mint a téli. Télen meg ugye a hideg miatt a nyári gumi még merevebb, még ridegebb lesz. Ezáltal jelentősen veszít a tapadásából. Kisebb lesz a tapadási súrlódási együtthatója. Egyszerű fizika. Aminek következtében Te télen, még száraz úton is nagyobb eséllyel csúszol meg vagy ki, mint az akinek téli van fent.

Szerk.:

Amúgy én 60k-ért vettem 4db jó minőségű téligumit. Nem prémiumkategória, de jónak minősül. Ez kb 4-5 vagy akár 6 évig is jó lesz. De vegyünk csak 4 évet. Ha leosztjuk így máris csak 15 ezer forintba kerül évente.
De apám pl használtan vett gumikat ennél jóval olcsóbban. De volt már mikor azt csinálta, hogy csak a hajtott kerékre tett téli gumit... Szóval van itt lehetőség bőven... És ha az ember nem megy sokat autóval ahogy te is mondod akkor meg még több évig jó...

Amúgy én is tervezem hogy ha lesz egy rendes hó akkor kimegyek csúszkálni egy üres bev.központ parkolóba. Kíváncsi vagyok mennyire tudom kezelni a csúszást... meg tapasztalatnak is jó.

[ Szerkesztve ]

(#25) hoffman_ válasza Nordic (#3) üzenetére


hoffman_
nagyúr

Téli gumi nyáron ha nem is akkora öngól, mint télen a nyári, de ugyanúgy rossz döntés. Jóval hamarabb kopik, nyikorog mint atom, és jobban is csúszik.

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#26) Avicularia válasza proci985 (#22) üzenetére


Avicularia
veterán

Ja van most káosz,tiszta vicces,hogy az ember azt gondolná,hogy itt tényleg felkészülnek a télre,pedig dehogy. Nem járnak vagy kimaradnak a buszok etc. Pedig itt Malmöben 10 centi hó esett 2x amiből az első majdnem elolvadt.
Asszony öccse volt Stockholmban, írta facebookon, hogy a máskor 6 órás út most 10 óráig tartott.

[ Szerkesztve ]

(#27) proci985 válasza Avicularia (#26) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

hm, itt bőven 50 centi fölött van két nap alatt, Stockholmban meg állítólag még rosszabb a helyzet. azért napi 20 centi fölötti hó itt se annyira megszokott.

én úgy mondanám, hogy nem teljesen felkészültek, de azért Magyarországhoz képest összehasonlíthatatlanul jobb a helyzet, csak a hó is több (SJ pl azért eléggé pontos, napi szinten ingázóként is).

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#28) Dany007 válasza hoffman_ (#25) üzenetére


Dany007
veterán

Bizony. Nyáron a melegben az amúgy is lágy téli gumi még lágyabb lesz. Akkor meg azért veszít a tapadásából. Ráadásul piszkosul gyorsan kopik. Ami szintén a lágyságából ered. Nyáron téligumival menni tiszta pénzkidobás... Télen nyárival meg életveszély...

Amúgy a 4 évszakos gumikról mi a véleményetek? Azokat annyira nem ismerem. A tanulókocsin volt 4 évszakos, amivel vizsgáztam... Az első hóba, első kanyarban meg is pördültem vele... a vizsgán! De átmentem. :)

(#29) hoffman_ válasza Dany007 (#28) üzenetére


hoffman_
nagyúr

4 évszakos a tipikus se erre, se arra nem jó fajta.

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#30) proci985 válasza Dany007 (#28) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

négy évszakosunk volt, nyáron a 140nm nyomatékú autó elpörgette a kerekeit, télen meg csúszott. tényleg semmire nem jó.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#31) Viszlát


Viszlát
addikt

A teligumi szinte semmit nem er, amig a teli kozlekedes gyakorlati oktatasa nem resze a jarmuvezeto kepzesnek. Persze jobb mint a nyari, csak kotelezove ugy lenne ertelme tenni, ha elotte megtanitanak a nepet teli vezetesre. Az auto tulajdonosok 99%-anak fogalma sincs peldaul, hogy mire kepes az autoja havon, vagy jegesedo havas uton, fel sem tudjak merni, aztan persze, hogy rossz donteseket hoznak.

A nyarigumi is er valamit, de csak akkor ha van rendes mintazat. Egyszer levezettem majdnem 1300-at igy (Hamburg-Veszprem) a barom fonokom miatt, vegig szakado hoban, havas, jeges uton, raadasul a rakter is majdnem ures volt. Szal nem megoldhatatlan, de nem tudom, hogy sikerult volna, ha anno apam nem keszit fel teli vezetesbol.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#32) Dany007 válasza Viszlát (#31) üzenetére


Dany007
veterán

A probléma ott kezdődik, hogy még előzni se tanítanak meg az oktatáson. Én vártam mikor lesz ilyen... :U Meg is kérdeztem az oktatót előzni mikor tanulunk... Aszondja' azt majd kint élesben ha megvan a jogsim... Jaaaa mondom vagy úgy....

Pedig azt hiszem az egyértelmű, hogy az egész autóvezetés móka legveszélyesebb része az előzés. Amíg erre se tanítanak addig nem várhatjuk hogy majd hóban vezetést fogják oktatni, gyakoroltatni. :)

A téli gumi azért megfog télen. Olyan helyzetben is, ahol a nyárival csúszol vagy 200 métert mire megállsz. Én apám Ford Sierrájával mentem egy telet nyári gumival... Minden kanyarba úgy kellett bedriftelnem vele! Szó szerint minden kanyarba úgy csúsztam bele olyan 20-30-cal. Egyszerűen hóban használhatatlan volt.

Tavaly pedig egy nagyon leharcolt téligumival mentem. 5 centis hó, baromarcú kisteherautó nem adta meg az elsőbbséget és kijött elém a kereszteződésben. Kis fék(!) de vagy 10-15 métert csúszott az autó mire megállt. Azt is csak azért mert próbáltam "pumpálni" neki a féket nem tövig nyomni, csak finoman...
Úgyhogy azt túlzásnak tartom hogy nem sokat ér a téli gumi télen a hóban.
De nyilván oktatni se ártana. Nem elméletben, gyakorlatban! Hirtelen helyzetben és így tovább. Persze már azzal is rengeteg életet lehetne menteni ha az emberek változtatnának kicsit a mentalitásukon. Nem muszáj annyira sietni...

(#33) Viszlát válasza Dany007 (#32) üzenetére


Viszlát
addikt

Lehet, hogy felreertheto voltam, kepzett sofor autojan nagyon is sokat er a teligumi, osszehasonlithatatlanul jobb mint a nyari! Ez nem is kerdeses. Rendes felkeszites nelkul azert nem er sokat, mert altalaban egy hamis biztonsagerzetet ad az embereknek, azt hiszik, hogy teligumival ugyanugy kozlekedhetnek telen, mint nyaron a nyarival.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#34) Dany007 válasza Viszlát (#33) üzenetére


Dany007
veterán

"mert altalaban egy hamis biztonsagerzetet ad az embereknek, azt hiszik, hogy teligumival ugyanugy kozlekedhetnek telen, mint nyaron a nyarival."

Akkor ebben egyetértünk! :R

(#35) proci985 válasza Dany007 (#32) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

5 centis hóban nem a padlófék a jobb? akkor blokkol a kerék, a hó felgyűrődik előtte és az is pluszban lassít.

régen volt a kressz, de mintha így lett volna.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#36) hoffman_ válasza proci985 (#35) üzenetére


hoffman_
nagyúr

Szerintem ez így a gyakorlatban bullsit :F

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#37) Viszlát válasza proci985 (#35) üzenetére


Viszlát
addikt

Lehet meg ABS nelkuli autot venni valahol? Amugy ez valami varosi legenda lehet. :)

[ Szerkesztve ]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#38) proci985 válasza Viszlát (#37) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

kresszkönyből emlékszem így, de régen volt. ABSt egybként telente olyan 15 éve mintha pont emiatt szokták volna kikapcsolgatni. gyakorlatban a Volvot meg lehet padlózni, bár visszaüt a fékpedál.

egyébként mintha pár modellből lenne ultrafapados verzió ABS nélkül még mindig sajnos.

hoffman_: lehet rosszul emlékszem, de szerintem kresszkönyv. szerintem ezt a részt onnan vették át

gyakorlatban viszont ABSsel szvsz érdemes padlózni, aztán úgyis optimálisan fogja beosztani a fékhatást.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#39) Jhonny06 válasza Viszlát (#37) üzenetére


Jhonny06
veterán

Konkrétan ezekbe a Swiftekbe, amivel fél Magyarország megy nincs ABS, talán 2002-2003 után jellemző. Úgyhogy meglepően sok ilyen autó van az utakon.

[ Szerkesztve ]

(#40) hoffman_ válasza Viszlát (#37) üzenetére


hoffman_
nagyúr

Használtautó piac mint olyan rémlik? ;]

proci985:

Szerintem kivételes esetben(ha épp olyan a hó, hogy jól tapad), akkor lehet rá példa, alacsony sebességnél, és nagy hónál, de szerintem ez alapvetően hülyeség :/

ABS egyébként egy nagyon patent találmány.

mod:

Homokos, kavicsos úton én rendre beleszaladok az ABS használatba, mert nagyobb slunngal megyek, és elfelejtem, hogy a tegnapi eső mennyi dzsuvát hozott le a leejtőn. De olyat, hogy megzavarodik, meg nehezebben irányítható, nem tapasztaltam soha...

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#41) Szplöttyy


Szplöttyy
senior tag

Nem bullshit tenyleg hamarabb megall, anyi a kulonbseg h csuszol elore es kesz. Absel iranyithato marad, de ha van rutin csak zavar az abs. Euba kotelezo nem lhehet uj autot abs nelkul eladni mar par eve.

Smoke & Torque

(#42) Dany007 válasza proci985 (#35) üzenetére


Dany007
veterán

Volt abs ütött is vissza, pedig tényleg finoman próbáltam fékezni. Viszont mikor felengedtem a féket a motorfék jobban megfogta a kocsit. Nem csúszott úgy. Persze aztán egyből megint egy kis fék és vissza...
De mindez elég lassú kb 30km/h környékén volt. Az egész kb 5-8 másodperc volt mire megálltam.

[ Szerkesztve ]

(#43) proci985 válasza hoffman_ (#40) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

én csak télen szoktam érezni, de itt két éve 5 hónapig folyamatosan fagy és hó volt. minden télen kell 1-2 hét, amíg megszokom, hogy a traction control lámpának az a dolga, hogy folyamatosan világítson városban, alacsony sebességnél is:D.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#44) lapa


lapa
veterán

nem bullshit az a hó magad előtt tolás. mondjuk az abs szerintem pont hóban nem ér sokat. de ez utóbbi csak tipp.

a nagy baj az, hogy nemigen vannak ilyen helyek, ahova el lehet menni csapatni egy késő délután (nem tréningre gondolok). régi cégem telephelyén még úgy-ahogy lehetett, de azóta tényleg nem nagyon ismerek ilyesmit.

(#45) Szplöttyy válasza lapa (#44) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Multik parkolója éjjel, meg nálunk itt az utcákba szoktam csapatni éjjelente :D

Smoke & Torque

(#46) Sethdobaloah


Sethdobaloah
senior tag

mondjuk tegnap tükörjég volt az utakon... takarítás nem volt, fél óra alatt jég lett mindenhol. Nekem téli gumi van a kocsin, de az első fékezésnél (25km/h-ról) vagy 10m-t csúsztam!! utána már óvatosabb voltam...

...csak én vagyok helikopter?

(#47) zoo8800 válasza Viszlát (#31) üzenetére


zoo8800
veterán

qrvanagy +1 :)

rip and tear, until it is done

(#48) Nordic válasza hoffman_ (#25) üzenetére


Nordic
Közösségépítő

2-3 év múlva amúgy is cserés lesz már a téli gumim, kb 4 téli szezon óta használom. Szal inkább lefuttatom, minthogy kiöregedjen alólam. Amúgy sem vagyok olyan vadul vezetős típus, 100-nál többel ritkán megyek(persze városon kívül), nem szoktam kapartatni se, amolyan nyugodt típus vagyok, ha kocsiba ülök. Persze a sok birkára tudok ordítani, mint az őrült, de attól még nyugodtan vezetek.

(#49) keIdor válasza zoo8800 (#18) üzenetére


keIdor
titán

Ausztriában is kötelező, a keleti tartományokban meg ugyanannyi hó esik, mint itthon.

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#50) Jhonny06 válasza Victoryus (#23) üzenetére


Jhonny06
veterán

Szóval van autód, költesz a szervizelésére, meg kurva sokat a benzinre, de gumikat már nem vagy hajlandó rá venni, inkább nem használod, ha kicsit szar idő van? Mi van, ha esetleg valami vészhelyzet lesz és kell az autó? Gondolkozz már..

(#51) Victoryus válasza Jhonny06 (#50) üzenetére


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

Akkor megkérek valakit a családban, barátnőm sógorom stb.. Én nem vagyok hajlandó 90-ezret kiadni arra, amire nincs szükségem. Ennyi lenne a normális minőségű 15 colos gumi. Vagy veszek 4 évszakost. A buszokon is azok vannak, és lám egészen használhatóak. A Debrecen-Szegedi távolsági busz az hóban is simán nyomja 90-el, előzgeti a személyautókat.
A nyári száraz úton simán megáll mínuszban is, abs-szel meg főleg. Defenziv, előzékeny vezetés, plusz féktávot betartom. Egyébként az aszfalt úgy is melegebb, mint a levegő ha éri egy kis napfény.

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#52) lapa válasza Victoryus (#51) üzenetére


lapa
veterán

kár, hogy ezt az aszfaltmelegséget nem tudja a hó, mert elfelejt rajta megolvadni.

az, hogy egy buszon lévő négyévszakos gumival ki milyen bátor az tök irreleváns. majd ha vészfékeznie kell, akkor annyira nem vicces. tudom, mert nekem is négyévszakos volt fent. ez kb mintha azt mondanád, hogy érzésre semmi különbség nincs a sima meg a légzsákos kormány között.

nem azt mondom, hogy vegyél téligumit, de dolgokat belemagyarázni felesleges.

(#54) DeltaPower válasza Vica971 (#53) üzenetére


DeltaPower
őstag

Ez itt a reklám helye? Ez is? :U

"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser

(#55) Ivan15


Ivan15
senior tag

Hogyhogy nem kötelezö a teeli gumi? Azt hittem kötelezö

Egyatalan hogy lehetne mar hoban nyari gumival ertelmesen közlekedni.< 4 evszakos is jo telen/nyaron, meg a teeli is jo nyaron, csak a nyarival telen ne mar..

[ Szerkesztve ]

(#56) raczger válasza Ivan15 (#55) üzenetére


raczger
őstag

Hallottam a múltkor valami olyat, hogy lehet, kötelezővé tennék. Remélem így tesznek! [link]

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#57) Ivan15 válasza Szplöttyy (#41) üzenetére


Ivan15
senior tag

Egy probat meger: Melyik all meg elöbb?
-az a gyerek, aki telen a hoban fut es hirtelen megallitja a labat ugy hogy csusszon -es tolja a laba elött a havat...
-vagy a masik, amelyik futasbol egyre kisebbeket lepve csuszas nelkül fekez le -anelkül, hogy tolnaa maga elött a havat

?

(#58) Ivan15 válasza Ivan15 (#57) üzenetére


Ivan15
senior tag

illetve itt elsösorban az iranyithatosag fontosabb, mint az, hogy melyik all meg elöbb: ha csuszik, a kerek all, akkor azzal mar nem lehet kanyarodni kanyarban -es kikerülni sem, pl. egy gyalogost... a nyari gumival telen... Ha a kormanyzott elsö kerek megall az egyenlö azzal, hogy az auto tovabb nem kormanyozhato!

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.