Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Loha


Loha
veterán

Sztem itt lemaradt pár nulla: A motor nem rossz, viszont megbízhatatlan, és 3000után halott sztem 300000 akart lenni, mert annyit biztosan elmegy :)

Tuti, hogy a Lexus kategóriájának egyik legmegbízhatóbb márkája, csak irigykednek egyesek... :)

(#2) Omni válasza Loha (#1) üzenetére


Omni
aktív tag

szvsz 3000 ford/perc :D

(#3) Thrawn válasza Loha (#1) üzenetére


Thrawn
félisten

Jó az így sok 0 nélkül, én a fordulatszámra asszociáltam :)
mod: 11mp :O

[Szerkesztve]

Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

(#4) Loha válasza Omni (#2) üzenetére


Loha
veterán

Miért úgy van értelme? :) Mi az hogy 3000fordulatt felett halott? :DDD

(#5) Thrawn válasza Loha (#4) üzenetére


Thrawn
félisten

Nem húz ahogy kéne?

Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

(#6) Loha válasza Thrawn (#5) üzenetére


Loha
veterán

177 lóerővel? :) És 2000-en jó, 3000-en meg meghal? :)

(#7) tkazmer válasza Loha (#6) üzenetére


tkazmer
addikt

Az a 177 ló lehet kevés is, ha az illető előtte 200 lovas autóval furikázott. Hogy 3000-en meghal, az meg szerintem elképzelhető, gondolom azért nem pörgős motor, hogy kevesebbet fogyasszon.

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#8) erdoke válasza Loha (#6) üzenetére


erdoke
titán

Az kétezren még nem jó, egyetlen nagyméretű feltöltője van csak. Szóval úgy 2200-ig hatalmas turbólyuk, 3000 fölött meg csörömpöl. Jó kis motor. :D
Dízelt BMW-től, bár az új 2.2-es Peugeot erőforrás is egészen jó (két eltérő méretű feltöltővel).

A legjobb aláírás a héten

(#9) Dare2Live


Dare2Live
nagyúr

Lexusal nemtudom mi a helyzet, de a Toyotak minőségileg egyre rosszabbak.

A fancia Yaris kicst más minőségileg mint a régi japán Yaris, a Török Corolla pedig megentcsak kicst odébb van a japán corollatol. Avensis még japánban készül? :)

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#10) tkazmer válasza erdoke (#8) üzenetére


tkazmer
addikt

A volvo d5-öse is elég jó, csak már kicsit régi szegényke, volvóék nem fejlesztenek épp hiperűrsebességgel...a bmw 520d 163 lóereje meg azért nem kifejezetten jó

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#11) Parci válasza erdoke (#8) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

(bocsánat, de) faszság.
és főleg úgy, hogy az avensist is korrektül viszi, az IS-t duplán...

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#12) erdoke válasza Parci (#11) üzenetére


erdoke
titán

Jaja, korrektül viszi 2200 és 3200 rpm között. ;] BTW mennyit vezetted ezt a motort? Én mindkettőt csak egy vagon teszt alapján ítélem meg, személyesen sajna leragadtam a 2.0 közös nyomócsövesnél (Ford-Peugeot-féle).
Én is ámultam-bámultam a 2.2 D4D teljesítménye láttán, amikor reklámozták. A valóság sajna egészen más, a mindennapi vezethetősége fényévekkel rosszabb egy Peugeot 2.2 HDI motorénál. Utóbbi 1500 rpm-en már 370 Nm nyomatékot ad, és gond nélkül pörög fel 4500 rpm-re... Magyarul turbólyuk szinte semmi, felül pedig nincs kompromisszum a szénné változtatott geometriájú feltöltő miatt. :) Hasonló elven működik a BMW 35-ös d-je (ami valójában 3 literes), két különböző méretű feltöltővel 286 LE, minimális turbólyukkal.

A legjobb aláírás a héten

(#13) erdoke válasza tkazmer (#10) üzenetére


erdoke
titán

A D5 mostanában frissült, 163 LE-ről 185-re. A BMW 20d-je pedig valójában egy 2.2-es motor, és általában 170 LE fölött mérik fékpadon.
Szerinted a 2 literes dízelmotorból egyébként kevés a 163 LE manapság? :F SZerintem a 3 literes dízel 286 pacija több mint korrekt, ráadásul az egyenletes, korán éledő nyomatékleadás (tán 560 Nm) még sokat dob rajta.

A legjobb aláírás a héten

(#14) Xantomas


Xantomas
őstag

Parci, hagyd a francba. Az ilyen ítéleteket többnyire megrögzött Mercedes, és BMW fanatikusok írják.
Sajnos két ilyen ismerősöm is van a magyar elitből. Nem tudom miért, de azzal szórakoznak, hogy apucival (illetve apuci haverjával, aki nem mondom ki milyen pénzügyi tanácsadónál vezető pozícióban dolgozó) megvetetik az autót, majd 3-4 hónaposan, leharcolt motorral, lekoptatott alvázzal, és lökössel eladják. Utánna pedig fikázzák büszkén a totalcar népítélet rovatában.

Mod: de ők mondjuk nem is viszik szervízbe, inkább eladják; így szervíztapasztalatuk sincs.

[Szerkesztve]

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#15) tkazmer válasza erdoke (#13) üzenetére


tkazmer
addikt

D5: Mostanában=másfél éve:)
bmw 520d: 163LE 1995cm3 (forrás: bmw.hu konfigurátora)
renault espace Grand Initiale 2,0dCi 175LE automata (forrás: renault.hu konfigurátora)
Azért nem olyan rettentően sok az a 163ló...
Más kérdés, hogy egy 535d 2993cm3-a 286le-t teljesít, ami viszont kifejezetten jó.

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#16) Parci válasza erdoke (#12) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

egy dolog a menettulajdonság, de én még tulajdonost (ismerősöket) nem hallottam panaszkodni a 2,2 DCAT-re. egyszer vezettem csak amúgy, ez tény. egy másik a dolog a megbízhatóság: 35d tulajokat viszont hallottam panaszkodni, egyikük rendszeresen javítja az aktuálisan megdöglő turbóját az 535d-jében.

igen, sokkal előrébb tart a bmw a dízelekben, ez nem kétséges. egyrészt, ettől még a 2,2 DCAT bőven elegendően erős (szerintem), másrészt, az sem biztos, hogy a dízel az üdvös út. úgy tűnik, a toyota nem nyúlt mellé a hibriddel (sem).

személy szerint pedig a v8 4 literben hiszek ;]

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#17) tkazmer válasza Parci (#16) üzenetére


tkazmer
addikt

személy szerint pedig a v8 4 literben hiszek
jó is az ;]

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#18) erdoke válasza tkazmer (#15) üzenetére


erdoke
titán

Igazad van, összekevertem valami régebbi 20d-vel, de biztosan volt ilyen, ami valójában 2.2-es volt.

Erőhöz:

''Ismét kiemelkedő dízelmotorokat készített a BMW, ezek a 2,0 literes blokk új változatai. A sorozat leggyengébb tagja 143 lóerős (300 Nm) lesz, míg az erősebb, a korábbi 163 helyett már 177 lóerőt (350 Nm) présel ki magából. A fejlesztés során a motorok tömegét sikerült 17 kilóval csökkenteni, most 152 kilogramm.
Mindez azonban semmi az új csúcsváltozathoz képest. Egyelőre nem tudni, 25d, vagy 2,0sd néven készül el a motor, de biztos, hogy annál is az 535d-ben, illetve az X3-ban is használt kettős feltöltésű rendszert alkalmazzák majd.
Ennek lényege, hogy egy kisebb és egy nagyobb turbót kapcsolnak a motorhoz. Alacsony fordulaton a - könnyen felpörgő, ezért a turbólyukat minimálisra csökkentő - kisebb töltő dolgozik, míg magasabb fordulatszámon a nagyobb mennyiségű levegőt a méretesebb turbó tolja a motorba.
Az eredmény hathengeres testvéréhez képest is kiemelkedő, az 1995 köbcentis blokk 204 lóerőt tud. Nem mellékesen pedig 2000-es fordulatszámnál eléri a nyomatékgörbe csúcsát, ami 400 Newtonmétert takar. Ez azt jelenti, hogy a benzineseknél is kiemelkedő 100 lóerő/liter arányt is átlépi.
''
[link]

Ezek se rosszak (2 liter, széria 180 és 190 LE), és mindegyik két, eltérő méretű feltöltőn alapul, akárcsak a Peugeot 2.2-ese:
[link]

Ezeknek a lényege nem is a maximális teljesítményen van, hanem a széles tartományban viszonylag egyenletesen rendelkezésre álló forgatónyomatékon. A 173 lovas Renault dízelnek óriási turbólyuka kell, hogy legyen, mivel ezt csak egy nagyméretű feltöltővel érik el, aminek a tehetetlensége is nagy, és hiába változtatják a lapátok geometriáját.

A legjobb aláírás a héten

(#19) erdoke válasza Parci (#16) üzenetére


erdoke
titán

Más márkáknál is vannak szériahibák, mostmár a Toyotánál is egyre gyakrabban hallani ilyesmit. Nem vagyok BMW fanatikus, sőt, sose vezettem egyet se, de ha visszanézzük az elmúlt Év Motorja választásokat, elég egyértelműnek tűnik a helyzet. ;)

A hibrid nekem is tetszik, de egyelőre családi autónak kevéssé alkalmas – csomagtartó híján. ;]

Személy szerint az előbb linkelt 2 literes dízeleket szívesen kipróbálnám. Ha a fogyasztás továbbra is az elődök szintjén marad, durva motorok lesznek.

[Szerkesztve]

A legjobb aláírás a héten

(#20) Parci válasza erdoke (#19) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

én sem vagyok márkafanatikus, sőt, semmilyen fanatikus. a Toyota valóban romlott ahhoz képest, mint amikor még tizedennyi autót gyártott, de azért méretben a két cég asszem most már nincs nagyon közel egymáshoz. értsd: sokkal több Toyota készül, mint BMW.

persze, hogy két turbóval okosabban lehet megoldani egy dízelt, de te is érzed, hogy növeli a hibalehetőséget. ezek nem izolált dolgok. miért nem tesznek bele két turbót, két kompresszort és egy vudu sámánt? (nem rajtad gúnyolódom, azt akarom érzékeltetni, hogy egy motor tulajdonságaihoz a megbízhatóság, tartósság is ugyanúgy hozzátartozik)

iszonyat sokat kell még romlania a Toyotának, és fejlődnie a BMW-nek megbízhatóság terén, hogy találkozzanak...

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#21) erdoke válasza Parci (#20) üzenetére


erdoke
titán

Részletkérdés, de két ''hagyományos'' feltöltő alkalmazása technikailag nem bonyolultabb, mint egy változó geometriájúé. Ráadásul ez majdnem ugyanaz, mint amikor a 6-8 hengeres dízeleken hengersoronként két feltöltőt alkalmaznak, aminek már sok éves múltja van. ;)
A vezérlés bonyolultabb talán, de ebben se vagyok biztos, és egyébként is veszett bonyolult már az új turbódízelek vezérlése (különféle elő- és utóbefecskendezések, stb.).

A legjobb aláírás a héten

(#22) bambano válasza Parci (#16) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

''személy szerint pedig a v8 4 literben hiszek '' ebből már csak az a szó hiányzik, hogy benzines vagy dízel.

az üzemanyag neve szerintem benzin :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23) Parci válasza bambano (#22) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

ls400 = benzines

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#24) fateless válasza Parci (#16) üzenetére


fateless
veterán

személy szerint pedig a v8 4 literben hiszek

Egy ideig vezettem egy Chevy Astro Van-t, annak 4,5-as motorja volt, de "csak" v6.

Az első alkalommal mentünk, én ezzel, az ismerősöm egy Isuzu Rodeo-val. Amikor felfigyeltem, a kocsi már 140-nel ment, az Isuzu elmaradt (mivel abban csak 2,8-as motor volt (négy hengerrel).

Ezek a motorok tényleg eszméletlenek, meg tudom érteni az USA car fan-okat. (Pedig v8-ast még nem is próbáltam belőlük) A 20 literes fogyasztás viszont iszonyú rémisztő volt.

Jé, milyen régen nem írt senki ide...

[ Szerkesztve ]

"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10

(#25) nemma


nemma
addikt

A Totalcar elég szutyok oldal, tök elfogult ott mindenki, a cikkírók is annyi hülyeséget írnak oda, mint a fórumozók, én már rég nem látogatom azt az oldalt ;)

(#26) zem


zem
csendes tag

Nekem van egy ilyen 220d-m, és 1800-tól húz rendesen
3500 fölé nem is nagyon kell vele menni, mert úgyis felváltasz, felesleges. Az egész azért van, mert HALK autót csináltak, nem széthajtanivaló pörgős sportkocsit. Ami motorzaj más autóban még vígan elmegy, annál simán felváltok a Lexusban, egyszerűen, mert úgy jó. A lényeg, hogy szándékosan hangolták ilyenre. Szerintem.
Aki pedig panaszkodik, hogy 3000 felett hangos, csak annyit, hogy 140-nél 6. sebességben 2000-et pörög, és NINCS SEMMI HANGJA.

(#27) zsiga667 válasza zem (#26) üzenetére


zsiga667
addikt

Lehet én vagyok a hülye, de mióta/miért jó ha egy motor halk? :)
Az a dolga hogy hangos legyen... Egyrészt mert úgy az igazi az érzés, másrészt meg praktikus is, egy órával kevesebbet kell figyelni.

(#28) Goose-T válasza zsiga667 (#27) üzenetére


Goose-T
veterán

Dízelmotorról van szó, ember! :DDD Hallottál te már 4000-en pörgő dízelt?

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#29) Solten


Solten
addikt

A pokolban külön rész van fenntartva a Lexust-fikázóknak... :DDD

Saor Alba

(#30) kennystyle válasza zsiga667 (#27) üzenetére


kennystyle
tag

marha jó ha hangja van amikor odalépsz neki, hozzátartozik az érzéshez de ha csak 1-2 órát utazol egyhuzamban, főleg mondjuk autópályán elég fárasztó tud lenni, bizony az állandó zajhatás fizikailag fárasztó, sőt fejfájást is simán bír okozni, arról nem is beszélve ha az mondjuk nem 1-2 óra hanem 5-6 és az szinte minden munkanapon

(#31) venember83 válasza Solten (#29) üzenetére


venember83
nagyúr

Meg a Lexus-tulajoknak. ;]

(#32) Pacák válasza Goose-T (#28) üzenetére


Pacák
senior tag

Keress rá a Youtube -n a Panzer V -re, vagy Panther -re. Van pár motorbőgetős-garázsból kiállós videó róla. :DDD

[ Szerkesztve ]

Nuclear launch detected

(#33) Pacák válasza Pacák (#32) üzenetére


Pacák
senior tag

Hamut hintek a fejemre, mert max. csak 3000 -et fordul a Maybach_HL230. :D

Nuclear launch detected

(#34) zsiga667 válasza Goose-T (#28) üzenetére


zsiga667
addikt

Hallottam persze, nem is arról beszélek, hanem a 2k-nál semmi hangja című mondatról. :)

kennystyle : 5-6 óra autópályán én elaludnék motorhang nélkül. (Tudom, hangos zene, de az meg elvonja a figyelmem...) Állandó zajhatás fárasztóságáról meg annyit hogy 7/24-ben megy a gépem két méterre a fejemtől hét vinyóval... :D

(#35) Solten válasza venember83 (#31) üzenetére


Solten
addikt

Nah, egyszer tellik rá boldogan... Elsörözgetünk a fikázókkal :DDD

Saor Alba

(#36) zem válasza zsiga667 (#34) üzenetére


zem
csendes tag

Nem vagyunk egyformák. Nekem jobban bejön a zene. Elég jó benne a hifi, hallottam már egy párat.

(#37) #64791808


#64791808
törölt tag

Egy biturbó dízel 3000 felett nem húz már úgy? Hűha. Meg kéne tanulni turbódízelt vezetni... Idióta... a kuplung meg persze, hogy szarrá megy egy 400Nm nyomatékú dízel húzatása és durva váltások alatt.

Akinek meg a 177 dízelló kevés (valóban lehet az), az nyúljon mélyebben a zsebébe nagyobb motorért. Az Audinak lesz V12 TDI-jel 500 lóval és 1000Nm-rel, reméljük elég lesz.

(#38) Tüzi válasza #64791808 (#37) üzenetére

1.3as Abarth Unoval meg keresztben lenyeli az, aki tud autót vezetni. Vicces, amikor 10-20-30milliós kocsikat előzöl meg egy 6-700ezressel :))
De a legmókásabbak akkor is a "TDI-t tolom neki ezerrel 5ezren hidegen, és nem értem miért döglik be folyton" típusú tulajok :DDD :DDD

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#39) MichaelSD válasza zsiga667 (#27) üzenetére


MichaelSD
őstag

Látod, én nem szeretem a motorhangot és szerintem igen is jó ha nem hallom. A Lexus nem versenypályára csinálták, hogy dübörögjön, hanem, hogy kényelmesen eljussak A-ból B-be.

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#40) m3tr0


m3tr0
senior tag

na akkor ajánlom mindenkinek akit érdekel milyen is ez a Lexus ezen a linken olvassátok el, milyen "szar" is ez a dízel lexus...
nekem kéne, ennél szarabb autóm sose legyen ;)

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#41) m3tr0 válasza Tüzi (#38) üzenetére


m3tr0
senior tag

mutass légyszi linket ahol Abarth UNO-t lehet venni 600 ezerért...légyszi légyszi :W

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#42) tkazmer válasza Tüzi (#38) üzenetére


tkazmer
addikt

az 1.3-as abarth uno gyorsul mondjuk igy? (kilometer orat nezd) [link]

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.