Hirdetés
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
m3tr0
őstag
na akkor ajánlom mindenkinek akit érdekel milyen is ez a Lexus ezen a linken olvassátok el, milyen "szar" is ez a dízel lexus...
nekem kéne, ennél szarabb autóm sose legyen -
-
#64791808
törölt tag
Egy biturbó dízel 3000 felett nem húz már úgy? Hűha. Meg kéne tanulni turbódízelt vezetni... Idióta... a kuplung meg persze, hogy szarrá megy egy 400Nm nyomatékú dízel húzatása és durva váltások alatt.
Akinek meg a 177 dízelló kevés (valóban lehet az), az nyúljon mélyebben a zsebébe nagyobb motorért. Az Audinak lesz V12 TDI-jel 500 lóval és 1000Nm-rel, reméljük elég lesz.
-
Solten
őstag
válasz
venember83 #31 üzenetére
Nah, egyszer tellik rá boldogan... Elsörözgetünk a fikázókkal
-
zsiga667
addikt
Hallottam persze, nem is arról beszélek, hanem a 2k-nál semmi hangja című mondatról.
kennystyle : 5-6 óra autópályán én elaludnék motorhang nélkül. (Tudom, hangos zene, de az meg elvonja a figyelmem...) Állandó zajhatás fárasztóságáról meg annyit hogy 7/24-ben megy a gépem két méterre a fejemtől hét vinyóval...
-
Pacák
senior tag
Hamut hintek a fejemre, mert max. csak 3000 -et fordul a Maybach_HL230.
-
kennystyle
aktív tag
marha jó ha hangja van amikor odalépsz neki, hozzátartozik az érzéshez de ha csak 1-2 órát utazol egyhuzamban, főleg mondjuk autópályán elég fárasztó tud lenni, bizony az állandó zajhatás fizikailag fárasztó, sőt fejfájást is simán bír okozni, arról nem is beszélve ha az mondjuk nem 1-2 óra hanem 5-6 és az szinte minden munkanapon
-
Solten
őstag
A pokolban külön rész van fenntartva a Lexust-fikázóknak...
-
zem
csendes tag
Nekem van egy ilyen 220d-m, és 1800-tól húz rendesen
3500 fölé nem is nagyon kell vele menni, mert úgyis felváltasz, felesleges. Az egész azért van, mert HALK autót csináltak, nem széthajtanivaló pörgős sportkocsit. Ami motorzaj más autóban még vígan elmegy, annál simán felváltok a Lexusban, egyszerűen, mert úgy jó. A lényeg, hogy szándékosan hangolták ilyenre. Szerintem.
Aki pedig panaszkodik, hogy 3000 felett hangos, csak annyit, hogy 140-nél 6. sebességben 2000-et pörög, és NINCS SEMMI HANGJA. -
nemma
addikt
A Totalcar elég szutyok oldal, tök elfogult ott mindenki, a cikkírók is annyi hülyeséget írnak oda, mint a fórumozók, én már rég nem látogatom azt az oldalt
-
személy szerint pedig a v8 4 literben hiszek
Egy ideig vezettem egy Chevy Astro Van-t, annak 4,5-as motorja volt, de "csak" v6.
Az első alkalommal mentünk, én ezzel, az ismerősöm egy Isuzu Rodeo-val. Amikor felfigyeltem, a kocsi már 140-nel ment, az Isuzu elmaradt (mivel abban csak 2,8-as motor volt (négy hengerrel).
Ezek a motorok tényleg eszméletlenek, meg tudom érteni az USA car fan-okat. (Pedig v8-ast még nem is próbáltam belőlük) A 20 literes fogyasztás viszont iszonyú rémisztő volt.
Jé, milyen régen nem írt senki ide...
-
erdoke
titán
Részletkérdés, de két ''hagyományos'' feltöltő alkalmazása technikailag nem bonyolultabb, mint egy változó geometriájúé. Ráadásul ez majdnem ugyanaz, mint amikor a 6-8 hengeres dízeleken hengersoronként két feltöltőt alkalmaznak, aminek már sok éves múltja van.
A vezérlés bonyolultabb talán, de ebben se vagyok biztos, és egyébként is veszett bonyolult már az új turbódízelek vezérlése (különféle elő- és utóbefecskendezések, stb.). -
én sem vagyok márkafanatikus, sőt, semmilyen fanatikus. a Toyota valóban romlott ahhoz képest, mint amikor még tizedennyi autót gyártott, de azért méretben a két cég asszem most már nincs nagyon közel egymáshoz. értsd: sokkal több Toyota készül, mint BMW.
persze, hogy két turbóval okosabban lehet megoldani egy dízelt, de te is érzed, hogy növeli a hibalehetőséget. ezek nem izolált dolgok. miért nem tesznek bele két turbót, két kompresszort és egy vudu sámánt? (nem rajtad gúnyolódom, azt akarom érzékeltetni, hogy egy motor tulajdonságaihoz a megbízhatóság, tartósság is ugyanúgy hozzátartozik)
iszonyat sokat kell még romlania a Toyotának, és fejlődnie a BMW-nek megbízhatóság terén, hogy találkozzanak... -
erdoke
titán
Más márkáknál is vannak szériahibák, mostmár a Toyotánál is egyre gyakrabban hallani ilyesmit. Nem vagyok BMW fanatikus, sőt, sose vezettem egyet se, de ha visszanézzük az elmúlt Év Motorja választásokat, elég egyértelműnek tűnik a helyzet.
A hibrid nekem is tetszik, de egyelőre családi autónak kevéssé alkalmas – csomagtartó híján.
Személy szerint az előbb linkelt 2 literes dízeleket szívesen kipróbálnám. Ha a fogyasztás továbbra is az elődök szintjén marad, durva motorok lesznek.
[Szerkesztve] -
erdoke
titán
Igazad van, összekevertem valami régebbi 20d-vel, de biztosan volt ilyen, ami valójában 2.2-es volt.
Erőhöz:
''Ismét kiemelkedő dízelmotorokat készített a BMW, ezek a 2,0 literes blokk új változatai. A sorozat leggyengébb tagja 143 lóerős (300 Nm) lesz, míg az erősebb, a korábbi 163 helyett már 177 lóerőt (350 Nm) présel ki magából. A fejlesztés során a motorok tömegét sikerült 17 kilóval csökkenteni, most 152 kilogramm.
Mindez azonban semmi az új csúcsváltozathoz képest. Egyelőre nem tudni, 25d, vagy 2,0sd néven készül el a motor, de biztos, hogy annál is az 535d-ben, illetve az X3-ban is használt kettős feltöltésű rendszert alkalmazzák majd.
Ennek lényege, hogy egy kisebb és egy nagyobb turbót kapcsolnak a motorhoz. Alacsony fordulaton a - könnyen felpörgő, ezért a turbólyukat minimálisra csökkentő - kisebb töltő dolgozik, míg magasabb fordulatszámon a nagyobb mennyiségű levegőt a méretesebb turbó tolja a motorba.
Az eredmény hathengeres testvéréhez képest is kiemelkedő, az 1995 köbcentis blokk 204 lóerőt tud. Nem mellékesen pedig 2000-es fordulatszámnál eléri a nyomatékgörbe csúcsát, ami 400 Newtonmétert takar. Ez azt jelenti, hogy a benzineseknél is kiemelkedő 100 lóerő/liter arányt is átlépi.''
[link]
Ezek se rosszak (2 liter, széria 180 és 190 LE), és mindegyik két, eltérő méretű feltöltőn alapul, akárcsak a Peugeot 2.2-ese:
[link]
Ezeknek a lényege nem is a maximális teljesítményen van, hanem a széles tartományban viszonylag egyenletesen rendelkezésre álló forgatónyomatékon. A 173 lovas Renault dízelnek óriási turbólyuka kell, hogy legyen, mivel ezt csak egy nagyméretű feltöltővel érik el, aminek a tehetetlensége is nagy, és hiába változtatják a lapátok geometriáját. -
egy dolog a menettulajdonság, de én még tulajdonost (ismerősöket) nem hallottam panaszkodni a 2,2 DCAT-re. egyszer vezettem csak amúgy, ez tény. egy másik a dolog a megbízhatóság: 35d tulajokat viszont hallottam panaszkodni, egyikük rendszeresen javítja az aktuálisan megdöglő turbóját az 535d-jében.
igen, sokkal előrébb tart a bmw a dízelekben, ez nem kétséges. egyrészt, ettől még a 2,2 DCAT bőven elegendően erős (szerintem), másrészt, az sem biztos, hogy a dízel az üdvös út. úgy tűnik, a toyota nem nyúlt mellé a hibriddel (sem).
személy szerint pedig a v8 4 literben hiszek -
tkazmer
addikt
D5: Mostanában=másfél éve
bmw 520d: 163LE 1995cm3 (forrás: bmw.hu konfigurátora)
renault espace Grand Initiale 2,0dCi 175LE automata (forrás: renault.hu konfigurátora)
Azért nem olyan rettentően sok az a 163ló...
Más kérdés, hogy egy 535d 2993cm3-a 286le-t teljesít, ami viszont kifejezetten jó. -
Xantomas
őstag
Parci, hagyd a francba. Az ilyen ítéleteket többnyire megrögzött Mercedes, és BMW fanatikusok írják.
Sajnos két ilyen ismerősöm is van a magyar elitből. Nem tudom miért, de azzal szórakoznak, hogy apucival (illetve apuci haverjával, aki nem mondom ki milyen pénzügyi tanácsadónál vezető pozícióban dolgozó) megvetetik az autót, majd 3-4 hónaposan, leharcolt motorral, lekoptatott alvázzal, és lökössel eladják. Utánna pedig fikázzák büszkén a totalcar népítélet rovatában.
Mod: de ők mondjuk nem is viszik szervízbe, inkább eladják; így szervíztapasztalatuk sincs.
[Szerkesztve] -
erdoke
titán
A D5 mostanában frissült, 163 LE-ről 185-re. A BMW 20d-je pedig valójában egy 2.2-es motor, és általában 170 LE fölött mérik fékpadon.
Szerinted a 2 literes dízelmotorból egyébként kevés a 163 LE manapság?SZerintem a 3 literes dízel 286 pacija több mint korrekt, ráadásul az egyenletes, korán éledő nyomatékleadás (tán 560 Nm) még sokat dob rajta.
-
erdoke
titán
Jaja, korrektül viszi 2200 és 3200 rpm között.
BTW mennyit vezetted ezt a motort? Én mindkettőt csak egy vagon teszt alapján ítélem meg, személyesen sajna leragadtam a 2.0 közös nyomócsövesnél (Ford-Peugeot-féle).
Én is ámultam-bámultam a 2.2 D4D teljesítménye láttán, amikor reklámozták. A valóság sajna egészen más, a mindennapi vezethetősége fényévekkel rosszabb egy Peugeot 2.2 HDI motorénál. Utóbbi 1500 rpm-en már 370 Nm nyomatékot ad, és gond nélkül pörög fel 4500 rpm-re... Magyarul turbólyuk szinte semmi, felül pedig nincs kompromisszum a szénné változtatott geometriájú feltöltő miatt.Hasonló elven működik a BMW 35-ös d-je (ami valójában 3 literes), két különböző méretű feltöltővel 286 LE, minimális turbólyukkal.
-
Dare2Live
félisten
Lexusal nemtudom mi a helyzet, de a Toyotak minőségileg egyre rosszabbak.
A fancia Yaris kicst más minőségileg mint a régi japán Yaris, a Török Corolla pedig megentcsak kicst odébb van a japán corollatol. Avensis még japánban készül? -
Loha
veterán
Sztem itt lemaradt pár nulla: A motor nem rossz, viszont megbízhatatlan, és 3000után halott sztem 300000 akart lenni, mert annyit biztosan elmegy
Tuti, hogy a Lexus kategóriájának egyik legmegbízhatóbb márkája, csak irigykednek egyesek...
Új hozzászólás Aktív témák
lo A magyar ember külön állatfaj, de a magyar fórumozó triplán. Nézzünk most pár kiragadott részletet a Totalcar Lexus...
- Google Pixel 9 Pro készülékek 128gb / 256 gb / 512gb - Szép állapot, garancia, akár beszámítással
- Xiaomi Poco X7 Pro 5G 12/512gb - Makulátlan, garanciális, akár beszámítással
- Xiaomi 14T Pro 12/512gb - Makulátlan, akár beszámítással
- Samsung Galaxy S25 12/256gb - Újszerű, akár beszámítással
- Eladó Cooler Master Masterliquid ML240L V2 RGB
- Honor X8c 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700K / 32GB DDR4 / RTX 2060 / 500GB SSD
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- GENIUS vezetéknélküli, rózsaszín csajos egér
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest