Én sem értelek.
Két oldalról közelíthetjük a dolgot.
Technológiailag, ha azt nézzük, hogy van párhuzamosítható kód (vagy hívjuk inkább algoritmusnak) és nem párhuzamosítható akkor innen nézve mi a jobb megoldás? Soros kódra elég 1-2 magas órajelű x86 kód. Párhuzamos kódhoz viszont sokkal erősebb – nézzünk a tflops mutatókra – egy gpu.
Tehát ha feltesszük a kérdést, hogy „minek a 4 mag mellé igpu” akkor minek még +4-12-28 mag?
És akkor, hogy miért írtam ezt: nézzük a másik oldalt, sw (szolgáltatás) oldalról. Milyen sw-re van szüksége az átlagusernek és mi az ami párhuzamosítható?
Átlagusernek jelenleg semmire nincs szüksége, ezért van idle 4 magja és kb. soha be nem kapcsolt igpu-ja (meg ezért van el arm+droidon sok esetben sokkal jobban). Akinek ezen felül extra kell és kraft az általában vmi feldolgozást végez, render, videóvágás, hang, stb. Ők jóval kevesebben vannak, tehát már csak ezért is más a hozzáállás az sw fejlődésben. Ill. annyival kritikusabbak ezek az alkalmazások, hogy ha meg is érné fejleszteni valamit rá a sebesség/költségmegtakarítás miatt akkor is inkább hagyják, mert macerásabb/költségesebb hozzányúlni. Ezek tipikusan párhuzamosítható feladatok és már nagy részben párhuzamosítva is vannak.
Visszatérve az átlaguserhez, neki meg milyen kódot pörgessünk akkor 16 magon és +1tflops igpu-n ami kell is neki? Facebook login animációt? Innen próbáltam közelíteni és azt leírni, hogy ide is jöhetnek – látszólag értelmetlen – kódok amikkel ki lehet őket is szolgálni és kell hozzá kraft. Pl. kép/hangfelismeréshez kéne még pár tflops majd a gépekbe, mobilokba. Értelme nem sok lesz, de ha fejlődni akarnak és eladni akkor valamire ki kellene használni a meglévő erőforrásokat, az eddig is létező igpu-t és most sanszosan slágerré váló 8-16 magot. Autocadet vagy bármi mást továbbra sem fognak használni, és szerintem a 12 magot igénylő COD 43/Hitman 11 sem lesz kapós, ha csak a min. gépigény nő és cserébe semmi újat nem kap, max egy tressfx még jobban lobogó hajat.
Összefoglalva, én nem látom a fejlődést sw oldalon. A profi piacon is évtizedes sw-ket reszelgetnek, a gamingben elindult valami technológiailag, de látszata nem sok van. A háttérben lehet, hogy 8 Jaguar mag van dolgoztatva, de ha a PC-s grafikonokat nézed akkor a 0.1% min fps grafikonon látsz némi létjogosultságot, hogy esetleg a jövőben a 6-8 magos procikat tekintsük „alapnak”, ahogy írod. Gyártói oldalról hiába tekintik egyelőre annak – épp erről szólt az irományom. A maradék 1-2mrd felhasználó meg köszöni és jól elvan a droidos/ios pötyögéssel, játékokkal amik aztán semmilyen technológiai innovációt nem mutatnak. Ebből a mixből nem látom mi vinné előre a történetet. Itt vagyunk egy hw fórumon, hw érdeklődéssel (nálad ugye egyértelmű ) és mindketten (de más régi motorosok is) azt írtuk fentebb, hogy egyelőre 4 maggal bőven ellennénk a jövőben is, amíg a mai felállás marad sw-kben.
Átlagpistike akkor erre mit mondjon akinek csak arra kell, hogy fusson a game, 30fps vagy azt se látja, nem a 144Hz-es monitorra veszi és a 0.1% min fps-t fürkészi. Főleg, ha hozzávesszük, hogy ezek most újra messze kerülnek a 35-65W-os, amúgy kényelmes, akár hordozható „erőmű” szinttől.
És erre mondom, hogy ha kapnak egy némiképp értelmes asszisztenst normális hangfelismeréssel és nem a felhőből azt többen meg fogják venni, akár szó szerint is. Arra meg nem a + pár mag lesz a megoldás. Az igp befogással ebből a szempontból nem értek egyet. Sokkal nagyobb teljesítmény, energiahatékonyabban. De nehezen programozhatóan és ami még nagyobb akadály szerintem: nem szabványos módon. Ezen a holtponton kell(ene) egyszer átlendülni szerintem, mert ami jól fut x86 magon az ma is jól megy, akár a zsebhw-n is akksiról. Ami meg nem fut vagy esély sincs rá, arra kevés a mag 2-3-szorozás is, ráadásul sok kompromisszummal , megint előjön a hűtés, fogyasztás, méret, üzemidő, hordozhatóság problémája. Szerintem az ultramobil már megmutatta az utóbbi években, hogy merre van personal computing jövője. A PC szvsz már nem egy doboz az asztal alatt.