Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) M0ng00se


M0ng00se
őstag
LOGOUT blog

mennyi plusz teljesitmenybe kerul az rt ezeknel a beallitasoknal?

V6

(#2) ergoGnomik


ergoGnomik
tag

Másik érdekes kérdés, hogy amennyi teljesítménytöbbletet igényel az RT, azzal arányosan ad-e bármit a játékmenethez? Például ki lehet-e használni a tükröződéseket az ellenségekkel való harcban? Vagy esetleg fejtörők megoldásához szükség van-e rájuk?

Mert ha csak "szemcukorka" és te ráérsz azt nézegetni játék közben, akkor valószínűleg kár volt magukért a sugárkövetés játékba beépítésére tett erőfeszítésekért. Ha csak a grafikája tesz jóvá egy játékot, akkor az csak egy interaktív demó és inkább mutogassák a SIGGRAPH-on vagy valami demó partin, de ne kérjenek pénzt érte! :DDD

(#3) Ghoosty


Ghoosty
őstag

Az, hogy nem látszik, egyértelműen hülyeség, mert tényleg látszik.
De az, hogy jobb-e/szebb-e, az már más kérdés. A 'szemüveges néger a kocsiban' képeknél én inkább az RTX-off verziót preferálom.

Rengeteg képen szintén látszik a különbség, de csak annyit látok belőle, hogy más. Ha nem lenne odaírva, hogy melyik melyik, csak hosszas vizsgálódás után tudnám megmondani, hogy melyik RTX-es, de nem vagyok benne teljesen biztos, hogy sikerülne, főleg a cyberpunkos képeknél.

A pókemeberes viszont tényleg durva, hogy teljesen más a "műtükröződés", mint a tényleges tükröződés, de ahogy előttem is irták, ha ez játékmenetet legkevésbé sem befolyásolják, akkor lehet, hogy észre se veszem, miközben játszom a játékkal.

Ezek után jön amit te is említettél, a performace cost. Egyértelműen nem éri meg, egyedül talán a pókemberesnél.
Persze, ha végtelen pénzem van, vagy valaki hozzámvág egy gépet, amin flottul megy az RTX, én is bekapcsolnám. :)

(#4) nemlehet


nemlehet
őstag

Bár nem vagyok felkent rajongója a Ray Tracingnek, de szerintem mozgóképen jobban kiütközik a különbség mint állóképeken. Egészen pontosan úgy fogalmaznék, hogy egy screenshoton könnyebb rábökni hogy "Itt a konkrét különbség" de mikor járkálsz egy RT fényforrás körül, vagy csak a kép sarkából jön a bevilágítás elképesztően meg tudja dobni az atmoszférát.

A Witcher 3 kapott nemrég RT támogatást és szerintem nagyon sokat hozzátett a hangulathoz. Eddig is egy gyönyörű játék volt, de egész egyszerűen ahogy a fényforrások most viselkednek, ahogy egy kandallóból vagy egy fáklyából terjeng a fényudvar és interaktál a modellekkel és a növényzettel egészen egyedi hangulatot ad az éjszakai jeleneteknek.

De ahogy írtátok többen is a cost-benefit még mindig elég gyatra. Nekem egy 3080Ti van a gépemben, a barátnőmnek megy egy 3060 és brutális teljesítményesést okoz az RT. Sokszor ráadásul nemcsak az FPS lesz alacsony, de egyfajta stutter és popping keletkezik ahol a fény/árnyék fél mp-el később jelenik meg mint a textúra. Ez van amikor marha zavaró, van amikor nem, van amikor ritkán jön elő, van ami játszhatatlan lesz tőle.

Ha egyszer felnő és nem lesz ekkora erőforrás igénye az RT-nek akkor egyértelműen egy nagyon jó feature lesz, de jelenleg még max ilyen érdekességnek jó, vagy legalábbis a vastag tárcájú emberek játszótere.(mondom ezt úgy, hogy a 3080Ti sem éppen aprópénz).

[ Szerkesztve ]

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#5) ncc1701 válasza nemlehet (#4) üzenetére


ncc1701
veterán

Ennek nem lesz kissebb erőforrásigénye, ehhez szimplán sokkal többet kell számolni. Max elérik a vga-k azt a teljesítményt, ahol már nem fog gondot okozni.

(#6) udash


udash
csendes tag

Tobben leirtatok, en is csatlakozom. Kizarolag a plusz latvanyert nekem nem eri meg, exponencialis az eroforrasigenye, es tenyleg nem jo, ha egy jatekot ezzel kell eladni. Termeszetesen elismerem, hogy a screenshot-okon is van, ahol hatarozottan jol nez ki, de egy eleg aktiv jatekban en biztos, hogy erre nem figyelek.
Kicsit off, de a DLSS/FSR-rol is hasonlo a velemenyem. Lenyegeben egy onbeismeres, hogy a hw nem tudja kovetni a felbontas novekedest, amit sok esetben szinten feleslegesnek tartok.

uff

[ Szerkesztve ]

U-dash

(#7) aujjobba válasza udash (#6) üzenetére


aujjobba
addikt

Mindekozben pl a Nintendo switch továbbra is remekel eladásokban, pedig 720p-ben ketyeg egy ősrégi hardveren, de egyszerűen jok a játékok ra.
Teljesen más irany.

(#8) udash válasza aujjobba (#7) üzenetére


udash
csendes tag

Okosabbnak is tartom ezt az iranyt :)

U-dash

(#9) GreatL válasza aujjobba (#7) üzenetére


GreatL
őstag

Eközben a kínai hordozható tetrisklónok szárnyalása is tovább folyik. Viszik mint a cukrot, mert kit érdekel a folyadékkristályos grafika ha egy darab jó játékot tartalmaz meglehetősen olcsón.

Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro

(#10) aujjobba válasza GreatL (#9) üzenetére


aujjobba
addikt

Az meg most is megy, tényleg?
Nekem is volt gyerekkoromban, piacos fajta, de akkoriban meno volt nagyon.
A kb. 30 eves sargakazettas piacos Famicom is máig működik, a gyerekek Marioznak néha rajta.
Japanbol jött hozza kazetta, Kínából joystick, meg RCA -> HDMI átalakíto csoda, hálózati adaptert találtam itthon hasonlót amivel megy :)

[ Szerkesztve ]

(#11) futo001


futo001
senior tag
LOGOUT blog

En is azokkal ertek egyet, akik azt mondjak nincs sok ertelme. Szebb az arnyek a TB-ben? Jobb a tukrozodes a CP-ban? Ha csak nezelodok korbe a jatekban latom a kulonbseget, de ezek porgos jatekok, nem fogom eszrevenni, hogy hopp mennyivel szebben tukrozodott az ellen kifroccseno agyveleje. Ujabban mar en is kikapcsolom.

[ Szerkesztve ]

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#12) nemlehet válasza aujjobba (#7) üzenetére


nemlehet
őstag

Mondjuk azért a switch is egy elég érdekes történet. Szerintem simán jöhetne belőle egy erősebb változat, mert mostmár elég erősen trükközik a nintendo hogy fussanak rajta az újabb nem saját címek. Pl RE: Village csak cloud verzióban elérhető ami kicsit átbaszás meglátásom szerint egy teljes árú játéknál.

Nyilván nem kell a switchnek a PS5-el vetekedni, de 2017 óta ne már, hogy nem lehetne egy erősebb SoC-t azonos fogyasztás mellett belerakni. Bár úgy tudom az Nvidia SoC részleg az takaréklángon megy csak, szerintem nem akarnak architectúrát váltani.

Szerintem lassan a belsős fejlesztőknek is megköti a kezét a hardwarelimit. Mondom ezt úgy, hogy nekem is van és szeretem.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#13) Yézi válasza M0ng00se (#1) üzenetére


Yézi
aktív tag
LOGOUT blog

Konkrétan most nem néztem minden esetben, bár tervben volt/van, hogy egy kicsit összeszedettebb irományban erre is kitérek.
De nyilván ez függ a játéktól, a játékban lévő helyszíntől, a hardvertől, sőt, a felbontás sem mindegy.

Shadow of the Tomb Raider esetében, az egyik erdős, növényzettel teli résznél (itt talán a legjobban erőforrásigényes az RT) például 50% körüli lassulás figyelhető meg, natív 3440x1440-es felbontáson. DLSS Quality mellett viszont már csak 39% volt a különbség.
Spider-Man Remastered esetében, forgalmasabb útszakaszon, natív felbontáson kb. 38% volt a lassulás.

Ez alapvetően nagy difi, bár játékonként tényleg nagyon változó tud lenni, de ezen játékok esetében, egy 4080 mellett, RT nélkül annyira magas FPS-em van, hogy nem igazán foglalkoztat.

ergoGnomik: Ezzel a gondolatmenettel már évekkel ezelőtt megállt volna a grafikai fejlődés. ;]
Miért kellene a grafikának hatással lennie a játékmenetre? Számomra aztán tényleg nem a grafika az első, sőt. De ha élvezetes egy játék, és mellette még a grafikában is gyönyörködhetek, az már csak hab a tortán.
A kettő nem zárja ki egymást. :N

Ghoosty: Vicces ez egyébként, mert a legtöbb esetben objektíven jobb az RT, realisztikusabb. Ez viszont nem feltétlen jelenti azt, hogy mindenki a realisztikusabb képet fogja preferálni. :B

nemlehet: Real-time/mozgóképen szerintem is sokkal jobban átjön a különbség, a javulás, olykor teljesen más atmoszférát tud teremteni egy-egy játéknak az RT. Tomb Raider esetében is szerintem sokkal meggyőzőbbre sikeredett a GIF, mint egy sima screenshot, de pl. a Cyberpunk is szvsz kifejezetten ilyen eset, egy screenshot nem feltétlen adja át mekkora is a különbség.

Szó se róla, még mindig iszonyatosan nagy a perf loss, messze vagyunk még azért attól, hogy egy mainstream user is kényelmesen használhassa ezeket a fícsöröket, ezt nem is firtatom. Én egy 4080 mellett, 3440x1440-es felbontáson, legtöbb cím esetében már elég magabiztosan be merem kapcsolni az RT-t, de sokszor még ilyen kártyával is szükségem van olyan okosságokra, mint a DLSS vagy Frame Gen. Habár előbbivel semmi gondom, ezen a felbontáson egy Quality DLSS-t általában meg sem tudok különböztetni a natív képtől, sőt, van, hogy még jobb is, mint egy gyenge TAA implementáció.
Frame Gen-t viszont tényleg csak ilyen vészmegoldásnak látom, eddig két játékban használtam, ott igazából elfogadhatóan működött, de nem látok benne nagy fantáziát.

futo001: Megértem ezt az álláspontot is, pl. egy multiplayer játék esetében sosem kapcsolnám be az RT-t, ott végképp nem érdekel engem sem. Singleplayer játékoknál viszont minden esetben használom, mert habár lehet, hogy alapból pörgős a játékmenete ezeknek is, és a nagy action közben nem erre fogok fókuszálni, de a nyugisabb pillanatokban én speciel imádok csak járkálni és nézelődni, elmélyülni kicsit a játék világában, ilyenkor sokat tud dobni a hangulaton a pofásabb grafika. :B

(#14) Ghoosty válasza Yézi (#13) üzenetére


Ghoosty
őstag

"Ez viszont nem feltétlen jelenti azt, hogy mindenki a realisztikusabb képet fogja preferálni. :B"

Ez szerintem hasonló, mint a DoF. Elvileg realisztikusabb képet ad, de én személy szerint kifejezetten nem szeretem.

(#15) PuMbA válasza Ghoosty (#14) üzenetére


PuMbA
titán

Szerintem hülyeséget írtam, úgyhogy inkább töröltem :)

[ Szerkesztve ]

(#16) Ghoosty válasza PuMbA (#15) üzenetére


Ghoosty
őstag

Olvastam az eredetit, nem teljesen hülyeség. Csak annyi, hogy mikor máshová pillantasz a szemed új távolságra lövi be a fókuszpontot. Ha létezne egy szemkövető hipergyors automata DoF imitáló megoldás, akkor az realisztikus lenne, de ezeknél a megoldásoknál csak akkor realisztikus, ha pont azt nézed amit a programozó kitalált, hogy nézned kell.
Én meg hajlamos vagyok nem azt nézni, így zavar. 3d-s mozinál is sokszor elveszítem a 3d fókuszt, mert nem azt nézem, amire a rendező gondolt és nyilván nem tudok a háttérben egy szép házra/szoborra fókuszálni.

(#17) updog


updog
senior tag

;]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#18) AuraSync


AuraSync
őstag
LOGOUT blog (1)

Kihagytad a Portal RTX-et. Na az ám a király. :K :R

S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB

(#19) UnA válasza Yézi (#13) üzenetére


UnA
Korrektor

"Ezzel a gondolatmenettel már évekkel ezelőtt megállt volna a grafikai fejlődés."

Ez a fejlődéses gondolatmenet egy csapda – valójában az esetek többségében csak egy újabb lehúzást jelent. ;)

(#20) HThomas válasza Yézi (#13) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog (1)

A CP-ben a Dexteres kép elég szerencsétlen, a szemüvege jobban néz ki RT nélkül (mondjuk mozgásban azért más a helyzet itt is). Sok esetben nagyon ügyesen és látványosan be tudják lőni RT nélkül is az adott effektet.
Az szerintem se kérdés, hogy általában ne lenne-e jobb az RT-s kép, főleg az árnyékoknál... még pár VGA generáció és már a teljesítmény sem lesz probléma, max nagyobb felbontásokon be kell kapcsolni a felskálázást.

(#21) ddekany


ddekany
veterán

"a legjobb döntést hozták ezzel a fejlesztők, ugyanis iszonyat sok a tükröződő felület a játékban"

Én feltételeztem, hogy az ok-okozat fordítva van. Azaz vagy RT demó egyben a játék, amit az nVidia jól megszponzorált ezért cserébe, vagy rájötte a fejlesztő cég, hogy most hogy van RT, ha totál arra mennek rá, akkor teli lesz a sajtó a Spider man játékkal, hogy lám ilyen az RT.

(#22) PuMbA válasza ddekany (#21) üzenetére


PuMbA
titán

A Spider-Man konzolokon is elsők között használt RT-t, ahol AMD van, szóval az NVIDIA szponzoráció kizárt :) PC-re később írták át a játékot.

[ Szerkesztve ]

(#23) AuraSync


AuraSync
őstag
LOGOUT blog (1)

Én a kommentekből azt olvasom ki, hogy megy a szokásos "utálom ezt a fejlődést mert drága" dolog ami tipikusan jellemző az emberekre főleg akiknek kisebb a pénztárcájuk.

Ez el lett játszva a katódsugaras monitorról LCD-re való áttérésnél meg a 4:3-as képarányról a 16:9-re, de ment a sírás az NV Physx-nél is.

Fejlődés emberek.. aztá te mondhatod akármilyen tech demónak ha a lelkedet ez nyugtatja meg de menekülni nem fogsz előle mert pár év és olyan alap lesz mint a DX11-ről DX12-re átállás.

Miért baj ha egy játékot modern effektekre építenek fel?
Minél jobban hasonlít egy játék a valóságra annál jobb élmény számomra.
Inkább valós tükröződést tegyenek bele mint 3-al több skill-t amit úgy sem fogok soha használni.
Lásd Spider Man Remaster. Az egész játékot az alap pókháló lövő skill-el vittem végig... csak akkor használtam az újakat amikor a játék megkövetelte.

Szóval ja mindenkinek más a fontos de egy olyan játékról mint a Cyberpunk amibe 60+ órát bele lehet tenni azt mondani, hogy tech demo... akkor a 3D Mark mi? :U

Inkább mond azt, hogy nincs pénzed megvenni hozzá a hardvert vagy sajnálod rá aztán lapozzál.

S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB

(#24) M0ng00se válasza AuraSync (#23) üzenetére


M0ng00se
őstag
LOGOUT blog

Nagyon sok mindenre rá lehet mondani, hogy fejlődés, úgy, hogy az nem lesz feltétlen jobb. Sok példa van rá, pl telefon kijelző méret. Hiába lett nagyobb a kijelző nem kényelmesebb használni egy nagyobb kijelzős készüléket.
Az "RTX" egyfajta " brute force" megoldás arra, hogy nagy teljesitményszükséglettel helyenként szebb végeredményt kapjunk.
Én rendszerint kikapcsolom (rtx 3060), olyan implementációját nem láttam még a játék alatt ahol lett láttam volna érdemi különbséget.
A mesterséges frame gyártással nagy eséllyel ennek a teljesitménye is javulni fog. Jelen állás szerint multiban nemhiszem hogy be fogom kapcsolni inkább legyen meg az fps, single-ben sztem simán.

V6

(#25) FLATRONW válasza M0ng00se (#1) üzenetére


FLATRONW
őstag

[link]

A játékonkénti teljesítmény résznél zárójelben megtalálható, hogy mennyivel lasabbak RT-vel a GPU-k.

Nekem főleg a tükrözōdés az ami nagyon tetszik az RT-ben. A zavaros SSR-hoz képest óriási a különbség. Nemcsak abban, hogy élesebb, pontosabb tükröződést ad, hanem az is, hogy a képernyőn kívüli dolgoknak is megmarad a tükörképe (nem véletlenül az a neve az SSR-nak ami).

A megvilágításban is nagyon tetszik az RT-s megoldás, pl. ahogy az egyes megtörő fények megszinezik a környezetet, stb.

(#26) futo001


futo001
senior tag
LOGOUT blog

Mondjuk ezzel egyetertek, neha en is szoktam csak nezelodni, foleg Cyberpunkban es akkor en is bekapcsolom. :)

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#27) DraXoN


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Akkor lesz értelme igazán ha hozza azt amit ígértek vele, mégpedig, hogy a programozó dolgát egyszerűsíti és nem kell párhuzamosan 2 futószalagot gyártani amíg a régi vektor/raszterizációs futószalagokat is be kell építeni... De ehhez a jelenlegi kártyák mind(!) kevesek. Maximum hibrid futószalagot lehet csinálni még, de addig max játékszer.

Látványban javít? Lehet, de közel se annyit amit tudna... Most még ez csak extra feature, nem követelmény, ahhoz kevés a teljesítmény.

Persze várom, hogy jőjjenek majd azon játékok ahol csak RT futószag lesz, de az még jó pár kártya generáció lesz, hacsak nem változtatnak erősen a kártyák felépítésén, de ki építene olyan kártyát ami nem kompatibilis a régi vektor/raszterizáció alapú grafikával???...

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#28) icemad


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

Jó lenne már, ha a fejlesztők se ilyen csiricsáré dolgokkal foglalkoznának, mint az rtx hülyeség , hanem a valóságnak megfelelő fizikával, emberszerű AI-el, meg a többi sokkal fontosabb dologgal. Kit érdekel, hogy a pocsolyában hogy tükröződik a lézer fény, ha a fabudi egy rakétától nem dől össze, csak lesz rajta egy fekete folt.

Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!

(#29) Chiller válasza AuraSync (#23) üzenetére


Chiller
őstag

RTX-es VR gépem van, és RTX-es laptopom 16TB NVME 7000+MB/s SSD-vel. Valve Indexem is van, Pimax vr is van, FHD projektorom is.
Gondolom össze lehet adni, nem olcsó cuccok, külön-külön se.

De amit én látok, az nem más, mint a parasztvakítás.

A képeken látható "RTX ON" módosításokat régi játékokban is láttam már, RTX korszak előtt is. Mosott árnyék? Global illumination? Rendes tükröződés? "Elmosódott" tükröződés? Szórt fény? "Konkáv" fény (azaz pld autón, épületen belül élethűnek ható bevilágítás)?
Mind elérhető volt korábban is, közel így vagy ilyen szinten.

A kedvencem talán a spiderman éles ill. életlen tükröződése. Ez annyira nem az RTX-től függ, hogy ~25 évvel ezelőtti játékok (UE1) is tudtak tűéles tükröződést számolni. Hadd mutassak egy kis RTX ON-t az előző évezredből, 1999-ből:
https://i.imgur.com/siKWKpW.png

Eddig egyedül az Alan Wake 2 részletessége (és ehhez kapcsolódó RTX részletesség) volt ahol először láttam némi upgradet, de ahogy felettem is írják, rendes AI, rendes fizika, stb nekem többet jelentene.
Ettől függetlenül támogatom az RT-t, mert van (lesz) benne potenciál, de elnézést kérek, én nem esek hasra tőle a mostani szinten egyáltalán.

[ Szerkesztve ]

(#30) udash válasza Chiller (#29) üzenetére


udash
csendes tag

+1

U-dash

(#31) DraXoN válasza Chiller (#29) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Bár a marketing azt sugalja, de az RT továbbra se arról szól, hogy "hú de szép lesz", hanem a programozóknak teszi könnyebbe ezen "színt" elérését. Korábban ezeket különböző trükkökkel lehetett elérni, eléggé sok utómunkával, RT futószalaggal ehhez képest megadod a fényforás kiinduló értékét és kb ennyi... a gond, hogy egy hardver se képes csak RT-re a jelenlegi grafikai színvonalon, az összes amit látunk egyfajta "hibrid" RT-Rasterizációs futószalag.. ahol az RT-t leginkább csak effektekhez használják.

A mostani kártyák célja is inkább csak "tapasztalat gyűjtés" és "driver szintű fejlődés" mint tényleges céljuk, hogy jók legyenek RT-ben... Emiatt bőven jók az AMD féle kártyák is... (az összes kártya alkalmatlan valódi eredményre).
Egy teljesen más belső felépítésű kártya kell majd valódi RT-hez ... a gond, ki lépi meg ez előbb? ... mert azon kártya visszafelé nem vagy nagyon gyengén lenne csak kompatibilis..

Ennek az alternatív fejlődési lehetősége, hogy 2 féle egység is kerül a kártyába... cserébe hatalmas lesz a GPU chip és jó drága a kártya (mint látjuk), és még így is "nem fér bele" kellően nagy egység. De amíg nem jönnek játékok kizárólagos RT futószalaggal (szerintem olyan ez kicsit mint a VHS kazetták .. mindenki tudta, a BETA jobb, de a másik olcsóbb volt és később már mindenkinek az volt)...

A minőség meg.. amikor a Blu-ray/HDDVD megjelent... valahogy az összes új megjelenésű DVD film minősége leromlott, hogy jobban eladja az "új technológiát" ... kicsit ilyen lehet ez a mipmap (tükröződés) textúrákkal is.

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#32) Chiller válasza DraXoN (#31) üzenetére


Chiller
őstag

1-es bekezésre azt mondom, nézzük meg, szerintem a gyorsan és szépen futó RT-hez is sokat kell majd dolgozni. :)

2-esre: igazat adok, de reméljük mire elérjük a rendes RT szintet addigra ~20% tranzisztorért a korábbi raszter játékok is futnak majd rendesen. Szeretem a régi játékokat (is), és semmilyen RT-ért nem dobnám ki őket.

3-asra igazat adok, most még félúton (se) vagyunk, ezt el is fogadom.

4-essel már van probléma. :(

(#33) Dr. Romano válasza DraXoN (#31) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Az RT a mai kártyák esetében valóban csak techdemó, de ez nem feltétlen a kártyák hibája.
Sajna nem egyszer találkoztam olyannal hogy bekapcsola indokolatlanul lassan futott.
Az RT valóban optimalizálni is kell.

Eddigi legjobb RT implementáció talán a Metro Exodus Enached volt. Ott még egy 2060-on is játszható volt high beállítások mellett és talán a Control is.

Szóval nem kell kötelezően RT bekapcsolása után diavetítéssé változzon az élmény, viszont az elmúlt 1-2 év RT termése szinte mindig leamortizálta a tempót.

[ Szerkesztve ]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#34) DraXoN válasza Dr. Romano (#33) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Sok a gond, hogy RT jó használatához vagy a meglevő motor alapos módosítása kellene, anno DX12 is marketing név volt inkább mert mondjuk 1-2 effektet tudott abból a készletből támogatni (de lényegében DX11 sőt, néha DX10 volt az alap), de ha a teljes futószalag DX12-vel készült, akkor ténylegesen gyorsabb lehetett az adott játék, és a többmagú CPU-kat is jobban kitudta használni onnantól.
Az RT támogatása is ilyen, ha nem extra effektként hanem "core" funktióként használnák, teljesen más logika kellhet a motorhoz.. Ekkor biztos, hogy a meglevő kártyákkal is jelentős többletet lehetne kivenni, de még mindig nem lenne ott a minőség mint ha vegyesen raszterizáltan használnák...
persze, utóbbit lehetne nem kicsit jobban sok stúdió részéről.. de lehet ehhez az kellene, hogy többségiben legyenek a piacon az RT képes kártyák a vevőkörben.

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#35) PuMbA válasza DraXoN (#34) üzenetére


PuMbA
titán

Az RT jó használata már jelen lévő dolog. Avatar: Frontiers of Pandora-ban alap funkcióként kikapcsolhatalan, mindig aktív és gyorsan is fut. Spider-Man 2 konzolokon és jövő évben PC-n, ott is a játék alapvető része és kikapcsolhatatlan. Ratchet & Clank PC-re már egy idősebb játék, de ott is kiválóan fut gyengébb AMD kártyákon is. Az RT hamarosan minden játék alapvető része lesz, az útkeresés / extra effekt periódus 2023-mal szinte lezárt dolognak tekinthető.

[ Szerkesztve ]

(#36) PuMbA válasza PuMbA (#35) üzenetére


PuMbA
titán

Unreal Engine 5-ös játékokat kihagytam, ahol szintén gyors RT van, konzolokon is és az ebben az évben még több nagyobb játék fogja használni: Black Myth: Wukong-ban, Stalker 2-ben, Hellblade 2-ben szintén alap lesz az RT :) 2024-ben az RT már biztosan nem hülyeség, de azért 5,5 évbe telt mire idáig eljutottunk.

[ Szerkesztve ]

(#37) DraXoN válasza PuMbA (#35) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Igen, nem mentem ebbe bele, de hallottam erről, még ha az említett játékok nem az "én műfajom"-ba tartoznak is :) valami már elkezdődött, a mérték viszont még kérdéses nekem.
point-on-click, rts, néha egy kis fps amiket szeretek.. utóbbiből a megyek-lövök mindent ami mozog, serious sam/quake féle (valamennyi eléggé "halott" az AAA címek esetében mint műfaj egy 10-15 éve :( , néha egy-két dolgot felrakok, de esetek többségében már az "indie" studiók minősége is "kielégít" engem látványvilágra).

Szuper OFF:
Persze tehermentesítésre van még nekünk a DLSS/FSR.. jó cuccok, majd az lesz velük a nagy dobás, ha dinamikusan tudják állítani magukat rendelésen belül, dolgoznak rajta, a "tréning" miatt NVIDIA előbb kész lehet, a lényeg ebből, hogy egy-egy jelenetben súlyozzák a tartalmat "háttér"/"tartalom" elemekre, és különböző felbontáson mehetnek majd, főleg ha gyors a mozgás a háttér csökkentéssével észrehevetettlenül lehet nyerni sok tempót/memória sávszélességet (utóbbi kulcskövetelménye az RT-nek is, a sok "vizsgálat" miatt). De ezekhez is új futószalag kell játékhoz (teljesen, más szinten kell beépíteni ezt).. van egy német ismerősöm (munkatársam) akinek van egy ismerőse (jól kezdődik) aki nvidiánál dolgozik egy ilyen projekten, a téma valahogy szóbajött és ezen ismerősöm mesélte nekem... egy olyan 2-3 hónapja, még úgy 2 év lehet amíg kész lehet az első olyan játék ami épít is erre (ha nem meszelik addig ezt a tervet mert még se jó a hatásfok).. bár sürgetik őket nvidiánál, hogy AMD is készül ilyennel, úgy gondolnám legalább Alfa szinten már működnie kell mostanára valamennyire.

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#38) FLATRONW válasza PuMbA (#35) üzenetére


FLATRONW
őstag

A legtöbb játékban, ahol van lehetőség az RT szintjének állítására, ott az alacsony RT beállítás nem öli meg a teljesítményt.
Az Avatar esetében is csak annyit tudunk, hogy jól fut alacsony RT beállítások mellett. Azt már nem, hogy mennyivel is lenne gyorsabb teljesen kikapcsolt állapotban.
Részemről nem igazán látom azt, hogy teljesítményben/kinézetben különb lenne más RT játékoktól.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.