2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

A Ray Tracing hülyeség

Írta: | Kulcsszavak: ray tracing

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Elég sokat bújom az internet csodálatos világát, és egyszerűen elképesztőnek tartom, hogy bármilyen Ray Tracing-el kapcsolatos dolog/hír alatt (leginkább külföldiek) 1000 + 1 olyan hozzászólást látok, mely szerint "hülyeség", "nem is látszik a különbség", "marketing bullshit" és hasonlók.

Fr, ilyenkor csak forgatom a szemem. :U De rendben, akkor nézzünk rá pár Ray Tracing-et támogató játékra.
Katt a képekre, a teljes méretű megtekintéshez.

Forspoken

Kezdjük valami kevésbé látványossal. Ray Traced Shadows és Ray Traced Ambient Occlusion található meg a beállítások közt. Az AO tényleg nem hoz kifejezetten látványos különbséget, ellenben az árnyékok esetében azért látható a javulás.




Marvel's Spider-Man Remastered

A Spider-Man Remastered mindössze Ray Traced Reflections-el operál. Talán a legjobb döntést hozták ezzel a fejlesztők, ugyanis iszonyat sok a tükröződő felület a játékban, fényévekkel jobban mutat RT mellett.








Shadow of the Tomb Raider

Ray Traced Shadows, se több, se kevesebb. Azonban már ez is sokat javít a látványon, RT nélkül egyszerűen olyan érzésem van, hogy valami nem az igazi. Növényzetnél, kőfalaknál igazán látványos a különbség.








Nem is beszélve arról, hogy RT nélkül mennyire instabilak/artifact-osak az árnyékok.
(Katt a képekre, a GIF megtekintéséhez.)

Dying Light 2 Stay Human

Itt aztán nem fukarkodtak a fejlesztők; Ray Traced Sun Shadows, Ambient Occlusion, Global Illumination, Reflections, Flashlight.
Azt hiszem a látvány magáért beszél, elképesztő, mennyivel jobban néz ki a játék RT mellett.






Cyberpunk 2077

Végül pedig a nagyágyú, az első játék, mely Path Tracing implementációt kapott.
Sok esetben ég és föld a különbség, pedig PT nélkül is kifejezetten pofásan néz ki a játék.












Ez csak néhány példa volt, bőven lenne még mit megemlíteni, pl. Metro Exodus Enhanced Edition, Alan Wake 2, Control, Ghostwire Tokyo stb.

Szóval, ömm... ezek után továbbra is értetlenül állok ezen hozzászólások előtt. :U

Aláírom, a performance cost sokszor elég jelentős lehet, s nem biztos, hogy sokaknak feltétlen megéri. Ez egy valid érv, nincs is vele gond. Viszont amikor azt olvasom, hogy "...úgysem látszik a különbség", hát... Szerintem nem ugyan azt nézzük, de hát egye fene. ;]

Hozzászólások

(#1) M0ng00se


M0ng00se
őstag
LOGOUT blog

mennyi plusz teljesitmenybe kerul az rt ezeknel a beallitasoknal?

V6

(#2) ergoGnomik


ergoGnomik
tag

Másik érdekes kérdés, hogy amennyi teljesítménytöbbletet igényel az RT, azzal arányosan ad-e bármit a játékmenethez? Például ki lehet-e használni a tükröződéseket az ellenségekkel való harcban? Vagy esetleg fejtörők megoldásához szükség van-e rájuk?

Mert ha csak "szemcukorka" és te ráérsz azt nézegetni játék közben, akkor valószínűleg kár volt magukért a sugárkövetés játékba beépítésére tett erőfeszítésekért. Ha csak a grafikája tesz jóvá egy játékot, akkor az csak egy interaktív demó és inkább mutogassák a SIGGRAPH-on vagy valami demó partin, de ne kérjenek pénzt érte! :DDD

(#3) Ghoosty


Ghoosty
őstag

Az, hogy nem látszik, egyértelműen hülyeség, mert tényleg látszik.
De az, hogy jobb-e/szebb-e, az már más kérdés. A 'szemüveges néger a kocsiban' képeknél én inkább az RTX-off verziót preferálom.

Rengeteg képen szintén látszik a különbség, de csak annyit látok belőle, hogy más. Ha nem lenne odaírva, hogy melyik melyik, csak hosszas vizsgálódás után tudnám megmondani, hogy melyik RTX-es, de nem vagyok benne teljesen biztos, hogy sikerülne, főleg a cyberpunkos képeknél.

A pókemeberes viszont tényleg durva, hogy teljesen más a "műtükröződés", mint a tényleges tükröződés, de ahogy előttem is irták, ha ez játékmenetet legkevésbé sem befolyásolják, akkor lehet, hogy észre se veszem, miközben játszom a játékkal.

Ezek után jön amit te is említettél, a performace cost. Egyértelműen nem éri meg, egyedül talán a pókemberesnél.
Persze, ha végtelen pénzem van, vagy valaki hozzámvág egy gépet, amin flottul megy az RTX, én is bekapcsolnám. :)

(#4) nemlehet


nemlehet
őstag

Bár nem vagyok felkent rajongója a Ray Tracingnek, de szerintem mozgóképen jobban kiütközik a különbség mint állóképeken. Egészen pontosan úgy fogalmaznék, hogy egy screenshoton könnyebb rábökni hogy "Itt a konkrét különbség" de mikor járkálsz egy RT fényforrás körül, vagy csak a kép sarkából jön a bevilágítás elképesztően meg tudja dobni az atmoszférát.

A Witcher 3 kapott nemrég RT támogatást és szerintem nagyon sokat hozzátett a hangulathoz. Eddig is egy gyönyörű játék volt, de egész egyszerűen ahogy a fényforrások most viselkednek, ahogy egy kandallóból vagy egy fáklyából terjeng a fényudvar és interaktál a modellekkel és a növényzettel egészen egyedi hangulatot ad az éjszakai jeleneteknek.

De ahogy írtátok többen is a cost-benefit még mindig elég gyatra. Nekem egy 3080Ti van a gépemben, a barátnőmnek megy egy 3060 és brutális teljesítményesést okoz az RT. Sokszor ráadásul nemcsak az FPS lesz alacsony, de egyfajta stutter és popping keletkezik ahol a fény/árnyék fél mp-el később jelenik meg mint a textúra. Ez van amikor marha zavaró, van amikor nem, van amikor ritkán jön elő, van ami játszhatatlan lesz tőle.

Ha egyszer felnő és nem lesz ekkora erőforrás igénye az RT-nek akkor egyértelműen egy nagyon jó feature lesz, de jelenleg még max ilyen érdekességnek jó, vagy legalábbis a vastag tárcájú emberek játszótere.(mondom ezt úgy, hogy a 3080Ti sem éppen aprópénz).

[ Szerkesztve ]

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#5) ncc1701 válasza nemlehet (#4) üzenetére


ncc1701
veterán

Ennek nem lesz kissebb erőforrásigénye, ehhez szimplán sokkal többet kell számolni. Max elérik a vga-k azt a teljesítményt, ahol már nem fog gondot okozni.

(#6) udash


udash
csendes tag

Tobben leirtatok, en is csatlakozom. Kizarolag a plusz latvanyert nekem nem eri meg, exponencialis az eroforrasigenye, es tenyleg nem jo, ha egy jatekot ezzel kell eladni. Termeszetesen elismerem, hogy a screenshot-okon is van, ahol hatarozottan jol nez ki, de egy eleg aktiv jatekban en biztos, hogy erre nem figyelek.
Kicsit off, de a DLSS/FSR-rol is hasonlo a velemenyem. Lenyegeben egy onbeismeres, hogy a hw nem tudja kovetni a felbontas novekedest, amit sok esetben szinten feleslegesnek tartok.

uff

[ Szerkesztve ]

U-dash

(#7) aujjobba válasza udash (#6) üzenetére


aujjobba
addikt

Mindekozben pl a Nintendo switch továbbra is remekel eladásokban, pedig 720p-ben ketyeg egy ősrégi hardveren, de egyszerűen jok a játékok ra.
Teljesen más irany.

(#8) udash válasza aujjobba (#7) üzenetére


udash
csendes tag

Okosabbnak is tartom ezt az iranyt :)

U-dash

(#9) GreatL válasza aujjobba (#7) üzenetére


GreatL
őstag

Eközben a kínai hordozható tetrisklónok szárnyalása is tovább folyik. Viszik mint a cukrot, mert kit érdekel a folyadékkristályos grafika ha egy darab jó játékot tartalmaz meglehetősen olcsón.

Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro

(#10) aujjobba válasza GreatL (#9) üzenetére


aujjobba
addikt

Az meg most is megy, tényleg?
Nekem is volt gyerekkoromban, piacos fajta, de akkoriban meno volt nagyon.
A kb. 30 eves sargakazettas piacos Famicom is máig működik, a gyerekek Marioznak néha rajta.
Japanbol jött hozza kazetta, Kínából joystick, meg RCA -> HDMI átalakíto csoda, hálózati adaptert találtam itthon hasonlót amivel megy :)

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.