Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • marcus.fenix

    aktív tag

    válasz Kevinmaster #99 üzenetére

    Az emberi szem és agy képes megkülönböztetni 0-tól akár 200-ig a másodpercenként vetített képek számát. Legalábbis "érzékeled a változást". Ha folyamatosan 180 és 60 között ingadozna egy mozgókép fps-e, azt észre lehetne venni.Ez a "30 fölött úgyse látod" duma tehát elég gagyi. Valahol 40-50 körül van az a határ, amivel már jó játszani, bár persze ez is játékfüggő. Ha nincs nagy mozgás, akkor el lehet lenni 25-el is... sőt ha egy állóképet bámulsz akkor az öt is elég... :DDD

    A mozifilmek és a TV 25 fps-ét nem szabad idekeverni, mert ott rengeteg elmosást alkalmaznak. Ha megállítasz egy pillanatra egy filmet, és valami mozgékony dolog történik épp a képernyőn, akkor biztos hogy nem fogsz éles képet kapni. Ezzel ellensúlyozzák a 25 fps-t, hogy ilyen kevés másodpercenkénti vetített álóképpel is fenn tudják tartani a mozgás látszatát.
    Ha viszont bármely játékban nyomsz egy screenshotot, akkor mindig kristálytiszta képet kapsz majd, ezért nem árt a 40 fölötti érték hogy ne érezd darabosnak. Bár valamelyik játékban már kísérleteztek Motion Blur effektel, és amellett elviselhetőbb volt az alacsony fps. Minden azon múlik hogy hogyan tudják becsapni a szemünket.

    Ha valaki nem hiszi hogy mekkora óriási különbség van 30 és 60 frame között, az telepítse a Resident Evil 5-öt amibe raktak frame limitert, 30 és 60 fps-est. Nem mondom, hogy a játék játszhatatlan 30-on, de "kegyetlenül ergya" a hatvanhoz képest.

    Szóval te érzed jól a dolgokat ha a harminc az kevés! :)

  • Sanyix

    őstag

    válasz Kevinmaster #9 üzenetére

    az emberi agy 50 fölött blabla...

    25 az még az úgy ahogy elfogadható szint, amit nem viccből nyomtak ilyen szintre (régen 2x annyi filmszalagra lett volna szükség, hogy a természetes 50 fps-en rögzítsenek egy filmet, és ma is a digitális formátumoknál ha nem is kétszer (mert sok fps jobban tömöríthető), de sokkal nagyobb helyet foglalnának a filmek.

    Az a játékoknál hogy mennyi fps- elég, az a játék stílusától függ. Egy rpg-ben bőven elég 30, bizonyos akciójátékoknál, is, stratégiai játékoknál is. Viszont repszimeknél, és pörgősebb félszim autós játékoknál már zavaró ha 50 alá megy, mert ezeknél sok minden a másodperc tört része alatt történik, és fontos hogy jól megállapítható legyen egy mozgás sebessége és iránya.

Új hozzászólás Aktív témák